Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
a-w pisze:Witam. Na początek ustaw mu na próbę większe luzy zaworowe ( 0,5 mm) . Nic też nie piszesz,czy zalewa świece paliwem, czy olejem.
a-w, a miałeś Ty może manual do Savage w ręce? Widziałeś jakie są wartości luzów zaworowych podane? Dla wiadomości ogółu 0,08 - 0,13mm !!
Nie dawaj takich porad proszę. :beat:
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Kupiłem drugą cewkę, używkę i dalej to samo. Obecnie jest tak, że na ssaniu to nie ma w ogóle szansy by zapalił, strzela w tłumik i tyle. Bez ssania za którymś razem zapali i chodzi sobie ładnie na wolnych, ale kiedy dodam gazu i się lekko rozgrzeje, to znowu strzały, spada z obrotów i gaśnie. W między czasie ustawiałem pływak, ale niestety nie posiadam serwisówki i chciałbym się jeszcze upewnić czy 2,8 cm (od obudowy do końca wysokości pływaka) jest ok?
walczę teraz z optymalnym ustawieniem mieszanki.
Na czas grzebania i regulacji to aku podłączam samochodowy, bo inaczej ciągle musiałbym z prostownikiem biegać.
Panowie, na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda już bardziej obiecująco. Wymieniłem świece na irydową, uszczelniłem przewód wysokiego napięcia. Ustawiłem poziom paliwa w gaźniku zgodnie ze specyfikacją. Drugi rozebrałem raz jeszcze i tym razem sprawdziłem średnice dysz oraz wysokość pływaka - wszytko pomieszane, poziom paliwa zbyt wysoki. Oczywiście gość z allegro zapewniał, że był wyjęty z jeżdżącego motocykla na jednym gaźniku odpala bez ssania, przy włączonym ssaniu strzela w tłumik. Jak się rozgrzeje, to ładnie się wkręca i nawet da się jeździć, ale na wolnych zdycha. Natomiast na drugim odpala na ssaniu i chodzi na wolnych równo, ale z kolei po dodaniu gazu zdycha. Chyba pozostaje kupić zestaw naprawczy z dyszami i ustawić mieszankę.
a-w pisze:Witam. Na początek ustaw mu na próbę większe luzy zaworowe ( 0,5 mm) . Nic też nie piszesz,czy zalewa świece paliwem, czy olejem.
a-w, a miałeś Ty może manual do Savage w ręce? Widziałeś jakie są wartości luzów zaworowych podane? Dla wiadomości ogółu 0,08 - 0,13mm !!
Nie dawaj takich porad proszę. :beat:
Witam, dla informacji: miałem nie tylko w ręce serwisówki, ale cały silnik robiłem od podstaw (jestem mechanikiem i wiele lat prowadziłem warsztat motocyklowy). Zwiekszenie na próbę luzów zaworowych miało na celu wyeliminowanie ewentualnych zbyt dużych luzów na czopach wałka rozrządu. Jak tego nie rozumiesz kolego, to się nie wypowiadaj.
Wracając do luzów zaworowych - zostawiłem je na 0,1 mm. Niestety mam szczelinomierz ze skokami co 0,1 i jak tylko przyjdzie nowy to spróbuję jeszcze na 1,13.
Jest jeszcze mały problem. Na wolnych ładnie sobie chodzi, wkręca się też spoko. Kiedy jednak zejdzie z obrotów, to schodzi poniżej ustalonej wartości i potrafi zagasnąć. Jedyne rozwiązanie to podkręcenie wolnych obrotów, ale wtedy są zbyt wysokie. Czy jest to kwestia dyszy od wolnych, czy ustawienia mieszanki, czy może coś z iglicą spróbować?
Podczas jazdy moto stracił wysokie obroty. Rozebrany gaźnik, wymieniona membrana i nadal nie ma wysokich obrotów, na wolnych chodzi, a minimalne drgnięcie manetki gazu od razu gaśnie. Może ktoś podpowie co to może być, czego szukać i gdzie. Wymieniona świeca na nową też nie pomogło.
Już mi się odechciało sezonu, a może z 30 km tylko zrobiłem.
Jakieś sugestie co to może być. Jak wyciągnąłem ssanie i dałem gaz to nawet wszedł na obroty ale strzelał, drugi raz już ten manewr nie wyszedł.
Shreck22 pisze: ↑czw, 16 lip 2020, 07:14
Podczas jazdy moto stracił wysokie obroty. Rozebrany gaźnik, wymieniona membrana i nadal nie ma wysokich obrotów, na wolnych chodzi, a minimalne drgnięcie manetki gazu od razu gaśnie. Może ktoś podpowie co to może być, czego szukać i gdzie. Wymieniona świeca na nową też nie pomogło.
Już mi się odechciało sezonu, a może z 30 km tylko zrobiłem.
Jakieś sugestie co to może być. Jak wyciągnąłem ssanie i dałem gaz to nawet wszedł na obroty ale strzelał, drugi raz już ten manewr nie wyszedł.
Temat jest omawiany powyżej
Jak koledzy radzą sprawdż ---- kranik , zawór iglicowy, poziom paliwa , drożność dysz , szczelność gażnika
jesli wszystko gra to ma chodzić cudów niema
intruder vs 800 , R 1100rt
chętnie pomogę w pracach nad / lakier mechanika /
kontakt 503685105
a-w pisze:Witam. Na początek ustaw mu na próbę większe luzy zaworowe ( 0,5 mm) . Nic też nie piszesz,czy zalewa świece paliwem, czy olejem.
a-w, a miałeś Ty może manual do Savage w ręce? Widziałeś jakie są wartości luzów zaworowych podane? Dla wiadomości ogółu 0,08 - 0,13mm !!
Nie dawaj takich porad proszę. :beat:
Witam, dla informacji: miałem nie tylko w ręce serwisówki, ale cały silnik robiłem od podstaw (jestem mechanikiem i wiele lat prowadziłem warsztat motocyklowy). Zwiekszenie na próbę luzów zaworowych miało na celu wyeliminowanie ewentualnych zbyt dużych luzów na czopach wałka rozrządu. Jak tego nie rozumiesz kolego, to się nie wypowiadaj.
a,w w BS jest wielu mechaników
intruder vs 800 , R 1100rt
chętnie pomogę w pracach nad / lakier mechanika /
kontakt 503685105