śrubki...

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

MarekD

śrubki...

Post autor: MarekD »

Witam
Sprawa dotyczy srub ktory mocuja kolektor do silnika... tak myslalem nad wymiana ich bo wygladaja tak ze... ze jak bede je ruszal to sie rozpadna w drobny mak... Duzo zabawy bedzie potem z wyciaganiem ukreconej srubki ? Jakies propozycje jak je wyciagnac? Podobno głeboko siedza... :?
nita

Post autor: nita »

Ja bym to konkretnie namoczył ropą i odczekał kilka godzin albo jakimś penetratorem w spraju w stylu WD40. troche poklepać młotkiem po śrubie ale nie za mocno. Powinno pomóc Powodzenia. :wink:
orbit

Post autor: orbit »

tak jest wszystko delikatnie nic na siłe uderz młotkiem hihi
ale tak na serio to faktycznie czasem pomaga lekki stuk przy odkręceniu takich śrub i oczywiscie tak jak to pisał "nita" użyj WD40!! ew. ropa
a jak juz nie masz nic z tych preparatów to podobno pomaga "coca cola"
ale nigdy nie próbowałem zawsze wolałem wypić :ok:
powodzenia
Pit

Post autor: Pit »

Marek,
Jezeli sruby sa w zlym stanie i nigdy nie byly odkrecane to pomimo wszystkich cudownych srodkow istnieje spore prawdopodobienstwo ze z 16 srubek ktoras ci sie urwie, bo sa pozapiekane na amen :x Spryskaj to WD-40, wiem ze istnieje tez jakis bardzo skuteczny 'penetrator' firmy Wurth (w skutecznosc Coli watpie, probowalem przy okazji innej usterki i nie bylo zadnego efektu), w serwisach mechanicy dodatkowo stosuja podgrzewanie - maja taki specjalny przyrzad (wyglada jak duza lutownica :lol: ). Potem to juz tylko sie modlic i krecic :wink: Rok temu musialem odkrecic kolektory i pomimo wszelkich staran (robilem to w serwisie Suzuki), 2 sruby sie urwaly :x Ale nie ma czym sie przejmowac, chlopaki wstawili mi 2 'helicoile' i jest git :wink:
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Post autor: bohas »

Witam
Niedawno odkrecałem w moim 17-letnim GSXF. Przede wszystkim jak pisali bracia młotek w ręke i stukasz, musisz "zbić gwint". Najlepiej jak wsadzisz klucz w śrubę i postukasz w imbusa bo jak bezpośrednio w śrube to mozesz zdeformować łepek i później nie wsadzisz imbusa.
Nie psikałem żadnym preparatem, ale z jedną śruba miałem problem.
Nie mogłem jej ruszyć. Porządnie postukałem i lekko dokręciłem. Znowu postukałem i po troszke zacząłem odkręcać. Troche się napociłem, bo już myślałem że ją ukręce i czeka mnie rozwiercanie. Wkręcałem, odkręcałem, co chwilę stukałem i wyszła :D
Powodzenia !!!!
MarekD

Post autor: MarekD »

Wielkie dzieki za rady , poczekam na ten preparat Wurth ktory zaoferowal mi jeden z braci i zabiore sie do dziela!
dominGeS

Post autor: dominGeS »

Odkręcałem jakiś czas temu kolektorki i przychylam się do rady bohasa.Powolutku,nic na siłe,dużo cierpliwości.Wykręcaj powoli,a jak napotkasz na opór,to spowrotem wkręcaj i pryskaj WD40 i tak w kółko! :lol: wkońcu szpilki ustąpią :wink: Po wykręceniu sprawdź gwint każdej.Jeśli będą zjechane to popraw nażynką i będzie miodzio.
PS.ja gdybym nie musiał nie odkręcałbym,to delikatna sprawa...
pzdr.
FUTEK
Moderator
Moderator
Posty: 3256
Rejestracja: śr, 13 gru 2006, 06:56
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Stargard

Post autor: FUTEK »

ten preparat nazywa się ROST OFF PLUS firmy Wurth jest bardzo dobry, ja go stosuję i się sprawdza

powodzenia
Pozdrawiam Radek
H-CB1 ->SV 650sK3->GSR750 L01+Tytan Akrapek->GSR1200+Tytan Akrapek
601 795 498
BS - radoslaw.fut@futex.pl
B RH+
Zygzak
Śmigający inaczej...
Posty: 397
Rejestracja: pt, 8 gru 2006, 10:30
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zygzak »

Czy poza "nieestetycznym" wyglądem jest jakis inny powód dla jakiego chcesz je wymienić?

Pozdrawiam. Zygzak~~
Loser

Post autor: Loser »

Hmmm... Panowie, nie ma strachu... Wykrecalem w swojej eFce - sruby nie ruszane od jakichs 15 lat. Wszyskie poszly pieknie. Jedynie na poczatku bylo troche strachu - myslalem, ze peknie sruba, albo dluuugi imbus, ale gdy nacisnalem solidniej - puscila. Bez zadnego smarowania. Zreszta w silnikach serii GSX glowica jest z aluminium, wiec jest duzo wieksze prawdopodobienstwo, ze padnie gwint, a nie sruba. Chyba, ze teraz oszczedzaja i robia motory z taniej stali :twisted:
MarekD

Post autor: MarekD »

Ogolnie to :D brzydki wyglad mnie do tego zmusil... :wink: chce polakierowac go na czarno. a na motorku to raczej slabo wyjdzie.
ODPOWIEDZ