Strona 1 z 1

Bandit 600.. filterek K&N + tłumik przelotowy

: wt, 15 sty 2008, 09:51
autor: Kondzio
Witam! Poszukuje jakichś sprawdzonych informacji na temat rzeczywistych zalet zastosowania sportowego filterka K&N wraz z przelotowym tłumikiem. Pod koniec poprzedniego sezonu założyłem mojemu bandycie przelotową puszeczkę, ale nie robiłem jeszcze regulacji gaźników ponieważ nie zauważyłem żadnego choćby najmniejszego spadku mocy. Wiem że powinienem tak czy inaczej wyregulować je, więc zastanawiam się czy nie zainwestować przed hamownią jeszcze w sportowy filterek.

Oczywiście teoretycznie sportowy filtr w połączeniu z przelotówką powoduje dołożenie pewnej ilości kucyków, jednak chciałbym się dowiedzieć jak to jest w rzeczywistości? Czy ma ktoś doświadczenia z takim duecikiem? Czy rzeczywiście warto jest zainwestować w filterek jak i tak mam zamiar jechać na hamownie z puszką?

Dzięki z góry za odpowiedzi i pozdrawiam

Kondziu

Re: Bandit 600.. filterek K&N + tłumik przelotowy

: wt, 15 sty 2008, 11:57
autor: jack_ripper
Efekt jest do sprawdzenia tylko na hamowni (nie spodziewaj się cudów) Poprawia się dynamika i silnik łatwiej się wkręca na obroty.Regulacja gażników bezwzględnie.Jeśli silnik dostaje więcej powietrza to zmienia się skład mieszanki. Zaletą filtra na K&N jest jego "długowiecznośc" ale to ma znaczenie jeśli będziesz użytkował moto przez kilka lat. A tak na zakończenie: zwiekszyć moc moto można - kupując lżejszy i mocniejszy :wink:

Re: Bandit 600.. filterek K&N + tłumik przelotowy

: wt, 15 sty 2008, 12:46
autor: meyer2
jack_ripper pisze:zwiekszyć moc moto można - kupując lżejszy i mocniejszy :wink:
zgadzam się z tym stwierdzeniem w 100% :D to w dodatku najtańszy sposób :)

Re: Bandit 600.. filterek K&N + tłumik przelotowy

: wt, 15 sty 2008, 14:08
autor: Jacek
Zaletą filtra K&N jest jego długowieczność. Kropka.
Jak chcesz zamontować wolny wydech to bez wymiany dysz oraz przeróbki obudowy filtra powietrza się nie obejdzie.
Inaczej będzie tylko głośno.

Opis najprostszej przeróbki:
1. Wolny wydech.
2. Wymiana dysz na dopasowane do stanu zaawansowania przeróbek.
3. Przerobienie airbox'a. Zamontowanie wolnych otworów ssących "muchołapy". (Najlepiej otwieranych podciśnieniowo).
4. Idealne ustawienie zaworów. (częsta regulacja) W bandycie i tak trzeba je regulować co 6 tys a przy przeróbkach co 3 tys.
5. Hamownia. Ustawianie składu mieszanki do nowych warunków.

Zalety. Bandyta mojego kolegi gsf 1200 moc na kole 122km. Niewielkie koszty.
Wady. Duża wrażliwość na wilgotność powietrza oraz jego temperaturę. Zła praca na wolnych obrotach (pływanie obrotów). Spalanie nie mniej niż 8 litrów a można nawet 12.