Nie ma rękojmi !!Macio pisze:Gdy kupiłem nowy samochód Suzuki po dwóch dniach znikły mi trzy biegi.
Byłem prawie pewny ze to jakiś wodzik spadł, pojechałem do serwisu i poszedłem do salonu, powiedziałem ze samochód nawalił i czy wie ze mogę zaządać nowego samochodu, więc facet zaczął gadać tam coś, ja powiedziałem ze moja ciocia jest rzecznikiem praw konsumenckich i wszystko wiem.
Powiedział tylko że musiał bym poczekać dwa miesiące na nowy, a teraz mogę dostać zastępczy.
Z tego względu ze to była błachostka i do tej pory jeżdze bezawaryjnie, a naprawa trwała 15 minut zostałem z moim starym samochodem.
Oprócz tego ze masz gwarancje, jest także dwa lata rękojmi !!
Pozdrawiam
Po pierwsze jest niezgodność towaru z umową
Po drugie wykryta wada w ciągu pierwszych 6 miesięcy uważa się że była w momencie zakupu
Po trzecie sprzedawca nie ma obowiązku wymiany towaru na nowy jeśli wadę usunie
Na ustosunkowanie się do tego ma dwa tygodnie.(Na usunięcie wady nie ma terminu.)
Jeżeli towar oddajemy na gwarancji korzystamy z praw gwarancyjnych (między innymi na wymienioną część gwarancja płynie na nowo a jeżeli wymieniona część jest istotnym elementem urządzenia gwarancja płynie na nowo na całe urządzenie.)
nie możemy zmieni statusu w trakcie trwania naprawy.
I dalej się nie mądrze bo nie chce mi się
PS: A co do poprzedniego postu to przeczytałem bardzo uważnie i zrozumiałem że Kolega kolegi odstawił sprzęt na gwarancji oni ja uznali i zaproponowali naprawę.
on jako właściciel może odwołać się na PIŚMIE do gwaranta(Suzuki Polska) w celu rozszerzenia zakresu naprawy w tym wypadku wymiana całego silnika.
Gwarant może na to pójść jeśli CAŁY silnik jest częścią zamienną a nie pojedyncze elementy.
To była tylko sugestia podparta MOIMI OSOBISTYMI doświadczeniami w tego typu sprawach nie koniecznie związanych z motocyklami.