Suzuki VL 800 C- regulacja zaworów

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
Jozi

Suzuki VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: Jozi »

Witam Koledzy.
Z racji tego, że zakończyłem sezon i zacząłem serwis mojego intrudera, mam małe pytanie.
Czy regulował Ktoś z Was zawory?
Nie wiem jak się dobrać do chromowanych osłon od pokrywek zaworów. Okrutnie ciasno tam i po prowadzonych obserwacjach i dedukcji wychodzi mi, że będzie potrzeba ściągania wtryskiwacza ( taką też otrzymałem informację od mechanika, że bez jego ściągnięcia ciężko jest je ustawić i odkręcić osłony).
Przy gaźnikach pewnie da się bez ściągania gaźnika, tak jak opisywał to GRADUS, przy wtrysku raczej niemożliwe, dodatkowo jeszcze po 2 świece na cylinder.
Trochę mnie to przystawiło, ale pewnie zawiążę koalicję z kolegą mechanikiem samochodowym, bo ustawianie zaworów w moto to podobna sprawa jak w samochodzie.
Póki co pozmieniałem płyny tj. olej w silniku, kardanie i płyn chłodniczy.
Czeka mnie też wymiana klocków i opon. Klocki już zamówione, przewód hamulcowy zamówiony w oplocie, hel oczywiście.
Opony prawdopodobnie będą micheliny comander II.
Z góry dzięki za informację.
Ostatnio zmieniony pn, 4 gru 2017, 20:21 przez Jozi, łącznie zmieniany 1 raz.
szahmat
The Real One
The Real One
Posty: 362
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
Województwo: kujawsko-pomorskie
Polubił posty: 6
Otrzymane Polubienia: 2

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: szahmat »

To co opisywał Gradus dotyczy też na wtryskach. Próbowałem da się, aczkolwiek ponownie oddam do serwisu (koszt ok 300). Bez 0,7 nie próbuj.
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
Jozi

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: Jozi »

Dzięki za odpowiedź. Jak mówisz że się da to się da. Niby ma być przejechane 12000 ale tak do końca to nie wierzę w ten elektroniczny wskaźnik, więc myślę też czy od razu jakoś wtryskiwacza nie sprawdzić przeczyścić.
Chciałbym mieć pewność, że jest z moto ok i nie będzie niespodzianek na drodze.
Jak poradziłeś sobie ze ściągnięciem osłon klapek, według moich obserwacji to rama nie pozwala śrub wyciągnąć, chyba że tylko osłony uchylone na bok ( jedną śrubę da się wykręcić.
szahmat
The Real One
The Real One
Posty: 362
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
Województwo: kujawsko-pomorskie
Polubił posty: 6
Otrzymane Polubienia: 2

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: szahmat »

Pamiętam że odkręcałem z kartką gradusa w ręku. Tylnia głowica była trudniejsza, ale poszlo dosyć łatwo, problemem było ustawienie luzu, za ciasno. Próbuj . Jak ustawiłem i pojechałem na sprawdzenie to mechanik, nie wiedząc że grzebałem stwierdził że ktoś grzebał żeby ukryć coś tam i specjalnie dał ciasno żeby nie hałasowały ?? Taki ze mnie fachowiec, ale myślę gdybym miał pod ręką chińczyka z malutkimi paluszkami to dał bym radę :roll:
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
Jozi

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: Jozi »

Ja chyba poproszę kolegę mechanika samochodowego bo ma zgrabniejsze palce i pojęcie w temacie ogromne.Niby to nie samochód ale silnik to silnik, nie będę eksperymentował na swoim sprzęcie.Najwyżej kolegą mnie podszkoli.
Jozi

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: Jozi »

No i zaworki sprawdzone. Nie trzeba było regulować, mechanik posprawdzał i wspólnie stwierdziliśmy, że mieszczą się w tolerancji luzów tzn. 0,10 i 0,20.Jest ok.
Olej w silniku, kardanie i płyn chłodniczy wymieniony.
Teraz przyjdzie czas na wymianę opon, sprawdzenie stanu łożysk w piastach kół ( sprawdzenie i uzupełnienie smaru , płynu hamulcowego i przewodu na zbrojony hel.
Jednym słowem sezon serwisowy w pełni.
Jozi

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: Jozi »

Wczoraj zakończyłem serwis mojego gada. Płyny pozmieniane, zawory sprawdzone (nie wymagały regulacji) 4 nowe świece Denso, opony zmienione i wyważone, przewód hamulca zmieniony na hel, tłoczki wraz z zaciskiem wyczyszczone, płyn zmieniony. Poskładałem wszystko, założyłem bateryjkę i zrobiłem próbę palenia.
Jak tylko pompka podała paliwo, po naciśnięciu rozrusznika odpalił od ręki.
Jednak wtrysk ma swoje zalety.
Teraz pozostanie mi pucowanie lakieru i chromów i czekanie na wiosnę.
W zamyśle jeszcze zakup chromowej osłony chłodnicy i wału kardana.
Nie wiem co jeszcze przez zimę "wpadnie" mi do głowy.
szahmat
The Real One
The Real One
Posty: 362
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
Województwo: kujawsko-pomorskie
Polubił posty: 6
Otrzymane Polubienia: 2

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: szahmat »

Zdjęcia Jozi please. 4 nowe Denso ? Gdzie kupiłeś hel i za ile ?
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
Jozi

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: Jozi »

1.jpg
3.jpg
4.jpg
Przewód Hel kupiłem na znanym portalu aukcyjnym, z przesyłką coś z 200zł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
szahmat
The Real One
The Real One
Posty: 362
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
Województwo: kujawsko-pomorskie
Polubił posty: 6
Otrzymane Polubienia: 2

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: szahmat »

Bravo, nie ma jak samemu zrobić jak najwięcej. To takie podstawy motocyklizmu(tak myśle). Zajefajny podnośnik masz. Czy emblematy na zbiorniku powinny być INTRUDER? U mnie jest BOULEVARD. Co z tymi świecami dlaczego 4 ?
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
Jozi

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: Jozi »

Mój to wersja europejska, dlatego nazywa się Intruder VL 800c, natomiast wersja USA to bolevard c50 bo pojemność w calach podają. Sam byłem zdziwiony jak zakupiłem zestaw serwisowy tj. 4 l oleju, filtr Nr 138 i 2 świece.Przy serwisie odkręcam a tu 2 świece na cylindrze.To chyba jakieś dodatkowe dopalanie.U mnie przerwa na świecach ma mieć 0,6-0,7 km a przy jednej jest0,9mm.Podnośnik zakupiłem z blokadą, by opony nie cierpiały.
1.jpg
2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
szahmat
The Real One
The Real One
Posty: 362
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
Województwo: kujawsko-pomorskie
Polubił posty: 6
Otrzymane Polubienia: 2

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: szahmat »

800 z czterema świecami !
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
Jozi

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: Jozi »

szahmat pisze:800 z czterema świecami !
Sam byłem w lekkim szoku.
ODPOWIEDZ