Strona 1 z 2
GSXF 750 problem z obrotami silnika
: ndz, 6 kwie 2014, 22:07
autor: Generał
ostatnio coraz bardziej mnie niepokoi to co się dzieje w moim moto... Zatem do rzeczy...
W momencie jak przyśpieszam tak "na pół gwizdka" (czyli nie manetka do oporu) obojętnie na którym biegu wszystko gra ale jeśli odkręcę trochę mocniej a już tym bardziej jeśli odkręcę do oporu to po 1 albo 2 sek przyśpieszania obrotomierz wskakuje momentalnie na 10...nawet 11 tys obrotów i wyje jak to na takich obrotach (ciągle przyśpiesza) po czym po kilku sekundach schodzi z obrotów o kilka tys i normalnie przyśpiesza... I tak dzieje się coraz częściej... Działo się to już po tym jak go kupiłem (w zeszłym roku w czerwcu a niby kilkanaście dni wcześniej był na regulacji gaźników zaworów i ogólnej kontroli na co jest pokwitowanie)
zabieram się dopiero teraz za to wszystko bo już jakoś powoli zaczynam składać koniec z końcem, więc i o moto już czas w pełni zadbać...
Waszym zdaniem co może być powodem takiej pracy silnika...
ps. na wolnych obrotach nie słyszę żeby przebierał na obrotach, żeby falowały czy cokolwiek. na biegu jałowym podczas odkręcania manetki nie ma żadnych takich efektów jak podczas jazdy
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
: ndz, 6 kwie 2014, 22:57
autor: KROPEK
Pewnie ciągnie lewe powietrze, weź zaklej taśmą 1/3 filtra powietrza i obadaj jak się w górnych obrotach sprawuje.
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
: pn, 7 kwie 2014, 02:27
autor: Generał
Wszystko co napiszecie, poradzicie dopiero w sobotę będę mógł zrobić, bo teraz to na stolyce właśnie jadę. O lewym powietrzu nie pomyślałem ale to będzie pierwsza rzecz której spróbuje
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
: pn, 7 kwie 2014, 06:09
autor: SUZINAS
Sprzeglo :idea:
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
: pn, 7 kwie 2014, 07:10
autor: Generał
No właśnie tego się obawiam, że to może być sprzęgło. No ale przecież biegi zapinają się dobrze. Ogólnie sprzęgło działa płynnie. Przynajmniej takie wrażenie odnoszę, że z nim jest wszystko ok...
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
: pn, 7 kwie 2014, 07:23
autor: Vais
Ale przy wysokich obrotach się slizga
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
: pn, 7 kwie 2014, 08:57
autor: luzik
Sprzęgło
Kup w larssonie sprężyny nowe i uszczelkę papierową kapy sprzęgła, połóż motocykl na boku (opony styropiany gąbki, cokolwiek) zdejmujesz dekielek, wymieniasz połowę sprężyn i sprawdzasz jak jeździ. Sprężyny jakie ja nabyłem były strasznie twarde ..dlatego wystarczy wymienić połowę z nich (wybierz te w różnych miejscach, a nie obok siebie). Później kupujesz sprężynę taką do trenowania ścisku i możesz jeździć
Oczywiście możesz też wymienić tarcze sprzęgła, ale to droga zabawa. Po wymianie sprężyn (2 lub 3 sztuk) przejechałem ze 40k km bez ślizgania.
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
: pn, 7 kwie 2014, 09:14
autor: Generał
To muszę się zorientować w kosztach ile mnie wyniosą te sprężyny itd. To co napisałeś... No chyba że ktoś się orientuje w tym temacie ile mam odłożyć na takową naprawę... Tylko mnie nie podłamujcie
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
: pn, 7 kwie 2014, 09:15
autor: Jihadek
Ja to bym stawiał na zacierającą lub urywająca sie linkę od sprzęgła skoro ślizga się przez chwilę a potem przechodzi.
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
: pn, 7 kwie 2014, 09:32
autor: luzik
Będzie po taniości ..sprężyny ze 40PLN uszczelka ze 20PLN ..gdybyś chciał wymieniać tarcze sprzęgłowe no to pewnie trzeba ze 120PLN dorzucić.
Póki co nie ślizgaj sprzęgła, bo tarcze jeszcze bardziej dojedziesz.
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
: wt, 8 kwie 2014, 18:18
autor: Waldex
Generał, wiesz jakim olejem moto jest zalane?
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
: wt, 8 kwie 2014, 18:58
autor: Durward
Ja w swoim firmy oleju nie wiem, na pewno jak w specyfikacji 10W40. Ale mogę się dowiedzieć jaki był. Wymieniam cały więc chyba nie ma zbytniej różnicy czy był motul czy castrol itp?
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
: wt, 8 kwie 2014, 21:47
autor: AVAIO
O olejach było i jednak różnica jest i to znacząca.
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
: czw, 10 kwie 2014, 12:50
autor: miksol
nikon pisze:(...) kazdy ma racje przy zalozeniu, ze olej pochodzi z wiarygodnego zrodla. (...)
Dokładnie - Ruscy mają np wszystkie oleje świata po 900-1000zł za beczkę. Możesz kupić 200l motula za taką kasę, Ale i castrola edge 5w30... Wszystko. Nawet poplombowane jest...
Ale niestety są to podróby. "Popularny serwis aukcyjny" też przesączony jest podróbami. Psują rynek i wizerunek marki.
Pamiętajcie, oleje kupujcie tylko od bezpośrednich importerów.
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
: czw, 10 kwie 2014, 20:49
autor: Waldex
Waldex pisze:Generał, wiesz jakim olejem moto jest zalane?
Durward pisze:Ja w swoim firmy oleju nie wiem, na pewno jak w specyfikacji 10W40. Ale mogę się dowiedzieć jaki był. Wymieniam cały więc chyba nie ma zbytniej różnicy czy był motul czy castrol itp?
Generałem też jesteś?:) Generała pytam, bo moto kupił niedawno, a poprzednik na koniec nie wiadomo co wlał. Można znaleźć w necie opinie, że można lać silnikowy jak do samochodu i jest OK.
nikon pisze:Jak pali olej to mozna wlac cos gestszego 15W50/20W50 - takie moje zdanie.
Pierwsze cyfry mają wpływ na rozruch zimnego silnika. Na gęstość(lepkość) oleju w temp. pracy silnika, mają wpływ drugie cyfry - takie moje zdanie. Temat zbacza, już kończę.