Strona 1 z 1

zakup GSX 600 F??

: czw, 26 paź 2006, 21:03
autor: niemiec
mam malutkie aczkolwiek dla mnie wazne pytanko. na co zwrocic szczegolna uwage przy zakupie GSX 600F? czy sa jakies szczegoly ktore moga mi pomoc w poznaniu historii i stanu tego modelu? (pekniecia, otarcia, stany srob, glowki ramy itp. to juz wiem) czy jest cos w tym modelu takiego co sie najczesciej uszkadza, szwankuje?
z gory dziekuje za ewentualna pomoc 8)

: pt, 27 paź 2006, 06:45
autor: Loser
Hmmm...
Motor jest wrazliwy na najmniejsze nawet otarcia ze wzgledu na silne opakowanie. Ale nawet porysowane/spekane owiewki nie stanowia o wartosci - tym sie nie przejmuj. Sprawdz jedynie stan bocznych dekli na silniku - sa drogie, a moga peknac nawet podczas parkingowki.
Silnik raczej nie do zajechania - 80.000 bez remontu robi na luzaku. Zapytaj jak byl wymieniany olej - powinien co 6.500.
Typowych pekniec nie ma, bo to toporny, stalowy sprzet. Moga byc problemy z pekaniem mocowania tylnej lampy. Ze wzgledu na ciezar - sprawdz lozysko glowki ramy, bo moze byc wyrypane.
Sprawdz akumulator - silnik niezle go grzeje i czesto nie ma elektrolitu.

Zestawiajac to wszystko - jezeli trafisz na niebity (gleby mu nie szkodza) motor, bedziesz sie dlugo cieszyl. Technika jest prosta, wiec malo co sie psuje. Jak padnie, w Niemczech kupisz tanio czesci. Sporo pasuje z innych modeli Suzuki/starszych GSX. Przede wszystkim zmierz grubosc tarcz, sprawdz gumy, akumulator, lancuch i czy sa wycieki z silnika (moga byc tylko z pokrywy zaworow - nie sa szkodliwe, usuniecie jest tanie). - takie naprawy sa najdrozsze. Potrafi skorodowac rowniez wydech.

Mam nadzieje, ze cokolwiek to Ci pomoglo...

PS Jezeli wstawiasz zapytanie o GSX F w supersport, to... lepiej odpusc sobie taki motor... Sportu w nim za grosz - dynamika jest bardzo dobra, ale wywazenie itd. sprawia, ze to turystyk. Wygodny, warto dodac. Za malo kasy masz duzo motoru.

: pt, 27 paź 2006, 17:46
autor: niemiec
dzieki za pomoc. ten ktory ogladalem to niestety... :?

: sob, 28 paź 2006, 13:06
autor: Laki
Jezdzilem tym moto i troszke sie naczytalem na jego temat i musze przyznac, ze nie ma on specjalnie slabych punktow poza jednym ktory nalezy sprawdzic przy zakupie a mianowicie jak sie mocno odkreca obroty i wrzuca sie 2bieg to lubi on czesto wybijac a tak pozatym to wszystko jak zostalo opisane powyzej -czyli standardowe ogledziny motocykla

: sob, 28 paź 2006, 17:42
autor: niemiec
dzieki za wiadomosc o tym 2 biegu 8)

: ndz, 29 paź 2006, 15:58
autor: Maryś
Witam ja zrobiłem w tym sezonie jakieś 12 może 13 tyś km tylko regulacje olej i filtr były wymieniane i chodził a co do sportu ja bym się posprzeczał troszeczkę dawał radę odpowiednie redukcje i leci w zakręty teraz mogę powiedzieć po przesiadce na R że trzeba się trochę wysilić zeby dobrze złożyć ale do kolana da radę zakręty robić R to inna bajka.
Powodzenia ja sprzedałem tydzień temu za dobre pieniądze poszedł naprawdę dla klienta oczywiście.

: pn, 30 paź 2006, 16:13
autor: Loser
Oj, niezgodze sie z tym drugim biegiem... O ile nie wrzuce go aby, aby (taka metoda, to i luz miedzy 4-5 znajde ;) ), to trzyma poprawnie.

: pn, 30 paź 2006, 19:22
autor: niemiec
moze juz niedlugo uda mi sie cos godnego uwagi kupic. wasze opinie napewno mi pomoga. jeszcze raz dzieki :lol:

: pn, 30 paź 2006, 19:49
autor: lukaszny
Dobrze byloby tez zobaczyc w jakim stanie sa walki rozrzadu w silniku. Jesli ktos zaniedbywal regulacje zaworow lub ostro latal z niskim staniem oleju to krzywki walkow mogly ucierpiec.

Tylny amortyzator: lubi jak w Banditach szybko padac i cieknac. Ocen stopien amortyzacji, ale z plecaczkiem - jak bedzie dobijal na kazdej nierownosci to znak ze ma juz dosc.

Tarcze hamulcowe przod: plywajace wraz z przebiegiem dostaja luzow na nitach. Maly luz da sie zaakceptowac, ale jesli tarcza bedzie chodzic w mocowaniu na wszystkie strony to znak, ze trzeba z mniejsza ufnoscia patrzec na licznikowy przebieg. Latajace tarcze moga byc rowniez strasznie dokuczliwe w czasie jazdy.

: wt, 31 paź 2006, 13:30
autor: Piotrusgsx
Loser pisze:Oj, niezgodze sie z tym drugim biegiem... O ile nie wrzuce go aby, aby (taka metoda, to i luz miedzy 4-5 znajde ;) ), to trzyma poprawnie.
Dokładnie - nigdy nie zdarzyło mi się żeby dwójka wyskoczyła. IMO takie zachowanie skrzyni biegów świadczy o tym że poprzedni właściciel lubił polatać na gumie :twisted:

ZTCW głośne przejście z I na II to też TTTM (Ten Typ Tak Ma :wink: ).

: wt, 31 paź 2006, 14:26
autor: cosmo
wyskakiwanie biegu? eee, daj pan spokoj i nie szerz takich gupot :P...

: wt, 31 paź 2006, 18:27
autor: Loser
Jedynym problemem z biegami moze byc wyszukiwanie luzu. O ile na zimnym silniku udaje sie to bez problemu, na cieplym bywa gorzej - znam juz to z trzech egzemplarzy, a i w moim sie potrafi zadziac. Poza tym motor Cie nie zawiedzie :)

: wt, 31 paź 2006, 19:09
autor: Laki
Odnosnie 2biegu.NIe napisalem, ze w kazdej efce wyskakuje 2bieg tylko napisalem zeby zwrocil na to uwage poniewaz egzemplarz ktorym jezdzilem tak mial.Dodatkowo Alucard z forum tez tak mial w swojej efie a na rozpoczeciu sezonu BS w Ustroniu rozmawialem z kilkoma osobami co uzytkowali GSX600F i czesc osob potwierdzało, ze w ich efkach tez tak sie robi.

Piotrusgsx tym motorem nie da sie polatać na gumie co najwyzej mozna oderwac kolo na pare centymetrow.

: wt, 31 paź 2006, 19:25
autor: Piotrusgsx
Nie da się?? Powiedz to temu gościowi : http://rapidshare.com/files/651307/Adam ... c.wmv.html :twisted: