Strona 1 z 2
Regulacja gazników i zaworów
: czw, 22 lut 2007, 14:17
autor: kruto
Witam , jestem nowym uzytkownikiem motoru i mam pytanie czy w GSF reguluje sie gazniki co jakis przebieg czy do momontu jak wszystko chodzi bez problemu( pali malo i odpala po przestoju za 1 razem, wkreca sie na obroty płynnie ) lepiej nic nie ruszac.
Sorki jesli ten temat byl juz ruszany ale jestem nowy a kocham swą maszyne i nie chcial bym jej skrzywdzic

porzez zle traktowanie
: czw, 22 lut 2007, 16:21
autor: Piniu
Nie jestem ekspertem w tym temacie (mam wtrysk) ale regulacje robi sie najczesciej po sezonie. Jak moto stoi przez dluzszy czas nie jezdzone wtedy czesto paliwo a raczej syf w paliwie osadza sie w gazniku i trzeba go czyscic.
Za duzo ci nie pomoglem...
Pzdr Piotr
: czw, 22 lut 2007, 17:26
autor: bohas
Masz ten sam silnik co GSX600F więc generalnie co 6000km i chyba najlepiej przed sezonem, chyba że cos sie dzieje w trakcie.
: pt, 23 lut 2007, 10:12
autor: Kisiel
Witam,
Zależy, jakie regulacje macie na myśli.
Przy gaźnikach można je podzielić na:
1) synchronizację (wyrównanie kąta otwarcia przepustnic we wszystkich gaźnikach);
2) regulację wolnych obrotów (również we wszystkich gaźnikach naraz poprzez sprzęgnięte dźwignie przepustnic, za pomocą 1 śruby regulacyjnej);
3) regulację składu mieszanki (osobno na każdy gaźnik, wymaga specjalistycznego sprzętu i wiedzy / umiejętności!);
4) ew. regulacje składu mieszanki poprzez wymianę dysz i zmianę wysokości zawieszenia iglic;
ad 1 - synchronizację robimy zawsze, gdy: rozbieramy i składamy gaźniki w celu gruntownego wyczyszczenia bądź naprawy, jak również po regulacjach zaworów (a te reg. co 6tyś. km) i w razie potrzeby - raz na sezon się przydaje; wymaga posiadania wakuometrów
ad 2 - kiedy trzeba, naturalnie przy synchronizacji też
ad 3 - nie polecam samodzielnie, można sobie tylko pogorszyć bez odpowiedniej wiedzy i analizatora
ad 4 - w zależności od spalania, regulacji mocy itp. fanaberii, również nie polecam samodzielnych zabaw bez doświadczenia...
Czyszczenie gaźników można zrobić samodzielnie, choćby przez odkręcenie i oczyszczenie komór plywakowych. Porządne czyszczenie wymaga jednak ich rozebrania. Prewencyjnie polecam stosowanie filtra paliwa
Powodzenia, pozdrawiam!
Kisiel
: sob, 24 lut 2007, 21:35
autor: ADIS
Cze
Ja także nie jestem expertem - trudniejsze naprawy i regulacje zlecam serwisowi, ale często słyszę opinie, że jesli chodzi o gaźniki, to lepiej bez powodu ich nie ruszać.Moto chodzi równo, spalanie w normie - dać spokój.
Kisiel, co do zaworów w suzuki bandit - regulacja co 12 tyś a nie co 6 tyś.
Pozdr
: pn, 26 lut 2007, 12:53
autor: Kisiel
Witam
ADIS pisze:
(...)
Kisiel, co do zaworów w suzuki bandit - regulacja co 12 tyś a nie co 6 tyś.
Adis - dzięki za uściślenie :ok2: . Te 6kkm wziąłem ze starszych olejaków Suzuki, prekursorów silników B6 i B12, gdzie właśnie co taki przebieg była regulacja zaworów.
A uwagi dot. gaźników są na tyle ogólne, że chyba zadziałają w każdym moto

pozdrawiam!
Kisiel
: pn, 26 lut 2007, 22:54
autor: kruto
Dzieki za informacje , a jesli chodzi o zawory bo ten temat był równiez poruszony czy wystepuje tam jakas uszczelka i wymienia sie ja ...?? :?: :?:
: pn, 26 lut 2007, 22:58
autor: cziton
kruto pisze: jesli chodzi o zawory bo ten temat był równiez poruszony czy wystepuje tam jakas uszczelka i wymienia sie ja ...?? :?: :?:
Uszczelka wystepuje (gumowa) pod deklem zaworow ktory rzecz jasna musisz odkrecic zeby je wyregolowac.
Po zdjeciu dekla uszczelke nalezy oczywiscie wymienic na nowa, koszt cos kolo 100PLN.
Pozdrawiam.
: pn, 26 lut 2007, 23:21
autor: luigi_m
cziton pisze:Po zdjeciu dekla uszczelke nalezy oczywiscie wymienic na nowa, koszt cos kolo 100PLN.
Pozdrawiam.
Nie zgodzę się. Nie jest to wcale takie oczywiste. Zawory reguluję sam i nie jest tak, że uszczelka nadaje się do wywalenia po zdjęciu pokrywy. Może co któryś raz. Ja swoją spokojnie zakładam spowrotem, nic nawet się nie poci, a tym bardziej nie cieknie

: wt, 27 lut 2007, 09:49
autor: cziton
luigi_m pisze:cziton pisze:Po zdjeciu dekla uszczelke nalezy oczywiscie wymienic na nowa, koszt cos kolo 100PLN.
Pozdrawiam.
Nie zgodzę się. Nie jest to wcale takie oczywiste. Zawory reguluję sam i nie jest tak, że uszczelka nadaje się do wywalenia po zdjęciu pokrywy. Może co któryś raz. Ja swoją spokojnie zakładam spowrotem, nic nawet się nie poci, a tym bardziej nie cieknie

