Re: SV650K6 - wtrysk, akcesoryjny tłumik & strzały
: śr, 19 mar 2008, 22:11
Figier moim zdaniem ma rację .
Po pierwsze akcesoryjne tłumiki mają swobodniejszy przepływ spalin .
Cały zaspół filtr powietrza-> gaźnik ( wtrysk ) -> układ wydechowy, jest optymalnie dobrany co do przepływu powietrza a póżniej składu mieszanki i prędkości wylatujących spalin ) .
Jeżeli wymieniamy tylko jedną część ( wydech ) zakłócamy parametry powietrze/paliwo ( wbrew pozorom jest to element na końcu całego procesu ale działa on też jak poduszka powietrzna która zapobiega przed za szybkim przelotem spalin .
Z wymianą wydechu wiąże się dla poprawnego procesu spalania korekta składu mieszanki .
I tak w gaźnikowcach jest sprawa łatwiejsza : dysze , iglica
W układach wtryskowych jest problem ponieważ ilośc dawki paliwa jest sterowana komputerem (ECU) i mamy tu przypadki w zależności od generacji ECU , albo wymaga wymiany na ECU do własnego zaprogramowania ( Power Commander , Yoshimura , RapidBike .... ) , albo pomaga adaptacja i komp na "nauczy się" nowych warunków pracy silnika . Nie raz można ingerować w ECU oryginalne ( dla Suzuki -> TekaSFI )
Najbardziej widoczny jest efekt w 2takcie odłaczenie tłumika - na tym się nie da jechać !
W czterosówach efekt jest mniejszy ale ze względu na zachodzenie faz ssania i wydechu też odczuwalny .
Pozdrawiam
AdamOSA
Po pierwsze akcesoryjne tłumiki mają swobodniejszy przepływ spalin .
Cały zaspół filtr powietrza-> gaźnik ( wtrysk ) -> układ wydechowy, jest optymalnie dobrany co do przepływu powietrza a póżniej składu mieszanki i prędkości wylatujących spalin ) .
Jeżeli wymieniamy tylko jedną część ( wydech ) zakłócamy parametry powietrze/paliwo ( wbrew pozorom jest to element na końcu całego procesu ale działa on też jak poduszka powietrzna która zapobiega przed za szybkim przelotem spalin .
Z wymianą wydechu wiąże się dla poprawnego procesu spalania korekta składu mieszanki .
I tak w gaźnikowcach jest sprawa łatwiejsza : dysze , iglica
W układach wtryskowych jest problem ponieważ ilośc dawki paliwa jest sterowana komputerem (ECU) i mamy tu przypadki w zależności od generacji ECU , albo wymaga wymiany na ECU do własnego zaprogramowania ( Power Commander , Yoshimura , RapidBike .... ) , albo pomaga adaptacja i komp na "nauczy się" nowych warunków pracy silnika . Nie raz można ingerować w ECU oryginalne ( dla Suzuki -> TekaSFI )
Najbardziej widoczny jest efekt w 2takcie odłaczenie tłumika - na tym się nie da jechać !
W czterosówach efekt jest mniejszy ale ze względu na zachodzenie faz ssania i wydechu też odczuwalny .
Pozdrawiam
AdamOSA