GS 500 - Lagi zmiana na inne...
Moderator: bohas
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 1821
- Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 8
Re: Lagi GS
GS, mimo jednej tarczy z przodu, ma całkiem niezłe hamulce. Jak chcesz poprawić, to zmień przewód na oplot i na tym poprzestań. GSa szybko się zmienia, nowy nabywca nie zapłaci za 2 tarcze z przodu a będzie się obawiał ingerencji w przednie zawieszenie. Wg mnie nie warto, ale zrobisz jak zechcesz....
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
-
- BS Brother
- Posty: 759
- Rejestracja: czw, 14 cze 2007, 20:55
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Lagi GS
Waldex dobrze pisze, lagi od Gixxa w GSie ? Nawet jak się da, to nie wiem za bardzo, po co.
Dyskutowaliśmy kiedyś z jednym z kolegów (może się tu odezwie ) na temat zmiany samych zacisków, tarcz, pompy hamulcowej na mocniejsze w innej, małej Suzi (przy zostawieniu starych lag) i według mnie nie byłoby to bezpieczne, lagi mogłyby się zawinąć pod motocykl przy mocniejszym hamowaniu (o.k., oczywiście to przenośnia, chodzi o większe siły wyginające zawieszenie, które mogłyby np. spowodować niestabilność w czasie hamowania, a może i wygięcie lag).
Kolega ma inne zdanie, ale to już może on napisze
Kasia ma w swoim GS-ie oplot, uważam, że sprawuje się bardzo dobrze. Nie zwiększa specjalnie siły hamowania, ale kapitalnie poprawia wyczucie punktu, kiedy hamulce zaczynają blokować koło. Jeśli chcesz inwestować, kup przewody w oplocie.
Dyskutowaliśmy kiedyś z jednym z kolegów (może się tu odezwie ) na temat zmiany samych zacisków, tarcz, pompy hamulcowej na mocniejsze w innej, małej Suzi (przy zostawieniu starych lag) i według mnie nie byłoby to bezpieczne, lagi mogłyby się zawinąć pod motocykl przy mocniejszym hamowaniu (o.k., oczywiście to przenośnia, chodzi o większe siły wyginające zawieszenie, które mogłyby np. spowodować niestabilność w czasie hamowania, a może i wygięcie lag).
Kolega ma inne zdanie, ale to już może on napisze
Kasia ma w swoim GS-ie oplot, uważam, że sprawuje się bardzo dobrze. Nie zwiększa specjalnie siły hamowania, ale kapitalnie poprawia wyczucie punktu, kiedy hamulce zaczynają blokować koło. Jeśli chcesz inwestować, kup przewody w oplocie.
Szary Bandit 1200S K4 (nie ma to jak olejaki !)
>> Born to ride motorcycles <<
GG: 41812
>> Born to ride motorcycles <<
GG: 41812
Re: Lagi GS
Nie obraz sie Wodson ale IMHO to zupelnie bez sensu (delikatnie mowiac ) Dodatkowa tarcza dla efektu wizualnego? :roll: Idzie zima, wypiesc swojego GS, odloz troche kasy... i wiosna dla efektu wizualnego kup sobie SV-ke albo gixera.wodson pisze:Te modyfikacje robię bardziej pod katem wizualnym niż efektywności hamowania.
-
- Moderator
- Posty: 6448
- Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
- Polubił posty: 17
- Otrzymane Polubienia: 22
Re: Lagi GS
No i dodatkowo to " na oko, to chłop w szpitalu ......", trzeba mierzyć i jeszcze raz mierzyć a do tego poznać sztywność i wytrzymałość każdego elementu wg mnie nie będzie dobrze jeżeli elementy będą się różniły swoimi własnościami. Jak dla mnie to to wyjdzie "wiejski tuning" znaczy kompletne wyrzucenie kasy w błoto. Pozdrawiam
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Lagi GS
Dyskusja, chociaż dziwna, to raczej bardziej w "On Road" się nadaje.
Dlatego przenoszę. Może znajdzie się ktoś z otwartą głową i podobnym podejściem :roll:
Dlatego przenoszę. Może znajdzie się ktoś z otwartą głową i podobnym podejściem :roll:
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
-
- BS Brother
- Posty: 1884
- Rejestracja: śr, 1 mar 2006, 12:57
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Wawa ale w sercu Pomorskie
- Polubił posty: 1
Re: GS 500 - Lagi zmiana na inne...
