Apetyt na olej w Maruderze...
Apetyt na olej w Maruderze...
Czołem Panowie. Mam jedno krótkie pytanko. Otóż - czy to normalne w Marudzie ze troche bierze olej? Motorek ma przejechane 35 000km. Bede wdzięczny za wszelkie uwagi dotyczące tego tematu. Pozdro
Maruś bierze olej. Dużo załeży od tego jak był docierany.
Spokojna jazda powinna zaowocować ubytkiem na miarce od max do min od zmiany do zmiany.
Co by Cię uspokoić spieszę z wyjaśnieniem, że motorki biorą olej jak każdy silnik spalinowy. Jeśli lubisz ostre starty spod świateł i szybką jazdę to niestety maruś swojemusi wziąść.
Spokojna jazda powinna zaowocować ubytkiem na miarce od max do min od zmiany do zmiany.
Co by Cię uspokoić spieszę z wyjaśnieniem, że motorki biorą olej jak każdy silnik spalinowy. Jeśli lubisz ostre starty spod świateł i szybką jazdę to niestety maruś swojemusi wziąść.
Witam
Co do motocykli to olej one lubią, bardziej niż inne pojazdy... nie da się ukryć!!
Na Twoim miejscu ustaliłbym ile bierze i po jakim przebiegu, bo to bardzo istotne!!
Jeśli ktoś robi w sezonie kilka tyś kilometrów to fakt może nie odczuć ubytku. Tak jak pisali niektórzy zależy to od wielu czynników: przebieg i stan techniczny silnika, sposób jazdy, umiejętności kierowcy, warunki jazdy, jaki dystans jest zazwyczaj pokonywany itd. Z doświadczenia i z rozmów z użytkownikami mogę stwierdzić iż jeśli vz spala około 100ml oleju na 1 000km to jest to dobry rezultat i nie ma co się martwić, niestety jeśli ta ilość jest znacznie większa, wtedy należy zacząć się zastanawiać co jest nie tak..... Pamiętaj zawsze o jednym!!! aby przed jazdą zawsze rozgrzać silnik!!!!! Przedłuża to jego żywotność a i na ilość spalanego oleju ma to też duży wpływ!!!
Co do motocykli to olej one lubią, bardziej niż inne pojazdy... nie da się ukryć!!
Na Twoim miejscu ustaliłbym ile bierze i po jakim przebiegu, bo to bardzo istotne!!
Jeśli ktoś robi w sezonie kilka tyś kilometrów to fakt może nie odczuć ubytku. Tak jak pisali niektórzy zależy to od wielu czynników: przebieg i stan techniczny silnika, sposób jazdy, umiejętności kierowcy, warunki jazdy, jaki dystans jest zazwyczaj pokonywany itd. Z doświadczenia i z rozmów z użytkownikami mogę stwierdzić iż jeśli vz spala około 100ml oleju na 1 000km to jest to dobry rezultat i nie ma co się martwić, niestety jeśli ta ilość jest znacznie większa, wtedy należy zacząć się zastanawiać co jest nie tak..... Pamiętaj zawsze o jednym!!! aby przed jazdą zawsze rozgrzać silnik!!!!! Przedłuża to jego żywotność a i na ilość spalanego oleju ma to też duży wpływ!!!
Krzych, podobaja mi sie Twoje odpowiedzi - wieja profesjonalnym podejsciem, przy okazji chcialbym poruszyc temat jak sprawdzac poziom oleju w marudzie?
w tej smiesznej ksiazeczce ktora daja z motorem jest napisane, rozgrzac silnik, poczekac i sprawdzic w tym jebanym okienku... ale ila czekac i czy motor na nozce czy na prosto... jak wy to robicie?
w tej smiesznej ksiazeczce ktora daja z motorem jest napisane, rozgrzac silnik, poczekac i sprawdzic w tym jebanym okienku... ale ila czekac i czy motor na nozce czy na prosto... jak wy to robicie?
