SV 650SK5 - problem z odpaleniem po 4 miesiecznej przerwie
Moderator: bohas
SV 650SK5 - problem z odpaleniem po 4 miesiecznej przerwie
Moto stoi w garażu gdzie temperatura nie spada poniżej 0 stopni.Chciałem odpalić sprzęta,dwa razy zakręcił i zdechł {tak jak by się rozładował akumulator) poczekałem chwilę i to samo ,jeszcze chwila i to samo ,ledwo kręci.wyciągłem akumulator do ładowania,sprawdziłem miernikiem a tu równo 12v i nie wiem co jest grane.Jeżdziłem nim trzy miesiące i palił z pierwszego pyknięcia.
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 552
- Rejestracja: pt, 11 kwie 2008, 14:22
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Supraśl
Re: PROBLEM Z ODPALENIEM SV 650SK5 PO 4 MIESIĘCZNEJ PRZERWI
Napewno aku się obraził że go nie wyjąłeś na zime
Spróbuj go naładować albo wymienić jeśli jest stary. 12V to stan kompletnego rozładowania. Pozdro.
Re: PROBLEM Z ODPALENIEM SV 650SK5 PO 4 MIESIĘCZNEJ PRZERWI
Ładuj kolego a jak nic nie pomoże to tylko nowa bateria ożywi twoją SV-kę ! Sam zostawiłem w swojej stacyjce kluczyk na 3 tygodnie i to wystarczyło żeby rozładować akumulator !!!
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: PROBLEM Z ODPALENIEM SV 650SK5 PO 4 MIESIĘCZNEJ PRZERWI
kilka suchych faktów odnośnie akumulatora:
13,2 V - to stan 100% naładowania
12,5 V - to stan wymagający podładowania przed eksploatacją
10,5 V - to stan całkowitego rozładowania, w którym to następuje nieodwracalne zasiarczenie akumulatora, zmuszające nas do kupna nowego
Więc jeżeli masz 12V to nie kręć nim, tylko dlatego że latem palił, a teraz tylko 2 razy zakręci i nic, bo se będziesz musiał nowy kupić. Lepiej użyć rozumku i go naładować (prądem max 1/10 pojemności akumulatora przez 16 godzin)
a cóż się stało że się tak rozładował - otóż zimno, wilgoć, imobiliser, alarm - to wszystko cisi zabójcy akumulatora w okresie zimowym, więc się nei stresować, tylko ładować.
13,2 V - to stan 100% naładowania
12,5 V - to stan wymagający podładowania przed eksploatacją
10,5 V - to stan całkowitego rozładowania, w którym to następuje nieodwracalne zasiarczenie akumulatora, zmuszające nas do kupna nowego
Więc jeżeli masz 12V to nie kręć nim, tylko dlatego że latem palił, a teraz tylko 2 razy zakręci i nic, bo se będziesz musiał nowy kupić. Lepiej użyć rozumku i go naładować (prądem max 1/10 pojemności akumulatora przez 16 godzin)
a cóż się stało że się tak rozładował - otóż zimno, wilgoć, imobiliser, alarm - to wszystko cisi zabójcy akumulatora w okresie zimowym, więc się nei stresować, tylko ładować.
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- BS Brother
- Posty: 1354
- Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Dobczyn
Re: PROBLEM Z ODPALENIEM SV 650SK5 PO 4 MIESIĘCZNEJ PRZERWI
Teoretycznie nowe elektroniczne prostowniki moga odsiarczyc taki kompletnie rozladowany akumulator.
Maja specjalny program, w ktorym pulsacyjnie podaja na aku prad 20V co podobno odsiarcza aku.
Nie wiem na ile to prawda, ale kupilem taki prostownik i potestuje go na akumulatorze od auta, ktory ciagle sie rozladowuje od alarmu, bo nim praktycznie nie jezdze.
Maja specjalny program, w ktorym pulsacyjnie podaja na aku prad 20V co podobno odsiarcza aku.
Nie wiem na ile to prawda, ale kupilem taki prostownik i potestuje go na akumulatorze od auta, ktory ciagle sie rozladowuje od alarmu, bo nim praktycznie nie jezdze.
