Strona 2 z 3

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

: ndz, 13 kwie 2014, 11:41
autor: mroowa
no toś zamieszał w gaźnikach, :P przelewa gaźnik ? a nie powinien bo to prowadzi do nie utrzymywania wolnych obrotów, (zalewa go, sprawdź poziom paliwa w komorach pływakowych, lub zawiesza się zaworek). gwałtowne ruszenie manety i moto gaśnie, bo jest zalewany, kręcenie pilotami jak to zwał tak zwał, czyli śrubką składu mieszanki robi się w trakcie synchro gaziorów, osiągając najwyższe obroty biegu jałowego a potem korygując je przepustnicami, śrubeczkami na listwie przy gaźnikach. staraj się robić to w kolejności i starannością, ŚWIECE czasami mają taką przypadłość że mają przebicie do obudowy a nie do elektrody na WOLNYCH OBROTACH, :idea: :idea:
Sprawdź:
1. zaworki komór pływakowych
2. Poziomy paliwa
3. Dysze biegu jałowego czyli wolnych obrotów i boczne membrany
4. zaworki ssania czyli te które wyciąga linka
5. Ustawienie przepustnic ale to raczej już przy synchronizacji

DO ROBOTY :angry_smile:

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

: ndz, 13 kwie 2014, 15:28
autor: miksol
Jest sukces... Prawie :-) zaczalem dzis robic synchro, ale nie szlo. Tak straszne wariacje obrotow, ze szal... Wkurzylem sie i mysle... Skoro na 2,5 bylo lepiej to walne mu 3. Gazniki na bok 3 wykrety, klade... Odpal... Igla!!! Trzyma wolne... Synchro bezproblemowo, zmiekczylo prace jednostki i zwiekszylo plynnosc pracy. Test... 210 zlapalem, odpuszczam, spada ladnie trzyma obr...

Wroce do postu kolegi ktory sugerowal lewe powietrze. Patrzac na ilosc wykrecenia pilotow i wartości nominalne, wszystko wskazuje na zbyt duzo powietrza.
Wykonalem eksperyment polegajacy na spsiukaniu wszystkiego w kolo plakiem. Brak reakcji... Nie wim czy to przypadkiem nie wina wyeksploatowanych gaznikow, ktore puszczaja powietrze, albo " kombinowanych" tlumikow.

Teraz testy... Jesli bedzie ok, to tak zostawie... Trzeba sprawdzic, jak bedzie palil na zimnym, cieplym, jak na ssaniu, czy nie bedzie sie grzal i palil 30litrow :-). Lakierowanie, klocki, doszczelnienie dekla wolnego kola i bedzie cacy...

Btw. Namawiam brata/szefa/majstra na ColorTune, wtedy zrobimy igle :-)

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

: ndz, 13 kwie 2014, 18:52
autor: nikon
colortune ustawisz tylko i wylacznie wolne obroty. Szkoda siana :P Bandit 1200 ma 3 obroty, a ja na gaznikach z gixa 3,5. Moze przedtem tez tyle miales hehe. Dobrze, ze smiga! :)

Edit; jak robic igle to tylko z AFR

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

: pn, 14 kwie 2014, 08:59
autor: miksol
Nie zgodzę się... Na wykresie widać wyraźnie zależność kolorów w odniesieniu do aktualnych obrotów silnika... Nie tylko ustawisz piloty, ale i wysokość iglic, czy zdiagnozujesz inne problemy w niewłaściwym spalaniu
http://www.carbtune.co.uk/Images/Colour%20Chart%202.jpg

AFR ma sens jak zbudujesz sobie kolektory z opcją pomiaru każdego gara osobno... Wtedy ma to sens i jest najlepsze/najłatwiejsze...

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

: pn, 14 kwie 2014, 16:44
autor: nikon
Ponizej wrzucam cytat z forum PBC nt ww. swiecy. Ponizej link do dalszej lektury. Mozliwe, ze to zmieni Twoje przekonanie do colortune i oszczedzisz troche $ :P Co do ustawiania iglic to niebylbym taki pewny. Moto na luzie potrzebuje mniej paliwa niz podczas obciazania (jazdy).

"A więc.... rzekł bym że dobre wrogiem lepszego :) Najlepszym narzędziem do sprawdzania jak się bena
spala w cylindrach nie jest colortune a sonda szerokopasmowa + Ecu + coś do wyświetlania/logowania
a'la zestawy do oblukiwywania AFR od innovate motorsports. Tyle tytułem wstępu.