Apetyt
Witam
Ja wlewam 2.1 litra (zawsze wymieniam olej+filtr) to dokładnie górna kreska na wskaźniku gdy Vz stoi pionowo z kierownicą skręconą na max w lewo. Gdy Desperat ma przednie koło „w osi” motocykla to poziom oleju spada prawie dokładnie do połowy zakresu wskaźnika.
Mój Desperat był serwisowany w PJP i było tak samo.
( na 6000km bierze 300ml oleju – ale jeżdżę jak emeryt ) za to często z ponad 160kg „ładunkiem”)
Pozdrawiam
Moto
Vz 800 Czysta Desperacja
(Po wymianie oleju +filtra, napięciu łańcucha, smarowaniu linek, przegubów, przedmuchaniu filtrów, wyczyszczeniu, zamontowaniu nowego klaksonu, założeniu wałka narzędziowego. Tuż przed ustawieniem zaworów i synchronizacją gaźników.
Nie mogę się doczekać wypróbowania nowego pokrowca w warunkach „bojowych” )
P.S.
Wielkie pozdrowienia dla Krzycha!!
Bardzo sobie cenię Twoje rady – napisz coś więcej na temat Twoich doświadczeń z Vz-ami, myślę że twoje opisy rozwiały by wiele mitów i niedomówień, oraz pomogły w codziennej obsłudze sprzętów
Ja wlewam 2.1 litra (zawsze wymieniam olej+filtr) to dokładnie górna kreska na wskaźniku gdy Vz stoi pionowo z kierownicą skręconą na max w lewo. Gdy Desperat ma przednie koło „w osi” motocykla to poziom oleju spada prawie dokładnie do połowy zakresu wskaźnika.
Mój Desperat był serwisowany w PJP i było tak samo.
( na 6000km bierze 300ml oleju – ale jeżdżę jak emeryt ) za to często z ponad 160kg „ładunkiem”)
Pozdrawiam
Moto
Vz 800 Czysta Desperacja
(Po wymianie oleju +filtra, napięciu łańcucha, smarowaniu linek, przegubów, przedmuchaniu filtrów, wyczyszczeniu, zamontowaniu nowego klaksonu, założeniu wałka narzędziowego. Tuż przed ustawieniem zaworów i synchronizacją gaźników.
Nie mogę się doczekać wypróbowania nowego pokrowca w warunkach „bojowych” )
P.S.
Wielkie pozdrowienia dla Krzycha!!
Bardzo sobie cenię Twoje rady – napisz coś więcej na temat Twoich doświadczeń z Vz-ami, myślę że twoje opisy rozwiały by wiele mitów i niedomówień, oraz pomogły w codziennej obsłudze sprzętów
Witam witam Panów
Dom jedna bardzo ważna kwestia!!!! NIGDY ale to PRZENIGDY nie sprawdzaj poziomu oleju przy rozgrzanym silniku!!! Nie wiem co to za książka ale ktoś minął się chyba z powołaniem!!! Każda szkoła bez względu na to czy auto czy motocykl mówi o tym iż olej sprawdza się ZAWSZE NA ZIMNYM SILNIKU!!!!
Może chodziło o wymianę oleju?? Bo wtedy faktycznie przed wymianą należy rozgrzać silnik później odkręcić śrubkę itd... ze względu na to iż olej rozgrzany jest bardziej płynny wiec łatwiej ten stary wylać z miski. Natomiast nie sprawdza się na ciepłym dlatego iż wiadomo że podczas pracy olej jest przepompowywany na różne części silnika i gdy do końca nie spłynie a my dolejemy to może okazać się iż oleju w misce jest za dużo!!! Poza tym zimny olej jest ustabilizowany i łatwiej dostrzec go dokąd sięga w tym okienku.
