Strona 2 z 3
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
: ndz, 13 kwie 2014, 11:41
autor: mroowa
no toś zamieszał w gaźnikach,
przelewa gaźnik ? a nie powinien bo to prowadzi do nie utrzymywania wolnych obrotów, (zalewa go, sprawdź poziom paliwa w komorach pływakowych, lub zawiesza się zaworek). gwałtowne ruszenie manety i moto gaśnie, bo jest zalewany, kręcenie pilotami jak to zwał tak zwał, czyli śrubką składu mieszanki robi się w trakcie synchro gaziorów, osiągając najwyższe obroty biegu jałowego a potem korygując je przepustnicami, śrubeczkami na listwie przy gaźnikach. staraj się robić to w kolejności i starannością, ŚWIECE czasami mają taką przypadłość że mają przebicie do obudowy a nie do elektrody na WOLNYCH OBROTACH, :idea: :idea:
Sprawdź:
1. zaworki komór pływakowych
2. Poziomy paliwa
3. Dysze biegu jałowego czyli wolnych obrotów i boczne membrany
4. zaworki ssania czyli te które wyciąga linka
5. Ustawienie przepustnic ale to raczej już przy synchronizacji
DO ROBOTY :angry_smile:
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
: ndz, 13 kwie 2014, 15:28
autor: miksol
Jest sukces... Prawie
zaczalem dzis robic synchro, ale nie szlo. Tak straszne wariacje obrotow, ze szal... Wkurzylem sie i mysle... Skoro na 2,5 bylo lepiej to walne mu 3. Gazniki na bok 3 wykrety, klade... Odpal... Igla!!! Trzyma wolne... Synchro bezproblemowo, zmiekczylo prace jednostki i zwiekszylo plynnosc pracy. Test... 210 zlapalem, odpuszczam, spada ladnie trzyma obr...
Wroce do postu kolegi ktory sugerowal lewe powietrze. Patrzac na ilosc wykrecenia pilotow i wartości nominalne, wszystko wskazuje na zbyt duzo powietrza.
Wykonalem eksperyment polegajacy na spsiukaniu wszystkiego w kolo plakiem. Brak reakcji... Nie wim czy to przypadkiem nie wina wyeksploatowanych gaznikow, ktore puszczaja powietrze, albo " kombinowanych" tlumikow.
Teraz testy... Jesli bedzie ok, to tak zostawie... Trzeba sprawdzic, jak bedzie palil na zimnym, cieplym, jak na ssaniu, czy nie bedzie sie grzal i palil 30litrow
. Lakierowanie, klocki, doszczelnienie dekla wolnego kola i bedzie cacy...
Btw. Namawiam brata/szefa/majstra na ColorTune, wtedy zrobimy igle
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
: ndz, 13 kwie 2014, 18:52
autor: nikon
colortune ustawisz tylko i wylacznie wolne obroty. Szkoda siana
Bandit 1200 ma 3 obroty, a ja na gaznikach z gixa 3,5. Moze przedtem tez tyle miales hehe. Dobrze, ze smiga!
Edit; jak robic igle to tylko z AFR
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
: pn, 14 kwie 2014, 08:59
autor: miksol
Nie zgodzę się... Na wykresie widać wyraźnie zależność kolorów w odniesieniu do aktualnych obrotów silnika... Nie tylko ustawisz piloty, ale i wysokość iglic, czy zdiagnozujesz inne problemy w niewłaściwym spalaniu
http://www.carbtune.co.uk/Images/Colour%20Chart%202.jpg
AFR ma sens jak zbudujesz sobie kolektory z opcją pomiaru każdego gara osobno... Wtedy ma to sens i jest najlepsze/najłatwiejsze...
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
: pn, 14 kwie 2014, 16:44
autor: nikon
Ponizej wrzucam cytat z forum PBC nt ww. swiecy. Ponizej link do dalszej lektury. Mozliwe, ze to zmieni Twoje przekonanie do colortune i oszczedzisz troche $
Co do ustawiania iglic to niebylbym taki pewny. Moto na luzie potrzebuje mniej paliwa niz podczas obciazania (jazdy).
"A więc.... rzekł bym że dobre wrogiem lepszego Najlepszym narzędziem do sprawdzania jak się bena
spala w cylindrach nie jest colortune a sonda szerokopasmowa + Ecu + coś do wyświetlania/logowania
a'la zestawy do oblukiwywania AFR od innovate motorsports. Tyle tytułem wstępu.