-
- Śmigająca po niebiańskich trasach
- Posty: 742
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 12:27
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PROBLEM Z ODPALENIEM SV 650SK5 PO 4 MIESIĘCZNEJ PRZERWI
akumulator to jedna rzecz ..... trochę słaby skoro pada po dwóch kręceniach ....
a układ paliwowy to inna sprawa .... paliwko pewnie zeszło lub wyparowało z przewodów doprowadzających do komory spalania ..... zapowietrzony
może podepnij akumulator o większej pojemności, aby można było dłużej "pokręcić" tak aby pompa paliwowa zassała i wtłoczyła paliwko gdzie trzeba ....
pozdro
Gwizdek
a układ paliwowy to inna sprawa .... paliwko pewnie zeszło lub wyparowało z przewodów doprowadzających do komory spalania ..... zapowietrzony
może podepnij akumulator o większej pojemności, aby można było dłużej "pokręcić" tak aby pompa paliwowa zassała i wtłoczyła paliwko gdzie trzeba ....
pozdro
Gwizdek
Re: PROBLEM Z ODPALENIEM SV 650SK5 PO 4 MIESIĘCZNEJ PRZERWI
Stojący nieużywany aku traci 1%/24h swojego naładowania. Więc po 90 dniach tylko stojąc akumulator jest "death ".
-
- The Real One
- Posty: 640
- Rejestracja: śr, 15 lut 2006, 20:33
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: SV 650SK5 - problem z odpaleniem po 4 miesiecznej przerwie
Zgadza się 1% na dobę z tym, że z tego co ja się uczyłem na studiach to akumulator jest traktowany jako rozładowany jeżeli posiada 70% naładowania, a więc nawet już po miesiącu nieużywania go będzie całkowicie padnięty i należy go ładować.
pierwsza SUZI
czerwona GS 500 E
a obecnie srebrna SV 650 S
a obecnie srebrna SV 650 S
-
- BS Brother
- Posty: 1810
- Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 09:47
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: okolice Warszawy (WGM)
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: SV 650SK5 - problem z odpaleniem po 4 miesiecznej przerwie
Widać z akumulatorami jest jak ze wszystkim, tyle opinii, ile ludzi.
Więc i ja dodam swoje trzy grosze, część wyczytanych, część z doświadczenia:
1. Jakie powinno być napięcie naładowanego akumulatora - powyżej 12,5V (Link)
Napięcie znamionowe jednej celi akumulatora kwasowego to około 2,13V (łącznie dla 6 cel 12,78V)
2. Co świadczy o rozładowaniu akumulatora - napięcie poniżej 12,5V, gęstość elektrolitu poniżej 1,27 g/ccm (link)
3. kiedy akumulator jest do wyrzucenie - nie wiem. Instrukcja do ładowarki, którą ostatnio nabyłem mówi, że ładowarka próbuje odsiarczać akumulatory, których napięcie jest większe od 1V (!!!???) (Link)
Poprzednie moto zostawiłem przez pomyłkę na kilka dni z włączonym zapłonem. Zastałem motocykl z kompletnie wyładowanym aku (2V !), brak świecenia kontrolek. Udało mi się reanimować aku do stanu umożliwiającego uruchamianie silnika, ale że mu nie ufałem - poszedł do wymiany.
Myślę, że aku jest z pewnością do wymiany jeśli mimo ładowania nie udaje się doprowadzić go do stanu napięcia znamionowego lub jeśli aku nie potrafi tego stanu utrzymać po naładowaniu.
4. Jak dbać o akumulator - jeździć! Jeśli nie możesz jeździć - doładuj aku co najmniej raz w miesiącu.
Tej zimy oczekując na dogodny moment do jazdy nie odstawiłem moto na kołki. Ale niestety nie udało mi się znaleźć odpowiedniego dnia do jazdy pomiędzy początkiem grudnia a końcem lutego. Więc moto stało prawie 3 miesiące nie odpalane. Pod koniec lutego napięcie na aku 12,6V, moto odpaliło za pierwszym strzałem.
Więc i ja dodam swoje trzy grosze, część wyczytanych, część z doświadczenia:
1. Jakie powinno być napięcie naładowanego akumulatora - powyżej 12,5V (Link)
Napięcie znamionowe jednej celi akumulatora kwasowego to około 2,13V (łącznie dla 6 cel 12,78V)
2. Co świadczy o rozładowaniu akumulatora - napięcie poniżej 12,5V, gęstość elektrolitu poniżej 1,27 g/ccm (link)
3. kiedy akumulator jest do wyrzucenie - nie wiem. Instrukcja do ładowarki, którą ostatnio nabyłem mówi, że ładowarka próbuje odsiarczać akumulatory, których napięcie jest większe od 1V (!!!???) (Link)
Poprzednie moto zostawiłem przez pomyłkę na kilka dni z włączonym zapłonem. Zastałem motocykl z kompletnie wyładowanym aku (2V !), brak świecenia kontrolek. Udało mi się reanimować aku do stanu umożliwiającego uruchamianie silnika, ale że mu nie ufałem - poszedł do wymiany.
