Planuję przbudować swojego litra K6 na tor,chodzi mi o amatorkie przygotowanie sprzętu .
Czy są jakieś kpl. zestawy do kupienia,aby z wersji cywilnej zrobić sport,jakieś linki sklepów,namiary?
Przygotowanie na tor.
Moderator: Emil
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 931
- Rejestracja: śr, 31 sty 2007, 16:34
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydzia
Re: Przygotowanie na tor.
to co na początek potrzebujesz to owiewki.... jeśli oryginalne chcesz
zostawić (nie zniszczyć) to z zamienników masz TU i crash pady wszystko w wiadomy celu :lol: ...
kosmetyka w postaci zabezpieczenia filtra oleju i wlewu, demontaż oświetlenia, lusterek, kierunków,
wymiana stelaża pod zegary(owiewkę) oponki ... po prostu wywalasz wszystko to co zbyteczne :mrgreen:
ps. pojawia się wyniki łatając sam zdecydujesz co jest nie tak, kierownica
sety inne(dopasowanie do sylwetki i stylu jazdy), hebel (klocki-pompa), przełożenia,
dopasowanie zawieszenia(do wymiany na akcesoryjne włącznie) itd,itd,itd
kasa,kasa,kasa studnia bez dna.......
temat trudny do wyczerpania, wpadnij do Poznania od czwartku do niedzieli(?)
zaczyna się runda jeżdżą nasze chłopaki wiec będzie okazja w miarę możliwości
(myślę udziela Tobie wskazówek) będzie okazja luknąć na żywo jak to się ma i dopingować :jupi: .....
wybieram się wiec przekaże skromna wiedzę i oprowadzę :mrgreen:
zostawić (nie zniszczyć) to z zamienników masz TU i crash pady wszystko w wiadomy celu :lol: ...
kosmetyka w postaci zabezpieczenia filtra oleju i wlewu, demontaż oświetlenia, lusterek, kierunków,
wymiana stelaża pod zegary(owiewkę) oponki ... po prostu wywalasz wszystko to co zbyteczne :mrgreen:
ps. pojawia się wyniki łatając sam zdecydujesz co jest nie tak, kierownica
sety inne(dopasowanie do sylwetki i stylu jazdy), hebel (klocki-pompa), przełożenia,
dopasowanie zawieszenia(do wymiany na akcesoryjne włącznie) itd,itd,itd
kasa,kasa,kasa studnia bez dna.......
temat trudny do wyczerpania, wpadnij do Poznania od czwartku do niedzieli(?)
zaczyna się runda jeżdżą nasze chłopaki wiec będzie okazja w miarę możliwości
(myślę udziela Tobie wskazówek) będzie okazja luknąć na żywo jak to się ma i dopingować :jupi: .....
wybieram się wiec przekaże skromna wiedzę i oprowadzę :mrgreen:
[
Re: Przygotowanie na tor.
To opisałeś temat wyczerpujaco :mrgreen: Jak widzę temat rzeka,aby zbudować samemu taki sprzęt.Tak sie zastanawiam,czy nie kupić lepiej sprzęta już częściowo zrobionego...?
Co do Poznania,to myślę że na weekend znajdę czas i podjadę
Co do Poznania,to myślę że na weekend znajdę czas i podjadę
-
- Moderator
- Posty: 4323
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 14
Re: Przygotowanie na tor.
