Witam. Kupiłem zestaw naprawczy do gaźników (Suzuki xf 650 1998 r) i mam zamiar sam zamontować zakupione części. Jest pytanie jak sprawnie wyjąć gaźnik z motocykla aby zbędnie się nie namęczyć.
Gaźnik bez problemowo został wyjęty. Wystarczy mocno poluzować opaski zaciskowe gumowych króćców łączących gaźniki z cylindrem i obudową filtra powietrza, który trzeba odkręcić od ramy aby dał się troszeczkę przesunąć. W sobotę wymiana dysz, zaworków igiełkowych oraz uszczelek z zestawu naprawczego, który jest zamówiony. Mam Pytanie dotyczące części a raczej osprzętu gaźnika. Jakie spęłniaja zadanie w pracy gaźnika? Nr 2 to zaworek zwrotny a reszta?
Nie napisałem tego na początku co było powodem wyjęcia gaźnika. Gdy kupiłem motocykl ( a marzyłem o enduro od dawna) sprzedawca wspominał o nierównej pracy silnika (kupowałem przez internet cena okazyjna) co mnie nie zmartwiło bo lubię partaninkę przy motocyklach i miedzy innymi o to chodzi aby fajnie spędzać czas. Po odpaleniu okazało się że świece są zalewane czarne i motocykl gaśnie co sugerowało że czas wyjąć gaźnik co uczyniłem.
SUZUKI XF 650 FREEWIND. Gaźniki.
Moderator: bohas
SUZUKI XF 650 FREEWIND. Gaźniki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony śr, 13 mar 2024, 23:44 przez Marek56, łącznie zmieniany 1 raz.
Marek.
Re: SUZUKI XF 650 FREEWIND. Gaźniki.
Jak się okazało wystarczyło wykręceni dysz i wymycie w myjce ultradźwiękowej (polecam między innymi do mycia zalanych świec zapłonowych). Pozdrawiam
Marek.
-
- Moderator
- Posty: 6421
- Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
- Polubił posty: 17
- Otrzymane Polubienia: 18
Re: SUZUKI XF 650 FREEWIND. Gaźniki.
Fajnie, że dałeś radę i :brawo: za odwagę zabrania się za kręcenie przy moto !!
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
Re: SUZUKI XF 650 FREEWIND. Gaźniki.
Z tą odwagą to jest tak że mam "małe doświadczenie" potrafię coś rozkręcić i ponownie poskładać. Np. to. Nie wiem czy informację dotyczącą naprawy motocykla zamieścić w tym poście czy też jako nowy temat ? W trakcie naprawy okazało się że motocykl nie chce odpalić mało tego nie kręci rozrusznik i na dodatek nie świeci kontrolka luzu (N). Powodem jak się okazało był czujnik luzu (N) i to dlatego komputer nie "widział" luzu i blokował rozruch motocykla. Wymieniona czujnika luzu pomogła. I jeszcze pytanie czy na tym forum jest tak mało użytkowników motocykli SUZUKI XF 650 ? Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Marek.
Re: SUZUKI XF 650 FREEWIND. Gaźniki.
Hej! trochę spryciarzy z fredem pewnie się znajdzie... Ja też mam problem z obrotami a nie mam z kim porównać. Porównywałem z B.....jednoślad F650 i bmka równiutko chodzi a mój to jakoś tak trudno to nawet określić... jak chcę jechać z równą prędkością to tak jakby lekko szarpał, ale przyśpiesza równo. No brak mi pomysłu a że uszczelniacze już puszczają to przy jednej robocie chciał bym to zrobić. pozdrawiamMarek56 pisze: ↑śr, 14 sie 2019, 21:41 Z tą odwagą to jest tak że mam "małe doświadczenie" potrafię coś rozkręcić i ponownie poskładać. Np. to. Nie wiem czy informację dotyczącą naprawy motocykla zamieścić w tym poście czy też jako nowy temat ? W trakcie naprawy okazało się że motocykl nie chce odpalić mało tego nie kręci rozrusznik i na dodatek nie świeci kontrolka luzu (N). Powodem jak się okazało był czujnik luzu (N) i to dlatego komputer nie "widział" luzu i blokował rozruch motocykla. Wymieniona czujnika luzu pomogła. I jeszcze pytanie czy na tym forum jest tak mało użytkowników motocykli SUZUKI XF 650 ? Pozdrawiam.
Re: SUZUKI XF 650 FREEWIND. Gaźniki.
Aby nie kombinować z motocyklem oddałem go do serwisu nie tyle do naprawy ale do uruchomienia po zakupie i mojej naprawie dotyczącej estetyki (lakier itd). Postanowiłem sam rozebrać gaźnik i wymyć dysze w myjce ultradźwiękowej. Jak się okazało to są dwa gaźniki i w związku z tym pozostaje synchronizacja ale czy na jeden cylinder powinna ona być czy też nie i przy jakich obrotach winna się otwierać druga przepustnica przy takich samych a może to synchronizacja ma wpływ na nierówne obroty silnika. Te problemy pozostawiłem dla serwisu. Motocykl jest obecnie pozbawiony tych problemów i czeka na konkretne sprawdzenie w czasie jazdy ale na to musi być czas, którego na razie nie mam. Pozdrawiam. Polecam grupę na facebooku. SUZUKI FREWIND XF 650 POLSKA. https://www.facebook.com/groups/5945225 ... =bookmarks
Marek.