Strona 1 z 2

GSX750F K5 - światła awaryjne

: pt, 30 maja 2008, 19:53
autor: Antoine
Czy awaryjne w GSX750F powinny sie swiecic jak kluczyk jest w pozycji OFF lub wogole go nie ma?

Re: GSX750F K5 - światła awaryjne

: ndz, 1 cze 2008, 21:45
autor: Macius-Master
U mnie sie nie swiecą ale nie wiem jak powinno byc naprawde..

Re: GSX750F K5 - światła awaryjne

: pn, 2 cze 2008, 08:58
autor: covboy
Ja u siebie sam robilem awaryjne bo fabrycznie nie było, ale wcześniej sprawdzałem w kilku moto jak ma być. Działają tylko przy włączonej stacyjce. W sumie to logiczne, nie chciałbym żeby ktoś mi na prakingu włączył awaryjne i rozładował aku.

Re: GSX750F K5 - światła awaryjne

: pn, 2 cze 2008, 11:13
autor: luzik
covboy pisze:W sumie to logiczne, nie chciałbym żeby ktoś mi na prakingu włączył awaryjne i rozładował aku.
..z drugiej strony musisz sie gdzies zatrzymac i wyskoczyc za krzaczek ..glupio byloby uslyszec jak ktoś odjeżdża Twoim moto

Re: GSX750F K5 - światła awaryjne

: pn, 2 cze 2008, 12:46
autor: covboy
luzik pisze:
covboy pisze:W sumie to logiczne, nie chciałbym żeby ktoś mi na prakingu włączył awaryjne i rozładował aku.
..z drugiej strony musisz sie gdzies zatrzymac i wyskoczyc za krzaczek ..glupio byloby uslyszec jak ktoś odjeżdża Twoim moto
Hehe, jednak siła reklam jest duża - szczególnie niemieckich ... ;) I tak wygramy !!

Re: GSX750F K5 - światła awaryjne

: wt, 3 cze 2008, 23:18
autor: meyer2
luzik pisze:
covboy pisze:W sumie to logiczne, nie chciałbym żeby ktoś mi na prakingu włączył awaryjne i rozładował aku.
..z drugiej strony musisz sie gdzies zatrzymac i wyskoczyc za krzaczek ..glupio byloby uslyszec jak ktoś odjeżdża Twoim moto

no a jak nie będzie krzaczka :?: :P poza tym po co ci krzaczek, z założenia to światła awaryjne, czyli jak coś się stanie z maszyna... a wtedy zatrzymasz się, bo coś jest nie halo ze sprzętem, a nie z pęcherzem :) a światła awaryjne działają tylko na włączonej stacyjce, dlatego że ... post luzika :) (też tak u siebie zrobiłem)

Re: GSX750F K5 - światła awaryjne

: śr, 4 cze 2008, 00:22
autor: Antoine
meyer2 pisze: a światła awaryjne działają tylko na włączonej stacyjce, dlatego że ... post luzika :) (też tak u siebie zrobiłem)
sprawdzilem - u mnie dzialaja tez na stacyjce w pozycji swiatel pozycyjnych :mrgreen:

Re: GSX750F K5 - światła awaryjne

: śr, 4 cze 2008, 09:43
autor: covboy
Antoine pisze:
meyer2 pisze: a światła awaryjne działają tylko na włączonej stacyjce, dlatego że ... post luzika :) (też tak u siebie zrobiłem)
sprawdzilem - u mnie dzialaja tez na stacyjce w pozycji swiatel pozycyjnych :mrgreen:
To załatwia temat "krzaczka". U mnie niestety tak nie ma.

Re: GSX750F K5 - światła awaryjne

: śr, 4 cze 2008, 13:36
autor: mikiet
siema
ja mam dla Was dobry pomysł, bo od kiedy zepsuł mi się alarm ( a był taki zaj... że jego odłączenie trwało 3 godziny przez spec. od alarmów), że teraz mam taki pstryczek pod siedzeniem który odłącza pompę paliwa (taka pozostałość po alarmie-bardzo fajna rzecz). Ja w ogóle się lubuję ostatnio w pstryczkach pod siedzeniem (kto widział w Borsku ten wie:D).
W każdym razie, ja bym zrobił takie coś do awaryjnych i do aku-nie będzie problemu z włączeniem awaryjnych i zostawieniem moto. naturalnie to wszystko bez kluczyka:)

pozdro :mrgreen:

Re: GSX750F K5 - światła awaryjne

: ndz, 6 paź 2013, 19:01
autor: gsx750mir
sorry ze odkopuje tak stary post ale mam zapytanie czy jest jakaś opcja by w GSX750F w którym niema seryjnie zamontowanych awaryjnych takie zamontować . Pytam bo ostatnio stanąłem na poboczu jak byłem w trasie to prawie gość we mnie wjechał bo było już ciemnawo choć miałem postojowe włączone.

Re: GSX750F K5 - światła awaryjne

: ndz, 6 paź 2013, 21:43
autor: arturssp
Zrobić się da, jeśli przerywacz "pociągnie" 2x większe obciążenie. Sposób najprostszy (czyli awaryjne działają tylko po przekręceniu stacyjki - jak normalne kierunki) wygląda tak: dobrać się do kabli idących od przełącznika kierunków, znaleźć kable idące do żarówek i kabel idący do przerywacza. Do kabli idących do żarówek dolutować po jednej diodzie (np Shottky 1N5822 - mniejszy spadek napięcia i mniej się grzeje) katoda diody do kabla, anody złączyć razem i między punkt połączenia anod a kabel idący do przerywacza wstawić jakiś przełącznik. Diody potrzebne, żeby normalne kierunki działały.
Można i bez diod, ale wtedy trzeba przełącznik podwójny - wtedy jedną sekcją zwierać kable do żarówek a drugą sekcją dołączyć kabel od przerywacza.

Re: GSX750F K5 - światła awaryjne

: ndz, 6 paź 2013, 22:04
autor: gsx750mir
hmmm ale może uszkodzić przerywacz ? wydaje mi sie ze przy większym obciążeniu będzie 2 razy wolniej migał niż kierunki?

Re: GSX750F K5 - światła awaryjne

: ndz, 6 paź 2013, 22:07
autor: arturssp
Uszkodzić się nie powinien. Jeśli jest elektroniczny, z normalnym przekaźnikiem, to nic się nie stanie. A raczej taki już jest w tym roczniku. Może być tylko taki problem, że jeśli mierzy sobie prąd (elektroniczne mierzą prąd i stąd "wiedzą", że trzeba migać szybciej jak się żarówka spali) i większe obciążenie potraktuje jako zwarcie to może wcale nie migać.

Re: GSX750F K5 - światła awaryjne

: ndz, 6 paź 2013, 22:12
autor: gsx750mir
aha wiec może nie działać to ja poszukam czegoś w necie :) bo się boje kombinować ze coś się spali.

Re: GSX750F K5 - światła awaryjne

: ndz, 6 paź 2013, 22:14
autor: arturssp
Wydaje mi się, że będzie działać normalnie - raczej nikt nie robił 2 różnych przerywaczy do wersji z awaryjnymi i bez. Inny jest tylko przełącznik kierunków :)