Intruder C 800 - co za kostki elektr. w refletorze ?

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
maku
BS Brother
BS Brother
Posty: 249
Rejestracja: wt, 21 mar 2006, 23:06
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: WROCŁAW - Polska

Intruder C 800 - co za kostki elektr. w refletorze ?

Post autor: maku »

Witam i pozdrawiam Siostry i Braci , szczególnie Tych którym swym
problemem zabiore cenny czas oile oczywiscie zechcą mi go użyczyć.
Nareście zamontowałem /bez podł. elektrycznego/ Light bary w mym Intruderku na specjalnej konsoli bez kolizji z d. szybą. Problemu by nie było gdybym instalację elektryczną wykonywał wg. instruktarzu Brata
GRADUSA ze Zrób to Sam- p. okazji Duże Dzięki, ale okazało sie że w obudowie reflektora są : dwie końcówki orzewodów elektr. zakończone kostkami do WYKORZYSTANIA i tu ten PROBLEM - DO CZEGO ONE SŁUŻĄ ??? - może któraś właśnie do podłączenia Light Barów .
Nie mam żadnej instrukcji , ani schematu eletrycznego Intrudera ?/szukałem -nie do kupienia/ , Serwisy Suzuki - 110 km, a telefonicznie nie chcą na ten temat rozmawiać itd.
Może KTOŚ już ten temat przerobił i mógłby mi pomóc, a może też Ktoś ma lub zna namiary na Instrukcję Serwisową -Naprawczą dla C 800 to chętnie bym skorzystał i byłbym zobowiązany.
Maku+AKu :help:
maku+aku
b.dawno-J... jednoślad - ogar na 19-ch, teraz Intruder C 800 !!! ale zawsze z Plecaczkiem
tel. 0663289500
Email : makuiaku@gmail.com
Skype : makuiaku
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3074
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 15

Post autor: osama »

witaj Bracie :D

jest łatwy sposób na sprawdzenie do czego te końcówki, podłącz miernik (Voltomierz ustawionu na napięcie stałe z zakresem do 20V) i przy włączonych światłach zmierz jakie tam jest napięcie, jeżeli będzie 12V (a powinno właśnie takie być) to podepnij tam dwie żaróweczki motocyklowe i zacznij się bawiś wszystkimi przełącznikami dotyczącymi oświetlenia jak i klaksonem, podczas tej zabawy obserwój jak te żaróweczki będą reagowały na nią, a po zakończeniu tejże zabawy wyciągnij wnioski i podłącz light bar tam gdzie trzeba go podłączyć :peace:


ja tak właśnie szybko bym do tego bez schematu elektrycznego doszedł
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6337
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Witaj Maku !!
Rzeczywiście ciężko znaleźć schematy do Twojej maszyny.
Ale myślę, że w końcu na coś natrafię.
Póki co mam dwa ciekawe linki:
instrukcja montażu lightbaru co prawda w Volusii ale myślę, że się przyda
http://www.therusks.com/HowTos/bikercom ... nstall.pdf
oraz dyskusja nad podłączeniem lightbaru
http://www.motorcycle-journal.com/forum ... 0-c50.html
Pozdrówka.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
maku
BS Brother
BS Brother
Posty: 249
Rejestracja: wt, 21 mar 2006, 23:06
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: WROCŁAW - Polska

Co za kostki elektryczne..... Intruder C 800 ?

Post autor: maku »

Witam i wielkie dzięki Bracia Osama i Lechul-u za poświęcony mi Wasz czas i fatygę. Późno wróciłem z " lasu " i ku mej radości zapoznałem się z Waszymi postami na mój problem. Sposób na kostkę i Instrukcję montażu ligthbarów - przestudiowałem :idea: :D i jutro z rana robota w garażu wg. Waszych super INSTRUKCJI. Po sprawdzeniu oczywiście się odezwę.
Tymczasem DZIĘKI i pozdrowienka ŚLĄSKIM SIOSTROM I BRACIOM
od Maku+Aku :D
maku+aku
b.dawno-J... jednoślad - ogar na 19-ch, teraz Intruder C 800 !!! ale zawsze z Plecaczkiem
tel. 0663289500
Email : makuiaku@gmail.com
Skype : makuiaku
maku
BS Brother
BS Brother
Posty: 249
Rejestracja: wt, 21 mar 2006, 23:06
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: WROCŁAW - Polska

Co za kostki elektryczne .... w C800 ?

