GS 500 E- jak zrobić synchro gażników.
: śr, 22 sie 2007, 10:28
Witajcie Braciszkowie!
Wiadomo jak jest czasami ciężko z kasą, że nawet przysłowiowa stówka to kawał forsy. Synchronizacja gażników jak większość z nas wie ma znaczący wpływ na pracę silnika (nie będę się rozwodził w szczegółach) i od czasu do czasu trzeba ją zrobić. Jeśli wiemy, że nasz GS ma w miarę równą kompresję na cylindrach, odpowiednie luzy na zaworach możemy zaczynać;
- zagrzewamy silnik do temperatury pracy (krótka przejażdżka)
-zdejmujemy zbiornik i podłączamy paliwo,najlepiej przez lejek do wężyka
zasilającego
-po odpaleniu ustawiamy mu jałowe obroty śrubą od spodu (z czarnym kółkiem na ok. 2000
-obracając delikatnie śrubką do synchronizacji (między gażnikami na listwie- dostępna po zdjęciu baku) raz w prawo raz w lewo wyłapujemy granicę kiedy silnik zaczyna przyspieszać i ustawiamy śrubę synchronizacji w położeniu pośrodku między skrajami
- zdejmujemy jedną fajkę ze świecy (przez grubą ,suchą szmatę , masochiści bez
szmaty :roll: , nie dotykając ramy, masochiści dotykając :lol: )
- obroty spadną (nie zgaśnie) bo tylko jeden garnuszek w robocie
- robimy to samo z drugim cylindrem, też powinien wolniej pracować ale nie
zgasnąć
- jeśliby moto zgasł po zdjęciu którejś fajki wykonujemy drobną korekcję śrubką synchronizacji i robimy to do momentu aż przy zdejmowaniu będzie tak samo pracował na poszczególnych garnuszkach
- sprawdzamy wchodzenie na obroty, czy nie strzela i możemy składać moto do
kupy
Jest kilka warunków oprócz w/w;
- musi być założony filtr powietrza oraz szczelny air box
- przez cały czas musi być paliwo
- nie robimy tego zbyt długo aby nie przegrzać silnika.
Uff ale się rozpisałem. Mam nadzieję, że komuś ten sposób pozwoli zaoszczędzić kilka zł bo ja z całkowitym powodzeniem zrobiłem to u siebie i GS naprawdę pięknie przyspiesza, równo pracuje i stosunkowo mało pali.Chętnie bym zmierzył efekty wakuometrem ale szkoda mi kasy. Jeśli ktoś by to zrobił jak opisałem a potem sprawdził na waku to niech napisze. Nie wiem jak to by było przy innych dwucylindrowcach bo nie wiem jak są spięte gażniki ale myślę, że by się udało.
Powodzenia. Pozdrowienia.
Wiadomo jak jest czasami ciężko z kasą, że nawet przysłowiowa stówka to kawał forsy. Synchronizacja gażników jak większość z nas wie ma znaczący wpływ na pracę silnika (nie będę się rozwodził w szczegółach) i od czasu do czasu trzeba ją zrobić. Jeśli wiemy, że nasz GS ma w miarę równą kompresję na cylindrach, odpowiednie luzy na zaworach możemy zaczynać;
- zagrzewamy silnik do temperatury pracy (krótka przejażdżka)
-zdejmujemy zbiornik i podłączamy paliwo,najlepiej przez lejek do wężyka
zasilającego
-po odpaleniu ustawiamy mu jałowe obroty śrubą od spodu (z czarnym kółkiem na ok. 2000
-obracając delikatnie śrubką do synchronizacji (między gażnikami na listwie- dostępna po zdjęciu baku) raz w prawo raz w lewo wyłapujemy granicę kiedy silnik zaczyna przyspieszać i ustawiamy śrubę synchronizacji w położeniu pośrodku między skrajami
- zdejmujemy jedną fajkę ze świecy (przez grubą ,suchą szmatę , masochiści bez
szmaty :roll: , nie dotykając ramy, masochiści dotykając :lol: )
- obroty spadną (nie zgaśnie) bo tylko jeden garnuszek w robocie
- robimy to samo z drugim cylindrem, też powinien wolniej pracować ale nie
zgasnąć
- jeśliby moto zgasł po zdjęciu którejś fajki wykonujemy drobną korekcję śrubką synchronizacji i robimy to do momentu aż przy zdejmowaniu będzie tak samo pracował na poszczególnych garnuszkach
- sprawdzamy wchodzenie na obroty, czy nie strzela i możemy składać moto do
kupy
Jest kilka warunków oprócz w/w;
- musi być założony filtr powietrza oraz szczelny air box
- przez cały czas musi być paliwo
- nie robimy tego zbyt długo aby nie przegrzać silnika.
Uff ale się rozpisałem. Mam nadzieję, że komuś ten sposób pozwoli zaoszczędzić kilka zł bo ja z całkowitym powodzeniem zrobiłem to u siebie i GS naprawdę pięknie przyspiesza, równo pracuje i stosunkowo mało pali.Chętnie bym zmierzył efekty wakuometrem ale szkoda mi kasy. Jeśli ktoś by to zrobił jak opisałem a potem sprawdził na waku to niech napisze. Nie wiem jak to by było przy innych dwucylindrowcach bo nie wiem jak są spięte gażniki ale myślę, że by się udało.
Powodzenia. Pozdrowienia.