Strona 1 z 1
GS 500 przelało mi sie paliwo do silnika, co robic?
: wt, 13 mar 2007, 09:01
autor: Nikoś
Chłopaki mam problem, przez przypadek zastawiłem kranik paliwa w pozycji PRI (wiem że tak nie wolno)

Przez noc paliwo wylało się na silnik; przy próbie odpalenia okazało się że rozrusznik nie może "ruszyć" Wiec odkręciłem świece i rozrusznik ruszył a silni wypluł full paliwa. Następnie motorek odpalił, ale po 30sek. zaczyna się dławic i gaśnie.
Domniemam że filtr powietrza jakoś się zalał i silnikowi brak oddechu. Sprawdziłem poziom oleju i jest oki.
W poniedziałek jestem umówiony w serwisie W Jeleniej G. i zastanawiam się czy dojadę (100km) bez problemu (po wymianie filtra).
Doradźcie co mam zrobić
: wt, 13 mar 2007, 09:26
autor: kolas
Po tak dlugim czasie stania na Pri, doradzil bym koniecznie wymiane oleju, chyba ze jestes 100% pewny ze wczesniej bylo dokladnie tyle samo oleju co teraz.
Chociaz tez zalezy od tego jak mierzysz ten poziom, czy masz okienko czy bagnet, benzyna jest lzejsza i bedzie na oleju ale nawet jak wlozysz bagnet to moze ci nie pokazac benzyny(tylko stary poziom oleju),bo benzyna jest za zadka i nie przyklei sie do bagnetu.
Skoro swiece juz wykreciles i nawet ci juz odpala, to chyba pozostaje jeszcze wyciagnac filt powietrza, napewno zostal zalany benzyna. Wez go chociaz wyjmij (przed jazda do serwisu) i wyplucz go w wodzie z mydlem, i jak masz mozliwosc przedmuchaj sprezonym powietrzem.
: wt, 13 mar 2007, 09:33
autor: Nikoś
Dzięki kolego za szybką odpowiedz, zrobie jak mówisz
: wt, 13 mar 2007, 09:48
autor: Kisiel
Witam,
Przy takim zalaniu silnika zdecydowanie sugeruję wymianę filtra oleju i oleju w silniku.
Odpalanie a tym bardziej jazda 100km na oleju zmiksowanym z paliwem może skończyć się tragicznie dla wału, gładzi cylindrów itp.
Nie warto ryzykować kosztami remontu silnika vs. koszt wymiany oleju i filta (ze 150PLN max).
Ja bym zmieniał olej.
pozdrawiam!
Kisiel
: wt, 13 mar 2007, 10:23
autor: Nikoś
Z tym olejem to nie bede ryzykował i wymienie - masz racje za duże ryzyko
: wt, 13 mar 2007, 11:09
autor: Nikoś
Tylko mam jeszcze jedno pytanko-jaki typ oleju do silnika propnujecie-rocznik GS 98r (28tyś) i ile tego oleju tam wchodzi?
: wt, 13 mar 2007, 11:58
autor: cziton
Nikoś pisze:Tylko mam jeszcze jedno pytanko-jaki typ oleju do silnika propnujecie-rocznik GS 98r (28tyś) i ile tego oleju tam wchodzi?
To zalezy jaki olej byl lany wczesniej???
Ale sadze ze polsyntetyk, wiec rozumie sie ze 10W40.
Polecam Castrol GPS 10W40 lub odpowiednik Motula.
Aha, wymien odrazu filt oleju a ilosc oleju do GSa napewno jest umieszczona gdzies w okolicy wlewu.
Pozdrawiam.
: wt, 13 mar 2007, 12:11
autor: Nikoś
Dzieki za pomoc brachu
: wt, 13 mar 2007, 12:33
autor: cziton
http://www.scigacz.pl/Suzuki,GS500,826.html
Tu masz wszystko o Twoim sprzecie, ilosci oleju i tak dalej umieszczona na koncu tekstu.
Pozdrawiam.
: wt, 13 mar 2007, 15:26
autor: fredi
Przy wymianie oleju z filtrem wchodzi 2,9 l. Najlepiej odrazu kupić 4 litry i mieć w razie czego na dolewki , które w GS-ie są raczej niezbędne. Oprócz wymiany oleju i filtra trzeba wymienić zaworki iglicowe w gaźniku będące przyczyną obecnego stanu rzeczy. Jeśli nie wiesz jak wymienić te zaworki to zleć to serwisowi.
: wt, 13 mar 2007, 21:51
autor: Nikoś
Dzięki koledzy za pomoc, jutro zabieram sie do roboty. Jutro kupuje nowy filtr powietrza (poprzedni był zalany paliwem) i oleju oraz wymieniam sam olej -a w poniedziałek reg. zaworów i synchro gaźników..... i w trasę

: czw, 15 mar 2007, 08:11
autor: Nikoś
Wczoaj wymieniłem olej z filtrem i dzisiaj pognałem do pracy - maszyna śmiga

Teraz tylko skocze do Jelenie na regulacje zaworów i sych. gażnika i w trase
