Obrotomierz w VZ 800
Obrotomierz w VZ 800
Chciałbym zamontowac obrotomierz do swojej Marudy, jesli ktoś z was robił taki myk bardzo chetnie poslucham rady, jaki kupic, gdzie i jak zamontować zeby wszystko hulało bez problemów.
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Witam! Wczoraj dokonałem wstępnego "oglądu" podłączeń. Takiej kaszanki sięnie spodziewałem. Z obrotomierza wychodzą dwie pary kabelków. Obie "giną" w plataninie przewodów wchodzących pod licznik. O ile jedna para nie dziwi bo na pewno odpowiada za podświetlenie obrotomierza i jest zapewne podłączona do podświetlenia licznika to z druga jestem w kropce. Oczywiście chwilowo ponieważ dzisiaj to porozkręcam i się zobaczy. Obrotomierz jest taki chyba zwykły. Pooglądam co tam na nim pisze. Wyskalowany jest w jednostkach x 1000 obr/min. To narazie tyle. Pozdrawiam
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Witam! Od razu przepraszam że to tak długo trwało. Sprawy przedstawiają się następująco: z obrotomierza zamontowanego do mojego Maraudera oprócz pary kabli odpowiedzialnych za podświetlenie (jak już pisałem w poprzednim poście) wychodzą jeszce trzy przewodziki:
pierwszy podłączony do masy motocykla-ten jest dopięty do minusa(-) od lampki podświetlającej;
drugi podłączony do cewki zapłonowej na jeden z jej zacisków:
trzeci podłączony do lampki kontrolnej temperatury wody w liczniku ale w gruncie chodzi tu chyba o wzbudzenie bo po przekręceniu stacyjki wskazówka obrotomierza raz podskakuje i powraca na zero. Kontrolka temperatury gaśnie przecież po uruchomieniu silnika i sądzę że ten przewód mógłby być podłączony gdziekolwiek po stacyjce.
To by było na tyle.
Sam obrotomierzjest zamocowany na blaszce z otworem a całość przykręcona do motocykla centralnie pod licznikiem.
Pozdrawiam i czekam na ewentualne pytanka.
pierwszy podłączony do masy motocykla-ten jest dopięty do minusa(-) od lampki podświetlającej;
drugi podłączony do cewki zapłonowej na jeden z jej zacisków:
trzeci podłączony do lampki kontrolnej temperatury wody w liczniku ale w gruncie chodzi tu chyba o wzbudzenie bo po przekręceniu stacyjki wskazówka obrotomierza raz podskakuje i powraca na zero. Kontrolka temperatury gaśnie przecież po uruchomieniu silnika i sądzę że ten przewód mógłby być podłączony gdziekolwiek po stacyjce.
To by było na tyle.
Sam obrotomierzjest zamocowany na blaszce z otworem a całość przykręcona do motocykla centralnie pod licznikiem.
Pozdrawiam i czekam na ewentualne pytanka.