DL650 - wymiana opinii i doświadczeń

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

CosmoSquig

DL650 - wymiana opinii i doświadczeń

Post autor: CosmoSquig »

Od tygodnia latam na DL650... Sporo padało w międzyczasie, więc licznik przebiegu pokazuje dopiero 1100km, niemniej czuję się już bardzo komfortowo na tym sprzęcie :)
Kilka ogólnych pytań do użytkowników DL'ów:

- Ile Wam sprzęcik pali i jaki robicie przebieg na baku?

- Jakie ustawienie szyby Wam najbardziej pasi (jaki wzrost?)

- Czy są dostępne jakieś akcesoryjne wydechy? Fabryczny brzmi jak Burgman ;) Ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii?

- Jakieś problemy, usterki?

- Ktoś eksperymentował z różnymi gumami do tego moto? Jakie wnioski? Fabryczne Bridgestone'y są niby ok, ale bardzo śliskie na mokrym i średnio wyczuwalna jest wg. mnie granica uślizgu tyłu w łuku czy podczas hamowania. Michelin Sirac i Annake grały mi pod tymi względami dużo bardziej, ale to w innych motocyklach było... Jakieś wskazówki?

- Podobno działa jakiś klub DL. Ma ktoś jakiś namiar?

- Jakie kufry zamontowaliście do swoich sprzętów?

- Ktoś ma centralną stopkę? Czy jest wygodna w użyciu (tj. działa przy lekko pochylonym gruncie, czy wymaga dużo siły) i czy nie rysuje asfaltu przy większych złożeniach?

- Dowolne wskazówki i sugestie :)

Jeśli jakiś użytkownik DL'a (i nie tylko) z południa kraju reflektował by na jakąś wspólną traskę, to zapraszam do wspólnego latania. Vprzelotowa w zakresie 80-130 km/h zależnie od stanu drogi, ale raczej turystycznie niż sportowo (może nie licząc krętych odcinków ;) ). W każdym razie bez pycenia.

pozdrówki i dzięki za odpowiedzi! :)
letko
BS Brother
BS Brother
Posty: 2621
Rejestracja: sob, 22 sty 2005, 17:16
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: letko »

Czesc

W Kakowie masz bobibata ktory juz pare ladnych kilosow nakrecil.
Co do klubu to dziala glownie w Wa-wie.niestety nie maja najwazniejszego - forum gdzie mozna byloby najwiecej informacji wymienic.

Ja jestem niski 169cm i szyba mam 2 srodkowym polozeniu (mysle ze tak jest najlepiej bo na droge patrze ponad szybka)

Kufry mam firmy Kappa ale produkowane dla Polo i w zeszlym roku po cenie promocyjnej kupilem dwa kufry 45L wraz z plytami montazowymi za 80€ gdzie normalnie sam kufer kosztuje cos ok 90€ a plyta 35€.Kufry mozna stosowac jako centralny lub boczne.Jak potrzebuje jeden to zakladam jako centralny.W tym roku kupilem stelaz Givi do montazy bocznych i jak potrzebuje zapakowac wiecej to wieszam je jako boczne.Calosc wyszla mnie 800zl.

Kupilem tez z Givi gmole bo motocykl ma wysoko srodek ciezkosci i przy moim wzroscie lubi zemna "wygrac" w przewazaniu na boki :lol:

Duzo kilometrow V-Stromem przejechal tez Daab moze on Ci cos dorzdzi

.
W Życiu Piękne Są Tylko Chwile !
------------------------------------------
Obecnie Kawa Z650
-------------------------------------------
V-Strom DL 650
-----------------------------
był VS 750 Intruder
-----------------------------
602 256 613
daab
BS Brother
BS Brother
Posty: 788
Rejestracja: śr, 28 sty 2004, 20:18
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk/Wawa

Re: DL650 - wymiana opinii i doświadczeń

Post autor: daab »

