GSF 600 - Problemy po dłuższej przerwie w użytkowaniu
Moderator: bohas
-
- BS Brother
- Posty: 604
- Rejestracja: pt, 30 maja 2008, 15:47
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Kościan
GSF 600 - Problemy po dłuższej przerwie w użytkowaniu
Witam kolega, który jeszcze nie zdążył zalogować się na forum, bo dopiero stał się posiadaczem Bandita 600 S (mojego czerwonego, byłego) Przesłał mi maila z prośbą o pomoc:
> Dzisiejsza słoneczna pogoda pozwoliła mi w końcu usiąść na moto.
> Odpala rewelacyjnie, pokręciłem się trochę po osiedlu i pojechałem w dalszą
> podróż.
> Po ok. 30 km super jazdy silnik zaczął słabnąć i gasnąć na wolnych obrotach.
> Za pierwszym razem po ok. 5 min odpalił i zacząłem wracać do domu.
> Po jakimś czasie silnik znowu zaczął słabnąć i zgasł. Myślałem, że już go
> nie odpalę. Nawet po 0,5 godz. Nie chciał "zagadać". Odzywał się tylko na
> ssaniu i od razu gasł. Po przepchaniu ok. 3 km i ok. godzinie czasu silnik
> ostygł i resztkami akumulatora udało mi się go odpalić i dojechać do garażu.
> Podłączyłem akumulator i po naładowaniu (gdy silnik znowu jest zimny) pali i
> pracuje bez zarzutów.
Od siebie dodam, że moto miało wymieniane świece ok 5000 km temu, stało ostatnio 3 miechy niejeżdżone.
Serdecznie w swoim i kolegi imnieniu proszę o pomoc.
> Dzisiejsza słoneczna pogoda pozwoliła mi w końcu usiąść na moto.
> Odpala rewelacyjnie, pokręciłem się trochę po osiedlu i pojechałem w dalszą
> podróż.
> Po ok. 30 km super jazdy silnik zaczął słabnąć i gasnąć na wolnych obrotach.
> Za pierwszym razem po ok. 5 min odpalił i zacząłem wracać do domu.
> Po jakimś czasie silnik znowu zaczął słabnąć i zgasł. Myślałem, że już go
> nie odpalę. Nawet po 0,5 godz. Nie chciał "zagadać". Odzywał się tylko na
> ssaniu i od razu gasł. Po przepchaniu ok. 3 km i ok. godzinie czasu silnik
> ostygł i resztkami akumulatora udało mi się go odpalić i dojechać do garażu.
> Podłączyłem akumulator i po naładowaniu (gdy silnik znowu jest zimny) pali i
> pracuje bez zarzutów.
Od siebie dodam, że moto miało wymieniane świece ok 5000 km temu, stało ostatnio 3 miechy niejeżdżone.
Serdecznie w swoim i kolegi imnieniu proszę o pomoc.
SUZUKI GSF 600 S 97' ,... SUZUKI GSF 600 S K3',... Suzuki GSF 1250 SA K7,... ... ... ..Y MT-07 16'…,…ATAS 20’
721-23-55-33
721-23-55-33
-
- The Real One
- Posty: 376
- Rejestracja: pn, 26 gru 2005, 15:11
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łowicz
Re: GSF 600 Problemy po dłuższej przerwie w użytkowaniu
Witam.
Powodów moze byc wiele.Sprawdziłbym luzy zaworowe.Mialem kiedys taki egzemplarz,na zimno zapalal bez problemów ,po nagrzaniu i zgaszeniu trudno go bylo uruchomic.Wystarczala mu godzina na wystygniecie i zapalal.Po wyregulowaniu luzów problem znikl.Okazalo sie ,że zawory mialy za maly luz i jak sie rozgrzal silnik podpieraly sie i nie bylo odpowiedniego cisnienia na cylindrach.
pozdrawiam
Powodów moze byc wiele.Sprawdziłbym luzy zaworowe.Mialem kiedys taki egzemplarz,na zimno zapalal bez problemów ,po nagrzaniu i zgaszeniu trudno go bylo uruchomic.Wystarczala mu godzina na wystygniecie i zapalal.Po wyregulowaniu luzów problem znikl.Okazalo sie ,że zawory mialy za maly luz i jak sie rozgrzal silnik podpieraly sie i nie bylo odpowiedniego cisnienia na cylindrach.
