głośne sprzęgło VZR 1800
głośne sprzęgło VZR 1800
witam. mam pytanko. od niedawna jestem posiadaczem VZR M1800,i nie wiem czy objaw który za chwilę opiszę jest czymś normalnym w tym modelu. praca sprzęgła jest dość głośna gdy motocykl się rozgrzeje,po wciśnięciu dzwigni sprzęgła hałas znika,po zwolnieniu dzwigni głośny szum wraca. dość głośno wchodzi dwójka i trójka.może ktoś z was w swim moto miał podobne objawy? motor ma przejechane 8000km.
proszę o rady . pozdrawiam
proszę o rady . pozdrawiam
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 397
- Rejestracja: pt, 8 gru 2006, 10:30
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: głośne sprzęgło VZR 1800
Nie znam pochodzenia moto, ale nie wykluczam zalania typu powódź lub tp.. Na tarcze sprzęgła mogło sie jakiegoś syfu dostać i stąd hałas. Jesli nie ma pośligu, pływania obrotów przy zmianie biegów itp. to nie bedzie Ci to przy odrobinie szczęscia przeszkadzać przez dłuższy czas i tylko hałas o którym mówisz będzie o tym przypominał. Dopóki tylko decybele Cie wkurzać będą i objawy się nie zmienią - kwestia czasu do ingerencji w wymianę lub naprawę sprzęgła. Ale jeśli to faktycznie jakieś drobiazgi brudu i mechanizm się nie ślizga to jeszcze sporo przed Tobą kilometrów
Pozdrawiam. Zygzak~~
Pozdrawiam. Zygzak~~
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 309
- Rejestracja: wt, 15 lut 2005, 13:29
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Grimstad
Re: głośne sprzęgło VZR 1800
A ja z innej beczki. Coś mi tu Motobydzią zajechało
Pozdrowienia dla Mario 1
Pozdrowienia dla Mario 1
XJR 1300 na ohlinsah
Re: głośne sprzęgło VZR 1800
Zygzak moto kupiłem w Hamburgu i tam było zarejestrowane,więc zalanie chyba można wykluczyć. chociaż kto wie,różne rzeczy sie zdarzają.
ps.pozdrawiam cię również Darek.jaki ten świat jest mały. :lol:
ps.pozdrawiam cię również Darek.jaki ten świat jest mały. :lol:
Re: głośne sprzęgło VZR 1800
Ja chyba mam to samo u siebie w DL 1.0... I z tego co sie dowiadywałem to kosz sprzęgłowy... ale podobno jesli hałas nie przeszkadza to można z tym jeżdzic....
Re: głośne sprzęgło VZR 1800
to samo słyszałem wczoraj od Jano jak wczotaj byłem w Toruniu.on jeżdzi VZR trzeci sezon i mówił że jemu na samym początku odkręcił się kosz sprzęgłowy i w serwisie mu powiedzieli że w tych modelach czasami sie to zdarza. po zrobieniu tez ma taki szum. jak się zrobi cieplej to wybiorę się do Toronto do serwisu żeby go fachowo obsłuchali. pozdrawiam
Re: głośne sprzęgło VZR 1800
Pytanie jakie natężenie tego dźwięku. M1800 ma to do siebie, że słychać sprzęgło i że biegi wchodzą jak w traktorze
-
- Moderator
- Posty: 3054
- Rejestracja: pt, 5 lis 2004, 20:04
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Sl.Przełajka
- Polubił posty: 34
- Otrzymane Polubienia: 73
Re: głośne sprzęgło VZR 1800
Witam
Levy z tym traktorem to trochę przesadziłeś,no chyba ,że to traktor z kraju z którego masz VZR.To chyba to nie jest tak jak np 25 lat temu,że kupowałeś na giełdzie samochód bo miałeś akurat tyle kasy a marka i kolor nie były najważniejsze.Wybrałeś VZR czy wciśli Ci go na siła.
Levy z tym traktorem to trochę przesadziłeś,no chyba ,że to traktor z kraju z którego masz VZR.To chyba to nie jest tak jak np 25 lat temu,że kupowałeś na giełdzie samochód bo miałeś akurat tyle kasy a marka i kolor nie były najważniejsze.Wybrałeś VZR czy wciśli Ci go na siła.
Intruder M 1800 R
»korzystaj z życia, bo tak szybko mija«.
»korzystaj z życia, bo tak szybko mija«.
