Strona 1 z 1
Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna pomoc!
: czw, 16 sie 2012, 12:28
autor: szuli
czy ktoś z Braci / Sióstr wymieniał może samodzielnie płyn hamulcowy w Bandziorze 1250 z ABS'em? Chciałbym to zrobić we własnym zakresie... Z góry mówię, że nie jestem "ostatnią nogą" w sprawie techniki (vide moja wspaniała instrukcja montażu klaksonu
![winking face ;)](./images/smilies/emojione/1f609.svg)
) i ogólne pojęcie mam ale nie wiem czy w przypadku moto z ABS trzeba na coś specjalnie zwracać uwagę czy wymiana przebiega tak jak w przypadku moto bez ABS?
Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po
: czw, 16 sie 2012, 20:39
autor: WolfRaider
Zmieniałem. Wszystko normalnie. Nalewałem na górze do zbiorniczka, pompowałem spuszczając na dole i już. Zajęło mi to 10 minut.
Tak samo zmieniłem w układzie sprzęgła.
Żadnych problemów.
EDIT:
literówki
Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po
: czw, 16 sie 2012, 21:04
autor: deejayslonio
Potwierdzam. Wymieniałem w GSR z ABS i idzie bez problemów.
Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po
: pt, 17 sie 2012, 06:50
autor: Dany
Jedyna rzecz na jaką trzeba uważać to nie zapowietrzyć
![smiling face with open mouth and smiling... :)](./images/smilies/emojione/1f604.svg)
Działaj śmiało...
Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po
: pt, 17 sie 2012, 09:25
autor: szuli
dzięki za wszystkie rady! To jeszcze proszę o rozwianie kilku wątpliwości:
1) z przodu zaczynam od zacisku prawego / lewego / czy wszystko jedno?
2) czy mam odkręcić zaworek i po prostu pompować dolewając płynu czy robić tak: odkręcić zaworek -> wcisnąć klamkę -> zakręcić zaworek -> puścić klamkę. Chodzi mi o to czy przy stale odkręconym zaworku układ nie zassie powietrza.
3) skąd mam wiedzieć, że cały stary płyn został spuszczony? Domyślam się, że oceniamy to "na oko" ale może wiecie może jaka jest orientacyjna pojemność układu (przód / tył)?
4) ile mniej więcej potrzeba płynu na wymianę w całym układzie? Przód / tył / sprzęgło?
5) Czy zarówno do hamulców jak i do hydrauliki sprzęgła wlewamy DOT 4?
ufff... dużo tego ale wolę rozwiać wszelkie wątpliwości niż potem leźć do ASO z podkulonym ogonem...
Swoją drogą w ASO za wymianę przód / tył / sprzęgło zarządali około 400zł co wg mnie jest lekką przesadą :shock: więc postanowiłem pobawić się w Adam Słodowego
![smiling face with open mouth and smiling... :)](./images/smilies/emojione/1f604.svg)
Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po
: pt, 17 sie 2012, 09:32
autor: deejayslonio
Dobrze jest wymieniać przy użyciu zestawów do tego przeznaczonych. Np.
taki. Wysysasz płyn poprzez odpowietrzniki, dolewasz w zbiorniczku i masz pewność, że się nie zapowietrzy.
Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po
: pt, 17 sie 2012, 09:56
autor: Dany
szuli pisze:dzięki za wszystkie rady! To jeszcze proszę o rozwianie kilku wątpliwości:
1) z przodu zaczynam od zacisku prawego / lewego / czy wszystko jedno?
2) czy mam odkręcić zaworek i po prostu pompować dolewając płynu czy robić tak: odkręcić zaworek -> wcisnąć klamkę -> zakręcić zaworek -> puścić klamkę. Chodzi mi o to czy przy stale odkręconym zaworku układ nie zassie powietrza.
3) skąd mam wiedzieć, że cały stary płyn został spuszczony? Domyślam się, że oceniamy to "na oko" ale może wiecie może jaka jest orientacyjna pojemność układu (przód / tył)?
