GSF 650 - zatarte 2 cylindry naprawa czy wymiana ??

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Niunius

Re: GSF 650 - zatarte 2 cylindry naprawa czy wymiana ??

Post autor: Niunius »

Macio pisze:Gdy kupiłem nowy samochód Suzuki po dwóch dniach znikły mi trzy biegi.
Byłem prawie pewny ze to jakiś wodzik spadł, pojechałem do serwisu i poszedłem do salonu, powiedziałem ze samochód nawalił i czy wie ze mogę zaządać nowego samochodu, więc facet zaczął gadać tam coś, ja powiedziałem ze moja ciocia jest rzecznikiem praw konsumenckich i wszystko wiem.
Powiedział tylko że musiał bym poczekać dwa miesiące na nowy, a teraz mogę dostać zastępczy.
Z tego względu ze to była błachostka i do tej pory jeżdze bezawaryjnie, a naprawa trwała 15 minut zostałem z moim starym samochodem.

Oprócz tego ze masz gwarancje, jest także dwa lata rękojmi !!

Pozdrawiam
Nie ma rękojmi !!
Po pierwsze jest niezgodność towaru z umową
Po drugie wykryta wada w ciągu pierwszych 6 miesięcy uważa się że była w momencie zakupu
Po trzecie sprzedawca nie ma obowiązku wymiany towaru na nowy jeśli wadę usunie
Na ustosunkowanie się do tego ma dwa tygodnie.(Na usunięcie wady nie ma terminu.)
Jeżeli towar oddajemy na gwarancji korzystamy z praw gwarancyjnych (między innymi na wymienioną część gwarancja płynie na nowo a jeżeli wymieniona część jest istotnym elementem urządzenia gwarancja płynie na nowo na całe urządzenie.)
nie możemy zmieni statusu w trakcie trwania naprawy.
I dalej się nie mądrze bo nie chce mi się :)

PS: A co do poprzedniego postu to przeczytałem bardzo uważnie i zrozumiałem że Kolega kolegi odstawił sprzęt na gwarancji oni ja uznali i zaproponowali naprawę.
on jako właściciel może odwołać się na PIŚMIE do gwaranta(Suzuki Polska) w celu rozszerzenia zakresu naprawy w tym wypadku wymiana całego silnika.
Gwarant może na to pójść jeśli CAŁY silnik jest częścią zamienną a nie pojedyncze elementy.
To była tylko sugestia podparta MOIMI OSOBISTYMI doświadczeniami w tego typu sprawach nie koniecznie związanych z motocyklami.
Rostwór
BS Brother
BS Brother
Posty: 2428
Rejestracja: sob, 26 lut 2005, 16:07
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dubaj

Re: GSF 650 - zatarte 2 cylindry naprawa czy wymiana ??

Post autor: Rostwór »

silnik, jeśli chodzi o producenta NIE JEST JEDNą CZęśCIą ZAMIENNNą!!!! skąłda się z dziesiątek innych części, mimo tego, ze wg prawa jest jedną cześcia zamienną. zrozumcie jedno, że naprawa gwarancyjna dotyczy części zamiennych, a nie czeci składowych motocykla. jeśli przyjęli reklamacje całego silnika, to ja bym się cieszył i nie zastanawiał nad tym. tak samo, jak nie można kupić połowy obudowy silnika (karter), ponieważ jest on robiony z jednej częci, która później jest przepoławiana (by były zachowane wszelkie pasowania). czasami naprawde warto najpierw zagłębić sie w dany temat, by móc sie wypowiadać... powiem jedno, pracuję pół roku i jeszcze nie było reklamacji, by wymienić cały silnik, choć w jednym przypadky było bardzo blisko...
ETZ 251
VX800
VX800'
TL 1000 S --> TL 1000 S Liter w dwóch kuflach
TygrysSport
Obrazek

rostwor@wp.pl
6 0 8 4 5 6 0 0 8
Gutek MM

Re: GSF 650 - zatarte 2 cylindry naprawa czy wymiana ??

Post autor: Gutek MM »

witam.

Jeżeli chodzi o reklamację i rękojmię to sprawa od strony prawnej wygląda następująco
(pisałem o tym wcześniej w temacie sklepu moto-akcesoria).

witam...apropo reklamacji, gwaransji itp...taka drobna informacja i rada.