Fakt muszę przyznać iż zaglądanie do okienka nie jest sprawa super komfortową iż (moim zdaniem, które nie musi być słuszne, ale logicznie rzecz biorąc) motocykl tak jak Moto napisał powinien stać pionowo!!!. Co do skrętu koła osobiście trzymam je w osi, czyli utrzymuje motor dokładnie tak jak gdyby jechał prosto po drodze, gdyż wtedy to najczęściej po silniku jest rozprowadzany ten płyn.
Nigdy też nie powinno się dolewać do samej kreski.. lepiej dolać olej częściej niż przesadzić i w konsekwencji tego zaprowadzić motocykl do serwisu bo przecież nadmiar oleju musi gdzieś uciec np. uszczelniacze. Więc z doświadczenia i z logicznego punktu widzenia Sprawdzaj olej przy zimnym silniku i przy pionowo ustawionym motocyklu..... Filtr powinno się wymieniać co drugi sezon (przynajmniej tak zalecają skośnoocy którzy go skonstruowali i raczej tego powinniśmy się trzymać), fakt wymiana filtra co roku jest rzeczą bardzo rozsądną i na pewno przyjazną dla naszego silnika ale nie jest to konieczne!! Sezon dla każdego oznacza co innego dlatego dla sprecyzowania jeśli ktoś robi w sezonie ponad 14tyś km wtedy wymiana coroczna filtra jest obowiązkowa!!! Mam nadzieję że wszystko wyjaśniłem i jednocześnie nie zanudziłem gdyby były wątpliwości proszę pisać.
Niezmiernie mi miło słyszeć tak pochlebne słowa... przymierzam się od dłuższego czasu do napisania kilku tekstów z dokładnymi opisami jak:
Wykonanie odbebeszenia tłumików (już kilkakrotnie poruszany temat ale niestety zniknął najważniejszy motyw z opisem, linkiem do rysunków i wypowiedziami innych użytkowników,
podświetlanie licznika diodami na niebiesko (efekt taki jak w pasacie)
zrobienie podświetlanych kierunków
samodzielne wykonanie stelaży pod sakwy z daszkiem pod sakwą
wysokość opony, zębatką zdawcza (mała przednia) jej wielkość a wpływ na prędkość i spalanie
zwyczajowe wady i problemy Vzta i jak je rozwiązać itd...
Gdyby ktoś był szczególnie zainteresowany którąś z kwestii proszę pisać to będę wiedział za co najpierw się zabrać
Pozdrawiam serdecznie!!!
Dom jedna bardzo ważna kwestia!!!! NIGDY ale to PRZENIGDY nie sprawdzaj poziomu oleju przy rozgrzanym silniku!!! Nie wiem co to za książka ale ktoś minął się chyba z powołaniem!!! Każda szkoła bez względu na to czy auto czy motocykl mówi o tym iż olej sprawdza się ZAWSZE NA ZIMNYM SILNIKU!!!!
Może chodziło o wymianę oleju?? Bo wtedy faktycznie przed wymianą należy rozgrzać silnik później odkręcić śrubkę itd... ze względu na to iż olej rozgrzany jest bardziej płynny wiec łatwiej ten stary wylać z miski. Natomiast nie sprawdza się na ciepłym dlatego iż wiadomo że podczas pracy olej jest przepompowywany na różne części silnika i gdy do końca nie spłynie a my dolejemy to może okazać się iż oleju w misce jest za dużo!!! Poza tym zimny olej jest ustabilizowany i łatwiej dostrzec go dokąd sięga w tym okienku.
Fakt muszę przyznać iż zaglądanie do okienka nie jest sprawa super komfortową iż (moim zdaniem, które nie musi być słuszne, ale logicznie rzecz biorąc) motocykl tak jak Moto napisał powinien stać pionowo!!!. Co do skrętu koła osobiście trzymam je w osi, czyli utrzymuje motor dokładnie tak jak gdyby jechał prosto po drodze, gdyż wtedy to najczęściej po silniku jest rozprowadzany ten płyn.