4) ile mniej więcej potrzeba płynu na wymianę w całym układzie? Przód / tył / sprzęgło?
5) Czy zarówno do hamulców jak i do hydrauliki sprzęgła wlewamy DOT 4?
ufff... dużo tego ale wolę rozwiać wszelkie wątpliwości niż potem leźć do ASO z podkulonym ogonem...
Swoją drogą w ASO za wymianę przód / tył / sprzęgło zarządali około 400zł co wg mnie jest lekką przesadą :shock: więc postanowiłem pobawić się w Adam Słodowego
![smiling face with open mouth and smiling... :)](./images/smilies/emojione/1f604.svg)
2) wersja druga...
3) odessać strzykawką ze zbiorniczka płyn i dolać świeżego, 0,5 L DOT 4 lub DOT 5.1 powinna wystarczyć na wszystko...
Tylko nie zapomnij podłożyć czegoś pod zbiorniczek płynu - osłonić powierzchnie lakierowane !! !! !! !!
Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po
: pt, 17 sie 2012, 11:10
autor: Pit
szuli pisze:
1) z przodu zaczynam od zacisku prawego / lewego / czy wszystko jedno?
2) czy mam odkręcić zaworek i po prostu pompować dolewając płynu czy robić tak: odkręcić zaworek -> wcisnąć klamkę -> zakręcić zaworek -> puścić klamkę. Chodzi mi o to czy przy stale odkręconym zaworku układ nie zassie powietrza.
3) skąd mam wiedzieć, że cały stary płyn został spuszczony? Domyślam się, że oceniamy to "na oko" ale może wiecie może jaka jest orientacyjna pojemność układu (przód / tył)?
4) ile mniej więcej potrzeba płynu na wymianę w całym układzie? Przód / tył / sprzęgło?
5) Czy zarówno do hamulców jak i do hydrauliki sprzęgła wlewamy DOT 4?
Swoją drogą w ASO za wymianę przód / tył / sprzęgło zarządali około 400zł co wg mnie jest lekką przesadą :shock:
1. Nie ma znaczenia.
2. Kup zestaw do odpowietrzania, kosztuje grosze, albo naloz za zaworek kawalek przewodu i jakas butelke, bedziesz widzial ile zeszlo i kolor starego plynu. Zapowietrzenie na dole to zaden problem, uwazaj za to bardzo aby pompa u gory nie zassala powietrza (pilnuj zeby zbiornik plynu nie oproznil sie do konca w trakcie spuszaczania starego plynu!), bo bedziesz mial wtedy troche zabawy z odpowietrzeniem tych krotkich przewodow laczacych zbiorniczek z pompa
![face without mouth :x](./images/smilies/emojione/1f636.svg)
Trzeba je wtedy usciskac aby wydusic powietrze ktore tam wejdzie, powienienes tez miec dodatkowy zaworek do odpowietrzenia pompy.
3. Jak spuscisz 3-4 zbironiczki dolewanego plynu, to stary plyn powinien zostac wyparty z przewodow, na oko mozesz ocenisz kolor plynu wydobywajacego sie z zaworkow.
4. Plyn hamulcowy jest sprzedawany w takich niewielkich pojemnikach (napewno mniej niz 0.5l) i zawsze mi starczalo na przod i tyl.
5. Ten sam plyn.
400zl? :shock: :roll: Zrob to sam a tej kwoty zainwestuj w przewody w oplocie z przodu i porzadne klocki
Przy wymianie warto zdjac zaciski z tarcz i wyczyscic wystajace elementy tloczkow dociskajach klocki. Czesto sa czarne, na grobo pokryte syfem i niektore sie blokuja.
Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po
: pt, 17 sie 2012, 11:38
autor: Piniu
Pit pisze:szuli pisze:
1) z przodu zaczynam od zacisku prawego / lewego / czy wszystko jedno?
