zmiana przełożenia
Moderator: Emil
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 931
- Rejestracja: śr, 31 sty 2007, 16:34
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydzia
zmiana przełożenia
jak w temacie
co sadzicie o zmianie przełożenia w sporcie w celu
zmniejszenia spalania na długich przelotach ok.4000
autostrada,drogi szybkiego ruchu i trochę winkli w
górach czy przełoży się to na zmniejszenie spalania i
oszczędzenie złotówek
możne jakieś sprawdzone wiadomości ktoś posiada,
lub znane są próby z pozytywnym efektem ????
dzięki za każde info teoretyczne i praktyczne
co sadzicie o zmianie przełożenia w sporcie w celu
zmniejszenia spalania na długich przelotach ok.4000
autostrada,drogi szybkiego ruchu i trochę winkli w
górach czy przełoży się to na zmniejszenie spalania i
oszczędzenie złotówek
możne jakieś sprawdzone wiadomości ktoś posiada,
lub znane są próby z pozytywnym efektem ????
dzięki za każde info teoretyczne i praktyczne
[
-
- Moderator
- Posty: 4332
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 17
Re: zmiana przełożenia
chyba na ulice zmiana przelozenia to troche bezcelowe jest, zmniejszone spalanie mozna uzyskac delikatniej operujac gazem i zmieniajac biegi nizej
za to przelozenie dajace kopa/przesuwajace krzywa momentu w lewo (czyli zwiekszenie tylnej zebatki i/lub zmniejszenie przedniej) jest super :twisted: ale zdecydowanie nie wplywa na zmniejszenie spalania
pamietaj poza tym, ze przy zmianie przelozenia na ulice wypada sobie jeszcze zamontowac takie ustrojstwo z przelacznikami do korekty wskazan predkosciomierza
sprawdz i opisz odczucia i rezultaty, tylko dobrze by bylo jechac z kims na org i po zmianie zeby miec obiektywne wskazanie licznika oraz styl jazdy zachowany
za to przelozenie dajace kopa/przesuwajace krzywa momentu w lewo (czyli zwiekszenie tylnej zebatki i/lub zmniejszenie przedniej) jest super :twisted: ale zdecydowanie nie wplywa na zmniejszenie spalania
pamietaj poza tym, ze przy zmianie przelozenia na ulice wypada sobie jeszcze zamontowac takie ustrojstwo z przelacznikami do korekty wskazan predkosciomierza
sprawdz i opisz odczucia i rezultaty, tylko dobrze by bylo jechac z kims na org i po zmianie zeby miec obiektywne wskazanie licznika oraz styl jazdy zachowany
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 931
- Rejestracja: śr, 31 sty 2007, 16:34
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydzia
Re: zmiana przełożenia
posiłkowałem się ta strona >>TU<< w rozmyślaniach i dużo tego
..... i nie wszystko
zrozumiałe hym --bariera językowa będę walczył może ktoś jeszcze ma wiedzę
wiec zapraszam do dyskusji
pewnie lepiej coś z przednia zębatką zrobić tańsza w zakupie od tylnej lub kompletu
by przeniosło się to na oszczędności odliczając koszt modyfikacji, za mała może
wpłynąć na uszkodzenie ślizgów, długość łańcuch dojdzie jeszcze przy ekstremalnych
zmianach
mocy dostatek,,, większa ? moc spadnie lecz
prędkość wzrośnie .....cel uzyskanie takiego efekt nadbiegu
np.tak średnio to -1 przód daje +3 tył
wyliczenia dzięki stronie na tor super sprawa widzisz jak wpływa to na każdym
biegu wiec można to wykorzystać wyciskając na danym obiekcie max z maszyny
odczuwając dyskomfort na wyjściach ze brakuje momentu lub prędkości itd.
