Sportowe z homologacja
Moderator: Emil
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 258
- Rejestracja: czw, 16 kwie 2009, 14:51
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Rumia
Sportowe z homologacja
Witka wszystkim.
Szykuje sie do zakupu opon sportowych.
Jak narazie nie wiem co wybrac.
Co byscie polecili z wlasnego doswiadczenia - nie z testow w magazynach.
No i ile na takiej miekkiej oponie mozna nawinac km?
Szykuje sie do zakupu opon sportowych.
Jak narazie nie wiem co wybrac.
Co byscie polecili z wlasnego doswiadczenia - nie z testow w magazynach.
No i ile na takiej miekkiej oponie mozna nawinac km?
Re: Sportowe z homologacja
ja polecam,przetestowane na torze,bardzo dobra guma na tor i na drogę (homologowane),w zakrętach głębokie przechyły, spokojna ,żadnych nerwowych ruchów,
Pirelli DRAGON supercorsa - sa trzy rodzaje ,miękka średnia i twarda, oczywiście wszystko to sa gumy Hyper-supersport.
sc 1 - mieka
sc2 - medium
sc3- twarda
ja używałem, tył SC2,przod SC-1
DUNLOP 209 - sportMAX sport smart - bardzo dobra guma,teraz ja ujeżdżam ,żadnych niespodzianek w zakrętach ,wszystko pod kontrolą
No i mistrz -DUNLOP SportMAX 211 - to już profeska dla mistrzów -ale cena tez
zasięg tych dwóch pierwszych 6000- 8000 ,zależny jak kręcisz manetką
pozdrawiam M
Pirelli DRAGON supercorsa - sa trzy rodzaje ,miękka średnia i twarda, oczywiście wszystko to sa gumy Hyper-supersport.
sc 1 - mieka
sc2 - medium
sc3- twarda
ja używałem, tył SC2,przod SC-1
DUNLOP 209 - sportMAX sport smart - bardzo dobra guma,teraz ja ujeżdżam ,żadnych niespodzianek w zakrętach ,wszystko pod kontrolą
No i mistrz -DUNLOP SportMAX 211 - to już profeska dla mistrzów -ale cena tez
zasięg tych dwóch pierwszych 6000- 8000 ,zależny jak kręcisz manetką
pozdrawiam M
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 258
- Rejestracja: czw, 16 kwie 2009, 14:51
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Rumia
Re: Sportowe z homologacja
sportsmart kontra sportmax - roznica niecale 200zl
chyba ze cos namieszalem
chyba ze cos namieszalem
-
- Moderator
- Posty: 4319
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 4
- Otrzymane Polubienia: 13
Re: Sportowe z homologacja
musisz sam ocenic co bardziej pasuje, pirelli ma miekkie boki, wymaga wiekszego cisnienia, czasami czuc plywanie moto (sprawdz czy to pasuje - niewplywa na przyczepnosc ale dziwne uczucie)
dunlop lubi niskie cisnienie, jest bardziej sztywny
osobiscie wole d209 od d211
bardzo fajne sa jeszcze metzelery i duzo tansze, produkowane sa chyba nadal w tych samych fabrykach co pirelli
opony bez homologacji ulicznej (slick) beda mialy zawsze lepsza przyczepnosc od powyzszych, szczegolnie w zlozeniu
aha, zeby zauwazyc roznice to trzeba ostro zap* juz, na poczatku wystarcza zwykla uliczna np power 2ct jest super, 2ga sprawa to dobor cisnienia i ustawien zawieszenia (oraz profilu - nie zawsze najlepszy jest fabryczny), dopiero potem czuc roznice miedzy oponami
dunlop lubi niskie cisnienie, jest bardziej sztywny
osobiscie wole d209 od d211
bardzo fajne sa jeszcze metzelery i duzo tansze, produkowane sa chyba nadal w tych samych fabrykach co pirelli
opony bez homologacji ulicznej (slick) beda mialy zawsze lepsza przyczepnosc od powyzszych, szczegolnie w zlozeniu
aha, zeby zauwazyc roznice to trzeba ostro zap* juz, na poczatku wystarcza zwykla uliczna np power 2ct jest super, 2ga sprawa to dobor cisnienia i ustawien zawieszenia (oraz profilu - nie zawsze najlepszy jest fabryczny), dopiero potem czuc roznice miedzy oponami
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 258
- Rejestracja: czw, 16 kwie 2009, 14:51
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Rumia
Re: Sportowe z homologacja
co do zawieszenia to sie chyba usmiechne do Adama lub Darka.
z cisnieniem to beda eksperymenty z mojej strony.