Jesli chodzi o Sv-ke, to moge powiedziec tylko o litrze, jak narazie nawiniete ponad 50tkm i zadnej awarii nie bylo, jedyna rzecz jaka trzeba bylo wymienic to silownik sprzegla. Nie bede wspominac o oponach i zestawie napedowym bo wg. mnie nie dotyczy to awarii tylko zwyklego zuzycia.
Z tego co slyszalem to nie mozna powiedziec ze zarowno mala jak i duza SV-ka jest awaryjna o ile jest nalezycie serwisowana.
Z tego co slyszalem to nie mozna powiedziec ze zarowno mala jak i duza SV-ka jest awaryjna o ile jest nalezycie serwisowana.
Adam
Life is too short to be bored
GS500F ---> sprzedany
SV1000S K4
S1200
tel. 602 536 440
Life is too short to be bored
GS500F ---> sprzedany
SV1000S K4
S1200
tel. 602 536 440
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 528
- Rejestracja: ndz, 2 kwie 2006, 18:46
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Augsburg/Gliwice
Re: GS 500 - Lagi zmiana na inne...
Ello, chcesz uzupełnić wiedzę na temat SV skorzystaj z wyszukiwarki już nie jedno było napisane. A jeśli masz dodatkowe pytania załóż nowy temat :angry_smile: bo inaczej się burdel robiwodson pisze:Pit
z tego co słyszałem że SV to wadliwy motocykl ( czy dobrze słyszałem ?) a GSx-R
ze to nie GS :angry_smile:Mar pisze:Jesli chodzi o Sv-ke, to moge powiedziec tylko...
Ależ proszę :jezyk:wodson pisze:Dziękuje za słowa krytyki.
+48604276100 +491729778995 http://www.bikepics.com/members/suzinas/
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 552
- Rejestracja: pt, 11 kwie 2008, 14:22
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Supraśl
Re: GS 500 - Lagi zmiana na inne...
Pewnie że w GS-e wizualnie brakuje drugiej tarczy. Moim zdaniem pomysł nie jest pozbawiony sensu. Przy okazji można poprawić właściwości hamulców. Ważne tylko żeby zrobić to z głową tzn. bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Ja bym raczej nie spawał uchwytów do lagi, bo takich rzeczy jak hamulce nie powinno się spawać. Ja byłbym za opcją wymiany lagi na kompatybilną, tak żeby wszystko pasowało fabrycznie: mocowanie zacisku, średnica i szerokość odsadzenia tarczy. Nie jestem w stanie powidzieć jaki model będzie pasował bez przeróbek, trzeba pogooglać i pomierzyć u kolegów. Jakbys potrzebował wymiarów z SV-ki to daj znać. Drugą opcją jest wymiana całego przodu - lepszy wariant acz miej przyjazny finansowo. W każdym razie powodzenia życzę !!
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 49
- Rejestracja: pn, 28 kwie 2008, 23:04
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: GS 500 - Lagi zmiana na inne...
Zgadzam się, że spawanie uchwytów do lag ze stopów lekkich może przynieść drastyczne zwiększenie skuteczności hamulca na zasadzie kija w szprychy (tu zacisku)
Jak pisał Covboy przy wymianie lagi należałoby zachować
-średnicę rury teleskopu:
GS500 37mm
GSF chyba 41mm
a także odległość mocowania zacisku od osi koła, czyli laga powinna pochodzić z motocykla o identycznej średnicy tarczy.
Wypadałoby sensownie umocować przewody ciśnieniowe, żeby się nie przecierały na jakichś krawędziach i zmienić pompę hamulcową na większą średnicę.
Nie wiem jak miałoby wyglądać mocowanie drugiej tarczy w GSie, ale na zdjęciach koła znalezionych w necie piasta po drugiej stronie jest sfazowana i nie ma wystarczającej średnicy pod tarczę.
Nawet gdyby była symetryczna to montaż tarczy w samodzielnie wykonanych otworach też nie budzi zaufania.
Gdybym się decydował na taka operację szukałbym z innego motocykla zestawu przynajmniej: koło oryginalnie z dwiema tarczami i lagi pasujące do rur w GSie, ale z zaciskami 4-tłoczkowymi żeby z tej wymiany coś było:)
Warunkiem jest zachowanie rozstawu lag w stosunku do dawcy, albo wymiana całego przodu jak sugerował Covboy.
Moim skromnym zdaniem jeśli hamulec w GSie wytwarza siłę hamowania pozwalającą na zablokowanie koła, to żaden mocniejszy hamulec nie spowoduje hamowania z większym przeciążeniem -> nie obciąży bardziej zawieszenia.
