REMONT SUZUKI(Przygotowania)

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Emil

ODPOWIEDZ
.INTERCEPTOR.

REMONT SUZUKI(Przygotowania)

Post autor: .INTERCEPTOR. »

No i zaczęło sie!. Postanowiłem porobić już, jakby zimowy przegląd w mojej małej. Kupiłem klocki Ferodo (platinium- tył i jakieś jeszcze lepsze na przód). Montaż mnie zaskoczył. myślałem ze trzeba rozbierać wszystko na części pierwsze a tu zasadzka,- prosta wymiana!! ( PRZÓD: odkręca sie taką cieniutką blaszkę przykręconą na malutkie imbusy i juz jest dojście, wcisnąć same tłoczki by szerszy nowy klocek wszedł i po sprawie. TYŁ:Od spodu jest taki plastik, wyciągamy go, juz mamy dojście, ściągamy ... a właśnie- każdy klocek jest zabezpieczony takim małym pręcikiem z zawleczką by nie wypadł) Wymieniłem również płyn hamulcowy( DOT4) i tutaj nasuwa mi się pytanie do znawców tematu: Przed wymianą miałem - moim zdaniem MIĘKKĄ klamkę z nowymi klockami troszeczkę stwardniała, lecz dalej to nie jest to, na pewno nie zapowietrzyłem układu, chyba, ze poprzedni właściciel to zrobił w minimalnym stopniu.. sam nie wiem . a nie umiem zrobić całej wymiany by zlikwidować domniemane powietrze w układnie. Więc co działać bądź JAK to zrobić?

Poza tym, rozebrałem co się dało, (więc niema żadnych owiewek, siedzeń)motor juz pod malowanie.
Do wymiany czeka mnie jeszcze:
AKUMULATOREK,
USZCZELNIACZE ( również prosiłbym jakieś rady na temat WYMIANY ich- jak ściągnąć i w ogule - bo jestem zielony z tego. )
Zastanawiałem się również nad REGULACJĄ ZAWIESZENIA nie wiem co oznaczają przy kierownicy na górze zawieszenia te śruby i jak się je reguluje- chciałbym zmiękczyć zawias.
Najdroższy będzie napęd, a chciałbym z tyłu większą zębatkę( 2,3 zęby) bądź z przodu z jednym ząbkiem mniej. Jeśli wiecie coś na ten temat gdzie kupić albo jakie najlepiej to powiedzcie, nie trzymajcie tego dla siebie. Aha lepiej inwestować w łańcuch X-ringa? trzeba przy tym inne jakieś zębatki czy tradycyjne?
Dużo tego wyszło , mam nadzieje, że ktoś dotrwał do tego miejsca!! :-P
Dużo pisania , i dużo jeszcze roboty przy SUZI. Więc powodzenia, i byłbym dźwięczny za pomoc -jakąkolwiek .
Malisz

Post autor: Malisz »

Cześć...
Co do zembatek to dawaj z przodu jeden ząb mniejszą...efekt bedzie taki sam a koszta mniejsze...jeśli chodzi o łańcuch to ja też chciałem być oszczędny i kupić o-ring...kolega powiedział a wręcz zmusił do kupna x-ringa i teraj jetem mu bardzo wdzięczny i bardzo zadowolony z wyboru...oczywiście X-ring droższy...ale przy tej pozycji jak i przy innych częściach napędu, układu hamulcowego czy płynów nie warto oszczędzać..
bierz X-ring...będziesz zadowolony...
herbatnik

Post autor: herbatnik »

Moim zdaniem zmniana przedniej zebatki nie jest bardzo "przyszłościowa" tzn. łańcuch dostaje szybciej po dupie :cry: Tak logicznie myśląc, to im więcej zębów to mniejsza siła na każdym z nich ???! Czy tylko mi się tak wydaje????? Pozatym w mojej ex-Y... jednoślad zębatka szybko się "kończyła" Były zmienione 3 czy 4 zęby z przodu. Co do pozostałych twoich pytań, może warto by było trafić do Braci mających identyczną maszynę :wink: Ja pytałem u źródła i dlatego mój wybór padł na SV 1000S z czego jestem zadowolony :lol:
.INTERCEPTOR.

Post autor: .INTERCEPTOR. »

Ok. Na pewno będzie x-ring:-) -dzięki za radę,
co do zębatki to przednią zmniejszałbym tylko o jeden ząbek( ponoć 1 z przodu=4 z tyłu)
A pytanko.. niby oczywiste. Trzeba wymieniać cały zestaw napędowy?
żal mi trochę mojej tylniej zębatki gdyż jest w stanie prawie nienaruszonym, ale reszta jest juz do niczego-stąd ten dylemat.

P.S (jeszcze szukam w historii, ale jakby ktoś wiedział to) JAKI akumulator do GSX-R 600 polecacie? (the best -cena/ jakość) ??

P.S II uszczelniacze (przedniego zawiasa)muszą byc jakies lepsze?Zauważyłem wielkie rozpiętości cenowe dlatego pytam.
cziton
BS Brother
BS Brother
Posty: 620
Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 14:36
Województwo: -
Lokalizacja: Straszyn SUZUKI Squad

Post autor: cziton »

Jezeli wymieniasz zestaw napedowy to zawsze i tylko zawsze robi sie to w calosci tz. zebatki + lancuch!!! Kazdy zestaw dopasowuje sie do siebie tak wiec nowy lancuch moze scierac zeby starej zebatki inaczej a inaczej nowej zebatki przedniej co w rezultacie przyspieszy koniec zywota wszystkich trzech czesci zestawu!!!

Pozdrawiam.
Kiedy siędzę na maszynie totalny czuję luz
Włączam silnik, daję kopa, za mną tylko kurz.
tel. 608416704 Spik,GG 2677557
GSX 600F - sprzedana
SV 1000S K3/K4 - sprzedana
.INTERCEPTOR.

Post autor: .INTERCEPTOR. »

Wiem wiem. chodzi o to, że kurcze naprawdę jest w pięknym stanie- asz się łezka kręci :olaboga:
ODPOWIEDZ