proszę o pomoc
-
- BS Admin
- Posty: 5659
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Legionowo
- Polubił posty: 164
- Otrzymane Polubienia: 17
- Kontakt:
Re: proszę o pomoc
Delikatnie może zmieniać tor przy szarpaniu przenoszonym przez kardan ale to raczej niezauważalnie, odrobinę siły odśrodkowej jest przenoszona na moto ale odczuwalna jest raczej tylko na postoju jak wkręcasz mocno w obroty.
Osobiście myślę mechanik znalazł jakiś drobiazg i naciągnął go dodatkowo na akumulator... szkoda mu było wypuścić klienta za małą kasę
Bo gdyby nie było ładowania jak pisał problem byłby odczuwalny nadal bo nowe aku już by się rozładowało
Osobiście myślę mechanik znalazł jakiś drobiazg i naciągnął go dodatkowo na akumulator... szkoda mu było wypuścić klienta za małą kasę
Bo gdyby nie było ładowania jak pisał problem byłby odczuwalny nadal bo nowe aku już by się rozładowało
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
-
- BS Brother
- Posty: 3140
- Rejestracja: pn, 19 wrz 2005, 16:33
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Czestochowa
- Polubił posty: 48
- Otrzymane Polubienia: 85
Re: proszę o pomoc
Takie właśnie objawy miałem u siebie(kozak chyba też), tylko tyle, że problemem były skorodowane styki na kostce.Dany pisze: Może szarpać, może się dusić, mogą zegary nie działać elektroniczne, może reflektor nie działać ( xenon ), czasami różne nie stworzone rzeczy ale w pierwszej kolejności nie odpalać... !!
.
Różne cuda się działy(kur.... obydwie wskazówki mi połamało :mrgreen: ), wszystko gasło, włacznie z silnikiem, żeby po odpuszczeniu gazu i powrocie do niskich obrotów, znów pracować bez zastrzeżeń, ale nie miało to żadnego wpływu na tor jazdy.
Tak jak luzik, zastanawia mnie ten kardan, ale wydaje mnie się, że mogłoby się to objawiać szarpanie właśnie, a nie pływaniem moto po całej drodze :hmm:
GSX 750 R- LICENCJA NA ZAPIER....
tel. mucha 503 145 909 klaudia 509 340 359
GS 500E- był
GSX R 750... - jest i będzie
GSX1300R HAYABUSA
Nareszcie
tel. mucha 503 145 909 klaudia 509 340 359
GS 500E- był
GSX R 750... - jest i będzie
GSX1300R HAYABUSA
Nareszcie
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 153
- Rejestracja: pn, 1 lut 2010, 15:57
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Tczew
Re: proszę o pomoc
Dany dobre, ale to i tak nie zmienia mojej opinii w kwestii elektroniki w moto.
:evil:
:evil:
To nie zupełnie jest tak. jezeli chodzi o boxera. Głównie chodzi o pracę wału a nie kardana. W czasie jazdy praktycznie niezauważalna , natomiast świetna zabawa jak stoisz na światłach i dodajesz gazu a motu ci się prostuje (zawsze w prawo ).luzik pisze:Jedyne co do mnie przemawia, to kardan który zmieniał swoją prędkość (efekt jak w beemce z boxerem) ..ale kłóci się to z równo pracującym silnikiem, no i musiało by troszku szarpać ..poza tym kardan ma za małą masę by coś takiego wywoływać.
Savage LS 650, 89 - odjechał ale wspomnienia wspaniałe
teraz 850 boxer a obecnie spieszony
Adam - fpka1410@wp.pl
teraz 850 boxer a obecnie spieszony
Adam - fpka1410@wp.pl
-
- BS Admin
- Posty: 5659
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Legionowo
- Polubił posty: 164
- Otrzymane Polubienia: 17
- Kontakt:
Re: proszę o pomoc
Na kardanie też czuć moment prostujący...
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 153
- Rejestracja: pn, 1 lut 2010, 15:57
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Tczew
Re: proszę o pomoc
to prawda jak we wszystkim co się kręci w osi wzdłużnej motocykla. Lecz jest to tak niewielki stosunek siły do masy motonga że ja praktycznie tego na motocyklu nie czuję. Natomiast moment prostujący na wale ooooo to już inna bajkaDany pisze:Na kardanie też czuć moment prostujący...
Ale w czasie jazdy też praktycznie nie wyczuwam by miało to znaczenie z jednym wyjątkiem -
kiedy jedziesz na parkingu z niewielką prędkością, skręcasz w prawo i dodasz gazu to na 90 % zaliczysz glebę jeżeli pochyliłeś przy tym chociaż trochę moto. Właśnie zadziała moment prostujący na wale przy dodaniu gazu, który w tym momencie będzie momentem przechylającym :lol: i ŁUP :beat:
Czasami się to zdarza.......
Dlatego uważam iż mało prawdopodobne jest by kardan miał wpływ na zachowanie motonga bajarta i baaarrrrdzo interesuje mnie co to tak naprawdę działało.
Ja stawiałbym na ciśnienie w oponach albo coś z amorkami ...... a jeżeli to było OK to zagadka jest iście interesująca :idea:
Savage LS 650, 89 - odjechał ale wspomnienia wspaniałe
teraz 850 boxer a obecnie spieszony
Adam - fpka1410@wp.pl
teraz 850 boxer a obecnie spieszony
Adam - fpka1410@wp.pl
-
- BS Admin
- Posty: 5659
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Legionowo
- Polubił posty: 164
- Otrzymane Polubienia: 17
- Kontakt:
Re: proszę o pomoc
Nomad,
A jak jesteś w stanie odróżnić różnice pomiędzy wałem korbowym od wału kardana ?? ( moment prostujący )
A jak jesteś w stanie odróżnić różnice pomiędzy wałem korbowym od wału kardana ?? ( moment prostujący )
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 153
- Rejestracja: pn, 1 lut 2010, 15:57
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Tczew
Re: proszę o pomoc
Ja w czasie jazdy nie jestem wstanie ale tylko dlatego iż jeżdżę boxerem i moment od wału napędowego silnika maskuje wszystko !! i mówię to w sytuacji kiedy na luzie odkręcam manetkę gazu.
