Savage- czarny dym
Savage- czarny dym
Mam problem z moim motorkiem, z tłumika przy przegazowaniu wydobywa się czarny dym. Regulacja gażnika trochę pomogła, ale nadal trochę dymi. Mam pytanie czy jest możliwość regulacji zaplonu?
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
czarny dym oznacza, albo że bierze olej, albo jest za bogata mieszanka
zobacz ile oleju ci bierze i podejmij odpowiednią decyzję, najłatwiejsza i najtańsza rzecz jaka będzie do roboty to wymiana uszczelniaczy zaworowych, najdrożesza będzie wymiana tłoka i szlif cylindra, ale na początek musisz wszystko dokładnie posprawdzać, dobrze by było jak byś zmierzył sprężanie w cylindrze, wtedy będzie już wiadome co jest
Powodzenia
zobacz ile oleju ci bierze i podejmij odpowiednią decyzję, najłatwiejsza i najtańsza rzecz jaka będzie do roboty to wymiana uszczelniaczy zaworowych, najdrożesza będzie wymiana tłoka i szlif cylindra, ale na początek musisz wszystko dokładnie posprawdzać, dobrze by było jak byś zmierzył sprężanie w cylindrze, wtedy będzie już wiadome co jest
Powodzenia
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
uwierz mi że Savage zawsze dymi na czarno
mój brał 4l oleju na 1000km, i dymił tylko czasami i to na czarno właśnie
mój brał 4l oleju na 1000km, i dymił tylko czasami i to na czarno właśnie
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
nei jest to możliwe gdyż Savage ma elektroniczny moduł zapłonowy, któy sam dostosowuje czas zapłonu do obrotów.
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
No cóż.... mój Savedż przy gwałtownym dodaniu gazu również lub puścić trochę czarnego dymku (gdy schodzi z obrotów) :roll: Druga sprawa jest taka, że bierze mi trochę oleju- jakieś 1,5 litra na 1000 km.
EDIT: Chociaż.... swego czasu miałem J....... JC50Q z silnikiem H.... Dax (50 ccm, czterosuw, jeden gar)- dymił na czarno tak samo jak Savage, z tą różnicą, że nim robiłem 6000 km bez jakiejkolwiek dolewki (co 6000 wymieniałem olej nie obserwując żadnego jego ubytku).
EDIT: Chociaż.... swego czasu miałem J....... JC50Q z silnikiem H.... Dax (50 ccm, czterosuw, jeden gar)- dymił na czarno tak samo jak Savage, z tą różnicą, że nim robiłem 6000 km bez jakiejkolwiek dolewki (co 6000 wymieniałem olej nie obserwując żadnego jego ubytku).
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Tapir zaóważ jedną małą różnicę, mianowicie to że savage ma 652cm a ta H miała 50, więc jak by na to nei patrzeć różnica jest
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Hoss jeśli ci bierze olej to sprawa jasna ale...... regulacja gaźnika nie koniecznie musiała być całkiem dokładna (zależy oczywiście gdzie ją robiłeś). Ja miałem czarny dym właśnie świerzo po regulacji (a po doregulowaniu dodatkowo ostre szczały z tłumika, problemy na wolnych obrotach). Po oględzinach świecy wszystko stało się jasne. Przykreciłem troszkę mieszankę i wszystkie objawy zniknęły .
Morał - nie wierz mechanikom
PS. już kiedyś byłem u tego mechanika na regulacji i wszystko grało bez zarzutu......zły dzień czy cuś
Morał - nie wierz mechanikom
PS. już kiedyś byłem u tego mechanika na regulacji i wszystko grało bez zarzutu......zły dzień czy cuś
Święte słowa Tapir. Jakiś czas temu wymieniłem filtr powietrza na HiFlo i motocykl zaczął gasnąć na wolnych obrotach przy słabo rozgrzanym silniku. Po wykręceniu świecy okazało się, że jest czarna od sadzy. Ale akurat tak się złożyło, że po kilku tygodniach wymieniłem także wydech na pustego Harleya. Dzięki bogatej mieszance nie musiałem nic kombinować z gaźnikiem. Teraz świeca ma kolor jak trzeba.
Moto pali super, nie gaśnie na wolnych obrotach, a osiągi ma takie, jakie dała fabryka (pona 140 km/h), mimo że to rocznik 89, a moja waga jest trzycyfrowa...
:?
Pozdrawiam,
Rysio
Moto pali super, nie gaśnie na wolnych obrotach, a osiągi ma takie, jakie dała fabryka (pona 140 km/h), mimo że to rocznik 89, a moja waga jest trzycyfrowa...
:?
Pozdrawiam,
Rysio