Suzuki Marauder Problem z rozruchem zimny silnik

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
mroowa
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 399
Rejestracja: pn, 9 mar 2009, 12:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Suzuki Marauder Problem z rozruchem zimny silnik

Post autor: mroowa »

Panowie jestem pełen podziwu za waszą wiedzę :) :spoko: tak na marginesie śrubeczką do składu mieszanki reguluje się na rozgrzanym silniczku tak długo przemiennie raz jeden raz drugi gaźniczek aż do uzyskania najwyższych obrotów biegu jałowego, obroty zaś linką synchronizującą przepustnice między gaźnikami, Osama te boczne membrany nie są od ssania :idea: sory ale musiałem :mrgreen:
VS1400
MOD BIKE CHOPPERS
SERWIS MOTOCYKLOWY CUSTOM

Sosnowiec ul. Braci Mieroszewskich 9a.
KONTAKT: Piotr (mrówa) tel. 500-369-396,
www.modbikechoppers.pl
https://www.facebook.com/pages/MOD-BIKE-CHOPPERS/150337395046537
miksol
Zmieniacz Żarówek
Posty: 52
Rejestracja: śr, 26 mar 2014, 17:19
Województwo: łódzkie

Re: Suzuki Marauder Problem z rozruchem zimny silnik

Post autor: miksol »

Generalnie jestem na bieżąco to zsumujemy ;)

Gaźniki regulujemy w kilku płaszczyznach...

1. Regulacja składu mieszanki paliwo-powietrze
Odpowiada za prawidłowe spalanie w zakresie niskich i średnich obrotów. Regulujemy śrubką opisaną w serwisówkach jako "pilot jet screw". Najczęściej serwisówki podają wartości nominalne. Ilość obrotów "wykręcenia" śrubki. W większości przypadków wykręcanie śruby powoduje wzbogacanie mieszanki. Często przy zużytych sprzętach, czy gaźnikach może zajść potrzeba zwiększenia-wzbogacenia dawki. W silnikach jednocylindrowych, możemy wyregulować to na tak zwany "słuch". Ja reguluje to tak. Zakręcam, aż obroty zaczną spadać (mieszanka za uboga), wykręcam i liczę obroty, aż znowu zaczną spadać (mieszanka za bogata). Ustawiam finalnie na środek. Lambda powinna oscylować w granicach 1ki i jest to optimum. Do silników wielocylindrowych możemy zastosować świecę diagnostyczną ColorTune, która pozwala doregulować pojedynczy gaźnik na podstawie koloru spalania mieszanki.

2. Synchronizacja
Służy wyrównaniu podciśnień panujących na poszczególnych cylindrach. W silnikach jednocylindrowych nie reguluje się... Po prostu nie ma z czym :) Prawidłowe synchro jest ważne dla pełnego zakresu obrotów. Rozstrojenie podciśnień powoduje rozjazd ilości zasysanej mieszanki i rozjazd mocy na poszczególnych cylindrach. Bardzo niebezpieczne dla układu korbowego. Silnik źle się wkręca, ma tendencje do falowania, podwieszania obrotów, a jego praca jest niekulturalna - tłukąco-szarpiąca. Mogą wystąpić problemy z utrzymaniem wolnych obrotów. Do synchronizacji służą wakuometry. Rozróżniamy dwa typy - zegarowe i słupkowe (rtęciowe) np. CarbTune. W silnikach dwucylindrowych prosty wakuometr można zrobić z kawałka wężyka przezroczystego. Nalewamy do niego oleju i podłączamy pod gaźniki. Przy pracy olej ma stać w miejscu. (w razie dodatkowych pytań -> PW). Regulacje przeprowadza się śrubami które znajdują się na mostkach łączących poszczególne gaźniki. W czterocylindrówkach, najpierw synchronizujemy 1 cylinder z 2, potem 3 z 4. Kończymy synchronizując po środku obie pary gaźników.

3. Regulacja wolnych obrotów
Ostatni szlif... Śruba zazwyczaj dostępna "pod ręką". Właściwe obroty są bardzo istotne. Zbyt niskie mogą powodować niedoładowanie akumulatora, spadek ciśnienia oleju i smarowania, "tłuczenie" się układu korbowo-tłokowego, co może odbić się na żywotności panewek. Zbyt wysokie powodują przegrzewanie się jednostki, zwiększone spalanie i problemy ze zmianą biegów i skrzynią... Prawidłowe wolne obroty znajdziecie w serwisówkach typu Haynes.

4. Regulacja wysokości iglicy
Odpowiada za prawidłowe spalanie w zakresie średnich i wysokich obrotów. Ja zawsze reguluje na nominał (serwisówka), można podregulować przy zmianie filtra i wydechu na sportowy. Nie do końca wiem jeszcze jak to profesjonalnie wyregulować :)

5. Regulacja wysokości poziomu paliwa w komorze pływakowej
Fabrycznie jest ustawiony. W starych sprzętach, gdzie kończą się zaworki iglicowe, praktykowana jest technika podginania blaszek pływaka "pchających" iglicowy zaworek. Prowadzi to do zmniejszenia poziomu i problemy przy wkręcaniu na obroty. Ustawia się to albo suwmiarką, lub poprzez króćce do spuszczania paliwa. Zakłada się przezroczyste wężyki i bada (kontroluje) poziomy wszystkich gaźników naraz.

Oczywiście przekazuje to co wiem i nie wszystko musi się zgadzać w 100%
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
ODPOWIEDZ