Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
Pisalem kiedys w przywitaniach, ze planuje niedlugo kupic RF`ke 600 ale ostatnio dopadaja mnie watpliwosci bo ostatni model RF to 97, do tego dochodzi pare innych minusow wiec zastanawiam sie nad innymi modelami, oczywiscie Suzi !! Spodobal mi sie juz dosc dawno temu Suzuki TL 1000 R i rozgladam sie powoli za modelem 99/00. Wiecie cos moze wiecej na temat tego motorka, jego trwalosci, kosztow utrzymania i wogole czy to dobry wybor ?? Bede wdzieczny za kazda informacje bo szkoda bylo by wydac ciezko zarobione pieniadze na moto, ktory sprawi potem wiecej problemow niz przyjemnosci z jezdzenia.
Ma pare wad, a najgorsza to nieokrzesanie przy oddawaniu momentu na kolo. Jezeli masz juz takie doswiadczenie, ze doskonale dawalbys rade GSX-R 1000, to moze dasz sobie rade z TL, z czego ten sie gorzej prowadzi i ma problemy z tylnym amorem (nagrzewa sie od silnika).
Na zachodzie ten sprzet jest czesto znany jako "widow maker" bo sporo babek przez niego musialo wyprawiac pogrzeby.
Jest sporo materialow na temat tego motoru w internecie - polecam GOOGLE
Sprzet na ktorym jezdzil moj kolega i jak zawsze mowil - potrafi dac mega ogrom frajdy, ale nie moze sobie pozwolic na sekunde dekoncentracji. Faktycznie, motorek z super rozwiazaniami (nie liczac tylnej zawiechy, niestandardowej i dosc oryginalnej, ktora ostatecznie nie sprawdzila sie) i majacy niesamowitego kopa. No i powalajacy dzwiek. Ja osobiscie polecam dla ludkow z srednim i dlugim stazem.
<----. Ból trwa chwile, chwała jest na wieki. <----|======================== <----'
Motorek fajny. Co prawda ma kilka wad (wiadomo nic nie jest doskonałe). Hmm dorze wybrałeś, ale musisz pamiętać ,że jest to moto które wymaga sporego doświadczenia A z tego co słyszałem potrafi swoje POzdrowionka
Tl ka hmmm moje marzenie
a wogole czemu już ich nie produkują??
czy zastąpili je sv 1000??
no o ramach czytałem podobno słababym punktem było mocowanie głowki ramy. pojawiały sietam pękniecia także dobrze obejrzyj to miejsce..
pozdrawiam
Dlatego że to nie motocykl tylko legęda :twisted: nie miał wałków wyrównowazających , potężny moment , kijowa zawiecha , awaryjny jak diabli . Teraz juz wiesz czemy nie produkuja ? :lol:
Boczu ma racje, TL to odpowiedz na litrowe V-ki konkurencji, w pierwszych latach produkcji Suzuki postanowilo zaatakowac pozycje D... jednoślad ktore wtedy oczarowalo rynek swoimi modelami 900-setek. TL dysponowala potezna jak na lata 90-moca 120KM i powalajcym momentem. Niestety, zawieszenie szwankowalo, motor byl niestabilny na nierownosciach i bylo sporo wypadkow. Prasa zjechala TL-ka, ktora zdobyla jednak grono goracych wielbicieli. W kolejnych latach Suzuki probowalo uglaskac TL-ke i w ostatnich latach produkcji moc juz ledwo przekraczala 100KM. Ale przeciez jest godny nastepca SV!!!
Cos mi sie wydaje Pit, ze przesadzasz. Tzn, TL'e byly dwa. TL-S i TL-R. TL-S'y to byly wlasnie te nieslawne motocykle o ktorych piszesz, w ktorych nawet silnik potrafil odpalic do tylu, w ktorych niby pekaly ramy i ogolnie byl strasznie narwany. TL-R to byla odpowiedz Suzuki na D... jednoślad, mialo toto 135KM i jezdzilo sie na tym super, poza tylnim zawieszeniem, ktore sie przegrzewalo na torze (na drodze tego sie nie czuje). Tutaj mowimy o TL-R, czyli tej najlepszej V-ce jaka wyszla Suzuki w latach 90-tych. Motorek bardzo, bardzo mocny, zawieszenie daje rade (poza tym tylem przy naprawde moooocnym palowaniu), wzmacnianej ramie, itp. Tutaj ograniczen mocy nie bylo, tyle ze projekt V-ki Suzuki nie wypalil i ten model sie skonczyl. TL-S za to uzyczyl silnik kolejnym modelom az po wielu, wielu zmianach znajdziemy go w SV. I tyle.
Tak wiec, o TL-S nalezy zapomniec.
TL-R'a polecam calym sercem, bo jest to naprawde bardzo oryginalny motocykl i nie dzieje sie z nim az tyle, zeby na niego non-stop najezdzac. Oczywiscie, zawieszenie jest gorsze niz w D... jednoślad, zakrety bierze gorzej i wymaga ostrej reki. Slowem - machina dla twardzieli. Mam filmik 70MB, gdzie kolesie jezdza miedzy innymi TL-R'em i porownuja do innych V'ek lat 90'tych. Chcecie?
<----. Ból trwa chwile, chwała jest na wieki. <----|======================== <----'
W Życiu Piękne Są Tylko Chwile !
------------------------------------------
Obecnie Kawa Z650
-------------------------------------------
V-Strom DL 650
-----------------------------
był VS 750 Intruder
-----------------------------
602 256 613