CosmoSquig pisze: - Ile Wam sprzęcik pali i jaki robicie przebieg na baku?
Przejechałem swoim DL 650 17 000 km i palił niezmiennie 5.7 lt na 100 km przy jeżdzie 130 - 140 km/h przeważnie w trasie
CosmoSquig pisze:- Jakie kufry zamontowaliście do swoich sprzętów?
Ja miałem 40 lt GIVI central model E360 i przy jeździe w dwie osoby w Polskę wytarczał w zupełności ale zawieszenie już trzeba było utwardzać
CosmoSquig pisze:- Ktoś ma centralną stopkę? Czy jest wygodna w użyciu (tj. działa przy lekko pochylonym gruncie, czy wymaga dużo siły) i czy nie rysuje asfaltu przy większych złożeniach?
Nie montowałem ale przy tak wysokim zawieszeniu napewno nie będzie szorować po asfalcie :D
CosmoSquig pisze:-Jakie ustawienie szyby Wam najbardziej pasi (jaki wzrost)
185 cm wzrostu najwyższa pozycja szyby ale i tak jak dla mnie za nisko, zasatnawiałem sie nad nakładką na szybę odchylającą strumień powietrza
CosmoSquig pisze:- Czy są dostępne jakieś akcesoryjne wydechy? Fabryczny brzmi jak Burgman ;) Ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii?
Również zastanawiałem się nad zmianą wydechu, ale koszty skutecznie mnie ostudziły ( ok 3000 sama puszka ) ale poniżej masz linki
http://www.laserexhausts.com/en/module/ ... austs.html
http://www.sitogroup.com/servlet/page?_ ... _dx=119759
CosmoSquig pisze:- Jakieś problemy, usterki?
Żadnych :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Wszyscy mechanicy i dealerzy Suzuki których znam dziwili się że sprzedaje tak dobry motocykl. ( Trzeba było nie dawac mi GSX 1300 R do testów :twisted: )
CosmoSquig pisze:-Ktoś eksperymentował z różnymi gumami do tego moto? Jakie wnioski? Fabryczne Bridgestone'y są niby ok, ale bardzo śliskie na mokrym i średnio wyczuwalna jest wg. mnie granica uślizgu tyłu w łuku czy podczas hamowania. Michelin Sirac i Annake grały mi pod tymi względami dużo bardziej, ale to w innych motocyklach było... Jakieś wskazówki?
Jeżdziłem na tych samych oponach i rzeczywiście żadna rewelacja ale z drugiej strony 17 000 km i spokojnie jeszcze można było 6 tys km nawinąć bez zmian. Nie eksperymentowałem.
CosmoSquig pisze:- Podobno działa jakiś klub DL. Ma ktoś jakiś namiar?
A my Ci nie wytarczymy
Jeżeli nie :evil:
to odsyłam do http://www.google.pl
Na początku VZ 800 - 96
Później DL 650 - 04
Póżniej GSX 1300 R -
Obecnie też na S..... i z Japonii
CosmoSquig

Post autor: CosmoSquig »

Dzięki za odpowiedzi :)

Letko - kufry rzeczywiście w niezłej promocji :) Gmole już też mam. Co prawda jak dotąd moto nie leżało, ale raz było dość blisko (szosowe gumy nie dają rady na piachu...).

Daab - z tą centralną stopką to różnie bywa.. W transalpie mam ją dość solidnie przeszlifowaną od winkli ;)
Co do kufrów, to zainwestowałem w oryginalne Suzuki. Jakościowo nie dorównują Givi, ale są funkcjonalne, a cena bardzo korzystna. W Waszych kufrach nie ma problemów z asymetrią motocykla (wydech po jednej stronie)?.
Dzięki za linki do producentów wydechów. W tym sezonie pewnie się nie zdecyduję, ale w przyszłości chyba tak... Ten motocykl nie brzmi tak, jak bym sobie tego życzył ;)
17000km to duży przebieg na jednym secie gum. Na Sirac'ach robiłem ok. 10-12 tys. i były do wymiany. Tyle że ja bardzo lubię powerslide'y na szutrach... Jak fabryczne gumy w DLu padną, to raczej poszukam jakichś innych. Plany na ten sezon to jakieś 20-25kkm, więc już za kilka miesięcy będzie okazja poszukać jakiejś alternatywy.