2) czy mam odkręcić zaworek i po prostu pompować dolewając płynu czy robić tak: odkręcić zaworek -> wcisnąć klamkę -> zakręcić zaworek -> puścić klamkę. Chodzi mi o to czy przy stale odkręconym zaworku układ nie zassie powietrza.
3) skąd mam wiedzieć, że cały stary płyn został spuszczony? Domyślam się, że oceniamy to "na oko" ale może wiecie może jaka jest orientacyjna pojemność układu (przód / tył)?
4) ile mniej więcej potrzeba płynu na wymianę w całym układzie? Przód / tył / sprzęgło?
5) Czy zarówno do hamulców jak i do hydrauliki sprzęgła wlewamy DOT 4?
Swoją drogą w ASO za wymianę przód / tył / sprzęgło zarządali około 400zł co wg mnie jest lekką przesadą :shock:
1. Nie ma znaczenia.
2. Kup zestaw do odpowietrzania, kosztuje grosze, albo naloz za zaworek kawalek przewodu i jakas butelke, bedziesz widzial ile zeszlo i kolor starego plynu. Zapowietrzenie na dole to zaden problem, uwazaj za to bardzo aby pompa u gory nie zassala powietrza (pilnuj zeby zbiornik plynu nie oproznil sie do konca w trakcie spuszaczania starego plynu!), bo bedziesz mial wtedy troche zabawy z odpowietrzeniem tych krotkich przewodow laczacych zbiorniczek z pompa
![face without mouth :x](./images/smilies/emojione/1f636.svg)
Trzeba je wtedy usciskac aby wydusic powietrze ktore tam wejdzie, powienienes tez miec dodatkowy zaworek do odpowietrzenia pompy.
3. Jak spuscisz 3-4 zbironiczki dolewanego plynu, to stary plyn powinien zostac wyparty z przewodow, na oko mozesz ocenisz kolor plynu wydobywajacego sie z zaworkow.
4. Plyn hamulcowy jest sprzedawany w takich niewielkich pojemnikach (napewno mniej niz 0.5l) i zawsze mi starczalo na przod i tyl.
5. Ten sam plyn.
400zl? :shock: :roll: Zrob to sam a tej kwoty zainwestuj w przewody w oplocie z przodu i porzadne klocki
Przy wymianie warto zdjac zaciski z tarcz i wyczyscic wystajace elementy tloczkow dociskajach klocki. Czesto sa czarne, na grobo pokryte syfem i niektore sie blokuja.
mała korekta dotycząca pkt. 1
Zawsze zaczynamy zacisku który jest dalej od pompy czyli od lewego. Ale to drobny szczegół.
Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po
: pt, 17 sie 2012, 11:56
autor: Pit
Piniu pisze: mała korekta dotycząca pkt. 1 Zawsze zaczynamy zacisku który jest dalej od pompy czyli od lewego. Ale to drobny szczegół.
Masz racje, w standardowym ukladzie z przewodem dochodzacym do lewego zacisku przez trojnik i 'nad blotnikiem', tak wlasnie sie robi. Ja mialem 2 odzielne/niezalezne przewody dochodzace do zaciskow prosto z pompy
![smiling face with sunglasses 8)](./images/smilies/emojione/1f60e.svg)
wiec nie mialo to znaczenia
![winking face :wink:](./images/smilies/emojione/1f609.svg)
Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po
: pt, 17 sie 2012, 12:18
autor: Dany
Ale przy ABS'ie też są oddzielne przewody...
![smiling face with open mouth and smiling... :)](./images/smilies/emojione/1f604.svg)
Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po
: pt, 17 sie 2012, 13:30
autor: szuli
dzięki za wszystkie uwagi i wskazówki! Myślę, że teraz dam radę. W weekend planuję się za to zabrać. Złożę raport jak mi poszło
![smiling face with open mouth and smiling... :)](./images/smilies/emojione/1f604.svg)
Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po
: ndz, 19 sie 2012, 20:38
autor: szuli
Wygląda na to, że operacja się udała i nawet pacjent przeżył
Dzięki wszystkim za pomoc!!!!