GSX-R 1000 K3 Zawór EXUP (EXCVA)
Moderator: Emil
GSX-R 1000 K3 Zawór EXUP (EXCVA)
Czesc. Moje pytanie dotyczy zaworu exupa a bardziej jego sterownika. Nie wiem jak sprawdzic czy on dziala poprawnie? Sterownik ktory jest odpowiedzialny za jego otwieranie i zamykanie - dziala, sam zawór tez, sprawdzalem wedlug service manual. Chcialbym wiedziec kiedy on sie otwiera i kiedy zamyka od jakich wartości rpm, czy przy odpalaniu moto powinien byc zamkniety czy otwarty i czy na jego dzialanie ma wplyw polozenie skrzyni biegow?
Czy jezeli odlacze od niego(exupa) kable musze się przejechać aby po zmostkowaniu PINU w kostce pod siedzeniem pasazera na liczniku wyswietlilo sie C46?
Czy jezeli odlacze od niego(exupa) kable musze się przejechać aby po zmostkowaniu PINU w kostce pod siedzeniem pasazera na liczniku wyswietlilo sie C46?
-
- BS Brother
- Posty: 868
- Rejestracja: pn, 30 sie 2004, 18:49
- Województwo: lubuskie
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontakt:
Re: Zawór EXUP k3 1litr
Witam
Bardzo w skrócie, odkręcamy to się otwiera w max gaz jest max otwarte.
Więcej i konkretniej AdamOsa Ci pomoże jest the best
Pozdrawiam Quake
Bardzo w skrócie, odkręcamy to się otwiera w max gaz jest max otwarte.
Więcej i konkretniej AdamOsa Ci pomoże jest the best
Pozdrawiam Quake
GSXR1000K5 - przyjacielowi sprzedany, super przerobione a raczej to co z niego zostało.
HUSKWARNA- CROSS tez sprzedany, ale kiedyś wrócę !!!
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suz ... 1000/50690
Jeśli wola kliknij http://www.pajacyk.pl/
HUSKWARNA- CROSS tez sprzedany, ale kiedyś wrócę !!!
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suz ... 1000/50690
Jeśli wola kliknij http://www.pajacyk.pl/
Re: Zawór EXUP k3 1litr
W serwisówce jest napisane, że przy każdym włączeniu zapłonu EXCVA ustawia zawór w pozycji adjust, niestety u mnie nie chce tego zrobić, ustawiłem go w pozycji otwartej/zamkniętej włączam zapłon i nic.
Z serwisówki:
"Every time ignition switch is turned ON, the EXCVA automatically drives the EXCV and detects full close/open position voltages and sets the EXCV to middle position"
Z serwisówki:
"Every time ignition switch is turned ON, the EXCVA automatically drives the EXCV and detects full close/open position voltages and sets the EXCV to middle position"
-
- Moderator
- Posty: 4301
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 3
- Otrzymane Polubienia: 13
Re: Zawór EXUP k3 1litr
skoro masz serwisowke to wiesz, ze C46 oznacza problemy z zasilaniem:
to sprawdzEXCVA position sensor produces following voltage
0.1 <= sensor voltage <= 4.9V
Without the above alue, C46 is indicated, EXCVA motor can not move.
EXCVA, EXCVA adjustment, lead wire/coupler.
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Re: GAX-R 1000 K3 Zawór EXUP (EXCVA)
Wiem. Ale chodzi o to ze mój licznik pokazuje -C00, nawet gdy odłącze +12 od EXCVA i te 3 kable.
.....Czy jezeli odlacze od niego(exupa) kable musze się przejechać aby po zmostkowaniu PINU w kostce pod siedzeniem pasazera na liczniku wyswietlilo sie C46?
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: GAX-R 1000 K3 Zawór EXUP (EXCVA)
EXUP nie działa liniowo i jest składową obrotów , obciążenia ! , otwarcia przepustnicy , prędkości ......AFRO pisze: Chcialbym wiedziec kiedy on sie otwiera i kiedy zamyka od jakich wartości rpm, czy przy odpalaniu moto powinien byc zamkniety czy otwarty i czy na jego dzialanie ma wplyw polozenie skrzyni biegow?
Czy jezeli odlacze od niego(exupa) kable musze się przejechać aby po zmostkowaniu PINU w kostce pod siedzeniem pasazera na liczniku wyswietlilo sie C46?
Przy nowszych rocznikach po przekręceniu stacyjki większość elementów nastawczych wykonuje jeden pełen obrót w ramach testu poprawności działania . W roczniku 2003 tej funkcji jeszcze nie nie było na wszystkich elementach .
Poczytaj sobie jakie ma zadanie EXUP i zrozumiesz po co on jest i jak powinien działać .
Na początku zobacz czy nie masz przypadkiem wyciętej kontroli EXUP przez ECU . Duża kostka na ECU pierwszy rząd w kierunku jazdy , drugi pin , kabel czarny z brązowymi kropkami . Jeżeli jest ucięty to ECU nie martwi się brakiem zaworu i wtedy jego odłączanie nie przynosi efektu i nie pojawia się błąd . Czy do sterownika zaworu masz podłaczone 2 kostki jedna 3 druga 2 kable ? Czy masz pięć na jednej kostce ?
W nowszych egzemplarzach K7 w górę ze względu na początkowy test bład można było wywołać zaraz po przekręceniu kluczyka . ( od razu wychodziła przypadłość zatartych zaworów )
No i jeszce jedno taka dociekliwość w działaniu exup jest wynikiem ........ ( gleba , wymiana wydechu , składanie moto z klocków ... ) może troszkę więcej to coś się da podpowiedzieć .
Pojutrze bedę miał na K5 na serwisie ale ich ECU sie różniły sam K3 ma rozwiązania tylko stosowane w tym roczniku i nie jest taki sam jak dwuletnie serie Suzuki . Mogę przy śniadaniu popatrzeć jak się kręci zawór w K5 i Ci opisać . Jesteś podobno z pomorskiego to daleko w razie czego nie masz do Gdyni . Zapraszam to pooglądamy go razem tylko weź swoje kanapki , kawę gwarantuje .
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
Re: GSX-R 1000 K3 Zawór EXUP (EXCVA)
Moje pytanie pojawiło się od momentu gdy zauważyłem że moto faluje na wolnych obrotach. Moi koledzy jeżdzący na suzach mówią że coś jest nie tak. Poszukałem na google i doszedłem że może to być spowodowane EXUPEM, filtrem powietrza który już wymieniłem, świecami które też wymieniłem itp. W service manual jest napisane:
z tego co zrozumiełem to wykrywa pozycje zaworu i ustawia go na środku przy każdym włączeniu zapłonu. Wydech miałem wstawiony oryginalny i sportowy Scorpion i to samo. Takiego go już kupiłem."Every time ignition switch is turned ON, the EXCVA automatically drives the EXCV and detects full close/open position voltages and sets the EXCV to middle position"
Re: GSX-R 1000 K3 Zawór EXUP (EXCVA)
No i w końcu problem rozwiązany "pierwszy rząd drugi pin" i drugi kabelek to nr 21 w kostce. Tylko po co ktoś to przeciął skoro działa poprawnie nawet na przelocie Scorpiona. Obroty i praca silnika unormowały się.