Re: głośne sprzęgło VZR 1800
Bracia moi drodzy,w przyszłym tygodniu bedę w serwisie Wilmat w Toronto i napiszę co główny mechanioro tej firmy powie na ten temat. pozdrawiam
Re: głośne sprzęgło VZR 1800
Panowie. W Trójmieście jest ok. 15 VZR. regularnie na ustawki przybywa nie mniej niż 10 szt. Na zamkniętym forum cruiser3miasto.pl jest 11 szt., z którymi regularnie widuję się przynajmniej dwa razy w tygodniu. Są tam m109r z USA (jak mój) ale i są M1800R2 z uśmiechniętą lampą kupione dwa - trzy miesiące temu w salonie w Gdyni.
Mój jest bezwypadkowy z 2'000 mil. Kumple mają przebiegi od 1'000 km do 6'000 km.
WSZYSCY JAK JEDEN MĄŻ mamy identycznie szumiące sprzęgła oraz ciężko i głośno wchodzące biegi 1,2 i nawet 3.
Walczymy z tym jak tylko się da. I tak:
Kolega Marcin z Gdyni kupił w USA tuningową krzywkę i jakąś tam spręzynę, które zredukowały problem o połowę.
Ja posłuchałem fachola z Dąbrowy Górniczej i kupiłem super olej silnikowy CASTROL POWER RACING 1 TRI ZONE 10W50 (170 zł,- za 4 litry).
Moje sprzęgło i biegi wyciszyły się o jakieś 30% - 40%.
Dodatkowo czytałem, że najciszej biegi wchodzą przy zmianie przy obrotach nie przekraczających max. momentu obrotowego, czyli przed 3'200 obr./min.
ZGADZA SIĘ. Jedynkę i dwójkę włączam przy 2-3 tyś obr. i jest OK.
Należy również pamiętać, że bieg należy zmienić energicznie natychmiast po wysprzęgleniu.
Wszystkie te zabiegi spowodowały, ze problem przestał być dla mnie uciąliwy.
Oczywiście nie jest to zmiana tak delikatna jak np. w VZR czy Wild Starze ale da się żyć.
Polecam olej. Po nim najbardziej odczułem zmianę.
Pamiętajcie, żeby nie przelać!!!
VZR słynie z "moczenia" filtra powiertrza. Jest to spowodowane problematycznym sysytemem sprawdzania poziomu. Nigdy nie wlewaj więcej niż 4 litry. Po wlaniu przy wymianie zalecanej ilości 3'7 litra masz 1/3 na bagnecie, oczywiście sprawdzając olej zgodnie z instrukcją.
Mój jest bezwypadkowy z 2'000 mil. Kumple mają przebiegi od 1'000 km do 6'000 km.
WSZYSCY JAK JEDEN MĄŻ mamy identycznie szumiące sprzęgła oraz ciężko i głośno wchodzące biegi 1,2 i nawet 3.
Walczymy z tym jak tylko się da. I tak:
Kolega Marcin z Gdyni kupił w USA tuningową krzywkę i jakąś tam spręzynę, które zredukowały problem o połowę.
Ja posłuchałem fachola z Dąbrowy Górniczej i kupiłem super olej silnikowy CASTROL POWER RACING 1 TRI ZONE 10W50 (170 zł,- za 4 litry).
Moje sprzęgło i biegi wyciszyły się o jakieś 30% - 40%.
Dodatkowo czytałem, że najciszej biegi wchodzą przy zmianie przy obrotach nie przekraczających max. momentu obrotowego, czyli przed 3'200 obr./min.
ZGADZA SIĘ. Jedynkę i dwójkę włączam przy 2-3 tyś obr. i jest OK.
Należy również pamiętać, że bieg należy zmienić energicznie natychmiast po wysprzęgleniu.
Wszystkie te zabiegi spowodowały, ze problem przestał być dla mnie uciąliwy.
Oczywiście nie jest to zmiana tak delikatna jak np. w VZR czy Wild Starze ale da się żyć.
Polecam olej. Po nim najbardziej odczułem zmianę.
Pamiętajcie, żeby nie przelać!!!
VZR słynie z "moczenia" filtra powiertrza. Jest to spowodowane problematycznym sysytemem sprawdzania poziomu. Nigdy nie wlewaj więcej niż 4 litry. Po wlaniu przy wymianie zalecanej ilości 3'7 litra masz 1/3 na bagnecie, oczywiście sprawdzając olej zgodnie z instrukcją.