Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Moderator: Emil
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 814
- Rejestracja: śr, 3 lis 2010, 17:21
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce 20% /Warszawa 80%
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
A było to tak :mrgreen:
Kozak, napisz coś,jak to zmieniałeś? Zmieniał Kozak - czytaj JA. Zdjąłem zaciski, za pomocą śrubokręta wspierając o stary klocek aby nie uszkodzić tłoczka wcisnąłem go tak aby można było zainstalować nowe okładziny.
Odkręcałeś zbiorniczek, czy nie - nie odkręcałem zbiorniczka z płynem hamulcowym.
Wymieniałeś płyn ,czy nie - nie wymieniałem płynu ponieważ jak miałem serwisówkę pompy hamulcowej to zmienili
Czy ktoś Ci zmieniał, a Ty zauważyłeś, ze szumią i pytasz czy tak ma być - według mnie nie może być aż tak dużego oporu przy obracaniu się koła
Gdzie można kupić klocki : Brembo, SBK?
Kozak, napisz coś,jak to zmieniałeś? Zmieniał Kozak - czytaj JA. Zdjąłem zaciski, za pomocą śrubokręta wspierając o stary klocek aby nie uszkodzić tłoczka wcisnąłem go tak aby można było zainstalować nowe okładziny.
Odkręcałeś zbiorniczek, czy nie - nie odkręcałem zbiorniczka z płynem hamulcowym.
Wymieniałeś płyn ,czy nie - nie wymieniałem płynu ponieważ jak miałem serwisówkę pompy hamulcowej to zmienili
Czy ktoś Ci zmieniał, a Ty zauważyłeś, ze szumią i pytasz czy tak ma być - według mnie nie może być aż tak dużego oporu przy obracaniu się koła
Gdzie można kupić klocki : Brembo, SBK?
_____________________________________________
MOTO: SUZUKI GSX-R 750 K5 ->GSX-R 750 L1 -> B.....jednoślad S1000R
T: 697894095
"BS is it not only a symbol, this is way of life"
MOTO: SUZUKI GSX-R 750 K5 ->GSX-R 750 L1 -> B.....jednoślad S1000R
T: 697894095
"BS is it not only a symbol, this is way of life"
-
- Moderator
- Posty: 6448
- Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
- Polubił posty: 17
- Otrzymane Polubienia: 22
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
No to teraz zrób to samo tylko zdejmij gumki z tłoczków delikatnie naciśnij klamkę i zobacz ile na nich syfu i nagaru, oczyść to !! Wersja trudniejsza, jeżeli nie idzie doczyścić dokładnie, to wyciśnij/wyjmij tłoczki wyczyść złóż wszystko nalej świeżego płynu odpowietrz i będzie jak w nówce.
Ps
Brud jest zgrubieniem które powoduje, że klocki nie odbijają a za chwile uszkodzi simeringi. Po założeniu starych klocków tłoczyska wychodzą na zewnątrz i pracują w części niezabrudzonej.
Ps
Brud jest zgrubieniem które powoduje, że klocki nie odbijają a za chwile uszkodzi simeringi. Po założeniu starych klocków tłoczyska wychodzą na zewnątrz i pracują w części niezabrudzonej.
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 528
- Rejestracja: ndz, 2 kwie 2006, 18:46
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Augsburg/Gliwice
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Kozak - przy wymianie pompy uzupelnili Ci plyn, wymien te klocki jeszcze raz :angry_smile:
Vais pisze:na szybko znalazłem http://motolaguna.pl/xbk5/972-klocki-cl ... abusa.html
Odpowiedniki, czyli?LINK pisze:Odpowiedniki:
EBC: FA188
FERODO: FDB873/FDB2144
SBS: 686
Az mi sie wierzyc nie chce, zeby przy tak "nowym" motocyklu zapiekly czy zabrudzily sie tloczki, zwlaszcza w sporcie.KROPEK pisze:No to teraz zrób to samo tylko zdejmij gumki z tłoczków delikatnie naciśnij klamkę i zobacz ile na nich syfu i nagaru, oczyść to !! Wersja trudniejsza, jeżeli nie idzie doczyścić dokładnie, to wyciśnij/wyjmij tłoczki wyczyść złóż wszystko nalej świeżego płynu odpowietrz i będzie jak w nówce.
Ps
Brud jest zgrubieniem które powoduje, że klocki nie odbijają a za chwile uszkodzi simeringi. Po założeniu starych klocków tłoczyska wychodzą na zewnątrz i pracują w części niezabrudzonej.