Myślę, że aku jest z pewnością do wymiany jeśli mimo ładowania nie udaje się doprowadzić go do stanu napięcia znamionowego lub jeśli aku nie potrafi tego stanu utrzymać po naładowaniu.
4. Jak dbać o akumulator - jeździć! Jeśli nie możesz jeździć - doładuj aku co najmniej raz w miesiącu.
Tej zimy oczekując na dogodny moment do jazdy nie odstawiłem moto na kołki. Ale niestety nie udało mi się znaleźć odpowiedniego dnia do jazdy pomiędzy początkiem grudnia a końcem lutego. Więc moto stało prawie 3 miesiące nie odpalane. Pod koniec lutego napięcie na aku 12,6V, moto odpaliło za pierwszym strzałem.
Piotrek
był VZ800 Marauder '97
jest GSF1250SA Bandit K8 ( 250000 km)
jest DRZ 400S(2000 km)
-
Żyj i daj żyć innym
O RH+
był VZ800 Marauder '97
jest GSF1250SA Bandit K8 ( 250000 km)
jest DRZ 400S(2000 km)
-
Żyj i daj żyć innym
O RH+
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 112
- Rejestracja: czw, 18 wrz 2008, 08:58
- Województwo: -
- Lokalizacja: Tyniec Mały/Wrocław/Wołów
Re: SV 650SK5 - problem z odpaleniem po 4 miesiecznej przerwie
Kuchar chyba troszkę przesadziłeś.
Ta teoria z praktyką się chyba nie spotyka
Przynajmniej w przypadku mojego aku
Moje moto po 3 miesiącach odpaliło od pierszego razu.
Z teoriami tak to bywa
Ta teoria z praktyką się chyba nie spotyka
Przynajmniej w przypadku mojego aku
Moje moto po 3 miesiącach odpaliło od pierszego razu.
Z teoriami tak to bywa
V-Strom DL 650A
------------------------
gg:721650
------------------------
604 42 68 61
------------------------
gg:721650
------------------------
604 42 68 61
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 1823
- Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 8
Re: SV 650SK5 - problem z odpaleniem po 4 miesiecznej przerwie
forest czas napisać, czy odpalił? 
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
Re: SV 650SK5 - problem z odpaleniem po 4 miesiecznej przerwie
A może spróbuj odpalić go "na kablach" i pojeździć trochę ?
U mnie w Jajko po zimie (też nie wyjąłem aku - niby garaż ogrzewany,ale to był błąd) też nie chiało odpalić, więc odpaliłem go na kablach, godzinną przejażdżkę zrobiłem i teraz pali na dotyk
Aaa... i jeszcze jedno, bardzo ważne, koniecznie świeżym paliwem go zalej, bo benzyna z czasem się po prostu starzeje.
U mnie w Jajko po zimie (też nie wyjąłem aku - niby garaż ogrzewany,ale to był błąd) też nie chiało odpalić, więc odpaliłem go na kablach, godzinną przejażdżkę zrobiłem i teraz pali na dotyk
Aaa... i jeszcze jedno, bardzo ważne, koniecznie świeżym paliwem go zalej, bo benzyna z czasem się po prostu starzeje.
-
- The Real One
- Posty: 640
- Rejestracja: śr, 15 lut 2006, 20:33
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: SV 650SK5 - problem z odpaleniem po 4 miesiecznej przerwie
no tu się muszę z Tobą zgodzićEndrju pisze:Kuchar chyba troszkę przesadziłeś.
Ta teoria z praktyką się chyba nie spotyka![]()
Przynajmniej w przypadku mojego aku
Moje moto po 3 miesiącach odpaliło od pierszego razu.
Z teoriami tak to bywa
P.S. na studiach miałem polskie akumulatory, które pod kątem konstrukcji to były pewnie w latach 70 - tych
pierwsza SUZI
czerwona GS 500 E
a obecnie srebrna SV 650 S
a obecnie srebrna SV 650 S