ps. będę jechał na GPS wiec taka tymczasowa korekta prędkości wystarczy
a i dystans da się zliczać wiec spoko
zrozumiałe hym --bariera językowa będę walczył może ktoś jeszcze ma wiedzę
wiec zapraszam do dyskusji
pewnie lepiej coś z przednia zębatką zrobić tańsza w zakupie od tylnej lub kompletu
by przeniosło się to na oszczędności odliczając koszt modyfikacji, za mała może
wpłynąć na uszkodzenie ślizgów, długość łańcuch dojdzie jeszcze przy ekstremalnych
zmianach
mocy dostatek,,, większa ? moc spadnie lecz
prędkość wzrośnie .....cel uzyskanie takiego efekt nadbiegu
np.tak średnio to -1 przód daje +3 tył
wyliczenia dzięki stronie na tor super sprawa widzisz jak wpływa to na każdym
biegu wiec można to wykorzystać wyciskając na danym obiekcie max z maszyny
odczuwając dyskomfort na wyjściach ze brakuje momentu lub prędkości itd.
ps. będę jechał na GPS wiec taka tymczasowa korekta prędkości wystarczy
a i dystans da się zliczać wiec spoko
[
Re: zmiana przełożenia
Elo,
Mam z przodu jeden ząb mniej. Co do wrażen to odczuwalnie szybciej wkręca sie na obroty. Trzeba wiecej mieszać biegami, osobiście jeszcze sie nie przestawiłem ze standardu. Przy mocnym odkręceniu mieli tylnią oponę na 1 i czasami 2 biegu. Co do spalania to zbiornik opróżnił się po 130 km..... na standardzie robiłem 160 km.
Mam z przodu jeden ząb mniej. Co do wrażen to odczuwalnie szybciej wkręca sie na obroty. Trzeba wiecej mieszać biegami, osobiście jeszcze sie nie przestawiłem ze standardu. Przy mocnym odkręceniu mieli tylnią oponę na 1 i czasami 2 biegu. Co do spalania to zbiornik opróżnił się po 130 km..... na standardzie robiłem 160 km.
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 552
- Rejestracja: pt, 11 kwie 2008, 14:22
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Supraśl
Re: zmiana przełożenia
Ćwiczyłem temat kilkakrotnie w różnych konfiguracjach. Wydłużenie biegów nie zawsze daje większą prędkość maksymalną. Na najwyższym biegu silnik nie wkręci się tak wysoko jak przy krótszym przełożeniu, więc wynik może nie być zgodny z oczekiwaniem. Ale efekt nadbiegu jest i przy spokojnych przelotach można jachać z niższą prędkością obrotową oszczędzając trochę tej tak drogocennej ostatnio substancjispeed pisze:większa ? moc spadnie lecz
prędkość wzrośnie .....cel uzyskanie takiego efekt nadbiegu
Daj znaćjakie efekty uzyskasz u siebie.
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 1822
- Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 8
Re: zmiana przełożenia
Kompletny napęd, od pierwszych kilometrów się do siebie "układa". Czy można tak np. w połowie zużycia napędu, wymienić przednią zębatkę na nową (łańcuch jest już trochę wyciągnięty)? Praktyki w tym nie mam, ale pewnie ktoś tu ma i się dowiemy... Druga sprawa, to opory. Jeśli jedziesz z pasażerem i bagażami, to nic bym nie modyfikował. Mocy masz duuużo, ale jak dojdzie bagaż, pasażer, szybsze przełożenie, to moto nie będzie już takie sprytne, a częstsze redukcje "wydoją" zaoszczędzone paliwo. W górach częściej trzeba zwalniać i przyspieszać, więc mniejsze przełożenie tym bardziej się nie sprawdzi.
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
-
- BS Admin
- Posty: 5720
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Legionowo
- Polubił posty: 184
- Otrzymane Polubienia: 19
- Kontakt:
Re: zmiana przełożenia
No i zasadnicza sprawa czy koszty zmian nie będą większe od oszczędności...
