Strona 1 z 2

GSX 750 F - tuning

: wt, 10 sty 2006, 20:38
autor: Loser
Skoro juz tu wrzucilem watek kolektorow, moze ktos mi dalej poradzi w temacie tuningu GSX-a;)
Co prawda juz bylo kilka takich watkow na forum, ale wszystkie rozsypane i trudno wysuplac jakies konkrety:/

Otoz przymierzam sie do wzmocnienia GSX Fa.
Racingowa rura juz jest, sportowy filtr tez...
Pytanie - co dalej.
Blok silnika oraz wiele elementow silnikowych jest niemal identyczna jak w GSX-R 750, co powinno pozwolic na wycisniecie bez specjalnych rewolucji okolo 120 KM.
Nawet gazniki Slingshot z nazwy wygladaja podobnie. Niestety nie mialem na stole Slingshota z GSX-a i R-ki, wiec trudno mi mowic, czy sa podobne (pewnie nie sa:D)

Wiem, ze mozna kombinowac cos z walkami oraz gaznikami - widzialem kilka ogloszen sprzedazy tak zmodyfikowanych sprzetow.
Robil ktos cos takiego?
Jezeli tak, to jakie elementy montowac?
Bede wdzieczny za sugestie.

Wiem, zaraz napiszecie - kup sobie GSX-Ra i nie marudz...

Ale kupowac GSX-Ra nie chce, bo:
-nie podoba mi sie
-nie jest wygodny
-milo jest kogos zaskoczyc na swiatlach czyms niepozornym;)

PS Wiem, ze jestem glupi, ale nic na to nie poradze:)
Szukajac motoru nie ogladalem GSX-Ra:)
Nie w tym rzecz, ze braklo mi kasy na R-ke...
Nastepnym, planowanym motorem za "kilka lat" bedzie tez GSX, tyle ze w wersji 1300 i z literka R na koncu nazwy;)

: wt, 10 sty 2006, 21:04
autor: Abe
po co ci takie modyfikacje... wpakujesz duzo kasy i nie wiadomo czy to bedzie działac, nawet jak bedzie to może być tak, ze bedziesz miał 10% przyrostu mocy czyli jakies 108KM - warto?
Moze sie nie znam i jestem głupi ale pozbieraj kase, kup silnik od GSX750r w wpakuj do F-a.

Ja jak chcesz kogos zaskoczyc na swiatłach to powiem ci tak: scigacza z silnikiem od trabanta jeszcze nie widziałęm :wink:

:wink: :wink: :wink:

: wt, 10 sty 2006, 21:12
autor: Tomek GS 500
o mnie też tak ludzie myślą bo chce przerobić GSa ... narazie tylko wizualnie ale przyjdzie czas na mechanike 8) Nie mam kasy na inne moto a poza tym GS zawsze mi sie podobał ... Loser nie przejmuj sie ich gadaniem tylko bierz sie za tuning sprzęta :twisted:
Pozdro :)

: wt, 10 sty 2006, 21:32
autor: KROPEK
Nie chcę być upierdliwy,ale myślę, że takie zmiany nie mają sensu !! Z prostej przyczyny, jeżeli już dopracujesz silnik i uda ci się ta sztuka, to pozostanie jeszcze sprawa zawieszenia itd. (SZKODA KASY!!!!!!!).Odkładaj odrazu na wymarzoną GSX 1300 !! Będzie szybciej u ciebie w garażu :twisted: !! Przynajmniej takie jest moje zdanie.
Pozdrawiam

: wt, 10 sty 2006, 21:37
autor: Wonder
Nie sądze żeby ktoś myślał o Tobie że jesteś głupi :D proponuje polerowanie kanałów dolotowych silnika, odczujesz różnice na 100% no i sportowe wałki rozrządu znajdziesz na ebayu myśle bez problemu...Ja w efce 600 wprawdzie mialem filtr k&n, ale przed i po nie było róznicy :shock:

W sumie mozesz założyc zębatke 13` na tył, będzie Ci wyrywał na gume jak poj.... :twisted: , chcesz to mam u siebie i mi nie potrzebna, za grosze oddam :wink:

Silnik od gsxra nie wejdzie w rame od czajnika, tak wynikało z moich pomiarów jakiś czas temu.

pozdro

: wt, 10 sty 2006, 22:50
autor: Loser
Myslalem o przepakowaniu silnika...
Ale poki co, moj ma niemal idealna kompresje, wiec mi go szkoda odstawiac:/

Oczywiscie myslalem o wymianie...
Mialem nawet na oku 1100...
Tyle ze spalanie - w seryjnym nawet do 10 l po miescie, "lekko" zniecheca...:/

Silnik z GSX-Ra powinien wejsc bez problemu (mowie wciaz o olejakach) - blok jest ten sam, kolektory pasuja, itd...
A po co tuningowac i wydawac kase?
Niektorych ludzi bawi, ze moga zrobic cos, by bylo inaczej niz zwykle...
A to ze sie nie uda, biore pod uwage:)

Jeszcze jedna przyczyna calego zamieszania jest fakt, ze GSX mi sie podoba...
Jeden lubi okregi, drugi kwadraty, trzeci... Imbryki;)