Spodziewane efekty wszelkich modyfikacji to lepsze wyczucie, mniejsza siła potrzebna na klamce, mniejszy skok jałowy, odporność na przegrzanie (druga tarcza), lepsze samopoczucie, czy w tym temacie wygląd:)
Każde poprawienie wyczucia i dozowalności hamulca powinno ułatwić hamowanie na granicy przyczepności -> poprawić bezpieczeństwo.
Co do sensowności takich ulepszeń w GSie - zgadzam się z kolegami, że lepiej zainwestować w nowy pojazd, poza hamulcami sprawimy sobie zawieszenie i silnik:)
Tak powie pewnie każdy kto tej wymiany już dokonał, przed nią świat wygląda trochę inaczej...
Jeszcze w temacie: naście lat temu kolega założył do ETZ drugą tarczę - wszyscy byli pod wrazeniem :wow: :wow:
oczywiście nie bawił się w zmianę lag czy dodatkowe zaciski więc wyglądało to dość bezpiecznie
Jak pisał Covboy przy wymianie lagi należałoby zachować
-średnicę rury teleskopu:
GS500 37mm
GSF chyba 41mm
a także odległość mocowania zacisku od osi koła, czyli laga powinna pochodzić z motocykla o identycznej średnicy tarczy.
Wypadałoby sensownie umocować przewody ciśnieniowe, żeby się nie przecierały na jakichś krawędziach i zmienić pompę hamulcową na większą średnicę.
Nie wiem jak miałoby wyglądać mocowanie drugiej tarczy w GSie, ale na zdjęciach koła znalezionych w necie piasta po drugiej stronie jest sfazowana i nie ma wystarczającej średnicy pod tarczę.
Nawet gdyby była symetryczna to montaż tarczy w samodzielnie wykonanych otworach też nie budzi zaufania.
Gdybym się decydował na taka operację szukałbym z innego motocykla zestawu przynajmniej: koło oryginalnie z dwiema tarczami i lagi pasujące do rur w GSie, ale z zaciskami 4-tłoczkowymi żeby z tej wymiany coś było:)
Warunkiem jest zachowanie rozstawu lag w stosunku do dawcy, albo wymiana całego przodu jak sugerował Covboy.
prawisz o VXie lżejszym o 2kg od GFSa?powell pisze: Dyskutowaliśmy kiedyś z jednym z kolegów (może się tu odezwie ) na temat zmiany samych zacisków, tarcz, pompy hamulcowej na mocniejsze w innej, małej Suzi (przy zostawieniu starych lag)
Napisze:)powell pisze: i według mnie nie byłoby to bezpieczne, lagi mogłyby się zawinąć pod motocykl przy mocniejszym hamowaniu (o.k., oczywiście to przenośnia, chodzi o większe siły wyginające zawieszenie, które mogłyby np. spowodować niestabilność w czasie hamowania, a może i wygięcie lag).
Kolega ma inne zdanie, ale to już może on napisze
Moim skromnym zdaniem jeśli hamulec w GSie wytwarza siłę hamowania pozwalającą na zablokowanie koła, to żaden mocniejszy hamulec nie spowoduje hamowania z większym przeciążeniem -> nie obciąży bardziej zawieszenia.
Spodziewane efekty wszelkich modyfikacji to lepsze wyczucie, mniejsza siła potrzebna na klamce, mniejszy skok jałowy, odporność na przegrzanie (druga tarcza), lepsze samopoczucie, czy w tym temacie wygląd:)
Każde poprawienie wyczucia i dozowalności hamulca powinno ułatwić hamowanie na granicy przyczepności -> poprawić bezpieczeństwo.
Co do sensowności takich ulepszeń w GSie - zgadzam się z kolegami, że lepiej zainwestować w nowy pojazd, poza hamulcami sprawimy sobie zawieszenie i silnik:)
Tak powie pewnie każdy kto tej wymiany już dokonał, przed nią świat wygląda trochę inaczej...
Jeszcze w temacie: naście lat temu kolega założył do ETZ drugą tarczę - wszyscy byli pod wrazeniem :wow: :wow:
oczywiście nie bawił się w zmianę lag czy dodatkowe zaciski więc wyglądało to dość bezpiecznie
-
- BS Brother
- Posty: 759
- Rejestracja: czw, 14 cze 2007, 20:55
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: GS 500 - Lagi zmiana na inne...