Oczywiście zakładając teoretycznie że oszczędności takie powstaną... Proponowane przez Ciebie zmiany będą dość radykalne i w taki też sposób wpłyną na obciążenie silnika a to właśnie wtedy powstaje największe zużycie paliwa...
Zdecydowanie styl jazdy ( dokładne przeanalizowanie wykresu momentu obrotowego i nie przeginanie z prędkością ) oraz przygotowanie pojazdu ( ciśnienie w oponach, brak niepotrzebnie wystających elementów - aerodynamika ) wpłynie pozytywniej na zużycie paliwa...
Oczywiście zakładając teoretycznie że oszczędności takie powstaną... Proponowane przez Ciebie zmiany będą dość radykalne i w taki też sposób wpłyną na obciążenie silnika a to właśnie wtedy powstaje największe zużycie paliwa...
Zdecydowanie styl jazdy ( dokładne przeanalizowanie wykresu momentu obrotowego i nie przeginanie z prędkością ) oraz przygotowanie pojazdu ( ciśnienie w oponach, brak niepotrzebnie wystających elementów - aerodynamika ) wpłynie pozytywniej na zużycie paliwa...
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
-
- Moderator
- Posty: 2204
- Rejestracja: pn, 2 lip 2007, 17:47
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Cannock UK
Re: zmiana przełożenia
Marcin weź normalnie nie kombinuj odpuść flaszkę rudej i już masz oszczędność :twisted: , nie przesadzaj z prędkością (tak do 160) i staraj się jechać równo w miarę możliwości oczywiście i wszystko w temacie.
Pozdrawiam i do zobaczenia
Pozdrawiam i do zobaczenia
-
- Śmigająca po niebiańskich trasach
- Posty: 742
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 12:27
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zmiana przełożenia
hej
trochę mnie dziwią takie tematy oszczędnościowe ...
jak to jest, że najpierw się kupuje sprzęt za grubą kasę ... a potem kombinuje, modyfikuje pod kątem oszczędności (kolejne wydatki) .... ja się pytam gdzie tu oszczędność? a motocykl i tak spali swoje .... może litr mniej
ewentualne odczucie oszczędności może będzie zauważalne po 10 latach ...
albo kupowanie motocykla za kilkadziesiąt tysięcy celem tańszego dojazdu do pracy zamiennie do samochodu ... raczej tu nie widać oszczędności finansowych zwłaszcza, że samochodu rzadko kto się pozbywa ... więc są dwa pojazdy ... gdzie tu oszczędność finansowa?
i podzielam zadnie Erica ...
10 piw czy jedna ruda w roku mniej i akurat zaoszczędzisz tyle aby wlać więcej do zbiornika ... eeeeyyy ale wcale nie jest moją intencją aby odmawiać sobie alko
trochę mnie dziwią takie tematy oszczędnościowe ...
jak to jest, że najpierw się kupuje sprzęt za grubą kasę ... a potem kombinuje, modyfikuje pod kątem oszczędności (kolejne wydatki) .... ja się pytam gdzie tu oszczędność? a motocykl i tak spali swoje .... może litr mniej
ewentualne odczucie oszczędności może będzie zauważalne po 10 latach ...
albo kupowanie motocykla za kilkadziesiąt tysięcy celem tańszego dojazdu do pracy zamiennie do samochodu ... raczej tu nie widać oszczędności finansowych zwłaszcza, że samochodu rzadko kto się pozbywa ... więc są dwa pojazdy ... gdzie tu oszczędność finansowa?
i podzielam zadnie Erica ...
10 piw czy jedna ruda w roku mniej i akurat zaoszczędzisz tyle aby wlać więcej do zbiornika ... eeeeyyy ale wcale nie jest moją intencją aby odmawiać sobie alko
Re: zmiana przełożenia
Będziesz Miał Wydatki tak też mówią :twisted:
Tak mi się nasunęło w kontekście postu Gwizdka...
