X-ring czy O-ring?

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

KrzYsiO
The Real One
The Real One
Posty: 376
Rejestracja: pn, 26 gru 2005, 15:11
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łowicz

X-ring czy O-ring?

Post autor: KrzYsiO »

witam.
przymierzam sie do wymiany napedu w bandziorze i nie wiem X-ring czy O-ring?
szczerze mowiac mysle o O-ring did.(sory mialem na mysli Oring)
podpowiedzcie cos (moze cos z wlasnego doswiadczenia)a i jakiej firmy zebatki sa dobre?
dzieki
Ostatnio zmieniony pn, 30 sty 2006, 20:19 przez KrzYsiO, łącznie zmieniany 1 raz.
CB400F ,CB1 ,XV500 ,CB750C ,GSF1200S ,X11 ,VT1100 ,x11,R1100s,V-raptor-serce suzuki
http://www.bikepics.com/members/krzysiofm/
dominGeS

Post autor: dominGeS »

Proponuje RK lub DID.Tutaj nie ma za bardzo na czym oszczędzać.Można najwyżej negocjować cene bądź szukać najtańszego źródła.Co do łańcucha,to wydaje mi się,że powinien to byc O-RING,ale moge się mylić.
kolas
Strzelający z Rury
Posty: 986
Rejestracja: pt, 19 sie 2005, 19:42
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa-Włochy

Post autor: kolas »

ale do 1200 ?

Kupuj Dida, wzmacnianego koniecznie, a O z X-ringi w zasadzie taka roznica ze musisz czesciej smarowac, no a jak zapomnisz to sie szybciej zuzyje. ...i ot co ... ;)
Komarek,TransAlp,BANDIT 1200, GSX-R 1000, 1/2 Burgman 400
Albo GSX-R ... albo NIC!!!! <<< chwilowo nie działa ;)
KTM 990 Adventure
http://www.bikepics.com/members/kolasGSXR/
kom: 796-272-069

https://www.facebook.com/wPogoniZaNaszymiMarzeniami
KrzYsiO
The Real One
The Real One
Posty: 376
Rejestracja: pn, 26 gru 2005, 15:11
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: KrzYsiO »

tak do 1200
rozwazam did DID 530VM
(a zebatki vaz? jakie jeszcze sa?)
CB400F ,CB1 ,XV500 ,CB750C ,GSF1200S ,X11 ,VT1100 ,x11,R1100s,V-raptor-serce suzuki
http://www.bikepics.com/members/krzysiofm/
kolas
Strzelający z Rury
Posty: 986
Rejestracja: pt, 19 sie 2005, 19:42
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa-Włochy

Post autor: kolas »

nie wiem dokladnie jak tam sie te modele nazywaja, ale jak bedziesz kupowal to sie zapytaj czy jest wzmacniany. Bo bandzirek ma dosyc duzo mocy i duzy moment wiec na zwyklym przejedziesz 4tys i papa. Chociaz moj kumpel kupil chyba rk za 800 i po 6tys byl do wymiany (a smarowal go regularnie ). Wiec czasami mimo ze drogo to nie koniecznie lepiej. Ale oby twoj przejezdzil dlugo....


p.s. ja tez zmeniam teraz naped, ale zaczne sie rozgladac po sesji czytli za 2 tyg. wiec moze poczekaj to jak zamowimy dwa zestawy to bedzie taniej.
Komarek,TransAlp,BANDIT 1200, GSX-R 1000, 1/2 Burgman 400
Albo GSX-R ... albo NIC!!!! <<< chwilowo nie działa ;)
KTM 990 Adventure
http://www.bikepics.com/members/kolasGSXR/
kom: 796-272-069

https://www.facebook.com/wPogoniZaNaszymiMarzeniami
ziajus

Post autor: ziajus »

A więc co do łańcucha i zebatek dzisiaj wymieniałem wszytko w moim bandziorze. Jak najbardziej polecam łańcuch DID i żebatki VAZ sa bardzo trwałe. Druga sprawa pierwszy raz słysze żeby łańcuch wytrzymał 6.000 tys km paranoja chyba że ktoś non stop na jednym kole jeżdzi i katuje motor i smaruje co 1.500 tys km. Łancuch przy normalnej eksploatacji powienien choć nie musi wytrzymac do 20.000 km razem z Zebatkami tak było w moim przypadku bo w ksiazce serwisowej nic nie pisali o wymianie NAPEDU a jak dzisaj ściągałem żebatki to jeszcze były oryginalne. a mój bandzior ma na liczniku 28.000.
3 Sprawa zeby sie żaden nie pokusił założyc zamek z zapinka bo sie to skończy niemiłosiernie dla silnika i samego jeżdzcy bo zamki na zapinke zakłąda się do motorów do 50KM i maksymalnej predkości 150km/h.
I ważna sprawa żeby się żaden nie pokusił o rozklepywanie zamka czy zabijanie go punktakiem lub jakims innym Szpikulcem. (Krótsza żywotność samego zamka i łancucha ryzyko rozpiecia sie zamka) Radze sie zaopatrzyc w specjalny przyrzad do zakówania zamków lub pozyczyc.
Na stronie LARSONA można kupic. Ja sie zaopatrzyłem we własny. Zycze powowdzenia z Zakupem i z założeniem
prymek

Post autor: prymek »

Witam!
Rodzaje łańcuchów:
1.RX - BEZ O RINGÓW DLA SPORTOWYCH MOTOCYKLI MOTOKROSOWYCH
2.O - RING - Z O-RINGIEM I MOCNYMI OGNIWAMI DLA DROGOWYCH I TURYSTYCZNYCH MOTOCYKLI
3.X - RING - Z X- RINGIEM I MOCNYMI OGNIWAMI DLA CIĘŻKICH/SILNIEJSZYCH/ DROGOWYCH I TURYSTYCZNYCH MOTOCYKLI. ŁAŃCUCH Z X-RINGIEM LEPIEJ TRZYMA I WYKAZUJE MNIEJSZE TARCIE NIŻ KLASYCZNY O-RINGOWY, MA TAKŻE WIĘKSZĄ WYTRZMAŁOŚĆ NAWET PRZY ZŁYCH WARUNKACH POGODOWYCH.
4.RX - RING, XW - RING

A tak wogole to plecam zakup w berantuning.(mail na priv)
Dobre ceny ,szybka wysylka ,maja magazyn w Polsce,szczególy na stronce.
Kupowalem tam caly naped(zebatki+łańcuch) i filtry przed zeszlym sezonem.
Jesli ktos nie jezdzi typowo turystycznie to uwazam ze szkoda kasy na DID-a i mozna zakupic IRISA lub RK.
A ewentualnie olejarke samonatryskowa na łańcuch, jak zamilowania sie zmienią.
Mam nadzieje ze pomoglem
pzdr
rp
ODPOWIEDZ