Co do plywania opony to nie znosze tego uczucia - nie wiem co sie do konca z moto dzieje
to obecnie mam tu 2 glosy na d209
z cisnieniem to beda eksperymenty z mojej strony.
Co do plywania opony to nie znosze tego uczucia - nie wiem co sie do konca z moto dzieje
to obecnie mam tu 2 glosy na d209
-
- Moderator
- Posty: 4319
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 4
- Otrzymane Polubienia: 13
Re: Sportowe z homologacja
d209 ma ta przewage nad d211, ze:
a. jest tansza
b. ma wiecej mięsa - wiec jest tansza
c. nie dajesz jej wiekszej o rozmiar - moze dzialac na krotszym łańcuchu (jak ktos np pomyli przy zakuwaniu) i lepiej zachowuje sie na mokrym
ma mniejsza troche przyczepnosc, ale to nie jest odczuwalne na poziomie amatorskim
poza d209 bardzo fajna jest np. pirelli supercorsa pro, ale nie wiem czy to jeszcze produkuja (teraz pewnie jakas nowa generacja o podobnej nazwie jest)
zawieszenie to nie jest cos co moze Ci ktos ustawic, to jest cos co moze Ci ktos pomoc ustawiac samemu
a. jest tansza
b. ma wiecej mięsa - wiec jest tansza
c. nie dajesz jej wiekszej o rozmiar - moze dzialac na krotszym łańcuchu (jak ktos np pomyli przy zakuwaniu) i lepiej zachowuje sie na mokrym
ma mniejsza troche przyczepnosc, ale to nie jest odczuwalne na poziomie amatorskim
poza d209 bardzo fajna jest np. pirelli supercorsa pro, ale nie wiem czy to jeszcze produkuja (teraz pewnie jakas nowa generacja o podobnej nazwie jest)
zawieszenie to nie jest cos co moze Ci ktos ustawic, to jest cos co moze Ci ktos pomoc ustawiac samemu
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Re: Sportowe z homologacja
Emil pisze:musisz sam ocenic co bardziej pasuje, pirelli ma miekkie boki, wymaga wiekszego cisnienia, czasami czuc plywanie moto (sprawdz czy to pasuje - niewplywa na przyczepnosc ale dziwne uczucie)
dunlop lubi niskie cisnienie, jest bardziej sztywny
Emilku,przelatałem 4 komplety Dragonów i żadnego pływania nie zauważyłem,takie pływanie natomiast występowało w Pilotach Powerach,
Co do ciśnienia,na drogach nic nie kombinować z ciśnieniem,pompować tyle ile przewiduje producent.
Jezeli chodzi o Tor,to tu sie zgodzę,trzeba obniżyć ciśnienie,na Dragonach i Dunlopach- (tu producent sam zaleca) utrzymywałem 2.0 na ciepłych tył i przod
obydwie oponki sa super ,ktora nie kupisz- BEDZIE PAN ZADOWOLONY
pozdrawiam
-
- Moderator
- Posty: 4319
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 4
- Otrzymane Polubienia: 13
Re: Sportowe z homologacja
na tor - oczywista ze 55 lub wiecej
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
-
- Moderator
- Posty: 3256
- Rejestracja: śr, 13 gru 2006, 06:56
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Stargard
Re: Sportowe z homologacja
Polecam metzelery Z6 miałem w swojej SV 650. spisywały się bardzo dobrze środek twardszy a boki trzymały jak przyklejone.
Na torze byłem 2 razy na nich i było gites.
Na torze byłem 2 razy na nich i było gites.
