proszę o pomoc

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5659
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 164
Otrzymane Polubienia: 17
Kontakt:

Re: proszę o pomoc

Post autor: Dany »

Delikatnie może zmieniać tor przy szarpaniu przenoszonym przez kardan ale to raczej niezauważalnie, odrobinę siły odśrodkowej jest przenoszona na moto ale odczuwalna jest raczej tylko na postoju jak wkręcasz mocno w obroty.

Osobiście myślę mechanik znalazł jakiś drobiazg i naciągnął go dodatkowo na akumulator... szkoda mu było wypuścić klienta za małą kasę
Bo gdyby nie było ładowania jak pisał problem byłby odczuwalny nadal bo nowe aku już by się rozładowało :)
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
mucha
BS Brother
BS Brother
Posty: 3140
Rejestracja: pn, 19 wrz 2005, 16:33
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Czestochowa
Polubił posty: 48
Otrzymane Polubienia: 85

Re: proszę o pomoc

Post autor: mucha »

Dany pisze: Może szarpać, może się dusić, mogą zegary nie działać elektroniczne, może reflektor nie działać ( xenon ), czasami różne nie stworzone rzeczy ale w pierwszej kolejności nie odpalać... !!
.
Takie właśnie objawy miałem u siebie(kozak chyba też), tylko tyle, że problemem były skorodowane styki na kostce.
Różne cuda się działy(kur.... obydwie wskazówki mi połamało :mrgreen: ), wszystko gasło, włacznie z silnikiem, żeby po odpuszczeniu gazu i powrocie do niskich obrotów, znów pracować bez zastrzeżeń, ale nie miało to żadnego wpływu na tor jazdy.
Tak jak luzik, zastanawia mnie ten kardan, ale wydaje mnie się, że mogłoby się to objawiać szarpanie właśnie, a nie pływaniem moto po całej drodze :hmm:
GSX 750 R- LICENCJA NA ZAPIER....:)
tel. mucha 503 145 909 klaudia 509 340 359
GS 500E- był
GSX R 750... - jest i będzie
GSX1300R HAYABUSA
Nareszcie :grin: Obrazek
Nomad
Śmigający inaczej...
Posty: 153
Rejestracja: pn, 1 lut 2010, 15:57
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Tczew

Re: proszę o pomoc

Post autor: Nomad »

Dany :D dobre, ale to i tak nie zmienia mojej opinii w kwestii elektroniki w moto.
:evil:
luzik pisze:Jedyne co do mnie przemawia, to kardan który zmieniał swoją prędkość (efekt jak w beemce z boxerem) ..ale kłóci się to z równo pracującym silnikiem, no i musiało by troszku szarpać ..poza tym kardan ma za małą masę by coś takiego wywoływać.
To nie zupełnie jest tak. jezeli chodzi o boxera. Głównie chodzi o pracę wału a nie kardana. W czasie jazdy praktycznie niezauważalna , natomiast świetna zabawa jak stoisz na światłach i dodajesz gazu a motu ci się prostuje (zawsze w prawo :D ).
Savage LS 650, 89 - odjechał ale wspomnienia wspaniałe
teraz 850 boxer a obecnie spieszony
Adam - fpka1410@wp.pl
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5659
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 164
Otrzymane Polubienia: 17
Kontakt:

Re: proszę o pomoc

Post autor: Dany »

Na kardanie też czuć moment prostujący...
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Nomad
Śmigający inaczej...
Posty: 153
Rejestracja: pn, 1 lut 2010, 15:57
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Tczew

Re: proszę o pomoc

Post autor: Nomad »

Dany pisze:Na kardanie też czuć moment prostujący...
to prawda jak we wszystkim co się kręci w osi wzdłużnej motocykla. Lecz jest to tak niewielki stosunek siły do masy motonga że ja praktycznie tego na motocyklu nie czuję. Natomiast moment prostujący na wale ooooo to już inna bajka :D
Ale w czasie jazdy też praktycznie nie wyczuwam by miało to znaczenie z jednym wyjątkiem -
kiedy jedziesz na parkingu z niewielką prędkością, skręcasz w prawo i dodasz gazu to na 90 % zaliczysz glebę jeżeli pochyliłeś przy tym chociaż trochę moto. Właśnie zadziała moment prostujący na wale przy dodaniu gazu, który w tym momencie będzie momentem przechylającym :lol: i ŁUP :beat:
Czasami się to zdarza.......

