Strona 1 z 1

GSF 1250 - Dedykowana mapa pod wydech i K&N

: śr, 2 mar 2011, 09:52
autor: Daniello
Witam,

jak w temacie.. w serwisie zlozyli mi oferte wgrania za 2 stowki dedykowanej mapy pod LeoVince i K&N do B12,5.

warto czy zawracanie d.?


pozdrawiam

Daniel

Re: Dedykowana mapa pod wydech i K&N do B12,5

: śr, 2 mar 2011, 10:18
autor: Dany
Jakiś czas temu miałem podobną ofertę...
Polegała co prawda na rozblokowaniu sterownika ale zakończyła się małym fiaskiem... we F&F nie poradzili sobie z tym ale Tomek poprawił mi parametry korygując istniejącą i jest znacznie lepiej...
Moc co prawda delikatnie spadła ale rozwijana jest znacznie bardziej liniowo tj moment obrotowy.
Jestem zadowolony z ich działań.
Polecam
Tylko sprawdź na hamowni przed i po zmianie :idea:

Re: Dedykowana mapa pod wydech i K&N do B12,5

: śr, 2 mar 2011, 10:44
autor: luzik
Jak na moje to jesli zalezy Ci na zyskaniu kilku % mocy, czyms czego pewnie normalnie na drodze nie zauwazysz to warto.

Re: GSF 1250 - Dedykowana mapa pod wydech i K&N

: pt, 30 gru 2011, 22:12
autor: Daniello
hej,

wiem, ze to juz "kotlet", ale dawno nie zagladalem..

koniec koncow wzialem sie na powaznie, za wystrojenie B12,5. chyba wszystkie mozliwe mody + AFR na stale ~13:1.. i wycisnalem 135KM/125Nm.. a to juz calkowicie odmienilo oblicze bandziorka.

pozdrawiam

Daniel

Re: GSF 1250 - Dedykowana mapa pod wydech i K&N

: sob, 31 gru 2011, 00:18
autor: Waldex
A przed modyfikacjami ile było, sprawdzałeś?

Re: GSF 1250 - Dedykowana mapa pod wydech i K&N

: sob, 31 gru 2011, 01:44
autor: WolfRaider
A mnie przy takich dyskusjach zawsze nachodzi pytanie: po co kupować Bandytę i ładować w niego kasę, by mieć osiągi Gixa? Przecież Gix i tak nigdy z niego nie będzie, więc lepiej za te same pieniądze kupić litra (lub Haykę, jak ktoś woli turystykę) i nie kombinować. Zawsze będę powtarzać, że to, co zaprojektowała fabryka, jest lepsze od wszelkich "tuningów". Lepsze pod kątem oszczędności, trwałości, ogólnego zestrojenia całej maszyny.

Re: GSF 1250 - Dedykowana mapa pod wydech i K&N

: sob, 31 gru 2011, 09:50
autor: Daniello
no to postaram sie odpowiedziec.. moze nie przekonac, ale napisze jak w rzeczywistosci to wyglada, co daje i z czego wynika.. bo kolega Wolf troche wynaturzył sprawe..
oczywiscie, ze nikt nie kupuje B12,5 z nastawieniem na jego tuning tylko - powiedzmy - jako motocykl uniwersalno/turystyczny. mnie dodatkowo przekonaly gabaryty (i moje i motocykla) oraz jego cena.. i najwazniejsze - B12,5 to motocykl, na ktorym siedzisz, a nie lezysz jak w gixxie.. i siedzisz w miare wygodnie, wezmiesz plecaczka, dodatkowo 3 kufry i takim pol tonowym klockiem polatasz w Alpach, dolecisz na Chorwację, itd.. itp... w przypadku gixxa - watpliwe.
nie bylo moim zamiarem miec osiagi gixa, tylko zmienic to co producent myslal, ze bedzie dobre dla mnie.. ja pomyslalem inaczej:

AFR - stockowe jest tak przygotowane by spelanialo normy euro i tylko pod to.. na wolnych wywalone w kosmos pod 15-17 (bo wtedy mierzymy).. a przy srednich zalewa nawet na 12 (zeby jakos "pokazac" moc). ja swojego wysterowalem na rowno 13:1 w calym przedziale obrotow, i uwierz czuc to cholernie. po pierwsze praca silnika - silnik niedokarmiony paliwem pracuje nierowno, przegrzewa sie.. i po prostu nie ma mocy. kolejna kwestia - zadnej dziury w oddawaniu mocy. oczywiscie kazdy powie, ze B12,5 to lokomotywa, ciagnie od dolu itd.. ale zrob taki test - zwolnij tak zeby na 3-ce miec ok 2500 obrotow i odkrec gaz do konca - bedzie powolne przyspieszanie.. a teraz popuść gaz do 3/4, 2/3.. zobaczysz, ze zacznie lepiej przyspieszac - to jest ciulata mapa producenta.
zaloze sie, ze na bank nie latasz na ori kominie, tylko masz jakiegos leosia czy akrapa.. i fajnie mruczy, pierdzi i strzela na zejsciu. i niestety nie sa to glownie zaslugi producenta koncowki, tylko skutek uboczny przelotu i zaburzenie mieszanki. to jest zwykle spalanie detonacyjne w wydechu, czyli dopalanie mieszanki, ktora wywalil silnik.

secondary butterflye - wynalazek ideowo fajny. w bardzo mocnych motocyklach przewaznie reguluja srednie obroty - czasami wrecz podniosa niskie.. a w B12,5 tylko obcinaja gore. przy 7000 przymykaja sie i w tych okolicach osiagana jest moc maxymalna.. zamiast pozwolic jej rosnac jeszcze do 8500 o kolejne KMy..