pozdrawiam
CB400F ,CB1 ,XV500 ,CB750C ,GSF1200S ,X11 ,VT1100 ,x11,R1100s,V-raptor-serce suzuki
http://www.bikepics.com/members/krzysiofm/
http://www.bikepics.com/members/krzysiofm/
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: GSF 600 Problemy po dłuższej przerwie w użytkowaniu
mial malo paliwa lub ewentualnie pomylil rezerwe z on ?
bandziorek potrafi przejechac spory kawalek robiac dokladnie takie numery.
dodatkowo po tym jak brakuje mu paliwa trzeba wlac minimim z 3-5 litrow zeby zaczal tyrkac ..przynajmiej moj potrafil miec takie humory.
Jak to mowi moj kolega mechanik - najlepsze rozwiazania sa najprostrze.
Ewentualnie niech sprawdzi w oczku jak wyglada olej ..jesli rozszczelnilo sie cos w tlokach to olej bedzie mleczny ..bo dostaje sie do niego paliwo.
Ze swiecami, kablami wysokiego napiecia raczej odpada bo malo prawdopodobne by padly 2 swiece na raz. A takie slabniecie idealnie pasuje do problemow z ukladem paliwowym.
bandziorek potrafi przejechac spory kawalek robiac dokladnie takie numery.
dodatkowo po tym jak brakuje mu paliwa trzeba wlac minimim z 3-5 litrow zeby zaczal tyrkac ..przynajmiej moj potrafil miec takie humory.
Jak to mowi moj kolega mechanik - najlepsze rozwiazania sa najprostrze.
Ewentualnie niech sprawdzi w oczku jak wyglada olej ..jesli rozszczelnilo sie cos w tlokach to olej bedzie mleczny ..bo dostaje sie do niego paliwo.
Ze swiecami, kablami wysokiego napiecia raczej odpada bo malo prawdopodobne by padly 2 swiece na raz. A takie slabniecie idealnie pasuje do problemow z ukladem paliwowym.
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
-
- BS Brother
- Posty: 1610
- Rejestracja: śr, 24 cze 2009, 15:37
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Koziegłowy
Re: GSF 600 Problemy po dłuższej przerwie w użytkowaniu
Witaj nie wiem czy są duże różnice w budowie silnika ale jak miałem GSXF to miałem podobnie i przyczyną były podtarte zaworki iglicowe w gaźnikach.
KOMAR,SIMSON,CZ350,MZ ETZ 250, WSK,GSXF600, GSXR K3 1000- kasacja,GSXR K7-K8 1000 .....SUZUKI F 800 GT
te.792680329
te.792680329
-
- BS Brother
- Posty: 992
- Rejestracja: ndz, 23 maja 2004, 19:04
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: GSF 600 Problemy po dłuższej przerwie w użytkowaniu
Osobiście szukałbym problemu w dozowaniu paliwa. Zbiornik, kranik, gaźniki.
Pozdrawiam. Przemek
GSF1200S
GSF1200S
-
- BS Brother
- Posty: 331
- Rejestracja: pn, 30 mar 2009, 09:04
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Re: GSF 600 - Problemy po dłuższej przerwie w użytkowaniu
Moje problemy w zeszłą jesień były bardzo podobne właśnie w chłodniejsze dni motocykl rozgrzany wsiadamy jedziemy w jeździe w miarę ok chodź nie równo przyśpieszał ale wpadam do miasta światła zrzucam z obrotów i cisza motorek zgasł proba odpalenia wiązała się z opuszczeniem skrzyżowania coby ruchu nie tamowac i tak co skrzyżowanie chyba ze trzymałem go na 1,5-2 tysobr. Ciężkie to były czasy pytałem tui ówdzie i różnie mówili może świece, może Filt powierza się przytyka, w końcu pojechałem na synchro gaźników i ustawienie luzów zaworowych bo nie było wiadome kiedy to było robione , motorek odżył wszytskie dolegliwości ustąpiły latałem potem w zimie z rogalem na twarzy jak to wszytko ładnie pracuję.