Nigdy też nie powinno się dolewać do samej kreski.. lepiej dolać olej częściej niż przesadzić i w konsekwencji tego zaprowadzić motocykl do serwisu bo przecież nadmiar oleju musi gdzieś uciec np. uszczelniacze. Więc z doświadczenia i z logicznego punktu widzenia Sprawdzaj olej przy zimnym silniku i przy pionowo ustawionym motocyklu..... Filtr powinno się wymieniać co drugi sezon (przynajmniej tak zalecają skośnoocy którzy go skonstruowali i raczej tego powinniśmy się trzymać), fakt wymiana filtra co roku jest rzeczą bardzo rozsądną i na pewno przyjazną dla naszego silnika ale nie jest to konieczne!! Sezon dla każdego oznacza co innego dlatego dla sprecyzowania jeśli ktoś robi w sezonie ponad 14tyś km wtedy wymiana coroczna filtra jest obowiązkowa!!! Mam nadzieję że wszystko wyjaśniłem i jednocześnie nie zanudziłem gdyby były wątpliwości proszę pisać.
Niezmiernie mi miło słyszeć tak pochlebne słowa... przymierzam się od dłuższego czasu do napisania kilku tekstów z dokładnymi opisami jak:
Wykonanie odbebeszenia tłumików (już kilkakrotnie poruszany temat ale niestety zniknął najważniejszy motyw z opisem, linkiem do rysunków i wypowiedziami innych użytkowników,
podświetlanie licznika diodami na niebiesko (efekt taki jak w pasacie)
zrobienie podświetlanych kierunków
samodzielne wykonanie stelaży pod sakwy z daszkiem pod sakwą
wysokość opony, zębatką zdawcza (mała przednia) jej wielkość a wpływ na prędkość i spalanie
zwyczajowe wady i problemy Vzta i jak je rozwiązać itd...
Gdyby ktoś był szczególnie zainteresowany którąś z kwestii proszę pisać to będę wiedział za co najpierw się zabrać
Pozdrawiam serdecznie!!!
Witam
Najbardziej byłbym zainteresowany tematem „zwyczajowe wady i problemy Vzta i jak je rozwiązać itd...”, oraz wszystko co dotyczy serwisowania.
Jak diagnozować objawy takie jak: czarny, biały dym z wydechu, dźwięki sprzęgła, piszczenie klocków, strzelanie w tłumik, itp.
Myślę że wielu z nas wie jak radzić sobie z tymi przypadłościami lecz jest na pewno gro osób którym spędza to sen z powiek.
Poza tym jest wiele mitów które krążą w obiegu i myślę że warto je rozwiać.
Pozdrawiam
Krzysiek
Vz 800 Czysta Desperacja
Najbardziej byłbym zainteresowany tematem „zwyczajowe wady i problemy Vzta i jak je rozwiązać itd...”, oraz wszystko co dotyczy serwisowania.
Jak diagnozować objawy takie jak: czarny, biały dym z wydechu, dźwięki sprzęgła, piszczenie klocków, strzelanie w tłumik, itp.
Myślę że wielu z nas wie jak radzić sobie z tymi przypadłościami lecz jest na pewno gro osób którym spędza to sen z powiek.
Poza tym jest wiele mitów które krążą w obiegu i myślę że warto je rozwiać.
Pozdrawiam
Krzysiek
Vz 800 Czysta Desperacja
może to jest dziwne, ale kupiłem marude zalaną mobil1 (półsyntetykiem 10w40), a na następny sezon wlałem motula 15w50 (też półsyntetyk) i wydaje mi się, że bierze tego motula o wiele więcej niż brał mobil1. możliwe to?
wolałbym zostać przy motulu, bo słyszałem nieciekawe opinie o mobil1, ale chyba będę musiał do niego wrócić.
wolałbym zostać przy motulu, bo słyszałem nieciekawe opinie o mobil1, ale chyba będę musiał do niego wrócić.