Strona 1 z 1

jak to zrobic dobrze...?

: pn, 10 lip 2006, 22:20
autor: cziton
Tylko mnie nie bluzgajcie odrazu!!!!
osama radzil, zly rowniez, a mnie nadal dreczy pytanie czy filtr oleju nalezy dokrecac kluczem czy wystarczy mocno dokrecic reka w gumowej rekawicy bo ja dokrecilem reka i nie cieknie, tylko czy nie bedzie cieklo pozniej ???

Postanowilem sam wymienic olej z filtrem i cieszy mnie to bardzo ale nie wiem czy zrobilem dobrze.

Pozdrawiam.

: pn, 10 lip 2006, 23:05
autor: langer
Zacytuję fragment instrukcji obsługi VX-a, dotyczący wymiany oleju i filtra oleju silnikowego .
W innych moto reguły są podobne, różnica polega jedynie na innej ilości oleju, innej częstotliwości wymian lub (rzadzej) innym zalecanym rodzaju oleju.
(w moim tłumaczeniu):

-wymieniaj olej co 12 tys.km/7500 mil lub co 24 miesiące (zależnie od tego, co wcześniej wystąpi),
-olej powinien być wymieniany , gdy silnik jest gorący,
-filtr oleju powinien być wymieniany w tych samych odstępach
km/mil/czasu, co olej, wraz z wymianą oleju.

Kolejność postępowania:

1.umieść moto na podstawce centralnej,
2.umieść miskę na zużyty olej pod korkiem spustowym, odkręć korek
spustowy oraz korek wlewowy,
3.odkręć filtr oleju, używając klucza do filtra,
4.uszczelkę nowego filtra posmaruj olejem,
5.wkręć nowy filtr ręką do momentu gdy poczujesz,że uszczelka filtra
dotyka do płaszczyzny w bloku silnika,wtedy użyj klucza i dokręć filtr
jeszcze o 2 obroty,

Tu jest uwaga: do dokręcenia filtra używaj specjalnego klucza, nigdy nie
dokręcaj filtra ręką!

6.Wkręć korek spustowy, wlej świeży olej (ok. 2,8 l.) przez korek
wlewowy,używaj oleju wg specyfikacji API w klasie SE lub SF o klasie
lepkości 10W40,
7.wkręć korek wlewowy,
8.uruchom silnik , przez kilka minut pozwól mu popracować na wolnych
obrotach,
9.wyłącz silnik, odczekaj minutę, sprawdż poziom oleju we wzierniku; jeśli poziom oleju jest poniżej linii ,,lower'', dolej nieco oleju tak, by sięgał do poziomu górnego (,,upper line'').

I to tyle.










: wt, 11 lip 2006, 16:50
autor: IXIDIGOKI
langer pisze:5.wkręć nowy filtr ręką do momentu gdy poczujesz,że uszczelka filtra
dotyka do płaszczyzny w bloku silnika,wtedy użyj klucza i dokręć filtr
jeszcze o 2 obroty,

Tu jest uwaga: do dokręcenia filtra używaj specjalnego klucza, nigdy nie
dokręcaj filtra ręką!

No nie wiem Panowie, ale mnie zawsze uczono ze dokreca sie reka. Jestem kierowca, troche grzebie przy samochodach, czasami przy tym zarobie i zawsze dokrecam reka.W swoim moto robie tak samo. Nigdy nie zdazylo sie tak, zeby ktorys pociekl, a wiem co to znaczy zerwac gwint, w dodatku jeszcze w tym miejscu.
Takze Cziton, moim zdaniem nie zrobiles bledu robiac to wlasnie w ten sposob. Pamietaj tylko zeby robic to z wyczuciem i z nienaolejonymi rekoma.
PZDR

: wt, 11 lip 2006, 18:04
autor: Loser
Potwierdzam - niezaleznie od silnika, tylko i wylacznie reka. Trzeba jedynie rozprowadzic krople oleju na uszczelce. Reka rowniez wykrecamy filtr, bo sie nie zapieka dzieki nieuzywaniu kluczy ;)

: wt, 11 lip 2006, 18:44
autor: figer
Ja tez, czy w samochodzie, czy w motocyklu - tylko reka i nigdy nie mialem zadnego wycieku.

: wt, 11 lip 2006, 22:28
autor: langer
Jak zaznaczyłem- cytowałem serwisówkę mojego VX-a. Sam osobiście filtry ( w moto czy samochodach) dokręcam rękami (ręcami, ręcoma??).
Może Japońce są słabi w ręce na tyle, że zalecają dokrecanie kluczem?.
Wydaje mi się jednak, że raczej chodzi o dokręcenie na tyle silne, by nie było absolutnie żadnych wycieków.

: śr, 12 lip 2006, 08:11
autor: KROPEK
Witam
Klucz i dwa obroty owszem, ale tylko przy odkręcaniu :twisted: !!
Pozdro

: śr, 12 lip 2006, 14:24
autor: Bidziu
Zależy kto to wymiania, bo jak jakaś 'panienka' to może i potrzebuje klucza, ja to zawsze robie ręka i minimalnie z czuciem poprawiam kluczem, ale jak dobrze ręką do końca wkręcisz to będzie ok!!

PS: Kumpel robi w serwisia MANa i w tych ciężarówkach odkręca się i przykręca filtr ręką!!

Pozdro!!