Strona 1 z 1

GSF 1250 - Zmiana parametrów silnika...

: śr, 30 wrz 2009, 18:28
autor: Dany
Siemka,
Byłem dziś u Adu we F&F i od słowa do słowa umówiłem się na sprawdzenie...
Tomek K. zaproponował spr czy da się odblokować serduszko Bandziorka, poprawimy płuca ( K&N ) i do strojenia...
Ciekaw jestem czy tak jak przewiduje T.K. mozna odblokować elektronikę silniczka ?
Producent 98 kM / 108 Nm
Po wymianie końcówki wydechu 107 kM / 111 Nm
Po w/w pracach ?? kM / ?? Nm



Ps.
Mar, co powiesz na temat ankiety... :) ?? !!

Ankieta juz wrzucona :) jesli masz uwagi poprosze na pw.

Re: GSF 1250 - Zmiana parametrów silnika...

: śr, 30 wrz 2009, 20:46
autor: Emil
wszystko fajnie, dostaniesz pare konikow, ktorych poza papierem nie bedzie widac a na zywo w pakiecie upierdliwy glosny wydech, wyzsze spalanie i problemy komputera z ogarnieciem zamieszania (bledy FI, bledy oleju itp - chyba ze to juz poprawili bo w sumie nowa konstrukcja to komputer powinien sie ogarniac) oraz rachunek za prace serwisu ;)

Re: GSF 1250 - Zmiana parametrów silnika...

: czw, 1 paź 2009, 08:32
autor: Dany
Uda się nie uda - spróbować warto...:)
Wymiana filtra ze strojeniem nie powinna zaszkodzić, a jak mu się nie uda odblokować fabrycznego komputera to powiedział że nie bierze kasy :shock:
Jeżeli uda się podnieść moment obrotowy ( a z tym nie powinno być problemu ) to spalanie teoretycznie powinno zmaleć ( teoretycznie :) bo do tak samo szybkiego rozpędzenia mniej trzeba odkręcać manetkę ) to teoria a w praktyce zobaczymy.
Pzdr

Re: GSF 1250 - Zmiana parametrów silnika...

: czw, 1 paź 2009, 12:57
autor: WolfRaider
Zgodze się z Emilem.

Miałem niedawno przyjemność jeździć litrem i doszedłem do następujących wniosków:
  • - w rozsądnych granicach prędkości (powiedzmy do 200 km/h) Bandyta i sport mają zbliżone osiągi
    - dodanie paru koni więcej mocy zwiększy tylko prędkość maksymalną (aż taką różnicę Ci zrobii 235 km/h zamoast 225 km/h ? )
    - prawdziwa przewaga sporta bierze się z:
    • - dużo dłuższych biegów (Bandyta nie zrobi 200 km/h na dwójce, a każda zmiana biegu to strata czasu)
      - dużo precyzyjniejszego prowadzenia się i większej przyczepmności
      - dużo szybszej i bardziej precyzyjnej skrzyni biegów
Puenta? Możesz wsadzić dowolną kasę w Bandytę, Power Commandery, puste wydechy, przeprogramowany komputer i co tam jeszcze chcesz, a i tak sporta z niego nie zrobisz.

Dlatego właśnie ja, na kolejne moto, biorę gixa :D

Re: GSF 1250 - Zmiana parametrów silnika...

: czw, 1 paź 2009, 15:25
autor: Dany
Dany pisze:
WolfRaider pisze:Zgodze się z Emilem.


- dodanie paru koni więcej mocy zwiększy tylko prędkość maksymalną (aż taką różnicę Ci zrobii 235 km/h zamoast 225 km/h ? )
... :D

Masz zdecydowaną słusznośc ale ( 235 już widziałem... przynajmniej zegarowe )
A nie do końca chodzi mi o prędkośc max. ale o moment obrotowy
Całe zamieszanie powstało bardziej z ciekawości niż chęci zdobycia paru koników
Żadnych pustych wydechów ( zwłaszcza że jest jeden ) ani power commanderów robic nie będę ...
Zrobię to do czego zachęcał mnie Tomek, czyli odblokowanie tego co ukryła fabryka... :)
Pzdr




Na wykresie momentu i mocy ( hamownia )
Przebieg momentu jest b ładnie wznoszący się od samego dołu a od przediału 4500 - 6000 praktycznie linnia pozioma, z mocą jest to samo od 6 - 8 tyś poziomo w/g niego wskazuje to na ingerencję programistów o skośnych oczach :)
W przyszły czwartek poinformuję Was o zmianach... :angry_smile:
Pzdr

Re: GSF 1250 - Zmiana parametrów silnika...

: pn, 12 paź 2009, 16:42
autor: Dany
No i jest już po dokonanych zmianach...
Niestety nie mam jeszcze wydruku z hamowni... :( ( bedzie później... )
W praktyce wygląda to tak:
Zdecydowanie płynniejsze rozwijanie mocy, brak dołu ( ciągnie od 2 tyś obr/min ) i nie czuć do samego odcięcia żadnych słabości :)
Jak dla mnie OK.
Ciekaw jestem jak to wyszło na papierku ( dowiem się niebawem... :) ).
Pzdr

Re: GSF 1250 - Zmiana parametrów silnika...

: ndz, 6 gru 2009, 10:54
autor: Niunius
Dany pisze:No i jest już po dokonanych zmianach...
Niestety nie mam jeszcze wydruku z hamowni... :( ( bedzie później... )
W praktyce wygląda to tak:
Zdecydowanie płynniejsze rozwijanie mocy, brak dołu ( ciągnie od 2 tyś obr/min ) i nie czuć do samego odcięcia żadnych słabości :)
Jak dla mnie OK.
Ciekaw jestem jak to wyszło na papierku ( dowiem się niebawem... :) ).
Pzdr
I już wiesz jak to wygląda na papierku :)

Re: GSF 1250 - Zmiana parametrów silnika...

: ndz, 6 gru 2009, 21:47
autor: Dany
Tak. Sorki, niezbyt często tu zaglądam...

http://sk9.pl/f10e

Bylo... jest :)

Re: GSF 1250 - Zmiana parametrów silnika...

: wt, 8 gru 2009, 16:36
autor: Emil
znaczy ktore jest co? bo patrzac na podpisy to 1 pomiar jest z koła a drugi z wału, to troche ciezko porownac (poza tym, ze jesli dobrze rozumiem to poprawil sie moment w gornym zakresie obrotow)

Re: GSF 1250 - Zmiana parametrów silnika...

: sob, 12 gru 2009, 12:00
autor: Dany
Tak. Nie udało im się odblokować elektroniki :( więc poprawili troszkę krzywą... Dało się to odczuć podczas jazdy, zdecydowanie płynniej reagował na zmiany wychylenia prawego nadgarstka :)
Pzdr

Re: GSF 1250 - Zmiana parametrów silnika...

: sob, 12 gru 2009, 16:33
autor: GrudiLee
Dany pisze:Tak. Nie udało im się odblokować elektroniki :( więc poprawili troszkę krzywą... Dało się to odczuć podczas jazdy, zdecydowanie płynniej reagował na zmiany wychylenia prawego nadgarstka :)
Pzdr
A jeśli to nie tajemnica to ile takie usprawnienia kosztują ?

pozdr
g

Re: GSF 1250 - Zmiana parametrów silnika...

: wt, 15 gru 2009, 07:30
autor: Dany
To był łączony rachunek, miało być 4 stówki a policzyli 3 (pomiar i regulacja).
Jestem jak na razie zadowolony z obsługi we F&F, bywałem już w małych warsztatach i niestety zawsze jest coś nie tak...
pzdr