+48604276100 +491729778995 http://www.bikepics.com/members/suzinas/
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
-
- Moderator
- Posty: 6448
- Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
- Polubił posty: 17
- Otrzymane Polubienia: 22
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
A co ma do tego 3-y sezonowa nowość ?? Ta czynność bynajmniej sprawdzenie stanu zabrudzenia powinno się sprawdzać przy każdej wymianie klocków. Człowieku małej wiary
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 1821
- Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 8
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Po wymianie klocków, mimo dopieszczenia układu (wymiana płynu, polerowanie i smarowanie tłoczków, czyszczenie zacisków) występują zwiększone opory toczenia + mniejsza skuteczność hamowania (większy skok klamki). Przerabiałem na wiosnę. Im bardziej zużyte tarcze, tym układanie nowych klocków trwa dłużej. Mam 42 tyś przebiegu.
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 814
- Rejestracja: śr, 3 lis 2010, 17:21
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce 20% /Warszawa 80%
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Uważam ,że tłoczki działają bez zarzutu:) ( o ile moje zdanie może być w tej kwestii istotne)SUZINAS pisze:
Az mi sie wierzyc nie chce, zeby przy tak "nowym" motocyklu zapiekly czy zabrudzily sie tloczki, zwlaszcza w sporcie.
Osobiście obstawiam nadmiar płynu w układzie hamulcowym :beat: , się zrobi to się zobaczy.
A tak przy okazji kolejny raz się kłania temat przed zakupem "Kto pyta nie błądzi:)"
_____________________________________________
MOTO: SUZUKI GSX-R 750 K5 ->GSX-R 750 L1 -> B.....jednoślad S1000R
T: 697894095
"BS is it not only a symbol, this is way of life"
MOTO: SUZUKI GSX-R 750 K5 ->GSX-R 750 L1 -> B.....jednoślad S1000R
T: 697894095
"BS is it not only a symbol, this is way of life"
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Kozak pisze: tak przy okazji kolejny raz się kłania temat przed zakupem "Kto pyta nie błądzi:)"
Lepiej zapytać zanim zaczniesz prace,ułatwi to znacznie przygotowanie i wykonanie
-
- BS Brother
- Posty: 2431
- Rejestracja: sob, 26 lut 2005, 16:07
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Dubaj
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Z tego, co Kozak mi mówił przez tel, problem nie polega na zwykłym ocieraniu klocków o tarczę, tylko o działaniu układu hamulcowego, przez co zakręcone koło zatrzymuje się bardzo szybko! nie jest w stanie zrobić pełnego obrotu, a to już nie jest normalne i ja się nigdy wcześniej z tym nie spotkałem (prócz przypadków, w których pompa hamulcowa, mimo odpuszczenia dźwigni, nie cofała się w pełni, przez co była ciągle w pracy)
Dziwne, ze przy wrzuceniu starych klocków, wszystko działa poprawnie (chyba, że jest to podobny przypadek, a wytarcie starych klocków jest na tyle duże, że wciąż działająca pompa już ich nie dopycha do tarczy)
jeśli szukasz jeszcze klocków, to daj znać na pw
Dziwne, ze przy wrzuceniu starych klocków, wszystko działa poprawnie (chyba, że jest to podobny przypadek, a wytarcie starych klocków jest na tyle duże, że wciąż działająca pompa już ich nie dopycha do tarczy)
jeśli szukasz jeszcze klocków, to daj znać na pw
ETZ 251
VX800
VX800'
TL 1000 S --> TL 1000 S Liter w dwóch kuflach
TygrysSport
rostwor@wp.pl
6 0 8 4 5 6 0 0 8
VX800
VX800'
TL 1000 S --> TL 1000 S Liter w dwóch kuflach
TygrysSport
rostwor@wp.pl
6 0 8 4 5 6 0 0 8
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 814
- Rejestracja: śr, 3 lis 2010, 17:21
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce 20% /Warszawa 80%
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Problem polegał na zbyt dużej ilości płynu hamulcowego po wymianie klocków.
Tak czy inaczej teraz nie będę wkładał klocków EBC.
Tak czy inaczej teraz nie będę wkładał klocków EBC.
_____________________________________________
MOTO: SUZUKI GSX-R 750 K5 ->GSX-R 750 L1 -> B.....jednoślad S1000R
T: 697894095
"BS is it not only a symbol, this is way of life"
MOTO: SUZUKI GSX-R 750 K5 ->GSX-R 750 L1 -> B.....jednoślad S1000R
T: 697894095
"BS is it not only a symbol, this is way of life"
-
- Moderator
- Posty: 1763
- Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 09:18
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Czemierniki (okolice Radzynia Podlaskiego)
- Polubił posty: 6
- Otrzymane Polubienia: 42
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
A ja mam inne pytanie co do zieloności i klocków :lol:
Jak ustalić producenta?
Mam na nich napisane:
M2JA255
a poniżej
KBA 60790
Co to oznacza, kto to wyprodukował, da się na nich bezpiecznie jeździć?
