GSF 1200S, 100W żarówki w soczewkach, halogen pozycja

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

powell
BS Brother
BS Brother
Posty: 759
Rejestracja: czw, 14 cze 2007, 20:55
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

GSF 1200S, 100W żarówki w soczewkach, halogen pozycja

Post autor: powell »

Szukałem już tego tematu, ale nie znalazłem wystarającej odpowiedzi.
Zastanawiam się, czy dałoby się wrzucić do Banditowych soczewek mocniejsze żarówki (np. 100W). Wiem, to nie jest zgodne z PoRD, ale te soczewkowe lampki w B12 są niezbyt fajne. Boję się tylko, czy mocniejsza żarówka nie będzie się za bardzo rozgrzewać ? No i czy ewentualnie instalacja wytrzyma większy prąd?

Zastanawiam się też nad zamianą pozycyjnej żarówki (5W) na jakiś halogen. Dzięki temu lepiej byłoby mnie widać w dzień. Trzebaby oczywiście zmienić również oprawkę żarówki, oraz sprawdzić, czy nie oślepiam innych.

Robił ktoś takie rzeczy? Nie chcę nikogo oślepiać i zmiany zrobiłbym, gdyby byłoby to akceptowalne dla innych użytkowników dróg.
Szary Bandit 1200S K4 (nie ma to jak olejaki !)
>> Born to ride motorcycles <<
GG: 41812
Mar
BS Brother
BS Brother
Posty: 1880
Rejestracja: śr, 1 mar 2006, 12:57
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Wawa ale w sercu Pomorskie

Post autor: Mar »

Spojrzyj tu: http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... hlight=gsf

Moim zdaniem najlepiej jak wstawisz zarowke ksenonowa z przetwornica.
Adam

Life is too short to be bored
GS500F ---> sprzedany
SV1000S K4
S1200
tel. 602 536 440
powell
BS Brother
BS Brother
Posty: 759
Rejestracja: czw, 14 cze 2007, 20:55
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: powell »

Widziałem ten wątek
Ksenonem wolałbym się nie bawić, jakoś nie mam przekonania do domowych sposobów montażu tego urządzenia. Nie bez przyczyny w samochodach fabrycznie wyposażonych w ksenony musi być poziomowanie i spryskiwanie reflektorów - łatwo oślepić kogoś jadącego z przeciwka, a nie o to mi chodzi.
Wolę pokombinować ze zwykłymi żarówkami.

Przy okazji: czy jest ktoś, kto faktycznie ma u siebie jakieś modyfikacje reflektorów soczewkowych? Chociaż żarówki 100W?
Szary Bandit 1200S K4 (nie ma to jak olejaki !)
>> Born to ride motorcycles <<
GG: 41812
Bartłomiej
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 806
Rejestracja: ndz, 8 maja 2005, 17:13
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Szubin
Otrzymane Polubienia: 4

Post autor: Bartłomiej »

a'propos domowego montowania xenonów , zamontowaliśmy u mnie w X11 jakieś dwa tygodnie temu , w zeszły piątek miałem szlifa , pęknięta kierownica , cały lewa strona mocno zgruzowana a
lampa zarowka i instalacja xenona DZIAŁA !!
Dzięki Karol vel Koala
On też ma u siebie i to naprawde działa , ludzie widzą że jedziesz.
Co prawda jeden babsztyl nie widział , ale to już inna historia...

pozatym

Zastosowanie oświetlenia xenonowego zwiększa widoczność i radykalnie wpływa na poprawę bezpieczeństwa i komfortu jazdy w nocy. W porównaniu do zwykłych żarówek lub nawet żarówek o zwiększonej mocy pole widzenia kierowcy jest większe ponad dwukrotnie.
Ze względu na mniejszy pobór mocy (35W) w stosunku do żarówki halogenowej (55W) podczas pracy wydziela się mniej ciepła i elementy lampy takie jak lustro i klosz nie ulegają przyspieszonemu zużyciu czy zniszczeniu. Żarnik ksenonowy ma również mniejszy pobór prądu w stosunku do żarówki konwencjonalnej co daje mniejsze zużycie alternatora. Trwałość żarnika obliczona jest na około 3000-3200 godzin ciągłej pracy podczas gdy standardowa żarówka halogenowa traci swoją skuteczność lub całkowicie ulega przepaleniu już po około 300 godzinach.

http://picasaweb.google.com/no1interia. ... 5428216690
Ostatnio zmieniony czw, 5 lip 2007, 12:13 przez Bartłomiej, łącznie zmieniany 2 razy.
był ;
Intruder 750 później X11, nalatałem 64 tyś , to był moment ................12 lat

jest :
"brzydszych nie było" ??............... ważne że w 8 sekund do 200 km/h


Nobody's Perfect

;-) 692 49 69 30
Kisiel

Post autor: Kisiel »

Witam,

@ Powell - nie instaluj mocniejszej żarówki, bo ani obudowa ani szkło soczewki nie są przystosowane do znacznie wyższych temperatur, które daje żarówka 100W. Poza tym naruszasz przepisy. Dodatkowo wymagało by to zmian w instalacji, miałbyś praktycznie 2x wiekszy prad płynący przez przełącznik i okablowanie. O ile się orientuję fabrycznie jest tam przewód 2,5mm2. Wymagane byłoby przerobienie na przekaźnik i poprowadzenie osobnego przewodu zasilającego o sporej średnicy bezpośrednio z akumulatora. 100W/12V=8,3A, mniej jak 3,5 mm2 średnicy bym nie dawał. Dodatkowo zabezpieczenie obwodu.

