Suzuki VL 800 C- regulacja zaworów
Suzuki VL 800 C- regulacja zaworów
Witam Koledzy.
Z racji tego, że zakończyłem sezon i zacząłem serwis mojego intrudera, mam małe pytanie.
Czy regulował Ktoś z Was zawory?
Nie wiem jak się dobrać do chromowanych osłon od pokrywek zaworów. Okrutnie ciasno tam i po prowadzonych obserwacjach i dedukcji wychodzi mi, że będzie potrzeba ściągania wtryskiwacza ( taką też otrzymałem informację od mechanika, że bez jego ściągnięcia ciężko jest je ustawić i odkręcić osłony).
Przy gaźnikach pewnie da się bez ściągania gaźnika, tak jak opisywał to GRADUS, przy wtrysku raczej niemożliwe, dodatkowo jeszcze po 2 świece na cylinder.
Trochę mnie to przystawiło, ale pewnie zawiążę koalicję z kolegą mechanikiem samochodowym, bo ustawianie zaworów w moto to podobna sprawa jak w samochodzie.
Póki co pozmieniałem płyny tj. olej w silniku, kardanie i płyn chłodniczy.
Czeka mnie też wymiana klocków i opon. Klocki już zamówione, przewód hamulcowy zamówiony w oplocie, hel oczywiście.
Opony prawdopodobnie będą micheliny comander II.
Z góry dzięki za informację.
Z racji tego, że zakończyłem sezon i zacząłem serwis mojego intrudera, mam małe pytanie.
Czy regulował Ktoś z Was zawory?
Nie wiem jak się dobrać do chromowanych osłon od pokrywek zaworów. Okrutnie ciasno tam i po prowadzonych obserwacjach i dedukcji wychodzi mi, że będzie potrzeba ściągania wtryskiwacza ( taką też otrzymałem informację od mechanika, że bez jego ściągnięcia ciężko jest je ustawić i odkręcić osłony).
Przy gaźnikach pewnie da się bez ściągania gaźnika, tak jak opisywał to GRADUS, przy wtrysku raczej niemożliwe, dodatkowo jeszcze po 2 świece na cylinder.
Trochę mnie to przystawiło, ale pewnie zawiążę koalicję z kolegą mechanikiem samochodowym, bo ustawianie zaworów w moto to podobna sprawa jak w samochodzie.
Póki co pozmieniałem płyny tj. olej w silniku, kardanie i płyn chłodniczy.
Czeka mnie też wymiana klocków i opon. Klocki już zamówione, przewód hamulcowy zamówiony w oplocie, hel oczywiście.
Opony prawdopodobnie będą micheliny comander II.
Z góry dzięki za informację.
Ostatnio zmieniony pn, 4 gru 2017, 20:21 przez Jozi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- The Real One
- Posty: 362
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Polubił posty: 6
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: VL 800 C- regulacja zaworów
To co opisywał Gradus dotyczy też na wtryskach. Próbowałem da się, aczkolwiek ponownie oddam do serwisu (koszt ok 300). Bez 0,7 nie próbuj.
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
B.....jednoślad 1150 RT
Re: VL 800 C- regulacja zaworów
Dzięki za odpowiedź. Jak mówisz że się da to się da. Niby ma być przejechane 12000 ale tak do końca to nie wierzę w ten elektroniczny wskaźnik, więc myślę też czy od razu jakoś wtryskiwacza nie sprawdzić przeczyścić.
Chciałbym mieć pewność, że jest z moto ok i nie będzie niespodzianek na drodze.
Jak poradziłeś sobie ze ściągnięciem osłon klapek, według moich obserwacji to rama nie pozwala śrub wyciągnąć, chyba że tylko osłony uchylone na bok ( jedną śrubę da się wykręcić.
Chciałbym mieć pewność, że jest z moto ok i nie będzie niespodzianek na drodze.
Jak poradziłeś sobie ze ściągnięciem osłon klapek, według moich obserwacji to rama nie pozwala śrub wyciągnąć, chyba że tylko osłony uchylone na bok ( jedną śrubę da się wykręcić.
