Strona 2 z 2

Re: SV650K6 - wtrysk, akcesoryjny tłumik & strzały

: śr, 19 mar 2008, 22:11
autor: AdamOSA
Figier moim zdaniem ma rację .
Po pierwsze akcesoryjne tłumiki mają swobodniejszy przepływ spalin .
Cały zaspół filtr powietrza-> gaźnik ( wtrysk ) -> układ wydechowy, jest optymalnie dobrany co do przepływu powietrza a póżniej składu mieszanki i prędkości wylatujących spalin ) .
Jeżeli wymieniamy tylko jedną część ( wydech ) zakłócamy parametry powietrze/paliwo ( wbrew pozorom jest to element na końcu całego procesu ale działa on też jak poduszka powietrzna która zapobiega przed za szybkim przelotem spalin .
Z wymianą wydechu wiąże się dla poprawnego procesu spalania korekta składu mieszanki .
I tak w gaźnikowcach jest sprawa łatwiejsza : dysze , iglica
W układach wtryskowych jest problem ponieważ ilośc dawki paliwa jest sterowana komputerem (ECU) i mamy tu przypadki w zależności od generacji ECU , albo wymaga wymiany na ECU do własnego zaprogramowania ( Power Commander , Yoshimura , RapidBike .... ) , albo pomaga adaptacja i komp na "nauczy się" nowych warunków pracy silnika . Nie raz można ingerować w ECU oryginalne ( dla Suzuki -> TekaSFI )

Najbardziej widoczny jest efekt w 2takcie odłaczenie tłumika - na tym się nie da jechać !
W czterosówach efekt jest mniejszy ale ze względu na zachodzenie faz ssania i wydechu też odczuwalny .

Pozdrawiam

AdamOSA

Re: SV650K6 - wtrysk, akcesoryjny tłumik & strzały

: śr, 19 mar 2008, 22:34
autor: Tifosi
Kochani przestańcie opowiadać bajki, byliście kiedyś na F1, motoGP, Rajdzie jakimś, tam też maszyny strzelają bo wymienili tłumik a nie wyreglowali gaźników czy wtrysków?, strzela bo ogólnie jest głośniej na sportowym wydechu i tyle, zawsze strzela jak nagle zamkniesz gaz bo musi, bo gdzieś się to musi spalić. EOT

Re: SV650K6 - wtrysk, akcesoryjny tłumik & strzały

: śr, 19 mar 2008, 22:40
autor: AdamOSA
Dobre , dobre ....

Tylko nam zależy na spalaniu poniżej 50l/100km ( nie chce sprawdzać dokładnie ) i rzadszym remoncie silnika niż co dwa dni (też nie sprawdzałem dokładnie ) . Już nie wspomnę że chyba ich EURO3 nie obowiązuje . I czy się spali w cylindrze czy w tłumiku to dla nich jest bez znaczenia , bo najważniejszy jest ten KM więcej w jakimś tam zakresie obrotów a że przy zejściu się "przelewa" to co tam :)
Ale spostrzeżenie OK .

AdamOSA

Re: SV650K6 - wtrysk, akcesoryjny tłumik & strzały

: śr, 19 mar 2008, 22:44
autor: Tifosi
No ale ogromne spalanie czy konieczne remonty w sporcie nie są spowodowane załorzeniem sportowego wydechu.

Re: SV650K6 - wtrysk, akcesoryjny tłumik & strzały

: śr, 19 mar 2008, 22:51
autor: AdamOSA
Tifosi dokładnie tak jak mówisz : w tym sporcie(F1.MotoGP) strzelanie w tłumik nie jest spowodowany tylko jego wymianą .
A idąc dalej jak kiedyś przyjrzysz się dokładnie to nasze "sportowe" tłumiki nic ze sportem nie mają do czynienia . Te na tor nie są dostępne w "markecie" .

Re: SV650K6 - wtrysk, akcesoryjny tłumik & strzały

: śr, 19 mar 2008, 22:54
autor: Tifosi
Oczywiście, dlatego te sportowe strzelają jeszcze bardziej niż te "sportowe" które zakładają niektórzy motocykliści.

Nie wiem czy ktoś z Was miał okazję być na GP Formuły 1, tam tak walą tłumiki że nie wiesz czy burza czasem nie idzie ;-)
Tyle że tam nie ma tłumików...ale to inny temat.

Re: SV650K6 - wtrysk, akcesoryjny tłumik & strzały

: czw, 20 mar 2008, 01:05
autor: Emil
Juz sama przelotowa koncowka wali przy ostrej redukcji nawet w R4, wszyscy szpece co sie ich pytalem stwierdzili ze ten typ tak ma i nie ma sie co przejmowac (ale przyznam, ze bylo to sporadyczne zachowanie - podobno nawet seryjny komputer w gixach dosc dobrze sobie z tym radzi)
AdamOSA pisze: Te na tor nie są dostępne w "markecie" .
nie przesadzaj, mozna kupic co Ci sie podoba, nawet tlumik wykonany pod wskazana przez Ciebie charakterystyke - i nie jest to wcale bardzo drogie