: wt, 10 sty 2006, 23:08
autor: Wonder
Loser pisze: w seryjnym nawet do 10 l po miescie, "lekko" zniecheca...:/
Po mieście jest dużo, dużo wyższe niż 10 - tzn też zależy co rozumiemy przez jazde po mieście 8) , już nie mówiąc o tym ile pali wodniak
Silnik z GSX-Ra powinien wejsc bez problemu (mowie wciaz o olejakach)
A jak olejaki to spoko,zgadzam się że raczej wejdzie,ja myślałem o wodzie i dalej :wink:

: wt, 10 sty 2006, 23:29
autor: Abe
Wonder! Ile takie polerowanie kanałów moze kostować i czy moze masz jakies pojęcie czy to cos dałoby GS

: wt, 10 sty 2006, 23:40
autor: Loser
Daloby i do GS-a.
Mozesz je zrobic sam!!
Po prostu wygladasz wszelkie nierownosci w kanale dolotowym i wylotowym, przez co zmiejsza sie ilosc niekorzystnych zawirowan mieszanki oraz spadaja opory przeplywu.
Kanaly wylotowe warto wypolerowac na blysk, dolotowe nie na idealne lustro, bo gdy bedzie zimno, bedzie sie na nich skraplac mieszanka co utrudni odpalanie.
Myslalem juz o polerce, ale do tego trzeba sciagnac glowice, bo i ich wnetrze wypada wypolorowac...
Poki co az tak mi nie spieszno - wczesniej wygladze gardziele gaznikow.

: śr, 11 sty 2006, 09:10
autor: Alucard
Echhh daj spokuj sobie z wkładaniem pieniedzy w GS.. w moim były sportowe walki , pusty wydech, oraz cos tam z filtrem i gaźnikami zmienione..(wszystko w niemczech) co prawda prędkość maxymalna zblizrała sie do 200KMH bez problemu i odchodzilem kazdego Gs'a .. lecz we znaki dawalo sie zawieszenie.. strasznie nie stabilny był przy duzych prędkościach.. oraz niezwykle paliworzerny jak na taki maly silniczek ....

A co do GSXF. to hmmm rob co chesz niczego nie załuj.... tylko potem klękniesz..spojrzysz w zeszycik ile wydaleś... i zlapiesz sie za głowe pewnie powesz... a mogłem tą kase odłorzyc na GSX1300... :)

: śr, 11 sty 2006, 09:22
autor: Wonder
Abe pisze:Wonder! Ile takie polerowanie kanałów moze kostować i czy moze masz jakies pojęcie czy to cos dałoby GS
Wszystko Ci juz Loser napisał, nic do dodania nie mam :wink:, a niestety nie wiem ile kosztuje,ale każdy magik Ci powie.

ps.Kamil fajnego mialeś tego gsa... :D

: śr, 11 sty 2006, 09:41
autor: Bachmiński
Panowie ten temat to jedna wielka bzdura .... :lol: :lol: :lol: pytam PO CO ?!?! to troche jak te wsiury co kupuja BeMke i ładuja do nie kolektory , strumiennice , magnetyzery , swiece "briska: :) spojlery i inne udziwnienia. a efekt taki ze tylko coś spiepsza i auto jest cięższe o 20 kg :D GDYBY TAK ŁATWO BYŁO POPRAWIĆ fabryke (i to niskim kosztem) to kto kupował by mocniejsze auta/motocykle ?! odp. NIKT bo kupił by sobie słabszy tańszy model i go stjunował :lol: A jak jest ? bo napewno nie tak ....... skośni są sprytni i tak wykombinowali zeby było dobze :D a nadmierna ffantazja nikomu nie wychodzi na zdrowie. P.S. silnik GSXr1100 do tego zawieszenia ?!?! pora zamknąć temat chyba :P :P :P P.S. 2 właściciele GSow prosze was , sam sprzedałem swojego 3 miesiace temu... nie kombinujcie prosze . Z GSki rakiety nie zrobisz :D szkoda kasy , japończycy dopracowywali ten motorek przez prawie 15lat co wymozecie mu dodac oprocz progresywnych spręzyn do teleskopu ?? :roll:

: śr, 11 sty 2006, 11:44
autor: kolas
co do robienia z gsa gsxra to sie zgadzam z boczem , ale jak by nie bylo takich dresiarskich bemek to na ulicy by bylo nudno , wszystko takie same <zygi> .Jak ktos ma fantazje i kase to niech sobie tiuniguje...co innym do tego. Najwyzej dostanie "pozadnego kopa od losu", i wiecej tak nie zrobi.

: śr, 11 sty 2006, 11:56
autor: Pit
W kwestii tuningu mam do Braci pytanie: czy ktos z Was orientuje sie na ile osiagi silnika moze poprawic wymiana zaworow? Znalazlem dosc ciekawa strone http://www.cylinderheadshop.co.uk, na ktorej firma ktora sie tym zajmuje od 93' (jak widac ma imponujacy dorobek) twierdzi ze potrafi duzo zdzialac wymiana zaworow wlasnie i szlifowaniem glowicy...
Ceny nie sa odstraszajce i tak sie wlasnie zastanawiam :roll:

Pozdrawiam,
Pit

: śr, 11 sty 2006, 13:34
autor: jakub
Jeśli mogę coś zasugerować -jak już zwiększysz moc na tyle co piszesz (do 120KM) to pomyśl również o zmianie opon z seryjnych na bardziej sportowe. (no chyba,że już dawno masz takie gumy) ...no i ja bym też pomyślał o stalowym oplocie na przewody hamulcowe.