Strona 1 z 1

SV1000 vs GSX 1300 R Haybausa - wydech yoshimura przekładka

: sob, 26 sty 2008, 00:44
autor: fantomas
witam,
dawno mnie tu nie było, w sezonie zimowym jakby mniej o moto myslałem.
ale trzeba zacząć myśleć o nadchodzącym sezonie.

dlatego mam pytanie, czy końcówki yoshimury, dedykowane do busy, podejdą do SV1000?
jedno, to kwestia mocowania (na pierwszy rzut oka pasuje), druge to czy nie "popsuję" osiągów.

Pozdrawiam,

Re: SV1000 vs GSX 1300 R Haybausa - wydech yoshimura przekładka

: sob, 26 sty 2008, 14:39
autor: mungo
jaki to model Yoshimury??

Re: SV1000 vs GSX 1300 R Haybausa - wydech yoshimura przekładka

: sob, 26 sty 2008, 15:23
autor: Emil
jesli nie jest dedykowany do danego modelu to bez dostrojenia ECU (np instalacja power commandera) raczej popsuja osiagi

Re: SV1000 vs GSX 1300 R Haybausa - wydech yoshimura przekładka

: sob, 26 sty 2008, 15:38
autor: fantomas
mungo pisze:jaki to model Yoshimury??
np taki: http://moto.allegro.pl/item296788832_yo ... abusa.html

Re: SV1000 vs GSX 1300 R Haybausa - wydech yoshimura przekładka

: sob, 26 sty 2008, 17:33
autor: mungo
mi to się wydaje, że kolektor prowadzący pod hayabusę i mocowania są do hayki, a sam tłumik w tym wypadku to bez znaczenia. zresztą na Youtubie widziałem SV z tym wydechem. poszukam, a jak znajdę to zapodam.

Re: SV1000 vs GSX 1300 R Haybausa - wydech yoshimura przekładka

: sob, 26 sty 2008, 18:51
autor: fantomas
mungo pisze:mi to się wydaje, że kolektor prowadzący pod hayabusę i mocowania są do hayki, a sam tłumik w tym wypadku to bez znaczenia. zresztą na Youtubie widziałem SV z tym wydechem. poszukam, a jak znajdę to zapodam.
dokładnie tak sobie myślę :-)
mnie interesują wyłącznie tłumiki.

Re: SV1000 vs GSX 1300 R Haybausa - wydech yoshimura przekładka

: pn, 28 sty 2008, 16:45
autor: Mar
A czy rozstaw otworow na kolnierzu mocujacym w Hayce i Svce sa takie same??

Re: SV1000 vs GSX 1300 R Haybausa - wydech yoshimura przekładka

: pn, 28 sty 2008, 21:48
autor: AdamOSA
Myślę że "wykastrujesz" swoją SV .
Zadajmy sobie pytanie : " Jakie ma zadanie układ wydechowy?" - dostosować poziom głośności do panujących norm , zoptymalizować przepływ spalin . Napewno te dwa zadania są jakąś tam wypadkową .
Jeżeli chodzi o poziom głośności to podejrzewam że nie będziesz miał problemu .
A co do drugiej sprawy to chyba będą znaczne różnice pomiędzy jednym tłumikiem a drugim . Przede wszystkim SV pluje dwoma garkami po 500 cm.3 hayka po 325 ( z tym że dwa razy częściej ) . Same spaliny nie powinny tylko wylatywać na zewnątrz ale odpowiednio pociągać za sobą spaliny od następnego spalania ( nie za szybko i nie za wolno ) . Z doborem kształtu , średnic rur , ich długości jest taka zabawa jak ze zbudowaniem dobrze grającej kolumny głośnikowej (niby można wszystko wyliczyć , ale efekt końcowy nie zawsze jest zadowalający ) Na pierszy rzut oka wydaje mi się że same kolektory posiadają różną średnicę rur , czyli prędkość przepływu jest większa w SV .
Samo podłączenie końcówek może być takie samo . ( Jeżeli chcesz mogę sprawdzić rozstaw śrub w hajce ) .
Mówię to tylko! teoretycznie że nie uzyskasz pożądanych efektów "mocowych" , dźwiękowe być może . Spodziewałbym się spadku charakterystyki . A gonitwa tak jak wyżej powiedział Emil korektą w sterowanie silnika była by tylko walką o dojście do "punktu wyjścia" oryginalnej charakterystyki silnika .
Cały ten układ oprócz mocy , momentu , pociągnąłby prawdopodobnie za sobą tylko pazerność twojego moto na paliwo .
Tyle wywodów TEORETYCZNYCH !!!
A praktyka ??? Moto na hamownie i testy .... tylko kto by chciał takie coś sprawdzać :)