Ja u siebie we wszystkich reflektorach (główny jak w B6/12 Naked - H4 55/60W oraz w 2 dodatkowych soczewkowych - H3 55W), zmieniłem żarówki na Philips Bluevision. Dają one białe światło z lekkim niebieskim odcieniem, znacznie poprawiając widoczność i widzialność moto przez innych.

pozdrawiam!
Kisiel
Koala
BS Brother
BS Brother
Posty: 74
Rejestracja: pn, 28 maja 2007, 18:36
Województwo: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Koala »

tak jak napisał baRts xenony spisują się świetnie - to jest chyba najbardziej optymalny sposób poprawy oświetlenia
instalacja i montaż jest prosta - pokombinować trzeba tylko z ułożeniem kabli i przetwornicy
u mnie nie było z tym problemu- w czeluściach obudowy lampy VZRa można wiele zmieścić
u Bartka – baRtsa w X11 trochę pokombinowaliśmy i wyszło chyba ok. bo test szlifu zdany
a co najważniejsze puszki widzą cię :shock: duuuuużo lepiej :shock:
_________________
________
VZR 1800
Loser

Post autor: Loser »

Nie montuj zarowek 100 W!

Po pierwsze - instalacja moze nie wytrzymac.
Po drugie - moga spowodowac szybkie wypalenie odblysnika (ew. przegrzac klosz)
Po trzecie - mozesz stracic dowod
Po czwarte - bedziesz oslepial innych kierowcow...
powell
BS Brother
BS Brother
Posty: 759
Rejestracja: czw, 14 cze 2007, 20:55
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: powell »

Loser pisze:Nie montuj zarowek 100 W!

Po pierwsze - instalacja moze nie wytrzymac.
Po drugie - moga spowodowac szybkie wypalenie odblysnika (ew. przegrzac klosz)
Zgadza się, dlatego zadałem pytanie.
Loser pisze: Po trzecie - mozesz stracic dowod
Hmmm....
Loser pisze: Po czwarte - bedziesz oslepial innych kierowcow...
Wątpię. Przy soczewkowych reflektorach strumień światła jest tak skupiony, że nie ma szans, żeby kogoś oślepić. Szczególnie przy takich kocich oczach jak ma Bandit. Natomiast alternatywne rozwiązanie (ksenony) grozi w zasadzie tym samym (można stracić dowód i teoretycznie oślepić innych). To co, mam rozumieć, że nic nie da się zrobić ?
Szary Bandit 1200S K4 (nie ma to jak olejaki !)
>> Born to ride motorcycles <<
GG: 41812
Mar
BS Brother
BS Brother
Posty: 1880
Rejestracja: śr, 1 mar 2006, 12:57
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Wawa ale w sercu Pomorskie

Post autor: Mar »

Nie jestem do konca pewny, ale chyba nie ma wymagania zeby ksenony w moto mialy funkcje samopoziomowania i spryskiwacza na klosz lampy. Zreszta w seryjnym kredensie z Bawarii mozna zamowic takie swiatlo i chyba nie ma tam samopoziomowania i spryskiwacza.
Zatem to chyba najlepsza opcja.
Adam

Life is too short to be bored
GS500F ---> sprzedany
SV1000S K4
S1200
tel. 602 536 440
ADIS

Post autor: ADIS »

Powell,

Posłuchaj jak radza inni.....najlepsze rozwiaznie to ksenony. Ja niestety nie doczekałem zmiany na w/w ale już byłem zdecydowany. W internecie przesledziłem sporo watków na ten temat. Światła soczewkowe jakie masz w B12 są i tak najlepiej "przyswajalne" do zmiany na ksenony. Mają duże skupienie wiązki światła. resztę doregulujesz. Co do okablowania, to przy ksenonach może nie będzie konieczności zmiany wiązki przewodów. Sporo osób jeździ i jest ok, ponieważ duży prąd w ksenonach jest tylko podczas "startu". Poza tym jak pogrzebierz w internecie, to wiele osób którzy zmieniili żarówki na tzw "RALLY" czyli 100W nie odczuwa ogromnej poprawy, a pobór prądu....
ksenon - ok 35 W
halogen - 100W.

Pozdr
Loser

Post autor: Loser »

Mar pisze:Zreszta w seryjnym kredensie z Bawarii mozna zamowic takie swiatlo i chyba nie ma tam samopoziomowania i spryskiwacza.
Zatem to chyba najlepsza opcja.
Z tego co mi wiadomo, samopoziomowanie musi być - zarówno w autach, jak i w motocyklach. Ale za to drugie głową nie ręczę.
ODPOWIEDZ