Temat gwarancji i rękojmi definiuje Kodeks Cywilny - Księga zobowiązań - Dział Sprzedaż, oraz ustawa dot. szczególnych waunków sprzedaży konsumenckiej. Istnotną rolą jest to, że ta ustawa dot. wyłacznie kupujących indywidualnych a nie podmiotów gospodarczych.
1. Gwarancja - producent gwarantuje iż towar nie ma wad oraz będzie funcjonował bez usterek przez okres wymieniony w ogólnych warunkach gwarancji dołaczonych do każdego produktu - producent sam ustala ten okres (może być3 miesiace, rok, 2 lata, 25 lat itp.).
2. Rękojmia - odpowiedzialność sprzedawcy za ewentualne wady rzeczy sprzedanych, wady któe ujawniły się podczas eksploatacji. Od 2001 roku klienci indywidualni opierają swoje roszczenia na w/w ustawie (ona reguluje tylko rękojmię). Natomiast klienci profesjonalni - podmity gospodarcze, nadal opierają swoje roszczenia na podstawie kodeksu cywilnego (w/w). Okres rękojmi wynosi zawsze 2 lata - dla klientów indywidualnych. Niezależnie co powie nam sprzedawca, niejednokrotnie będzie chciał się wymigać, twierdząc że to nieprawda, ale odpowiedznie pismo do niego powołujace się na w/w ustawę powinno go uświadomić.

Jeżeli wada towaru, ujawniłą siędo 6 miesięcy od daty zakupu, to ustawodawca wprowadził tzw. domniemanie prawne, że wada istniałą jużw chwili zakupu tego przedmiotu i to jest jedyny przypadek gdzie można zrezygnować z umowy - zarządać oddania pieniędzy lub wymiany towaru na nowy. W pozostałych przypadkach nowy towar należy się dopiero po 2 krotnej reklamacji. ( W przypadku okresu gwarancji zazwyczaj należy nam się odrazu nowy wyrób).

Zarówno w przypadku gwarancji jak i rękojmi sprzedawca bądź producent musi w ciągu do 14 dni roboczych ustosunkować się do naszych roszczeń.

Dorzuciłem to info, gdyż myślę że temat pochodny a każdemu może się przydać w życiu codziennym, niejednokrotnie sprzedawcy i producenci wykorzystują niewiedzę klienta i wymigują się ze swojej odpowiedzialnosci.


Nie wiem kiedy kupiłeś motor, ale jeżeli nie minęło 6 miesięcy to masz prawo do wymiany na nowy lub zwrotu pieniędzy.

Ja osobiście nie zgodził bym się na naprawę, nie wiadomo czy podczas zatarcia inne elementy nie uległy uszkodzeniu, czy nie nastąpi teraz "łańcuszek reakcji" i czy nie zaczną wychodzić jakieś usterki mniej lub bardziej poważne, będące skutkiem zatarcia.

Pozatym motocykl składany był w fabryce, gdzie mają odpowiednie do tego narzędzia, sprzęt, odpowidnią linię montażową, nie ujmuję oczywiście serwisantom, ale czy aby zmontują go należycie, zachowując wszelkie regóły montażu (nie widziałem w żadnym serwisie w ktorym byłe aby używano klucza dynanometrycznego... a powinno śruby dokręcać się kluczem dynanometrycznym z odpowiednim momentem dokrecania aby nie uszkadzić).

Pozdrawiam, w razie jakichkolwiek pytań służę pomocą (a raczej moja żona - prawnik)

Marcin[/url]

_________________
Marcin
Żary
woj. Lubuskie
Bandit 600 S / H... jednoślad Shadow 1100
peper
BS Brother
BS Brother
Posty: 433
Rejestracja: wt, 29 sie 2006, 10:26
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Pszczyna

Re: GSF 650 - zatarte 2 cylindry naprawa czy wymiana ??

Post autor: peper »

Witam ja bym pisał i starał się o wymianę w końcu to nie mała awaria. W końcu w papierach będzie adnotacja o przeprowadzonej naprawie kiedyś będziesz chciał zmienić moto i taki wpis na pewno nie przyciągnie klienta. Ciepło pozdrawiam
Qvo Vadis
Niunius

Re: GSF 650 - zatarte 2 cylindry naprawa czy wymiana ??

Post autor: Niunius »

No i na czym stanęło z tym silnikiem :?:
ERIC
Moderator
Moderator
Posty: 2193
Rejestracja: pn, 2 lip 2007, 17:47
Województwo: świat i okolice
Lokalizacja: Cannock UK

Re: GSF 650 - zatarte 2 cylindry naprawa czy wymiana ??

Post autor: ERIC »

wlasnie tez jestem ciekawy jak sie to skonczylo ?
GSX R 600==> Hayabusa K7 ==> 2 letni brak :moto: teraz K1600GTL L3
email i.wojtakowskimałpabtinternet.com
kom.+447588750375
Obrazek Nowe hobby
ODPOWIEDZ