Jednakże, colortune też jest fajne choć nie tak uniwersalne jak logger AFR. Powiem więcej, ma nawet jedną
przewagę - można sprawdzać każdy cylinder z osobna bez konieczności wspawywania gniazda sondy w
każdą odnogę kolektora.

W bandycie jest kłopotliwa w użyciu. Trzeba się z nią cacać, instrukcja zabrania obciążania tej świecy.
O jakimkolwiek "dynamicznym" testowaniu zapominamy. Ustawianie składu na jałowych bandyty zgodnie
z radami z manuala nie sprawdza się w życiu (przynajmniej nie w B12 z owalami i wolnym wydechem).
Trzeba było dać o 1 cały obrót więcej (żółto) aby wolne obroty były stabilne a motocykl zdrowo przyśpieszał
z wolnych.

Mimo wszystko, uważam że to świetne narzędzie diagnostycznie w razie usterki typu paproch w obwodzie
wolnych obrotów czy zgrubnego określenia jak się mają poszczególne obwody gaźnika.

Podsumowując:
Numero Uno: http://www.innovatem...roducts/lc1.php (drogo i superfajnie)
Numero Due: Colortune (taniej, ale nie tak super fajnie jak w przypadku Numero Uno)"


źródło: http://polishbanditcrew.pl/topic/21057- ... =colortune

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

: pn, 14 kwie 2014, 19:17
autor: miksol
No ale czytajac ta wypowiedz jasno widać, ze trzeba wspawac w kolektor konkretnego cylindra gniazdo na sonde. Sumaryczny wynik da ci kazdy analizator spalin... A nie o to chodzi... Chodzi o to by indywidualnie wyregulowac konkretny gaznik...

Fabryczne nastawy sa dobre do fabrycznego wydechu i silnika w idealnej kondycji... Jak nagle pojawia sie odchylka cisnienia sprezania to caly proces idzie w klape. Colortune nie wymaga ingerencji w budowe motocykla... Wkrecasz i widzisz :-)

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

: pn, 14 kwie 2014, 19:33
autor: nikon
ok, kup se ;p

Przy okazji mam prosbe. Gdy juz nabedziesz i pretestujesz prosze o recenzje.

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

: wt, 15 kwie 2014, 10:45
autor: miksol
Spoko damy rade... i film się nakręci :)

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

: wt, 15 kwie 2014, 14:33
autor: luzik
Oprócz korekcji składu mieszkaniu patrząc na wakuometry, color tune i inne sądy można też walczyć z jednym konkretnym cylindrem porównując temperaturę kolektorów za pomocą pirometru. Wada tego rozwiązania jest taka, że trzeba czekać aż ostygnie po kręceniu :P

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

: śr, 16 kwie 2014, 11:15
autor: miksol
Tak na prawdę jest to metoda rewelacyjna. Minus? Nikt nie podaje właściwych parametrów-temperatur... Można regulować na równo. Względnie zbadać u kumpla jaka temperatura. No i pirometr musi mieć doooobrąąą skalę :)

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

: śr, 16 kwie 2014, 13:57
autor: nikon
toscie popuscili wodze wyobrazni :D

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

: śr, 16 kwie 2014, 18:23
autor: miksol
Szukamy taniej i szybkiej metody. Mam dostep do analizatora, lepszego afr'u nie znajdziesz. I co dalej? Konstuowac specjalne kolektory? Jakbym miał jezdzic moim gsxf ze 20lat, to spoko... Ale jak mam to zamiar praktykowac w warsztacie? Kazdemu spawac gniazda do sondy? Kto za to zaplaci?

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

: wt, 29 kwie 2014, 21:40
autor: nikon
no i co ze strojeniem? Kupiles colortune/analizator/jakies inne ustrojstwo czy na filozofiach z ksiezyca sie skonczylo? :)

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

: śr, 30 kwie 2014, 10:04
autor: luzik
nikon ..na luzie większym pisz, bo stresujesz forumowiczów :P

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

: śr, 30 kwie 2014, 10:30
autor: miksol
Namawiam brata-mechanika na colortune, ale on oporny do zakupów jest :)
Nie opłaca mi się na jedną regulację kupować... Tym bardziej, że się udało opanować temat...