Zjawisko to oczywiście nie wystąpi w silniku V ze względu na inne usytuowanie wału silnika. Natomiast prę razy jadąc V z kardanem nie zauważyłem by obrót wału kardana w jakiś sposób wpływał na tor jazdy czy też zachowanie moto. Oczywiście Dany nie mówię o szarpaniu, zrywaniu przyczepności koła czy tym podobnych sprawach. Mówię o siłach odśrodkowych czy jak niektórzy mówią żyroskopowych itp itd - nie jestem fizykiem występujących na wirujących wałach jednym i drugim. Nie zapominajmy także, iż wał kardana jest relatywnie nisko umieszczony, jego obroty inne niż wału silnika po zabawach na przełożeniach w skrzyni biegów no i jest lżejszy a więc jego reakcja na moto w mojej opinii jest minimalna.
Oczywiście opieram tę opinię po pomykaniu i porównaniu różnic w występowaniu w/w sił w 2 motongach z silnikiem V i klasycznym boxerem gdzie oba oczywiście przenosiły napęd na koło przez wał kardana.
uff się rozpisałem :angry_smile: Mam nadzieję iż w miarę zrozumiale
Dla tego tak mnie intryguje dlaczego ta maszyna pływała na drodze, jest to co najmniej dziwne a zarazem bardzo intrygujące bo opierając się na Twoim spostrzeżeniu Dany, można domniemywać iż może to spotkać każdego posiadacza motonga z napędem wałem kardana....
Oczywiście jest to trochę naciągane ale jakie intrygujące prawda.
Swoją drogą czy taka sytuacja z takim zachowaniem motocykla spotkała kogoś na drodze? i co było tego przyczyną?
Zjawisko to oczywiście nie wystąpi w silniku V ze względu na inne usytuowanie wału silnika. Natomiast prę razy jadąc V z kardanem nie zauważyłem by obrót wału kardana w jakiś sposób wpływał na tor jazdy czy też zachowanie moto. Oczywiście Dany nie mówię o szarpaniu, zrywaniu przyczepności koła czy tym podobnych sprawach. Mówię o siłach odśrodkowych czy jak niektórzy mówią żyroskopowych itp itd - nie jestem fizykiem występujących na wirujących wałach jednym i drugim. Nie zapominajmy także, iż wał kardana jest relatywnie nisko umieszczony, jego obroty inne niż wału silnika po zabawach na przełożeniach w skrzyni biegów no i jest lżejszy a więc jego reakcja na moto w mojej opinii jest minimalna.
Oczywiście opieram tę opinię po pomykaniu i porównaniu różnic w występowaniu w/w sił w 2 motongach z silnikiem V i klasycznym boxerem gdzie oba oczywiście przenosiły napęd na koło przez wał kardana.
uff się rozpisałem :angry_smile: Mam nadzieję iż w miarę zrozumiale
Dla tego tak mnie intryguje dlaczego ta maszyna pływała na drodze, jest to co najmniej dziwne a zarazem bardzo intrygujące bo opierając się na Twoim spostrzeżeniu Dany, można domniemywać iż może to spotkać każdego posiadacza motonga z napędem wałem kardana....
Oczywiście jest to trochę naciągane ale jakie intrygujące prawda.
Swoją drogą czy taka sytuacja z takim zachowaniem motocykla spotkała kogoś na drodze? i co było tego przyczyną?
Savage LS 650, 89 - odjechał ale wspomnienia wspaniałe
teraz 850 boxer a obecnie spieszony
Adam - fpka1410@wp.pl
teraz 850 boxer a obecnie spieszony
Adam - fpka1410@wp.pl
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: proszę o pomoc
Strasznie się tu wszyscy rozpisali, ale nadal nie dostaliśmy odpowiedzi - ja myślę, że to może była zdrapka na drodze?? :angry_smile:
BTW - kardan poczujecie podczas wychodzenia z ronda :twisted:
Bajart, może byś tak oświecił kolegów bardziej, bo jak na razie wychodzi na to, że się nam tu ciemnogród mechaniczny / elektryczny robi
BTW - kardan poczujecie podczas wychodzenia z ronda :twisted:
Bajart, może byś tak oświecił kolegów bardziej, bo jak na razie wychodzi na to, że się nam tu ciemnogród mechaniczny / elektryczny robi
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- BS Brother
- Posty: 284
- Rejestracja: czw, 3 maja 2012, 08:15
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Biała-Podlaska
Re: proszę o pomoc
Ok było minęło.Myślę że temat czas zakończyć.Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za posty dotyczące tej sprawy.Może faktycznie na tor jazdy i zachowanie motocykla mogło mieć kilka nakładających się na siebie czynników.Powiem tak nie wnikam już w to.Jest ok.Temu na wstepie napisałem ze nie jestem fachowcem i napisałem w odpowiedzi na pytanie a ze objawy ustąpiły po wymianie rozwalonego akumulatora.Co było jeszcze nie wiem.Pozdrawiam wszystkich.Szerokości życzę.
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: proszę o pomoc
bajart pisze:Myślę że temat czas zakończyć
Skoro tak uważasz...
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl