Strona 1 z 2

GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

: pn, 5 kwie 2010, 14:27
autor: Emil
Dawno dawno temu :lol: w trasie, ustawilem mape "C", czyli najslabsza i wydaje mi sie ze wtedy mniej spalal - wlasnie pytanie, wydawalo mi sie czy faktycznie na slabszej mapie mniej pali?

(czy to kwestia ze po prostu spokojniej jechalem tylko i wylacznie)

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

: pn, 5 kwie 2010, 17:15
autor: Vais
Ja śmigam zawsze na "A" i spalanie uzyskałem 5.5 na trasie ,nie myślę żeby Hajką zejść poniżej tego wyniku ,prędkość uzyskiwałem 130-160 dwie osoby i trzy kufry załadowane full.Myślę ze zmiana map nie ma wpływu na spalanie,ale kręcenie manetką TAK :D

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

: pn, 5 kwie 2010, 19:13
autor: GrudiLee
Emil się upił :mrgreen: Kto jak kto ale Ty... Na mapie C.... Ło jezu co się dzieje :mrgreen: :beat:

Pozdro

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

: pn, 5 kwie 2010, 19:15
autor: qgel
GrudiLee pisze:Emil się upił :mrgreen: Kto jak kto ale Ty... Na mapie C.... Ło jezu co się dzieje :mrgreen: :beat:

Pozdro
czas jest bezwględny , bez wyjątków :D

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

: wt, 6 kwie 2010, 08:14
autor: Vais
GrudiLee pisze:Emil się upił :mrgreen: Kto jak kto ale Ty... Na mapie C.... Ło jezu co się dzieje :mrgreen: :beat:

To mnie tez zdziwilo,napisał jeszcze ze to było dawno temu ,o co chodzi :roll:

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

: wt, 6 kwie 2010, 08:55
autor: Mar
Panowie bez spamu bo posty w kosmos poleca....

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

: wt, 6 kwie 2010, 18:49
autor: Dany
Tylko czy zmiany dotyczą mapy zaplonu czy mapy wtrysku...
Ale tak czy inaczej i jendo i drugie wpływa na ilość spalanego paliwa...
Dawkowanie paliwa to chyba nie trzeba wyjaśniać... więcej podasz więcej spali ... tak w telegraficznym ...

Z zapłonem to jest tak...
Prawidłowo ustawiony ( papierkowo ) to zapłon w GMPPT
Górny Martwy Punkt Położenia Tłoka
Delikatnie przyspieszony powoduje dokładniejsze spalanie mieszanki ( ma skutki uboczne )
Delikatne opóźniony poprawia wkręcanie się w obroty ( ale tutaj mieszanka nie jest w pełni spalana w komorze spalania ... )

I to w pigółce są te trzy mapy zaplonu
A - opóźniony
B - GMPPT
C - przyspieszony

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

: wt, 6 kwie 2010, 20:56
autor: Waldex
Dany pisze:Delikatne opóźniony poprawia wkręcanie się w obroty ( ale tutaj mieszanka nie jest w pełni spalana w komorze spalania ... )

I to w pigółce są te trzy mapy zaplonu
A - opóźniony
B - GMPPT
C - przyspieszony
Skąd Ty to wiesz? Wierzyć mi się nie chce, że GSXRa można przełączyć, żeby miał iskrę po GMPPT...

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

: wt, 6 kwie 2010, 21:50
autor: GrudiLee
No ja też :shock: o co kamon ?

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

: śr, 7 kwie 2010, 13:21
autor: speed
ach te DOPALACZE z czego to świństwo robią ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

a tak na poważnie to sam jestem ciekaw tej teorii
czy to z oficjalnego źródła (suzuki) czy powielona
opowieść kogoś, trudno o nazwę mgr ? mechanik ? inżynier ? .......