Post autor: maku »

Witam i pozdrawiam !
No jestem po sprawdzeniu "kostek" : Pierwsza dwu - przewodowa / dwie samiczki/ , po podłączeniu żarówki i włączeniu stacyjki na ON swieci ciągle- to chyba mogą tu być podłączone lightbary /światełka DROGOWE 2x55 W/ , będą swiecić non stop razem z reflektorem gł.
Druga - zabezpieczona spec. osłoną / kształt 1cm3/kilka styków - domyślam się że to końcówka do URZĄDZEŃ serwisowych i wara od niej w gorażu ?
Już by było ok! ale byłoby za pięknie no i właśnie NOWY problem- wyjscie do lightbarów /z kostki/ jest dwu przewodowe , a lightbar posiada: jeden przewód do żarówy 55W i jeden przewód do żaróweczki 5W sygnalizacyjnej /okienko inform. że lightbar -ZAPALONY./ , a drugi "przewód" to chyba masa moto ,taka uroda tych rzemieślniczych światełek i co teraz wygłówkować z tym nowum "sękiem":
1. wymienić lightbary na dwu-przewodowe / chyba problem/
2.przerabiać oprawki żarówek -2szt - b. skomplikowane
3.Chyba nie wchodzi sprawa korzystania z "drugiego przewodu MASY MOTO " do podłączenia lightbarów bez znajomści schematu elektrycz. INTRUDERA C 800
Co Wy na to Bracia oile wypada sprawiać Wam nowy kłopot !
Pozdrawiam i czekam na Waszą pomoc - Maku :help: :sorry:
maku+aku
b.dawno-J... jednoślad - ogar na 19-ch, teraz Intruder C 800 !!! ale zawsze z Plecaczkiem
tel. 0663289500
Email : makuiaku@gmail.com
Skype : makuiaku
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3074
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 15

Post autor: osama »

podłącz oba przewody prądowe z żarówek razem i po problemie, masę i tak mają wspólną, a jeżeli to faktycznie jak mówisz jest tylko lampka kontrolna to i tak musi świecić razem z główną żarówką, więc problemu nie będzie
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
GraDzik
BS Brother
BS Brother
Posty: 1804
Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 09:47
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: okolice Warszawy (WGM)
Otrzymane Polubienia: 2

Post autor: GraDzik »

Witm,

Postaram się odszukać gdzieś schemat elektryczny do C800.
Niebezpieczeństwo jakie widzę, to podłączenie wszystkich reflektorów na jednym obwodzie, z powodu obciążenie prądowgo.
Jeśli dobrze liczę, to w mamy 3 światła po 55W, razem 165W, co daje nam prawie 14A prądu.
W moim Marysiu światła zabezpieczone są bezpiecznikiem 15A. Jeśli Intruder ma też 15A, jest duże prawdopodobieństwo, że będzie się palił.
Z drugiej strony, jeśli zwiększymy bezpiecznik (dopuścimy większy prąd), to może to mieć problemy z wyłącznikiem świateł (szybsze wypalanie).

Tutaj http://www.bractwo-suzuki.com.pl/manual ... gradus.pdf znajdziesz instrukcję brata Gradusa, myślę że warto ją przestudiować - zakłada ona dodatkowy bezpiecznik i przekaźnik w obwodzie dodatkowych świateł.