-
- The Real One
- Posty: 362
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Polubił posty: 6
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: VL 800 C- regulacja zaworów
Pamiętam że odkręcałem z kartką gradusa w ręku. Tylnia głowica była trudniejsza, ale poszlo dosyć łatwo, problemem było ustawienie luzu, za ciasno. Próbuj . Jak ustawiłem i pojechałem na sprawdzenie to mechanik, nie wiedząc że grzebałem stwierdził że ktoś grzebał żeby ukryć coś tam i specjalnie dał ciasno żeby nie hałasowały ?? Taki ze mnie fachowiec, ale myślę gdybym miał pod ręką chińczyka z malutkimi paluszkami to dał bym radę :roll:
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
B.....jednoślad 1150 RT
Re: VL 800 C- regulacja zaworów
Ja chyba poproszę kolegę mechanika samochodowego bo ma zgrabniejsze palce i pojęcie w temacie ogromne.Niby to nie samochód ale silnik to silnik, nie będę eksperymentował na swoim sprzęcie.Najwyżej kolegą mnie podszkoli.
Re: VL 800 C- regulacja zaworów
No i zaworki sprawdzone. Nie trzeba było regulować, mechanik posprawdzał i wspólnie stwierdziliśmy, że mieszczą się w tolerancji luzów tzn. 0,10 i 0,20.Jest ok.
Olej w silniku, kardanie i płyn chłodniczy wymieniony.
Teraz przyjdzie czas na wymianę opon, sprawdzenie stanu łożysk w piastach kół ( sprawdzenie i uzupełnienie smaru , płynu hamulcowego i przewodu na zbrojony hel.
Jednym słowem sezon serwisowy w pełni.
Olej w silniku, kardanie i płyn chłodniczy wymieniony.
Teraz przyjdzie czas na wymianę opon, sprawdzenie stanu łożysk w piastach kół ( sprawdzenie i uzupełnienie smaru , płynu hamulcowego i przewodu na zbrojony hel.
Jednym słowem sezon serwisowy w pełni.
Re: VL 800 C- regulacja zaworów
Wczoraj zakończyłem serwis mojego gada. Płyny pozmieniane, zawory sprawdzone (nie wymagały regulacji) 4 nowe świece Denso, opony zmienione i wyważone, przewód hamulca zmieniony na hel, tłoczki wraz z zaciskiem wyczyszczone, płyn zmieniony. Poskładałem wszystko, założyłem bateryjkę i zrobiłem próbę palenia.
Jak tylko pompka podała paliwo, po naciśnięciu rozrusznika odpalił od ręki.
Jednak wtrysk ma swoje zalety.
Teraz pozostanie mi pucowanie lakieru i chromów i czekanie na wiosnę.
W zamyśle jeszcze zakup chromowej osłony chłodnicy i wału kardana.
Nie wiem co jeszcze przez zimę "wpadnie" mi do głowy.
Jak tylko pompka podała paliwo, po naciśnięciu rozrusznika odpalił od ręki.
Jednak wtrysk ma swoje zalety.
Teraz pozostanie mi pucowanie lakieru i chromów i czekanie na wiosnę.
W zamyśle jeszcze zakup chromowej osłony chłodnicy i wału kardana.
Nie wiem co jeszcze przez zimę "wpadnie" mi do głowy.
Re: VL 800 C- regulacja zaworów
Przewód Hel kupiłem na znanym portalu aukcyjnym, z przesyłką coś z 200zł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- The Real One
- Posty: 362
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Polubił posty: 6
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: VL 800 C- regulacja zaworów
Bravo, nie ma jak samemu zrobić jak najwięcej. To takie podstawy motocyklizmu(tak myśle). Zajefajny podnośnik masz. Czy emblematy na zbiorniku powinny być INTRUDER? U mnie jest BOULEVARD. Co z tymi świecami dlaczego 4 ?
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
B.....jednoślad 1150 RT
Re: VL 800 C- regulacja zaworów
Mój to wersja europejska, dlatego nazywa się Intruder VL 800c, natomiast wersja USA to bolevard c50 bo pojemność w calach podają. Sam byłem zdziwiony jak zakupiłem zestaw serwisowy tj. 4 l oleju, filtr Nr 138 i 2 świece.Przy serwisie odkręcam a tu 2 świece na cylindrze.To chyba jakieś dodatkowe dopalanie.U mnie przerwa na świecach ma mieć 0,6-0,7 km a przy jednej jest0,9mm.Podnośnik zakupiłem z blokadą, by opony nie cierpiały.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.