Jeśli zdjąłeś już:
1. uszczelkę przeciwkurzową (rysunek 7.9)
2. zawleczkę przytrzymującą zimmering (rysunek 7.10)
3. Masz odkręcony górny korek w rurze, wylany olej i wyjętą sprężynę z dystansami
4. masz odkręconą śrubę 21 (patrz niżej)
to możesz po prostu wsunąć maksymalnie rurę do goleni i zdecydowanym ruchem wysunąć. Element 3 na zdj. 7.12 wypchnie uszczelkę a ty będziesz miał w jednym ręku goleń, a w drugim rurę. Trzeba to robić delikatnie, ale dość mocno... hmmm, nie wiem, jak to wytłumaczyć, po maksymalnie kilku próbach powinno wyjść.
Co do śruby 21 - są dwie metody na jej odkręcenie.
1. jeśli sprężyna jest jeszcze w ladze, górny korek rury zakręcony (oleju może już nie być), odwracasz lagę golenią do góry, wciskasz zawieszenie jak mocno się da i odkręcasz śrubę pneumatykiem,
2. jeśli sprężynę masz już wyjętą, pozostaje Ci użyć specjalnego, długiego klucza, który zablokuje obracanie się elementu wewnątrz rury, ja ten klucz zrobiłem z nakrętki przyspawanej do stalowego pręta.
1. uszczelkę przeciwkurzową (rysunek 7.9)
2. zawleczkę przytrzymującą zimmering (rysunek 7.10)
3. Masz odkręcony górny korek w rurze, wylany olej i wyjętą sprężynę z dystansami
4. masz odkręconą śrubę 21 (patrz niżej)
to możesz po prostu wsunąć maksymalnie rurę do goleni i zdecydowanym ruchem wysunąć. Element 3 na zdj. 7.12 wypchnie uszczelkę a ty będziesz miał w jednym ręku goleń, a w drugim rurę. Trzeba to robić delikatnie, ale dość mocno... hmmm, nie wiem, jak to wytłumaczyć, po maksymalnie kilku próbach powinno wyjść.
Co do śruby 21 - są dwie metody na jej odkręcenie.
1. jeśli sprężyna jest jeszcze w ladze, górny korek rury zakręcony (oleju może już nie być), odwracasz lagę golenią do góry, wciskasz zawieszenie jak mocno się da i odkręcasz śrubę pneumatykiem,
2. jeśli sprężynę masz już wyjętą, pozostaje Ci użyć specjalnego, długiego klucza, który zablokuje obracanie się elementu wewnątrz rury, ja ten klucz zrobiłem z nakrętki przyspawanej do stalowego pręta.
Szary Bandit 1200S K4 (nie ma to jak olejaki !)
>> Born to ride motorcycles <<
GG: 41812
>> Born to ride motorcycles <<
GG: 41812
-
- BS Brother
- Posty: 759
- Rejestracja: czw, 14 cze 2007, 20:55
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: GS 500 - Lagi zmiana na inne...
No przecież powiedziałem ...wodson pisze: twoje porady się przydały, szkoda ze tylko, że na samym początku nie powiedziałeś, że najpierw trzeba odkręcić śrubę 21 a potem wyjąc rurę z goleni:P
Powodzenia w dłubaniu, masz jeszcze trochę czasu do wiosny.
Szary Bandit 1200S K4 (nie ma to jak olejaki !)
>> Born to ride motorcycles <<
GG: 41812
>> Born to ride motorcycles <<
GG: 41812
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 1821
- Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 8
Re: GS 500 - Lagi zmiana na inne...
Monza się bawić... :mrgreen: Uważaj w deszczu teraz 2, albo 3 krotnie bardziej. GS to lekkie moto.wodson pisze:Dla potwierdzenia już jeździłem jest ok hamuje 2x jak nie 3 x razy lepiej od jednego zacisku
Monza się bawić?
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
Re: GS 500 - Lagi zmiana na inne...
Gratulacje pomysł kontrowersyjny :angry_smile:
mam nadzieje, że do końca będzie udany
mam nadzieje, że do końca będzie udany
Suzuki GSF 1200s k6 Bandit
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: GS 500 - Lagi zmiana na inne...
eh ..nie ma to jak te uczucie gdy sie samemu cos zrobilo
..tylko zjedz flexem ten znaczek yamashki z zbiorniczka pompy
..tylko zjedz flexem ten znaczek yamashki z zbiorniczka pompy
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
-
- BS Brother
- Posty: 992
- Rejestracja: ndz, 23 maja 2004, 19:04
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: GS 500 - Lagi zmiana na inne...
Gratulacje, hamulce już masz, teraz silniczek 1200 zainstaluj i w drogę. Powodzenia
Pozdrawiam. Przemek
GSF1200S
GSF1200S