Pozdrawiam
Piotrek
był VZ800 Marauder '97
jest GSF1250SA Bandit K8 ( 240000 km)
jest DRZ 400S(2000 km)
-
Żyj i daj żyć innym
O RH+
GraDzik
BS Brother
BS Brother
Posty: 1804
Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 09:47
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: okolice Warszawy (WGM)
Otrzymane Polubienia: 2

Post autor: GraDzik »

Przepraszam Maku, nie znalazłem tego schematu. Spędziłem dwie godziny szukając po internecie - bezowocnie.
Mój poprzedni post, psu na budę, bo widzę, że do instrukcji Brata Gradusa zaglądałeś.
Może faktycznie kostki, które znalazłeś w lampie są do podłączenia dodatkowych świateł (osobny bezpiecznik i być może na przekaźniku lub innym urządzeniu przełączającym - ale nie spodziewam się).
Tak czy inaczej, bez schematu elektrycznego nie dojdziemy co tu w trawie piszczy.

Jak natrafię na schemat - odezwę się.

Pozdrawiam
Piotrek
był VZ800 Marauder '97
jest GSF1250SA Bandit K8 ( 240000 km)
jest DRZ 400S(2000 km)
-
Żyj i daj żyć innym
O RH+
maku
BS Brother
BS Brother
Posty: 249
Rejestracja: wt, 21 mar 2006, 23:06
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: WROCŁAW - Polska

Co to za kostki elektryczne... C 800 ?

Post autor: maku »

Witam i pozdrawiam - wielkie dzięki za Wasze cenne uwagi i propozycje , za poświęcony mi Wasz czas , za bezinteresowną pomoc w rozwiązywaniu mego problemu - chwała Wam Bracia BS .
Osama - dobra Twa propozycja, ale wydaje mi się że niema pewności że C 800 ma masę
jako " drugi przewód" , a może cała jego instalacja jest DWU PRZEWODOWA . Niie znam się na tyle na elektryce moto aby dalej sie wypowiadać na temat ewentualnych być może później nieodwracalnych skutków tych w ciemno proponowanycg prób . / bez Schematu elektr.moto/
Dzięki za włączenie się Piotrka G. - za Twój upór na internet , ciekawe czy F-a Suzuki to zauważy jakie kłopociska zaserwowała swym klientom nie udostępniając nam schematu elektrycznego moto np. C800 .
Też uważam za rozwiązanie tego problemu tylko poprzez oparcie się o schemat - Ba ? - " w tym sęk "
Jutro znów będę dokładniej się przyglądał tym mym lightbarom- ich budowie, a zwaszcza gniazdu- oprawie żarówki 55W pod względem połączenia jej dwoma przewodami - bo to by rozwiązało mój problem.
Maku -do usłyszenia .



:peace:
maku+aku
b.dawno-J... jednoślad - ogar na 19-ch, teraz Intruder C 800 !!! ale zawsze z Plecaczkiem
tel. 0663289500
Email : makuiaku@gmail.com
Skype : makuiaku
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3074
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 15

Post autor: osama »

Maku, instalacja elektryczna w pojazdach nie zasilanych prądem elektycznym (np auto lub motocykl z silnikiem spalinowym) jest jednoobwodowa, a to oznacza że masa z akumulatora podłączona jest do ramy pojazdu, i ona jako taka stanowi element tego układu,

