Strona 1 z 1

świeczki

: pt, 5 maja 2006, 21:12
autor: Bidziu
Co ile km wymieniacie świece w waszych sprzętach?
Coś mi dzisiaj minimalnie przerywało podczas jazdy i muszę sprawdzić przewody i świece. Można jakoś rozpoznać zużyte świece? Jak?

: pt, 5 maja 2006, 21:16
autor: cziton
ja co 12 tysi !!!

: czw, 11 maja 2006, 21:27
autor: Loser
Do tej pory sprawdzalem tylko jak wyglada swieca...
W Kawie w ogole nie wymienilem.
Prawda jest taka, ze tam nie ma sie co zepsuc :)
Problem polega na tym, ze wypalaja sie elektrody.
Jezeli swieca ma 4, raczej dlugo to zajmuje.
Dlatego proponuje zamiast wymiany wyjecie swiecy i wyskrobanie jej do lsniacego metalu. Zajmuje to z godzinke, ale daje efekt (GSX po zimie nie palil, strzelal z tlumika i robil inne straszne rzeczy, wiec, scyzoryk i... odpalil za pierwszym razem :twisted: )

: czw, 11 maja 2006, 21:29
autor: Loser
A jezeli chcesz sie dowiedziec czegos o swiecach, to spojrz tutaj: http://66.249.93.104/search?q=cache:MCH ... =clnk&cd=1

Wiecej powiedziec o nich juz nie mozna :twisted:

: pt, 20 paź 2006, 12:05
autor: voti
Czy zna ktoś stronke gdzie będą zdjęcia świec przy prawidłowo działąjącym silniku, przy zbyt ubogiej lub bogatej mieszance itd..........

: pt, 20 paź 2006, 14:29
autor: Kisiel
Witam,

Świece powinno się wymieniać zgodnie z instrukcją, nie ważne, czy ładnie wyglądają i "jeszcze wydadzą" czy nie.
A jak często to zależy od typu moto i wskazań fabryki.

Voti, adresu nie mam, ale w skrócie wygląda to tak:

1) jasno szary, biały - mieszanka za uboga
2) beżyk, "kawa z mlekiem" - mieszanka prawidłowa
3) ciemnobrązowy, czarny - mieszanka za bogata
4) czarny z "futerkiem" lub zaolejony - przepalanie oleju :(

Kolor świec powinno się sprawdzać - i tu niektórzy się mocno zdziwią - na rozgrzanym silniku, jadąc z otwartą przepustnicą należy WYŁĄCZYĆ silnik (najlepiej kill-switchem) i UWAGA cały czas trzymać otwarty rollgaz.
Zatrzymać się, wtedy wykręcić świeczki.
Wiem, wydaje się to paranoiczne ale tak właśnie powinno się to robić.
Długa jazda na niskich obrotach a tym bardziej na ssaniu fałszuje kolor świec.
Ew. rozwiązanie to świece ColorTune do obserwacji koloru zapłonu mieszanki, wtedy raczej statycznie a nie w czasie jazdy :D
Najlepsza zaś metoda weryfikacji składu mieszanki to selektywna analiza każdego z garów przyrządem diagnostycznym. Nie na wszystkich moto jest to łatwe do zrobienia ale profesjonalne, dobrze wyposażone serwisy sobie z tym też radzą :)
pozdrawiam!

Kisiel

: pt, 20 paź 2006, 21:54
autor: shoti
Voti....specjalnie dla ciebie :wink:

Obrazek

: sob, 21 paź 2006, 12:38
autor: voti
Shoti właśnie tego chciałem !!