Power Commander III

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
smoq73

Power Commander III

Post autor: smoq73 »

Mam mozliwosc nabycia za bardzo rozsądne pieniadze PCIII. Jest on zainstalowany w innym K.jednosladzie, i w zwiazku z tym mam pytanie.
Czy taki PCIII mozna przeprogramowac pod VZR??? czy wtyki się będą zgadzały? Pozdrawiam smoq

edit: na stronie www.powercommander.com znalazlem mapy do VZR z różnymi układami wydechowymi równiez oryginalnym
Koala
BS Brother
BS Brother
Posty: 74
Rejestracja: pn, 28 maja 2007, 18:36
Województwo: mazowieckie
Kontakt:

Re: Power Commander III

Post autor: Koala »

różna długość kabli, wtyczki tez mogą się różnić, bez strojenia PC w serwisie to nie ma też co do tematu podchodzić, pamiętaj że jeśli PC chodziło np . z 4 cylindrowym silnikiem to tez lipa, nie mam pewności co do napięć na czujniku otwarcia przepustnicy bo z tego miejsca też jest zbierany sygnał i jak na moje to bez rozmowy z fachurą która zakładała już taki sprzęt w VZR to nie ma co bo pamiętaj o solenoidzie z którym też musisz coś zrobić no i bez tuningu wydechu (ale wtedy mało kto chce jechać za tobą no i niebiescy się czepiają) i filtrów powietrza to niewielka różnica w odczuciach w takiej maszynie jak VZR po za większym spalaniem i efektownymi strzałami z ruch wydechowych
jeden taki pierdek tu wyskoczył
filmik u dołu strony
http://www.sites.google.com/site/suzuki ... aust-cobra
Ostatnio zmieniony czw, 27 sty 2011, 19:36 przez Koala, łącznie zmieniany 1 raz.
_________________
________
VZR 1800
smoq73

Re: Power Commander III

Post autor: smoq73 »

Koala pisze: ...ciach... to niewielka różnica w odczuciach w takiej maszynie jak VZR po za większym spalaniem i efektownymi strzałami z ruch wydechowych ...ciach...
Mnie zależy głównie na poprawie 2 i 5 biegu, one mają ograniczoną moc przez mape zapłonu, PC by mi to zalatwil. Umowie sie na hamowni aby mi sprobowali to podlaczyc. Co do wydechow to mam porysowane, wiec tez mnie czeka wymiana, oryginalne są koszmarnie drogie wiec pewnie bedzie jakiś V&H czy inna kobra.

pzdr i dzieki za pomoc
rookie

Re: Power Commander III

Post autor: rookie »

może się mylę, ale czy nie możesz zmienić map pod korektę dla 2 i 3 biegu?
Koala
BS Brother
BS Brother
Posty: 74
Rejestracja: pn, 28 maja 2007, 18:36
Województwo: mazowieckie
Kontakt:

Re: Power Commander III

Post autor: Koala »

PC nie rozróżnia biegu na którym w danej chwili jedziesz więc nie jest w stanie poprawić osiągów na 2 i 5 biegu bez przesterowania mieszanki na innych biegach (pogorszenia wyników) lub odwrotnie -> poprawić wynik na pozostałych biegach ale 2 i 5 będą nadal niedowartościowane.
PC w zależności od ustawienia przepustnicy i obrotów silnika wydłuża lub skraca czas otwarcia wtrysków. Nie wiem jak to jest rozwiązane w VZR ale jeśli modyfikacja mapy zapłonowej dla 2 i 5 biegu wykonana jest np przy pomocy przyspieszania i opóźniania momentu zapłonu to PC w żaden sposób nie jest w stanie wpłynąć na tą zmienną.

PC jest jedynie półśrodkiem w poprawieniu osiągów silnika więc z definicji tylko połowicznie jest w stanie wpłynąć na osiągi.

Z doświadczenia dodam że PC wrażliwe jest na wahania ciśnienia atmosferycznego nie mówiąc o wypadach w wysokie góry. Przy takich wahnięciach ciśnienia każdorazowo powinno stroić się PC na hamowni co w praktyce nie jest niewykonalne. Pomijam sam fakt zatankowania paliwa o innej oktanowości. Nie bez powodu na stronach producenta PC mowa jest że ustrojstwo to zakładać należy do maszyn jeżdżących po torze a co za tym idzie dysponujących odpowiednim zapleczem technicznym.
Jeśli to w.w. nie przeszkadza Tobie to faktycznie PC + wydech + filtry potrafi podnieść moc w VZR nawet o ok. 10 koni.
Te dwa wykresy to charakterystyki silnika po założeniu PC i wydechów Cobry ;)
http://lh6.ggpht.com/_oJl0MVN8K2U/Rqnrl ... mownia.jpg
http://lh5.ggpht.com/_oJl0MVN8K2U/Rqnrl ... mownia.jpg
_________________
________
VZR 1800
ODPOWIEDZ