Jak ustalić producenta?
Mam na nich napisane:
M2JA255
a poniżej
KBA 60790
Co to oznacza, kto to wyprodukował, da się na nich bezpiecznie jeździć?
Kefas można czytać jihadek (dżihadek) lub Piotrek 502-683-907
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Te drugie to CARBONE LORRAINE S1 Front Reflex KBA 60790
Ja latam na klockach tej firmy na torze i chwale sobie
Ja latam na klockach tej firmy na torze i chwale sobie
-
- Moderator
- Posty: 1763
- Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 09:18
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Czemierniki (okolice Radzynia Podlaskiego)
- Polubił posty: 6
- Otrzymane Polubienia: 42
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Ok. Sprawa przedstawia się tak.
Jihadek pocwaniaczył i w ramach eksperymentu zakupił do SVki zaciski 6cio tłoczkowe od gsxr 1000 K1. Pasują bez żadnych przeróbek dystansów itd. tylko przykręcić i jest, podobno świetnie się sprawdzają i o wiele lepiej działają od oryginałów (ale tylko K1 i K2 do oczywiście litrowej SVki).
W zakupionych zaciskach znajdują się klocki w bardzo dobrym stanie (5 mm okładzin, czyste, niepopękane), na których jest jak już pisałem jedynie
M2JA255
KBA 60790
Piszesz Marku, że:
Te drugie to CARBONE LORRAINE S1 Front Reflex KBA 60790
Ja latam na klockach tej firmy na torze i chwale sobie
I jedno i drugie jest na nich, ale skoro są takie jak piszesz, to czy tylko na tor, czy da się na tym latań po ulicach? Nie trzeba grzać do dobrego działania, nie zjadają tarcz ...
Jihadek pocwaniaczył i w ramach eksperymentu zakupił do SVki zaciski 6cio tłoczkowe od gsxr 1000 K1. Pasują bez żadnych przeróbek dystansów itd. tylko przykręcić i jest, podobno świetnie się sprawdzają i o wiele lepiej działają od oryginałów (ale tylko K1 i K2 do oczywiście litrowej SVki).
W zakupionych zaciskach znajdują się klocki w bardzo dobrym stanie (5 mm okładzin, czyste, niepopękane), na których jest jak już pisałem jedynie
M2JA255
KBA 60790
Piszesz Marku, że:
Te drugie to CARBONE LORRAINE S1 Front Reflex KBA 60790
Ja latam na klockach tej firmy na torze i chwale sobie
I jedno i drugie jest na nich, ale skoro są takie jak piszesz, to czy tylko na tor, czy da się na tym latań po ulicach? Nie trzeba grzać do dobrego działania, nie zjadają tarcz ...
Kefas można czytać jihadek (dżihadek) lub Piotrek 502-683-907
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Te co używam nie są stircte na tor, ale polecają je ci co simgaja wiec i jak się nimi zainteresowałem "XBK5",cena jest przystępna 40€ na jedna tarcze gdzie torowe kosztują 70€ za tarcze.
Dla sportowych motocykli CL wypuściło dwa rodzaje klocków, XBK5 które można wykorzysta na drodze i na torze i RX3 zalecane na drogę.
Myślę, że ze względu na różnice w cenie ktoś zainstalował te RX3,po tym kodzie nie mogę stwierdzić ,potrzebny katalog CL sprzedawcy.
Tak czy inaczej, to są dobre klocki,nie niszczą tarcz.Czy trzeba je grzać? Ja latam i hamulce są super od 1 km
Jak są nowe to szkoda wyrzucić.
Dla sportowych motocykli CL wypuściło dwa rodzaje klocków, XBK5 które można wykorzysta na drodze i na torze i RX3 zalecane na drogę.
Myślę, że ze względu na różnice w cenie ktoś zainstalował te RX3,po tym kodzie nie mogę stwierdzić ,potrzebny katalog CL sprzedawcy.
Tak czy inaczej, to są dobre klocki,nie niszczą tarcz.Czy trzeba je grzać? Ja latam i hamulce są super od 1 km
Jak są nowe to szkoda wyrzucić.
-
- Moderator
- Posty: 1763
- Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 09:18
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Czemierniki (okolice Radzynia Podlaskiego)
- Polubił posty: 6
- Otrzymane Polubienia: 42
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Wielkie dzięki za podpowiedź i dobre wiadomości.
W takim razie niezłedo dila zrobiłem, bo za oba zaciski z klockami dałem 200 PLN
W takim razie niezłedo dila zrobiłem, bo za oba zaciski z klockami dałem 200 PLN
Kefas można czytać jihadek (dżihadek) lub Piotrek 502-683-907
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S