i raz jeszcze olej w marauderze

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
stempel

i raz jeszcze olej w marauderze

Post autor: stempel »

Przeczytalem wiekszosc postow w temacie oleju ale nijak nie znalazlem jasnej odpowidzi na moje pytanka. i z gory przepraszam jesli cos pominelem, ale zabralem sie za temat pozna noca i zmeczenie organizmu dalo sie we znaki. a wiec jesli ktos moze cos pomoc w temacie to bardzo prosze.mianowicie:
zabieram sie za wymiane oleju wraz z filtrem i chce zmienic olej z mobila extra 4T pol syntetyk SAE 10W40 na inny, moze Castrola ale o tych samych wlasciwosciach. moje pytanie to:

1.czy to co zostanie w silniku nie bedzie sie "gryzlo" z nowym olejem,

2.czy Castrol jest dobrym olejem, lepszym od Mobila, a jak nie to jaki?

3.ilosc oleju w silniku. wyczytalem, ze ma byc do polowy wziernika, ale: jedni pisza o kierownicy na prosto, inni o kierownicy skreconej maksymalnie na lewo, ale w dalszym ciagu nie wiem czy "kon" ma byc oparty na bocznej nozce czy postawiony do pionu. sadze ze na nozce bowiem gdyby byl w pionie skrecenie kierownicy nie mialo by sensu... Ja kontrolujac stan zawsze stawialem konia do pionu i wlewalem do polowy wziernika.a jak ma byc??

4. czy wystarczy mi 2 l na wymiane oleju z filtrem?

Moj kon jest z 2001 i ma nakulane ok 17 000

dzieki i pozdrawiam
Moto

Post autor: Moto »

Witam
Przy zmianie oleju na inny, (ale o tych samych parametrach) nie powinno się nic stać, ale dla pewności warto by było przepłukać silnik (są do tego specjalne preparaty)
Olej najlepiej jest utrzymywać w górnej połówce a nawet ćwiartce wskaźnika
Sprawdzać powinieneś w takiej pozycji jak Motocykl się porusza, (czyli w pionie z prostą kierą)
Oleju wchodzi 2.2l, jeśli wymieniasz razem z filtrem, a w związku z legendarną wręcz wrażliwością V z’eta na olej warto mieć troszkę w zapasie (kup 3 litry)
Jak wkręcisz filtr i wlejesz olej usiądź na siodle (800 w pionie) i zapal na 3-5 sekund
Obserwuj lampki, jeśli ciśnienie zgaśnie to Ok.
Zejdź skontroluj poziom i w razie, czego dolej (u mnie zawsze filtr wciąga i muszę dolać)
Potem ten sam manewr i jeśli lampki zgasną to wszystko gra.
Jeśli wlejesz za dużo to też nie ma strachu – zobaczysz z wydechu CZARNY!!!! (nie błękitny i nie biały) dym a w airboksie pod siodłem znajdziesz nadwyżkę oleju.
Mnie udała się taka sztuka raz i wyciągnąłem (rurką nadmiar z silnika)

Jeśli nie zmieniasz klasy oleju to nie masz, co się obawiać, bo powinny spełniać te same normy
Ja się przyzwyczaiłem do Castrola r4 superbike, ale to full syntetyk (zdecydowanie za dobry – jak mówią w Polandzie)
Wymiana i poziom oleju to moim zdaniem jedyna czynność (właśnie założyłem scottilera, więc łańcuch już się sam smaruje), na której warto się skupić
W razie pytań wal jak w dym

Pozdrawiam
Krzysiek
http://www.krzysio.org
stempel

Post autor: stempel »

dzieki Krzysiek za wyczerpujaca odpowiedz. Teraz wszystko klarowne.
Rozwin prosze temat scottilera, moze jakis link do strony, lub cos??
raz jeszcze dzieki
Moto

Post autor: Moto »

robson

Post autor: robson »

olej motul 5100 4t w raz filtrem kn wymiany co 5000km olej uzupelnia sie trzymajac motor w pionie nie na bocznej nuzce do gornej kreski maksymalnie bo i tak przepali po drodze i trzeba uzupelniac po prostu banka 5litrowa co 5000km i wszystko buja aha przy zmianie oleju do gurnej kreski potem otpalasz na minute zeby nowy filtr zasal wylaczas czekasz kilka minut zeby splynelo do miski i patrzysz ile ewentualnie jeszcze uzupelnic i wszystko buja
ODPOWIEDZ