Dlatego uważam iż mało prawdopodobne jest by kardan miał wpływ na zachowanie motonga bajarta i baaarrrrdzo interesuje mnie co to tak naprawdę działało.
Ja stawiałbym na ciśnienie w oponach albo coś z amorkami ...... a jeżeli to było OK to zagadka jest iście interesująca :idea:
Savage LS 650, 89 - odjechał ale wspomnienia wspaniałe
teraz 850 boxer a obecnie spieszony
Adam - fpka1410@wp.pl
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5659
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 164
Otrzymane Polubienia: 17
Kontakt:

Re: proszę o pomoc

Post autor: Dany »

Nomad,
A jak jesteś w stanie odróżnić różnice pomiędzy wałem korbowym od wału kardana ?? ( moment prostujący )
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Nomad
Śmigający inaczej...
Posty: 153
Rejestracja: pn, 1 lut 2010, 15:57
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Tczew

Re: proszę o pomoc

Post autor: Nomad »

Ja w czasie jazdy nie jestem wstanie :( ale tylko dlatego iż jeżdżę boxerem i moment od wału napędowego silnika maskuje wszystko !! i mówię to w sytuacji kiedy na luzie odkręcam manetkę gazu.
Zjawisko to oczywiście nie wystąpi w silniku V ze względu na inne usytuowanie wału silnika. Natomiast prę razy jadąc V z kardanem nie zauważyłem by obrót wału kardana w jakiś sposób wpływał na tor jazdy czy też zachowanie moto. Oczywiście Dany nie mówię o szarpaniu, zrywaniu przyczepności koła czy tym podobnych sprawach. Mówię o siłach odśrodkowych czy jak niektórzy mówią żyroskopowych itp itd - nie jestem fizykiem :wink: występujących na wirujących wałach jednym i drugim. Nie zapominajmy także, iż wał kardana jest relatywnie nisko umieszczony, jego obroty inne niż wału silnika po zabawach na przełożeniach w skrzyni biegów no i jest lżejszy a więc jego reakcja na moto w mojej opinii jest minimalna.
Oczywiście opieram tę opinię po pomykaniu i porównaniu różnic w występowaniu w/w sił w 2 motongach z silnikiem V i klasycznym boxerem gdzie oba oczywiście przenosiły napęd na koło przez wał kardana.
uff się rozpisałem :angry_smile: Mam nadzieję iż w miarę zrozumiale
Dla tego tak mnie intryguje dlaczego ta maszyna pływała na drodze, jest to co najmniej dziwne a zarazem bardzo intrygujące bo opierając się na Twoim spostrzeżeniu Dany, można domniemywać iż może to spotkać każdego posiadacza motonga z napędem wałem kardana....
Oczywiście jest to trochę naciągane ale jakie intrygujące prawda.
Swoją drogą czy taka sytuacja z takim zachowaniem motocykla spotkała kogoś na drodze? i co było tego przyczyną?
Savage LS 650, 89 - odjechał ale wspomnienia wspaniałe
teraz 850 boxer a obecnie spieszony
Adam - fpka1410@wp.pl
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3074
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 15

Re: proszę o pomoc

Post autor: osama »

Strasznie się tu wszyscy rozpisali, ale nadal nie dostaliśmy odpowiedzi - ja myślę, że to może była zdrapka na drodze?? :angry_smile:

BTW - kardan poczujecie podczas wychodzenia z ronda :twisted:


Bajart, może byś tak oświecił kolegów bardziej, bo jak na razie wychodzi na to, że się nam tu ciemnogród mechaniczny / elektryczny robi :D
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
bajart
BS Brother
BS Brother
Posty: 284
Rejestracja: czw, 3 maja 2012, 08:15
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Biała-Podlaska

Re: proszę o pomoc

Post autor: bajart »

Ok było minęło.Myślę że temat czas zakończyć.Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za posty dotyczące tej sprawy.Może faktycznie na tor jazdy i zachowanie motocykla mogło mieć kilka nakładających się na siebie czynników.Powiem tak nie wnikam już w to.Jest ok.Temu na wstepie napisałem ze nie jestem fachowcem i napisałem w odpowiedzi na pytanie a ze objawy ustąpiły po wymianie rozwalonego akumulatora.Co było jeszcze nie wiem.Pozdrawiam wszystkich.Szerokości życzę.
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3074
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 15

Re: proszę o pomoc

Post autor: osama »

bajart pisze:Myślę że temat czas zakończyć

Skoro tak uważasz...
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Zablokowany