z tego co pamiętam to wszystkie przewody masowe w motocyklach marki Suzuki są Czarno/białe, łatwo to zauważyć na przykładzie kierunkowskazów czy to przednich czy tylnych, od każdego wychodzą min. 2 przewody, z czego jeden z nich łączy się w identycznym przewodem drugiego kierunku w jednej złączce tworząc jeden przewód. Sprawdź jego kolor i będziesz już dokładnie wiedział jakiego koloru masz masę w motorze. :peace:
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6337
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Jeżeli się nie mylę to lightbar powinien gasnąć po właczeniu świateł drogowych (przepisy ? :roll: ). Więc jeżeli ta kostka służy do jego podłaczenia to żarówka tam podpięta zgaśnie przy zmianie świateł na "długie". A może spróbować z tej kostki zasilić przekaźnik i dopiero z niego podłączyć oba nowe "oczka" ??
Szukam schematu .............
EDIT: Się coś znalazło
Co prawda jest to schemat Volusii ale piszą chłopaki, że zgadza się w 99% (różnice dotycza instalacji wtrysku paliwa, przycisku sygnalizacji dlugimi i włacznika świateł na kierownicy bo to wersja australijska):
http://www.volusiariders.com/viewtopic. ... g+diagrams
A tutaj odręczne "malowanki" i opis do nich autorstwa podobno "eksperta", który montował lightbar:
http://www.therusks.com/HowTos/Light%20 ... iagram.pdf
Instrukcja montażu lighbaru. Podłączenie elektryczne jest "typu plug and play" więc musi pasować do jakiejs kostki w motorsie:
http://home.earthlink.net/~boaclub/99950-70276.pdf
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
maku
BS Brother
BS Brother
Posty: 249
Rejestracja: wt, 21 mar 2006, 23:06
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: WROCŁAW - Polska

Co to za kostki elektryczne..... ?

Post autor: maku »

Witam i pozdrawiam Braci BS
Wielkie dzięki OSAMA , LECHUL i na PR Piotrek G. za Wasze tak wielkie zaangażowanie w mój problem.
Obecnie po Waszych cennych RADACH / Osama- masa - przewód czarno - biały - dokładnie :idea: / nareście podłączyłem wcześniej zamontowane mech. lightbary. Pozostaje jak zauważył Piotrek G. i Lechul zamontowanie WYŁĄCZNIKA i PRZEKAZNIKA, bo po włączeniu stacyjki za duży będzie / jednocześnie świecą trzy żaruwy/ pobor MOCY 3x55 W w odniesieniu do ROZRUSZNIKA , ale to następny ETAP do realizacji po zdobyciu w/w elementów ./ Jakie , gdzie i kiedy ??? /
Ps.Dzieki Lechul za strony Schematu i Montażu LB w Volusji - mam co "studiować" i przełożyć na NASZ.
DZIĘKI , WIELKIE DZIĘKI - jestem WAM mocno zobowiązany PRZYJACIELE.
MAKU+AKU :uscisk: :beer:
maku+aku
b.dawno-J... jednoślad - ogar na 19-ch, teraz Intruder C 800 !!! ale zawsze z Plecaczkiem
tel. 0663289500
Email : makuiaku@gmail.com
Skype : makuiaku
maku
BS Brother
BS Brother
Posty: 249
Rejestracja: wt, 21 mar 2006, 23:06
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: WROCŁAW - Polska

"Kostka...... nareście do Ligthbarów

Post autor: maku »

Dzięki wszystkim którzy pomagali mi rozszyfrować / bez schematu/ instalację i kłopoty
związane z montażem LIGTHBARÓW w mym Intruderze C 800 , należy się Wam PRZYJACIELE moje uznanie , podziękowania i " ŻYWE PIWO " :beer: -
no i mam wielką przyjemność donieść : Osamie , Lechulowi , Piotrkowi G. ,Gradusowi i Petersowi że dziś nareście ligthbary można zapalić- zgasić
przy światłach np. mijania, drogowych - wyłacznikiam na l. kiery.
Wszystko zrobiłem sam / oprócz wspornika - zamówiony był w ..../, był kłopot bo kupiłem przekażnik - bubel , ale egz.nr dwa był ok.
Służę informacją o zakupach części - bardzo tanie bo nie do MOTO !
Pozdrawiam i do zobaczenia w Podlesicach. maku :D :uscisk:
maku+aku
b.dawno-J... jednoślad - ogar na 19-ch, teraz Intruder C 800 !!! ale zawsze z Plecaczkiem
tel. 0663289500
Email : makuiaku@gmail.com
Skype : makuiaku
ODPOWIEDZ