AdamOSA

Re: SV1000 vs GSX 1300 R Haybausa - wydech yoshimura przekładka

: wt, 29 sty 2008, 06:57
autor: FUTEK
fantomas spójrz na mój podpis, mam taki sam wydech tylko, że 1 sztukę, tak na mój gust to nic się nie zmieniło a nawet jest lepiej - głośniej i przyjemniej. Cały sezon przelatałem i jest OK.

co do mocowania to bardzo proste: musisz w odpowiednim miejscu obciąć swoje wydechy i w odpowiednim rurki dolotowe i nałożyć je na stare rury.

Re: SV1000 vs GSX 1300 R Haybausa - wydech yoshimura przekładka

: wt, 29 sty 2008, 08:40
autor: RaaF
to że model RS3 jest do Hayki i do SV nie znaczy że to ta sama pucha

hayka http://www.yoshimura-rd.com/ps-2094-810 ... -dual.aspx SKU:R149SO (nr art.)
sv 1000 http://www.yoshimura-rd.com/ps-2099-816 ... lt-on.aspx SKU:1130455

no i to chyba rozwiewa watpliwości

Re: SV1000 vs GSX 1300 R Haybausa - wydech yoshimura przekładka

: wt, 29 sty 2008, 23:27
autor: fantomas
RaaF pisze:to że model RS3 jest do Hayki i do SV nie znaczy że to ta sama pucha

hayka http://www.yoshimura-rd.com/ps-2094-810 ... -dual.aspx SKU:R149SO (nr art.)
sv 1000 http://www.yoshimura-rd.com/ps-2099-816 ... lt-on.aspx SKU:1130455

no i to chyba rozwiewa watpliwości
szkoda tylko, że u nas tyle nie kosztują, od ręki bym zamówił.

no właśnie, że to nie rozwiewa wątpliwości. np. instrukcja jest dostępna tylko do jednego z nich, co utrudnia porównanie. nr. katalogowy nic nie znaczy, producenci często dają tej samej części inne oznaczenia i nawet ceny, w zależności od modelu, do którego to sprzedają (tak z ciekawostek, np drzwi do VW Touareg i Porsche Cayene są identyczne, a mają inne numery katalogowe i w takie same w serwisie Porsche kosztują 2x tyle).

nie twierdzę, że w tym wypadku jest tak samo, ale by mnie to nie zdziwiło.

i gwoli wyjaśnienia, nie poszukuję mocy (tego jeszcze mi nie brak), ale dźwięku i wyglądu (oryginalne kominy sa jakies takie, hmmm...), koniecznie z zachowaniem 2 kominów.

Pozdrawiam,

Re: SV1000 vs GSX 1300 R Haybausa - wydech yoshimura przekładka

: pt, 1 lut 2008, 10:46
autor: cerb
A nie jest tak ze wydechy po wyjeciu dB killera robia sie na full przelotowe ? Przeciez wtedy tlumik to zwykla prosta rura z wypelnieniem tlumiacym za siatką, a spaliny wylatuja juz tylko przez pusty srodek. Co innego z dB killerem gdzie faktycznie srodek wydechu staje sie bardziej skomplikowany, ale kto kupuje przelotowe kominy do SV i jezdzi pozniej z dB killerem ? Chyba tylko na przeglad a pozniej do garazu, wymontowac dB killera, rzucic w kąt i niech czeka na kolejny przeglad.

Co do mocy to mysle ze stracisz troche "dołu" ale zyskasz na "gorze", dodaj do tego filterek K&N, zrob "snorkly moda" i masz pod zbiornikiem rasowe V8 jak odkrecisz powyzej 6 tys :twisted: .