najwazniejsze przy przygotowaniu sprzetu to zeby byl tani w przygotowaniu i tani w naprawieniu po wykladce
wiec owiewki torowe (dodatkowo pozwalaja startowac nie tylko w pretendentach ale np w rookie, oszczedzaja drogie owiewki, swiatla itp, latwo je skleic w przypadku pekniecia - szpachla z włóknem szklanym lub np. zywica) - takie owiewki mozna zrobic nawet samemu, ukladasz gazete na org, smarujesz zywica i czekasz az wyschnie, potem zdejmujesz, wzmacniasz "siatka" i kolejna warstwa i gotowe
dodatkowo warto wszelkie stelaze (siedzenie, zegary) zastapic stalowymi pretami (nawet z jakis odpadow) - org stelaze sie szybko lamia, stelaz tyl jest za dlugi /pasazera nie bedziesz raczej wozil, chociaz to roznie bywa, bo ja np. czesto po torze z pasazerem zasuwam :mrgreen: / a jak za dlugi to jeszcze latwiej zlamac, dodatkowo stal mozna wyprostowac a aluminium sie zlamie
dodatkowo zadbaj o stan techniczny pojazdu i reszte kasy przeznacz na opony i treningi (ew. z przydatnych rzeczy to mozna jeszcze zmienic przelozenie oraz dokupic np koce)
owiewki robi np. wspomniany dodar, plastbike, z drozszych to np bikes plast
a co do pozostalych wydatkow to sobie daruj (niektorzy jeszcze amortyzator skretu uwazaja za sensowne wymienic) i przede wszystkim pracuj nad technika - to nie jest latwe bo zawsze korci zeby "jeszcze cos wymienic"
PS. porzadne ubranko, zolw, buty i kask z aktualna homologacja masz oczywiscie?
wiec owiewki torowe (dodatkowo pozwalaja startowac nie tylko w pretendentach ale np w rookie, oszczedzaja drogie owiewki, swiatla itp, latwo je skleic w przypadku pekniecia - szpachla z włóknem szklanym lub np. zywica) - takie owiewki mozna zrobic nawet samemu, ukladasz gazete na org, smarujesz zywica i czekasz az wyschnie, potem zdejmujesz, wzmacniasz "siatka" i kolejna warstwa i gotowe
dodatkowo warto wszelkie stelaze (siedzenie, zegary) zastapic stalowymi pretami (nawet z jakis odpadow) - org stelaze sie szybko lamia, stelaz tyl jest za dlugi /pasazera nie bedziesz raczej wozil, chociaz to roznie bywa, bo ja np. czesto po torze z pasazerem zasuwam :mrgreen: / a jak za dlugi to jeszcze latwiej zlamac, dodatkowo stal mozna wyprostowac a aluminium sie zlamie
dodatkowo zadbaj o stan techniczny pojazdu i reszte kasy przeznacz na opony i treningi (ew. z przydatnych rzeczy to mozna jeszcze zmienic przelozenie oraz dokupic np koce)
owiewki robi np. wspomniany dodar, plastbike, z drozszych to np bikes plast
a co do pozostalych wydatkow to sobie daruj (niektorzy jeszcze amortyzator skretu uwazaja za sensowne wymienic) i przede wszystkim pracuj nad technika - to nie jest latwe bo zawsze korci zeby "jeszcze cos wymienic"
PS. porzadne ubranko, zolw, buty i kask z aktualna homologacja masz oczywiscie?
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Re: Przygotowanie na tor.
Dobrze posłuchać wskazówek,ludzi którzy siedzą w tym temacie i wiedzą sporo.
Zamierzam zrobić sprzęt jeszcze w tym sezonie,lecz z drugiej strony szkoda,bo już po drogach przestanę śmigać.Może to i lepiej,bo to co się dzieje z kulturą na Polskich szlakach to już temat rzeka.Myślę że bezpieczniej jest latać na obiektach zamkniętych i daje to więcej frajdy
Mamy tutaj obok Z.G. w Starym Kisielinie tor kartingowy,są ciasne zakręty,ale technicznie można polatać.Choć jest projekt na rozbudowę toru pod motocykle
Jeśli tak będzie,to kto wie,może i zaczniecie się do nas wybierać
Podziękowania za wszelką pomoc i dobre wskazówki
Zamierzam zrobić sprzęt jeszcze w tym sezonie,lecz z drugiej strony szkoda,bo już po drogach przestanę śmigać.Może to i lepiej,bo to co się dzieje z kulturą na Polskich szlakach to już temat rzeka.Myślę że bezpieczniej jest latać na obiektach zamkniętych i daje to więcej frajdy
Mamy tutaj obok Z.G. w Starym Kisielinie tor kartingowy,są ciasne zakręty,ale technicznie można polatać.Choć jest projekt na rozbudowę toru pod motocykle
Jeśli tak będzie,to kto wie,może i zaczniecie się do nas wybierać
Podziękowania za wszelką pomoc i dobre wskazówki