Strona 1 z 1
GSX 750F drżenie kierownicy
: pn, 24 mar 2008, 12:27
autor: slawek
wiem ,ze juz ktos mial podobny problem i przyczyna okazala sie opona. u mnie niestety nie, wymienilem opone, kola wywazone, problem pozostal. Jakie jeszcze sa przyczyczyny drżenia kierownicy? drży tylko kiedy ja puszcze, kiedy trzymam nie odczuwam drgan i nie przeszkadza mi to w jezdzie ale troche martwi mnie ten problem. Pozdrawiam.
Re: Drżenie kierownicy
: pn, 24 mar 2008, 13:49
autor: kulawy
łożysko główki ramy, u mnie pomogło.
Re: Drżenie kierownicy
: pn, 24 mar 2008, 15:00
autor: konti
witam mialem ten sam problem, w moim przypadku wina byla po stronie zbyt slabo dokreconej nakretki na glowce ramy czyli tej pod ktora sa lozyska warto tez sprawdzic i nasmarowac lozyska, tzn ja tak zrobilem i pomoglo w 100% pozdrawiam
Re: Drżenie kierownicy
: pn, 24 mar 2008, 21:04
autor: jack_ripper
U mnie to była właśnie opona,ale przyczyn może być kilka: felga może być krzywa, uszkodzone łożysko koła, krzywa tarcza hamulcowa, luz na łozysku główki ramy. Pomaga też mocniejsze skręcenie łozysk główki ramy, bo jesli moto nie ma amortyzatora skrętu to opór jest stawiany właśnie przez łożysko kierownicy. Tzn nie powinna ona nawet na podniesionym kole zbyt lekko się poruszać (wskazany jest pewien opór). Siła skrętu podana jest w serwisówce i można ją ustawić wagą spręzynową.
Re: Drżenie kierownicy
: pn, 24 mar 2008, 22:37
autor: bohas
Jeśłi jeździłeś już trochę tym moto i problem pojawił się z czasem a nic nie grzebałeś przy zawieszeniu ani nie glebnąłeś, to wyeleminowałbym krzywą felge, tarczę hamulcową lub ciężarki na kierownicy. Jeśłi chodzi o łożyska koła, to zużyte wydaja charakterystyczne "huczenie" podczas skrętu w prawo lub lewo. Zagłębiając się w łożyska główki ramy to jest to dość istotny i ważny element łączący przednie zawieszenie z rama i mający duży wpływ na geometrie i prowadzenie moto. Zbyt mocno skręcone utrudnia prowadzenie moto w zakrętach, zbyt luźno, powoduję zjawisko SHIMMY - wpadanie w wibracje.
Aby sprawdzić czy jest luz na łozyskach głowki ramy wystarczy postawić moto na centalnej podstawce (jeśłi jest :mrgreen: ) i energicznie poruszać. (zalacznik 1)
Przyjęte jest aby łożysko dokręcić momentem 35-45 Nm a następnie odkręcic o okolo 1/4 - 1/2 obrotu (zalacznik 2) Następnie należy sprawdzic siłę jakiej trzeba uzyć do przestawienia kierownicy na podniesionym kole. (to o czym pisał
jack_ripper) powinna ona wynośić od 200 do 500 gram (zalacznik 3)
Sam miałem pod koniec sezonu'07 Shimmy, wymieniłem łozyska głowki ramy i "cisza jak makiem zasiał" więc stawiam na 90 % że u Ciebie jest to wina łożysk główki ramy

Re: GSX 750F drżenie kierownicy
: ndz, 6 kwie 2008, 16:23
autor: slawek
No i przyczyna okazalo sie lozysko. co prawda nie bylo luzu ale kierownica nie stawiala zadnego wyczowalnego oporu wiec idac za radami dokrecilem je z odpowiednia sila i problem znikl. dzieki za pomoc. pozdrawiam