Mozesz sie nie zgadzac, to Twoje prawo w wolnym kraju!!!
Ale na uszczelke dziala przez dlugi czas duza temp. + duzy nacisk co ja odksztalca i pozbawia zdolnosci przylegania ktora ma nowka sztuka!!!
Cos musi byc nie tak z Twoimi zaworami skoro juz je kreciles kilka razy!
No i nie zapominajmy o najwazniejszej sprawie:
Mianowicie, nie wprowadzajmy ludzi w blad tylko dlatego ze cos nam sie udalo raz czy drugi!!! To wcale nie oznacza slusznosci dzialania!!! Np:
Niektorzy smigaja na skaracanych lancuchach i mowia ze jest super, ale kazdy o tym wie ze tak sie nie robi!!!
Pozdrawiam.
: wt, 27 lut 2007, 10:04
autor: Kisiel
Witam,
Luigi_m ma rację - uszczelki nie trzeba wymieniać za każdym razem.
I nie traci zdolności przylegania, ta guma nie ma "pamięci" kształtu odcisku. No chyba że była przycięta bądź zagnieciona inaczej niż powinna. Jak Cziton nie wierzysz, zdejmij ja sobie i zostaw przez 24h luzem - a potem zobaczysz. Poza tym zakłada się ją na lekko posmarowane silikonem powierzchnie (polecam Loctite silnikowy). Nawet w serwisówce / instrukcji o tym piszą...
I dlaczego sądzisz Cziton, że coś z zaworami jest nie tegez, skoro kręci się nimi kilka razy? A jak inaczej reguluje się zawory????
pozdrawiam!
Kisiel
: wt, 27 lut 2007, 14:39
autor: luigi_m
cziton pisze:
Mozesz sie nie zgadzac, to Twoje prawo w wolnym kraju!!!
Ale na uszczelke dziala przez dlugi czas duza temp. + duzy nacisk co ja odksztalca i pozbawia zdolnosci przylegania ktora ma nowka sztuka!!!
I co z tego ? Może się nie do końca rozumiemy, ale założyłem tę sama uszczelkę 2 razy (tyle razy zdejmowałem pokrywę) i jest ok. Mówię o swoim doświadczeniu i o SWOIM moto. Nie jestem serwisem ... tam niech robią jak chcą. W każdym razie nadal nic nie cieknie i nie poci się ... jesli zacznie to po prostu uznam, że czas na nową uszczelkę. A tak BTW ... uszczelki od śrub pokrywy tez wymieniasz za każdym razem ?
cziton pisze:
Cos musi byc nie tak z Twoimi zaworami skoro juz je kreciles kilka razy!
Pozdrawiam.
Z moim zaworem jest wszystko super .... nie narzekam, inni tez :lol:
I nie daje złych rad ... wybacz, ale porównywanie uszczelki do skracania łańcucha ma się nijak. Ta uszczelka nie decyduje bezpośrednio o naszym życiu, zdrowiu czy tez kondycji sprzętu. Doskonale gołym okiem widać kiedy nalezy ją wymienić.
Zresztą jak pisałeś ... wolny kraj, ja robię tak ty wymieniasz. Ciebie stać, więc ok. Ja wolę kupić lepsze gumy lub klocki na przykład

: wt, 27 lut 2007, 14:53
autor: Lechul
Panowie !!
Tym sposobem mamy w temacie o regulacji gaźników i zawory i uszczelkę.
A potem żale, że wyszukiwarka nie działa/nie znajduje czego potrzeba.
: wt, 27 lut 2007, 22:17
autor: cziton
No fajnie, fajnie!!!
Tylko z tym silikonem to trzeba uwazac, gdyz gdy da sie go nadmiar to trzeba pamietac o tym ze tyle co wystaje na zewnatrz rownie dobrze moze wystawac w srodku i gdy taki kawalek sie oderwie to moze zatkac jakis kanal i doprowadzic do bardziej kapitalo chlonnych awarii!!!
No i jesli tak wam z tym dobrze i zakladacie stare uszczelki drugi raz po regeneracji silikonowej to wasza sprawa!!!
Ja na sprzecie nie oszczedzam i raz ze staram sie tam sam nie grzebac, a dwa ze wszystko co jest uszczelkopodobne i raz w serwisie mi zdemontuja to wymieniam na nowe, od tak mam taka zasade!!!
Reszta jest milczeniem!!!
Pozdrawiam.
: wt, 27 lut 2007, 22:42
autor: luigi_m
cziton pisze:No fajnie, fajnie!!!
Ja na sprzecie nie oszczedzam i raz ze staram sie tam sam nie grzebac, a dwa ze wszystko co jest uszczelkopodobne i raz w serwisie mi zdemontuja to wymieniam na nowe, od tak mam taka zasade!!!
Właśnie .... sakramentalne słowo "serwis". Tam nadludzie pracują chyba, wszystkowiedzący. Ja też na sprzęcie nie oszczędzam, a widzisz serwisuję swoje moto i puszki sam i dobrze od lat na tym wychodzę. Wiem co wlewam, wiem co wymieniam .... proponuję ci spróbować zaznaczyć w jakiś tobie znany sposób twoja uszczelkę, którą to serwis wymienia tak skrupulatnie
Ja wolę zrobic sam i wiem co mam ... a mój sprzęt mnie nie zawodzi, choć serwisu nie widuje
