akumulator do savage
akumulator do savage
witam.
mam pytanie zwiazane z akumulatorem do savazki. czy jest sens wymienieac akumulator na mocniejszy i wiekszy? (miejsce na niego sie znajdzie po drobnej przebudowie)
pozdrawiam wszystkich
mam pytanie zwiazane z akumulatorem do savazki. czy jest sens wymienieac akumulator na mocniejszy i wiekszy? (miejsce na niego sie znajdzie po drobnej przebudowie)
pozdrawiam wszystkich
-
- The Real One
- Posty: 111
- Rejestracja: wt, 23 lis 2004, 20:16
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Największym błędem jaki można zrobić to założyć akumulator o większej pojemności niźli możliwości ładowania alternatora. Po roku eksploatacji z niedoładowanym aku, będziesz mógł go sobie postawić w pokoju na wyeksponowanym miejscu jako dowód ludzkiej głupoty. Wiem, bo coś takiego sam zrobiłem w swym katamaranie i musiałem wysłuchać lekcji obsługi i prawidłowej eksploatacji od przedstawiciela firmy, do której zgłosiłem reklamacje, iż aku jest bee. A to ja be byłem:) Niedoładowany to w szybkim tempie zasiarczony i coś tam jeszcze uczonego, co prowadzi do zaniku jego funkcji.
Perun
Perun
Niechaj w bakach nigdy nie zabraknie nam paliwa, a kobiety nasze i nie nasze zawsze będą skore
Witam.
Alternator w Savage'u może podawać do 230 W. Biorąc pod uwagę, że akumulator powinien być ładowany prądem ~10% jego pojemności można spokojnie przyjąć, że pojemność 18Ah nie powinna być jakimś problemem. Do jego ładowania potrzeba raptem 21,6 W. Pozostałych ~210 W spokojnie wystarczy na obsługę pozostałych odbiorników prądu.
hikor
Alternator w Savage'u może podawać do 230 W. Biorąc pod uwagę, że akumulator powinien być ładowany prądem ~10% jego pojemności można spokojnie przyjąć, że pojemność 18Ah nie powinna być jakimś problemem. Do jego ładowania potrzeba raptem 21,6 W. Pozostałych ~210 W spokojnie wystarczy na obsługę pozostałych odbiorników prądu.
hikor
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 2
Troszkę OT marian07 . Ale nie ma górnej granicy .
Prąd podczas ładowania maleje aż uzyskuje stały poziom .
Musisz zwrócić uwagę na temp. aku i max napięcie na zaciskach które nie powinno przekroczyć 15V no ale bez miernika to będzie problem .
AdamOSA
Prąd podczas ładowania maleje aż uzyskuje stały poziom .
Musisz zwrócić uwagę na temp. aku i max napięcie na zaciskach które nie powinno przekroczyć 15V no ale bez miernika to będzie problem .
AdamOSA
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
Witam.
Jeśli przechowujesz akumulator w pomieszczeniu ogrzewanym, to ładuj go przez ok. 5 godz. Jeśli w nieogrzewanym, to ok. 8 godz. Generalnie, aby akumulator nie tracił pojemności powinien być ładowany STALE. Są automatyczne prostowniki, które robią to za Ciebie przez całą zimę. Podłączasz i zapominasz o sprawie do wiosny Poszukaj na Allegro, np. taki: http://www.allegro.pl/item145117511_mik ... _10a_.html
hikor
Jeśli przechowujesz akumulator w pomieszczeniu ogrzewanym, to ładuj go przez ok. 5 godz. Jeśli w nieogrzewanym, to ok. 8 godz. Generalnie, aby akumulator nie tracił pojemności powinien być ładowany STALE. Są automatyczne prostowniki, które robią to za Ciebie przez całą zimę. Podłączasz i zapominasz o sprawie do wiosny Poszukaj na Allegro, np. taki: http://www.allegro.pl/item145117511_mik ... _10a_.html
hikor
-
- Moderator
- Posty: 4330
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 17
no to jak juz sie zdecydowales to ja teraz dowale
jest cos takiego jak red top, akumulatory lzejsze, pojemniejsze o wiekszym pradzie rozruchowym i wolniej gubiacy "zaladowany" prad
to tak, jak bys sie juz zdecydowal
jest cos takiego jak red top, akumulatory lzejsze, pojemniejsze o wiekszym pradzie rozruchowym i wolniej gubiacy "zaladowany" prad
to tak, jak bys sie juz zdecydowal
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Red Top:
http://www.terenowiec.pl/index.php?view ... rod_id=213
karlos66, jak masz tam diesla między nogami, to się nada
hikor
http://www.terenowiec.pl/index.php?view ... rod_id=213
karlos66, jak masz tam diesla między nogami, to się nada
hikor