Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
Moje pytanie może wydać się dla wielu Braci śmieszne ale kto pyta ten...
dostaje wiele odpowiedzi
No dobra do rzeczy. W tym sezonie mam zamiar przygotować moto do sezonu sam no przynajmiej w pewnym zakresie i moje pytanie jest następujace: czy wymieniać olej na rozgrzanym silniku czy raczej zimnym w serwisie zawsze robili to z biegu chłopacy czyli na ciepłym a czy nie lepiej jak tak stoi po zimie wszystko dokładnie scieknie do miski olejowej i wtedy wymienić.
No za rady bedę wdzięczny tylko sie za głośno nie śmiać
Pozdrawiam
Misiu
Rozgrzej moto do temperatury roboczej (najlepiej robiac rundke dookola komina ), potem po zgaszeniu motocykla odczekaj az ostygnie do takiej temperatury, zebys mogl dotknac reka i spuszczaj olej. Proponuje spuszczac przy odkreconym wlewie oleju, jak juz zleci to wykrec filtr oleju, znowu troche poleci. Generalnie caly syf powinien zleciec lub zostac w filtrze.
Moze jak ktos umie to moze spuszczac ukrop, ja tam zawsze sobie poleje na lape przy odkrecaniu i podstawianiu michy, wiec dla bezpieczenstwa proponuje, aby goracy, ale nie wrzatek.
ciecze maja to do siebie ze im jest zimniej tym ich lepkosc wzrasta,dlatego zima tak ciezko odpalic jest sprzeta itp. co sie z tym wiaze moto powinien byc rozgrzany,zwlaszcza po zimie...bez przesady oczywiscie
pzdr!
no zgadzam sie z toba figer, ostatnio tez zmieniałem w gs500 i teżsie polałem i podłoge, bo w tym miejscu zapomnialem cos podstawić, ale pod śrubą gdzie leci najwięcej to była micha a misiugs500 polecam ci kupic na http://www.kemot.pl filtr oleju z oringiem oczywiście cena to 20 zeta + przesyłka i jak chcesz świece NGK też maja po 12 zł/szt.
P.S. kupuje tam to wiem, żeby ktos nie pomyślał że reklame robie
SV 1000 S '04 *** FZS600 '03 *** SV 1000 S '03 *** GSX-F 600 '98 *** GS 500 E Five Stars '97 *** J... jednoślad TS 350 '89
tel. 602-810-996
"wsadzony bez przykręcenia" moto na kołach w pionie, ja zuwazyłem ze jak stoi na centralnym to poziom na bagnecie jest niższy o jeden "rąbik" wytłoczenia miarki.
dzieki ,ale tak to jest jak sie kupi moto z 2 reki bez manuala :oops:
zastanawiam sie jeszcze po czym poznac czy olej jest do wymiany bo posrednik od którego nabyłem nie miał o tym zielonego pojecia. Olej nie jest jeszcze czarny. Wyglada jak lekko szary miód. A może wogole sie nie zastanawiać tylko wymienić profilaktycznie ? co sie może stać jak sie pojeździ 1000-2000 km za długo na starym oleju ?
Mi weszlo wiecej niz zalecane :twisted: I nie bylo ponad kreske... Oczywiscie na cieplym, z tym ze ja zaczynam od filtra - lepsze wyrownanie cisnienia podczas zlewania.
BTW Drobny apel... Nie wywalac oleju do kubla, a tym bardziej nie wylewac - to mega truciza, ktora niszczy glebe i wode, jak malo co! Zostawcie w warsztacie, stacji, cokolwiek... Nie badzmy niecywilozowani, jak trujace garaze `u Czesia za stodola`!
Jeszcze jedno pytanie do braci ekspertów. Jako ,że nie bede wymieniał filtra i oleju w tym sezonie a dolać troche muszę, a nie wiem co używał poprzedni właściciel, chciałbym wiedzieć czy coś sie stanie jeśli zmieszam olej mineralny z syntetycznym (dolewka syntetyka do ... no właśnie nie wiem czego) ?
i przy okazji czy silnik wydaje jakiś inny odgłos jak ma za mało oleju ?