Speed, nie gniewaj się
Tak mi się nasunęło w kontekście postu Gwizdka...
Speed, nie gniewaj się
WHITE FALKON +TwoBrothers
K8 GSX1300R
nieważne gdzie...
Marcin
666 600 741
W życiu trzeba próbować, by potem nie żałować, że się nie spróbowało...
K8 GSX1300R
nieważne gdzie...
Marcin
666 600 741
W życiu trzeba próbować, by potem nie żałować, że się nie spróbowało...
-
- Moderator
- Posty: 4332
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 17
Re: zmiana przełożenia
sporta sie kupuje bo jest najbardziej zaj* ze wszystkich typow a mozna cos pokombinowac zeby bylo jeszcze lepiej przeciez 
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Re: zmiana przełożenia
Emil pisze:sporta sie kupuje bo jest najbardziej zaj* ze wszystkich typow a mozna cos pokombinowac zeby bylo jeszcze lepiej przeciez
lepiej ,nie znaczy taniej
Sport musi zapier..lać ,a zeby zapier..lać to musi wypić.
i nie do konca dobry wybor - z tego wynika
-
- Moderator
- Posty: 4332
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 17
Re: zmiana przełożenia
wracamy do tematu :angry_smile:
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 931
- Rejestracja: śr, 31 sty 2007, 16:34
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydzia
Re: zmiana przełożenia
dobra dobra .....śmietnik się robi
czy kupienie za 13000 to taka gruba kasa uprzedzam pytanie (wszystkie się sprzedały)
do sedna,, odpowiedzi dla Erika niestety nie zdążyłem udzielić bo często
w smartphonie czytam a pisanie to średnio wygodne i dyktowanie przy kiepskim
necie to lipa...
następne wypowiedzi mało pomocne może lekko irytujące
po prostu byłem świadkiem pewnej dyskusji w temacie
sformułowałem tak a nie inaczej post by wycisnąć wszelka
wiedzę która posiadają motocykliści a nie posiadacze 2oo
nie mam powodu by się gniewać skrót można różnie interpretować Bogaci Maja Wszystko
....nie mam jakiegoś strasznego spalania i jestem zadowolony na maxa
analizując na podanej stronie wpływ ze zmiany parametrów można
dojść do wniosku że ma duży wpływ na charakterystykę ogólna,
jeśli poznalibyśmy dystans i jechali z góry założoną prędkością
to możemy dostosować tak by oszczędności zaistniały ale to mało
realne w poruszaniu się w wielkiej niewiadomej
Dany myślę ze jest najbliżej złotego środka w swoim stwierdzeniu
dobrze ze mod czuwa
czy kupienie za 13000 to taka gruba kasa uprzedzam pytanie (wszystkie się sprzedały)
do sedna,, odpowiedzi dla Erika niestety nie zdążyłem udzielić bo często
w smartphonie czytam a pisanie to średnio wygodne i dyktowanie przy kiepskim
necie to lipa...
następne wypowiedzi mało pomocne może lekko irytujące
po prostu byłem świadkiem pewnej dyskusji w temacie
sformułowałem tak a nie inaczej post by wycisnąć wszelka
wiedzę która posiadają motocykliści a nie posiadacze 2oo
nie mam powodu by się gniewać skrót można różnie interpretować Bogaci Maja Wszystko
....nie mam jakiegoś strasznego spalania i jestem zadowolony na maxa
analizując na podanej stronie wpływ ze zmiany parametrów można
dojść do wniosku że ma duży wpływ na charakterystykę ogólna,
jeśli poznalibyśmy dystans i jechali z góry założoną prędkością
to możemy dostosować tak by oszczędności zaistniały ale to mało
realne w poruszaniu się w wielkiej niewiadomej
Dany myślę ze jest najbliżej złotego środka w swoim stwierdzeniu
[