Jednakże, colortune też jest fajne choć nie tak uniwersalne jak logger AFR. Powiem więcej, ma nawet jedną
przewagę - można sprawdzać każdy cylinder z osobna bez konieczności wspawywania gniazda sondy w
każdą odnogę kolektora.
W bandycie jest kłopotliwa w użyciu. Trzeba się z nią cacać, instrukcja zabrania obciążania tej świecy.
O jakimkolwiek "dynamicznym" testowaniu zapominamy. Ustawianie składu na jałowych bandyty zgodnie
z radami z manuala nie sprawdza się w życiu (przynajmniej nie w B12 z owalami i wolnym wydechem).
Trzeba było dać o 1 cały obrót więcej (żółto) aby wolne obroty były stabilne a motocykl zdrowo przyśpieszał
z wolnych.
Mimo wszystko, uważam że to świetne narzędzie diagnostycznie w razie usterki typu paproch w obwodzie
wolnych obrotów czy zgrubnego określenia jak się mają poszczególne obwody gaźnika.
Podsumowując:
Numero Uno: http://www.innovatem...roducts/lc1.php (drogo i superfajnie)
Numero Due: Colortune (taniej, ale nie tak super fajnie jak w przypadku Numero Uno)"
źródło:
http://polishbanditcrew.pl/topic/21057- ... =colortune
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
: pn, 14 kwie 2014, 19:17
autor: miksol
No ale czytajac ta wypowiedz jasno widać, ze trzeba wspawac w kolektor konkretnego cylindra gniazdo na sonde. Sumaryczny wynik da ci kazdy analizator spalin... A nie o to chodzi... Chodzi o to by indywidualnie wyregulowac konkretny gaznik...
Fabryczne nastawy sa dobre do fabrycznego wydechu i silnika w idealnej kondycji... Jak nagle pojawia sie odchylka cisnienia sprezania to caly proces idzie w klape. Colortune nie wymaga ingerencji w budowe motocykla... Wkrecasz i widzisz
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
: pn, 14 kwie 2014, 19:33
autor: nikon
ok, kup se ;p
Przy okazji mam prosbe. Gdy juz nabedziesz i pretestujesz prosze o recenzje.
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
: wt, 15 kwie 2014, 10:45
autor: miksol
Spoko damy rade... i film się nakręci
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
: wt, 15 kwie 2014, 14:33
autor: luzik
Oprócz korekcji składu mieszkaniu patrząc na wakuometry, color tune i inne sądy można też walczyć z jednym konkretnym cylindrem porównując temperaturę kolektorów za pomocą pirometru. Wada tego rozwiązania jest taka, że trzeba czekać aż ostygnie po kręceniu
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
: śr, 16 kwie 2014, 11:15
autor: miksol
Tak na prawdę jest to metoda rewelacyjna. Minus? Nikt nie podaje właściwych parametrów-temperatur... Można regulować na równo. Względnie zbadać u kumpla jaka temperatura. No i pirometr musi mieć doooobrąąą skalę
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
: śr, 16 kwie 2014, 13:57
autor: nikon
toscie popuscili wodze wyobrazni
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
: śr, 16 kwie 2014, 18:23
autor: miksol
Szukamy taniej i szybkiej metody. Mam dostep do analizatora, lepszego afr'u nie znajdziesz. I co dalej? Konstuowac specjalne kolektory? Jakbym miał jezdzic moim gsxf ze 20lat, to spoko... Ale jak mam to zamiar praktykowac w warsztacie? Kazdemu spawac gniazda do sondy? Kto za to zaplaci?
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
: wt, 29 kwie 2014, 21:40
autor: nikon
no i co ze strojeniem? Kupiles colortune/analizator/jakies inne ustrojstwo czy na filozofiach z ksiezyca sie skonczylo?
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
: śr, 30 kwie 2014, 10:04
autor: luzik
nikon ..na luzie większym pisz, bo stresujesz forumowiczów
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
: śr, 30 kwie 2014, 10:30
autor: miksol
Namawiam brata-mechanika na colortune, ale on oporny do zakupów jest
Nie opłaca mi się na jedną regulację kupować... Tym bardziej, że się udało opanować temat...