instrukcja mówi
A- zapewnia ostra reakcje na otwarcie przepustnicy w całym zakresie
obrotów by uzyskać pełna moc silnika
B- do średnich zakresów otwarcia przepustnicy zapewnia łagodniejsza
reakcje na ruch manetka
c- w całym zakresie otwarcia przepustnicy zapewnia łagodniejszą
odpowiedz na ruch manetka i dysponuje mniejsza mocą silnika

pewnie opracowana modyfikacja map... w gsxr jest cała masa czujników itd. np.
czujnik ciśnienia atmosferycznego
czujnik temperatury powietrza wlotowego
czujnik gęstości tlenu w spalinach
siła dynamicznego doładowania tzw.SRAD powoduje zmiany w składzie
mieszanki ,jak i przyspieszanie i zwalnianie moto zwiększa/zmniejsza
czas wtrysku paliwa itd. itd. to raptem 1/3 odpowiedzialnych rzeczy
za prawidłowa prace silnika i pewnie ściśle powiązane z spalaniem

coś za proste by było z tym zapłonem :|

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

: śr, 7 kwie 2010, 16:30
autor: Emil
speed pisze:coś za proste by było z tym zapłonem :|
niekoniecznie, sensowne jest zrobienie ukladu jak najprosciej - np. zakladajac optymalny wykres logarytmiczny uproszczenie do wykresu liniowego lub lamanego da znaczacy zysk przy konstrukcji ukladu oraz roznice w przetwarzaniu zbyt mala aby zastosowac dokladniejsze przyblizenie

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

: śr, 7 kwie 2010, 16:46
autor: Dany
To nie są żadne informacje z Suzuki itd.
Jest to normalny układ pracy silnika zapłonowego.
Jak reaguje na odkręcenie manetki to jeszcze długa droga...
Pisaliśmy o zmianach zaplonu, do tego trzeba dopasować mapy wtrysku paliwa, szybkość reakcji przepustnic, czujnik spalania stukowego i wiele innych ...
Żeby dokładnie wyjaśnić jak to działa potrzebne jest przeanalizowanie ( nałożenie ) mapy zaplonu, mapy wtrysku i położenia wału korbowego

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

: ndz, 18 kwie 2010, 21:17
autor: dayanek
Tak w kwestii zmian map załonu w GSX1300R.
Piszecie, jak by można to było zrobić ot tak, bez ingerencji w elektronikę?
Jak to jest naprawdę?
Mnie zaniepokoiło spalanie w mojej busie - elektronika pokazuje 12,5l/100km. Sugerować się tym i może jest to związane z konkretnym ustawieniem map zapłonu?
Można to w jakiś sposób zmienić, bez ingerencji specjalisty?
Aha, dodam, że wydech otwarty, 4w1. No i kupiony z drugiej ręki, z niemiecką instrukcją obsługi, więc jakbym jej nie miał. Zeby chociaż angielska była :( A tak w tym szwargoleniu to ni w ząb :(
pozdrav
--
dayanek

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

: ndz, 18 kwie 2010, 22:24
autor: Vais
dayanek pisze:Mnie zaniepokoiło spalanie w mojej busie - elektronika pokazuje 12,5l/100km
A czy Ty to dobrze odczytujesz? bo jeżeli komputer wyświetla Ci 12.5 to nie znaczy ze pali 12.5l/100km tylko ze średnio przejeżdżasz na 1l paliwa 12.5km tzn. ze na 100km pali Ci około 8l,tak paliła moja stara hajeczka wiec jest w normie :wink: i nie ma co poprawiać

pozdrawiam Marek

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

: pn, 19 kwie 2010, 07:06
autor: Dany
marekvais pisze:
dayanek pisze:Mnie zaniepokoiło spalanie w mojej busie - elektronika pokazuje 12,5l/100km
A czy Ty to dobrze odczytujesz? bo jeżeli komputer wyświetla Ci 12.5 to nie znaczy ze pali 12.5l/100km tylko ze średnio przejeżdżasz na 1l paliwa 12.5km tz. ze na 100km pali Ci około 8l,tak paliła moja stara hajeczka wiec jest w normie :wink: i nie ma co poprawiać

pozdrawiam Marek

Ale tak nie wskazują kompiki pojazdów z kontynentu...
Tak jest przy Angielskim menu !!

Sprawdź jak pokazuje...
L/km czy km/L