Pozdrawiam Radek
H-CB1 ->SV 650sK3->GSR750 L01+Tytan Akrapek->GSR1200+Tytan Akrapek
601 795 498
BS - radoslaw.fut@futex.pl
B RH+
H-CB1 ->SV 650sK3->GSR750 L01+Tytan Akrapek->GSR1200+Tytan Akrapek
601 795 498
BS - radoslaw.fut@futex.pl
B RH+
-
- Moderator
- Posty: 4319
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 4
- Otrzymane Polubienia: 13
Re: Sportowe z homologacja
Jeszcze pytanko pomocnicze - te opony maja dzialac glownie na torze czy ulicy?
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 258
- Rejestracja: czw, 16 kwie 2009, 14:51
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Rumia
Re: Sportowe z homologacja
pewnie i tak wiekszosc to ulica bedzie.
na poznaniu nie mialem okazji.
moze w tym roku sie uda.
a poza poznaniem to planuje koszalin no i moze cos w bydzi budowe skoncza.
nawet maly tor cieszy
ogolnie oponki do "szalenstwa" bo na zwykle przeloty mam pilot road 3.
sportowymi kapciami chce sie zabezpieczyc wrazie wyobraznia mnie poniesie i za bardzo odkrece
na poznaniu nie mialem okazji.
moze w tym roku sie uda.
a poza poznaniem to planuje koszalin no i moze cos w bydzi budowe skoncza.
nawet maly tor cieszy
ogolnie oponki do "szalenstwa" bo na zwykle przeloty mam pilot road 3.
sportowymi kapciami chce sie zabezpieczyc wrazie wyobraznia mnie poniesie i za bardzo odkrece
Re: Sportowe z homologacja
na droge profil 50, a gumki to juz sam wybierzSnoopy pisze:sportowymi kapciami chce sie zabezpieczyc wrazie wyobraznia mnie poniesie i za bardzo odkrece
Re: Sportowe z homologacja
d 211 gp racer i bedziesz zadowolony.
Przetestowane na torze, w trasie , podczas deszczu i mimo ze sportowe gumy to nie bylo problemu.
Jak chcesz aby na dłużej środek starczył to na tył weź E (endurance) a na przód M ( medium).
Osobiście tak mam i nie narzekam .
Co do ciśnienia to na drodze stosuje sieęstandardowe a na Torze to zdecydowanie niższe zresztą producent świetnie to opisuje a koledzy, którzy bawią sie na sportowo to potwierdzą i pewnie latają z ciśnieniem rzędu 1,6
Osobiście testowałem na 1,8 i było ok.
Przetestowane na torze, w trasie , podczas deszczu i mimo ze sportowe gumy to nie bylo problemu.
Jak chcesz aby na dłużej środek starczył to na tył weź E (endurance) a na przód M ( medium).
Osobiście tak mam i nie narzekam .
Co do ciśnienia to na drodze stosuje sieęstandardowe a na Torze to zdecydowanie niższe zresztą producent świetnie to opisuje a koledzy, którzy bawią sie na sportowo to potwierdzą i pewnie latają z ciśnieniem rzędu 1,6
Osobiście testowałem na 1,8 i było ok.
Ostatnio zmieniony pn, 16 kwie 2012, 19:40 przez Lesio, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 931
- Rejestracja: śr, 31 sty 2007, 16:34
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydzia
Re: Sportowe z homologacja
na drogę to się jeździ na takich na jakich motocykl otrzymał homologacje
w przypadku suzuki gsx-r 1000 snoopiego jest profil
przód: 120/70 ZR17 M/C 58W, tył: 190/50 ZR17 M/C 73W
i według tego szukamy zamiennika natomiast tor to wolność
wyboru i inna bajka, tak jak Emil prawi sadze ze wyczerpująco
opisane
seria Metzeler Sportec może jest godna uwagi
w przypadku suzuki gsx-r 1000 snoopiego jest profil
przód: 120/70 ZR17 M/C 58W, tył: 190/50 ZR17 M/C 73W
i według tego szukamy zamiennika natomiast tor to wolność
wyboru i inna bajka, tak jak Emil prawi sadze ze wyczerpująco
opisane
seria Metzeler Sportec może jest godna uwagi
[