Co do klubu Vstrom, to czytałem o nim w ŚM bodajże. Zawsze to dodatkowe źródło informacji, rad i doświadczeń. Na googlach ich nie znalazłem, stąd moje pytanie. No ale skoro klub działa tak mało aktywnie póki co, to niech sobie działa beze mnie ;)

ps. GSX1300 też mnie kręci i to bardzo :) Gdyby tak był bardziej terenowy... ;)

pps. Podniosłem sobie wczoraj szybę z pozycji niskiej do wysokiej... Już wiem czemu niektórzy całkiem ją demontują... Turbulencje na żenująco wysokim poziomie. Na chwilę obecną pozostaje mi powrócić do pozycji najniższej, a z czasem poszukać jakiejś szyby akcesoryjnej.
Ostatnio zmieniony śr, 26 kwie 2006, 18:50 przez CosmoSquig, łącznie zmieniany 1 raz.
pirrania

Post autor: pirrania »

CZEŚĆ. JEST ŚWIETNY. POSZŁO PONAD 6000 KM ŻADNYCH PROBLEMÓW. TYLKO OLEJ I FILTR. SZYBA NAJWYŻEJ (190CM).
FAKT TROCHĘ ŚLISKIE OPONY. KUFRÓW NIE MAM BO MI POWIEDZIELI W SERWISIE 3000 ZA WSZYSTKO!!!!!!!!!! CENTRALNA STOPKA DOBRA RZECZ. WŁAŚCIWIE TYLKO Z NIEJ KORZYSTAM. W SUMIE JESTEM BARDZO ZADOWOLONY. JEST KLUB NAZYWA SIĘ V-STROM KLUB. MAJĄ STRONĘ. POZDRAWIAM
Sting

Re: DL650 - wymiana opinii i doświadczeń

Post autor: Sting »

CosmoSquig pisze:Od tygodnia latam na DL650... Sporo padało w międzyczasie, więc licznik przebiegu pokazuje dopiero 1100km, niemniej czuję się już bardzo komfortowo na tym sprzęcie :)
Kilka ogólnych pytań do użytkowników DL'ów:

- Ile Wam sprzęcik pali i jaki robicie przebieg na baku?

- Jakie ustawienie szyby Wam najbardziej pasi (jaki wzrost?)

- Czy są dostępne jakieś akcesoryjne wydechy? Fabryczny brzmi jak Burgman ;) Ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii?

- Jakieś problemy, usterki?

- Ktoś eksperymentował z różnymi gumami do tego moto? Jakie wnioski? Fabryczne Bridgestone'y są niby ok, ale bardzo śliskie na mokrym i średnio wyczuwalna jest wg. mnie granica uślizgu tyłu w łuku czy podczas hamowania. Michelin Sirac i Annake grały mi pod tymi względami dużo bardziej, ale to w innych motocyklach było... Jakieś wskazówki?

- Podobno działa jakiś klub DL. Ma ktoś jakiś namiar?

- Jakie kufry zamontowaliście do swoich sprzętów?

- Ktoś ma centralną stopkę? Czy jest wygodna w użyciu (tj. działa przy lekko pochylonym gruncie, czy wymaga dużo siły) i czy nie rysuje asfaltu przy większych złożeniach?

- Dowolne wskazówki i sugestie :)

Jeśli jakiś użytkownik DL'a (i nie tylko) z południa kraju reflektował by na jakąś wspólną traskę, to zapraszam do wspólnego latania. Vprzelotowa w zakresie 80-130 km/h zależnie od stanu drogi, ale raczej turystycznie niż sportowo (może nie licząc krętych odcinków ;) ). W każdym razie bez pycenia.

pozdrówki i dzięki za odpowiedzi! :)
Mi pali 5.5 do 5.7. Ustawienie środkowe - na razie nie zmienialem - jestem raczej zadowolomy z tego (mam 175 cm). Brzmienie wydechów z czasem polubiłem :) Usterek jak na razie brak, ale zrobiłem dopiero 3kkm. Tylnia guma faktycznie trochę nerwowa przy ostrzejszym hamowaniu, ale nie mam porównania z innymi.

Klub DL działa na pewno przy Suzuki Jaskłowski w W-wie, http://www.vstromclub.pl. Możnaby założyć "oddział południe" :)

Mam oryginalny topcase - mocowanie śrubkami ograniczników odchylenia jest do bani (szybko się urywa), ale poza tym jest OK.

Z centralnej stopki jestem zadowolony. Nie przyciera przy większych złożeniach.

Co do jakiejś traski to bardzo chętnie. Rozmawiałem kiedyś z Muzykiem z Waszego krakowskiego forum o zorganizowaniu traski po Opolszczyźnie - jest parę ciekawych miejsc. Na razie co prawda mam mało czasu, ale może uda mi się wygospodarować jakąś sobotę lub niedzielę.
ODPOWIEDZ