katalizator - fajnie, ze redukuje tlenki wegla, azotu i cos tam jeszcze, jednoczesnie podnoszac bardzo temperature spalin - niszczy mi komin. dodatkowo przytyka uklad.

wszystko to bezposrednio wplywa na moc silnika, charakterystyke oddawania, responsywnosc a i paradoksalnie na spalanie - majac do dyspozycji moc na nizszych obrotach, wchodzac szybciej na obroty silnik dluzej pracuje na stalych.. i faktycznie tak jest.. po modyfikacji ani razu nie mialem sredniego 10/100, a w czesniej tyle wychodzilo nieraz.

jestem użytkownikiem motocykla dla przyjemnosci, frajdy i turystyki.. i nie ma to nic wspolnego z rozsadkiem, czy ochrona srodowiska. zrobilem to wszystko po to by silnik pracowal skuteczniej, zdrowiej i znacznie lepiej reagował na ruchy prawego nadgarstka.. i nie mam zamiaru aby moj motocykl kiedykolwiek przypominal gixxa czy innego sporta :)


pozdrawiam

Daniel


ps. Waldex - tak. stock ma 102KM/115Nm - wszystkie wartosci na kole.

Re: GSF 1250 - Dedykowana mapa pod wydech i K&N

: sob, 31 gru 2011, 10:36
autor: Waldex
Daniello pisze:ps. Waldex - tak. stock ma 102KM/115Nm - wszystkie wartosci na kole.
Niech się pochwalą BanditoMazowszaki, bo jak byliśmy na hamowni, to ich maszynki wykręcały dużo wyżej:

http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... 20&t=15854

na drugiej stronie znajdziesz wykresy (nie wiem, czy wszystkie)...

Pozdrawiam

Re: GSF 1250 - Dedykowana mapa pod wydech i K&N

: ndz, 1 sty 2012, 19:46
autor: WolfRaider
No dobra, zrozumiem jeszcze zmianę mapy zapłonu, czy filtr K&N. To kosztuje razem powiedzmy 500 zeta. Ale robienie czegoś takiego, jak to pokazuje któryś filmik na Youtube (jakiś Japoniec wyciągnął z GSF 1250 prawie 180 koni, założył lagi od Gixa, chłodnicę chyba od jakiegoś mana - taka wielka, mnóstwo innych rzeczy akcesoryjnych bądź od innych motocykli i na torze próbuje gonić R1) - bezsens. Wydał tyle samo, co by od razu R1 kupił.
Daniello pisze:zaloze sie, ze na bank nie latasz na ori kominie, tylko masz jakiegos leosia czy akrapa.. i fajnie mruczy, pierdzi i strzela na zejsciu.
Przegrałeś, mam oryginał. Wygraną odbiorę w postaci 0,5l na rozpoczęciu/zakończeniu ;) Uważam, że fajnie by było jakby nieco ładniej mruczał, ale jakoś ciągle znajduję lepsze zastosowania dla 1,5-2k PLN. Choćby kilkanaście tankowań do pełna.

A co do katalizatora... Staram się żyć tak, by jak najmniej wadzić innym. Jeśli już muszę coś robić, to staram się minimalizować zły wpływ moich działań na innych. Dlatego też w życiu nie przebiję czy zdemontuję katalizatora, bo niszczenie środowiska to niszczenie warunków życia dla siebie, innych, następnych pokoleń. I jako człowiek wolałbym, by nie jeździła ani jedna maszyna bez katalizatora. Ale to już taka dysputa filozoficzna...

Podsumuję:
Podziwiam wiedzę, pasję tunerów. To, jak wiele udaje mi się wycisnąć z maszyn. Ale... takie coś to tylko do oglądania na filmach, na co dzień nieprzydatne, a na pewno nie warte wydanej kasy. Lepiej już po prostu kupić motocykl z wyższej półki.

Re: GSF 1250 - Dedykowana mapa pod wydech i K&N

: pn, 2 sty 2012, 09:05
autor: Hube

Re: GSF 1250 - Dedykowana mapa pod wydech i K&N

: śr, 4 sty 2012, 21:45
autor: Waski
I to jest dobre podsumowanie tematu :angry_smile:
A ja osobiście lubię przeróbki, choć sam ich nie robię ale jak bym miał troszku kaski to chętnie przerobiłbym mojego bandziorka :mrgreen:

Re: GSF 1250 - Dedykowana mapa pod wydech i K&N

: czw, 5 sty 2012, 09:23
autor: Dany
Daniello pisze:hej,

wiem, ze to juz "kotlet", ale dawno nie zagladalem..

koniec koncow wzialem sie na powaznie, za wystrojenie B12,5. chyba wszystkie mozliwe mody + AFR na stale ~13:1.. i wycisnalem 135KM/125Nm.. a to juz calkowicie odmienilo oblicze bandziorka.

pozdrawiam

Daniel
Jakie koszty... ??
Stosowałeś box'a czy dało radę na seryjnym CPU ??
Moc jak moc ale te 125 Nm robi wrażenie... ( to jest na kole czy na wale ? )
Masz jakiś wykresik po zmianach ?

Re: GSF 1250 - Dedykowana mapa pod wydech i K&N

: czw, 15 mar 2012, 17:42
autor: Daniello
o sorki, nie zaglądałem dawno.

tutaj obrazek z hamowania - https://lh4.googleusercontent.com/-8zaf ... 520pro.jpg

to jest pomiar przed zdjęciem motylków..
motylki jeszcze ładnie podnoszą to załamanie na 7500..

a regulacja afr była zrobiona na FI Tuner Pro.

pozdro

Daniel