Ps. luzy co 12tys, Synchro co 6 tys. te silniki tak maja są na to bardzo wrażliwe sprawdź kiedy to było robione pozdro
Ps. luzy co 12tys, Synchro co 6 tys. te silniki tak maja są na to bardzo wrażliwe sprawdź kiedy to było robione pozdro
Odważni nie żyją wiecznie lecz ostrożni nie żyją wcale
GSF600 S
GSF600 S
-
- The Real One
- Posty: 376
- Rejestracja: pn, 26 gru 2005, 15:11
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łowicz
Re: GSF 600 Problemy po dłuższej przerwie w użytkowaniu
Nie czepiam sie tylko wyjasniam ,że tłoki nie rozszczelniają sie tylko w motocyklach z gaźnikami moga nie domknąć sie zawory iglicowe i paliwo moze przedostac sie do oleju.Dzieje sie tak jesli kranik podcisnieniowy nie dziala ,jest w pozycji PRI ,jest tradycyjny i nie zamkniety i ww zaworek sie zatnie.luzik pisze: Ewentualnie niech sprawdzi w oczku jak wyglada olej ..jesli rozszczelnilo sie cos w tlokach to olej bedzie mleczny ..bo dostaje sie do niego paliwo.
pozdrawiam
CB400F ,CB1 ,XV500 ,CB750C ,GSF1200S ,X11 ,VT1100 ,x11,R1100s,V-raptor-serce suzuki
http://www.bikepics.com/members/krzysiofm/
http://www.bikepics.com/members/krzysiofm/
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: GSF 600 Problemy po dłuższej przerwie w użytkowaniu
..tak tak ...no ale to apropos slabniecia i problemow z odpalaniem - slaba kompresjaKrzYsiO pisze:Nie czepiam sie tylko wyjasniam ,że tłoki nie rozszczelniają sie tylko w motocyklach z gaźnikami moga nie domknąć sie zawory iglicowe i paliwo moze przedostac sie do oleju.Dzieje sie tak jesli kranik podcisnieniowy nie dziala ,jest w pozycji PRI ,jest tradycyjny i nie zamkniety i ww zaworek sie zatnie.luzik pisze: Ewentualnie niech sprawdzi w oczku jak wyglada olej ..jesli rozszczelnilo sie cos w tlokach to olej bedzie mleczny ..bo dostaje sie do niego paliwo.
pozdrawiam
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
-
- BS Brother
- Posty: 604
- Rejestracja: pt, 30 maja 2008, 15:47
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Kościan
Re: GSF 600 - Problemy po dłuższej przerwie w użytkowaniu
Dzięki wszystkim za pomoc w tej sprawie! Oto fragment maila od kolegi!:
Dzisiaj przejechałem ponad 50 km i chodzi jak należy. Dzięki Tobie i
Kolegom z "BRACTWA" ustawiliśmy zawory i wymieniliśmy kranik paliwa. Nie wiem
która z tych rzeczy szwankowała, ale teraz jest OK.
Jazda sprawia mi coraz większą frajdę.
JEDNAK TRZEBA SPEŁNIAĆ SWOJE MARZENIA.
Jeszcze raz wielkie DZIĘKI za pomoc.
Dzisiaj przejechałem ponad 50 km i chodzi jak należy. Dzięki Tobie i
Kolegom z "BRACTWA" ustawiliśmy zawory i wymieniliśmy kranik paliwa. Nie wiem
która z tych rzeczy szwankowała, ale teraz jest OK.
Jazda sprawia mi coraz większą frajdę.
JEDNAK TRZEBA SPEŁNIAĆ SWOJE MARZENIA.
Jeszcze raz wielkie DZIĘKI za pomoc.
SUZUKI GSF 600 S 97' ,... SUZUKI GSF 600 S K3',... Suzuki GSF 1250 SA K7,... ... ... ..Y MT-07 16'…,…ATAS 20’
721-23-55-33
721-23-55-33
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Re: GSF 600 - Problemy po dłuższej przerwie w użytkowaniu
Bardziej do tych objawów pasuja mi źle wyregulowane zawory niż kranik. Wpływ temperatury silnika na rozszerzalność temperaturową metali = niedomknięte zawory a więc i brak odpowiedniego napełniania cylindrów i słabe cisnienie spręzania. Najważniejsze, że problem rozwiązany. :spoko:
email: bohas@interia.pl