Strona 1 z 1
Zmiana opon
: wt, 16 maja 2006, 18:32
autor: bobibat
Czy ktoś może mi określić kiedy należe wymienić opony na nowe. Mam DL-a 650 zrobiłem prawie 20000 bierznik jest ale nie znam kryteriów oceny opon.
: wt, 16 maja 2006, 18:58
autor: Emil
20k :shock:
na oponie (kazdej cywilnej?) jest marker, jak dotyka krawedzi to opona do wymiany
z boku opony jest trojkacik a w srodku, wewnatrz wyciecia bieznika jest "taka wypuklosc" jak poziom bieznika sie do niej zbliza to czas za portfel siegac
chociaz niektorzy twierdza, ze jak druty wychodza :lol:
: wt, 16 maja 2006, 19:10
autor: letko
Robert
Ty to jestes mistrz.
Reszta Swiata na tych oponach zrobila ok 15 tys i sie skonczyly.
Dojedziesz jeszcze do Ustronia a potem siadziemy i bedziemy medytowac ile jeszcze przejedziesz :lol:
Bylesmy nie medytowali tak jak w Koninie bo znowu nam ucieknie "stateczek" :lol:
Pozdrawiam i czekam na Ciebie w Ustroniu.
: wt, 16 maja 2006, 19:11
autor: Pit
Zrobiles 20.000km i nie czujesz co sie dzieje z moto w zakretach i przy hamowaniu, zwlaszcza kiedy pada :shock: ? Przy takim przebiegu to nie musisz szukac markerow, od razu kupuj nowy komplet jak chcesz bezpiecznie jezdzic do konca sezonu. A tak przy okazji, to rozumiem ze olej, filtry i klocki wymieniasz czasami?
Pit
: wt, 16 maja 2006, 19:19
autor: Kubo
Hmmm z tymi przebiegami, to bym się sprzeczał...
W swoim burgmanie, kiedy Go kupiłem, miał 26000 i oryg. oponę z przodu. Nie wymieniłem Jej, bo mięcha jeszcze było sporo.
Opona została wymieniona na nowa przy przebiegu 38000km(jeszcze był jakiś 1mm bierznika od miernika "TW").
Więc wszystko da się zrobić.
Wiadomo, iż taka oponka nie miała właściwości takich jak nowa, ale jednak jeździć się dało.
Jeśli chodzi o mierzenie przydatności opony, to MUSI ona miec conajmniej 1mm od wspomnianej wyżej "kosteczki", zwanej prof. "miernik TW".
Gdzie Go szukać?
To też zostało powiedziane. Z boku opony szukaj trójkątów(w Ich wnętrzu pisze własnie TW). I jak już jakiś znajdziesz, to na Jego wysokości spójrz na bierznik, i szukaj pomiędzy wycięciami bierznika kostki(taka może 2X2mm). Od tej kosteczki musisz mieć minimum 1-2mm bierznika, aby była zdatna do jazdy...
Swoją drogą wazny jest czas produkcji opony... Moja była 2001, więc czas zrobił z Nią swoje i była już trochę popękana(normalka, czas robi swoje).
Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania, to wal...
Przy okazji... Jakbyś szukał opon, to zagadaj do Mnie. Powinno się udać zrobić dla Ciebie dobrą cenę za oponkę z wymianą i wyważeniem...
Mogę zaoferować Bridgestone'y, Dunlop'y, Michelin'y i Heidenau'y(choć niepolecam za bardzo).
Pozdrówki, Kuba

: wt, 16 maja 2006, 19:28
autor: EvilD
O mozliwosciach oponki, szczegolnie tych sportowych, swiadczy ilosc razy, jakie oponka sie rozgrzala i ostygla. Przy wlasnie 5.000 okolo, miesko moze jeszcze byc, ale gumka juz nie ta i po zakretach sie nie polata z kolankami przy ziemi. Im mniej spotrowa jazda, im bardziej ostroznie, tym dystans dluzszy

, ale 20.000km to juz chyba mydlo a nie opona.
: śr, 17 maja 2006, 09:34
autor: bobibat
Panowie... Już biegnę do garażu sprawdzić trójkąciki. Po wielkim deszczu staram sie nie jeździć, na torze też nie ale czasem... fantazja nie zna granic. Może spokojnie hamuje? W samochodzie tez rzadziej wymieniam klocki niż inni.. a tak nawiasem mówiąc to kto wie ile trzeba dać za komplet opon do DLa i jaka firma jest polecana. Te Bridgesonysą chyba za twarde, mialem kilka takich opon w samochodach i zawsze szumiały a Michelinki były lepsze. Natomiast nie wiem wiele o motocyklowych..Dzięki za pomoc
: śr, 17 maja 2006, 09:54
autor: EvilD
Twoje uczucia co do opon sa uzasadnione - Bridgestone robi twarde opony, wg. mnie za twarde na nasz klimat i drogi. W deszczu - padaka, na drodze trzeba je porzadnie rozgrzewac zawsze... Celuj w Pirelli, Micheliny lub Dunlopy.