Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna pomoc!

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

szuli

Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna pomoc!

Post autor: szuli »

czy ktoś z Braci / Sióstr wymieniał może samodzielnie płyn hamulcowy w Bandziorze 1250 z ABS'em? Chciałbym to zrobić we własnym zakresie... Z góry mówię, że nie jestem "ostatnią nogą" w sprawie techniki (vide moja wspaniała instrukcja montażu klaksonu ;) ) i ogólne pojęcie mam ale nie wiem czy w przypadku moto z ABS trzeba na coś specjalnie zwracać uwagę czy wymiana przebiega tak jak w przypadku moto bez ABS?
WolfRaider
BS Brother
BS Brother
Posty: 465
Rejestracja: śr, 22 sie 2007, 19:49
Województwo: mazowieckie
Kontakt:

Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po

Post autor: WolfRaider »

Zmieniałem. Wszystko normalnie. Nalewałem na górze do zbiorniczka, pompowałem spuszczając na dole i już. Zajęło mi to 10 minut.
Tak samo zmieniłem w układzie sprzęgła.

Żadnych problemów.

EDIT:
literówki
GS500E `93 - fajne było moto, ale już nie ma
GSF 1250SA K7
deejayslonio

Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po

Post autor: deejayslonio »

Potwierdzam. Wymieniałem w GSR z ABS i idzie bez problemów.
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5679
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 176
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po

Post autor: Dany »

Jedyna rzecz na jaką trzeba uważać to nie zapowietrzyć :)
Działaj śmiało...
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
szuli

Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po

Post autor: szuli »

dzięki za wszystkie rady! To jeszcze proszę o rozwianie kilku wątpliwości:

1) z przodu zaczynam od zacisku prawego / lewego / czy wszystko jedno?
2) czy mam odkręcić zaworek i po prostu pompować dolewając płynu czy robić tak: odkręcić zaworek -> wcisnąć klamkę -> zakręcić zaworek -> puścić klamkę. Chodzi mi o to czy przy stale odkręconym zaworku układ nie zassie powietrza.
3) skąd mam wiedzieć, że cały stary płyn został spuszczony? Domyślam się, że oceniamy to "na oko" ale może wiecie może jaka jest orientacyjna pojemność układu (przód / tył)?
4) ile mniej więcej potrzeba płynu na wymianę w całym układzie? Przód / tył / sprzęgło?
5) Czy zarówno do hamulców jak i do hydrauliki sprzęgła wlewamy DOT 4?

ufff... dużo tego ale wolę rozwiać wszelkie wątpliwości niż potem leźć do ASO z podkulonym ogonem...

Swoją drogą w ASO za wymianę przód / tył / sprzęgło zarządali około 400zł co wg mnie jest lekką przesadą :shock: więc postanowiłem pobawić się w Adam Słodowego :)
deejayslonio

Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po

Post autor: deejayslonio »

Dobrze jest wymieniać przy użyciu zestawów do tego przeznaczonych. Np. taki. Wysysasz płyn poprzez odpowietrzniki, dolewasz w zbiorniczku i masz pewność, że się nie zapowietrzy.
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5679
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 176
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po

Post autor: Dany »

szuli pisze:dzięki za wszystkie rady! To jeszcze proszę o rozwianie kilku wątpliwości:

1) z przodu zaczynam od zacisku prawego / lewego / czy wszystko jedno?
2) czy mam odkręcić zaworek i po prostu pompować dolewając płynu czy robić tak: odkręcić zaworek -> wcisnąć klamkę -> zakręcić zaworek -> puścić klamkę. Chodzi mi o to czy przy stale odkręconym zaworku układ nie zassie powietrza.
3) skąd mam wiedzieć, że cały stary płyn został spuszczony? Domyślam się, że oceniamy to "na oko" ale może wiecie może jaka jest orientacyjna pojemność układu (przód / tył)?
4) ile mniej więcej potrzeba płynu na wymianę w całym układzie? Przód / tył / sprzęgło?
5) Czy zarówno do hamulców jak i do hydrauliki sprzęgła wlewamy DOT 4?

ufff... dużo tego ale wolę rozwiać wszelkie wątpliwości niż potem leźć do ASO z podkulonym ogonem...

Swoją drogą w ASO za wymianę przód / tył / sprzęgło zarządali około 400zł co wg mnie jest lekką przesadą :shock: więc postanowiłem pobawić się w Adam Słodowego :)
2) wersja druga...
3) odessać strzykawką ze zbiorniczka płyn i dolać świeżego, 0,5 L DOT 4 lub DOT 5.1 powinna wystarczyć na wszystko...

Tylko nie zapomnij podłożyć czegoś pod zbiorniczek płynu - osłonić powierzchnie lakierowane !! !! !! !!
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Pit

Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po

Post autor: Pit »

szuli pisze: 1) z przodu zaczynam od zacisku prawego / lewego / czy wszystko jedno?
2) czy mam odkręcić zaworek i po prostu pompować dolewając płynu czy robić tak: odkręcić zaworek -> wcisnąć klamkę -> zakręcić zaworek -> puścić klamkę. Chodzi mi o to czy przy stale odkręconym zaworku układ nie zassie powietrza.
3) skąd mam wiedzieć, że cały stary płyn został spuszczony? Domyślam się, że oceniamy to "na oko" ale może wiecie może jaka jest orientacyjna pojemność układu (przód / tył)?
4) ile mniej więcej potrzeba płynu na wymianę w całym układzie? Przód / tył / sprzęgło?
5) Czy zarówno do hamulców jak i do hydrauliki sprzęgła wlewamy DOT 4?

Swoją drogą w ASO za wymianę przód / tył / sprzęgło zarządali około 400zł co wg mnie jest lekką przesadą :shock:
1. Nie ma znaczenia.
2. Kup zestaw do odpowietrzania, kosztuje grosze, albo naloz za zaworek kawalek przewodu i jakas butelke, bedziesz widzial ile zeszlo i kolor starego plynu. Zapowietrzenie na dole to zaden problem, uwazaj za to bardzo aby pompa u gory nie zassala powietrza (pilnuj zeby zbiornik plynu nie oproznil sie do konca w trakcie spuszaczania starego plynu!), bo bedziesz mial wtedy troche zabawy z odpowietrzeniem tych krotkich przewodow laczacych zbiorniczek z pompa :x Trzeba je wtedy usciskac aby wydusic powietrze ktore tam wejdzie, powienienes tez miec dodatkowy zaworek do odpowietrzenia pompy.
3. Jak spuscisz 3-4 zbironiczki dolewanego plynu, to stary plyn powinien zostac wyparty z przewodow, na oko mozesz ocenisz kolor plynu wydobywajacego sie z zaworkow.
4. Plyn hamulcowy jest sprzedawany w takich niewielkich pojemnikach (napewno mniej niz 0.5l) i zawsze mi starczalo na przod i tyl.
5. Ten sam plyn.

400zl? :shock: :roll: Zrob to sam a tej kwoty zainwestuj w przewody w oplocie z przodu i porzadne klocki :wink:
Przy wymianie warto zdjac zaciski z tarcz i wyczyscic wystajace elementy tloczkow dociskajach klocki. Czesto sa czarne, na grobo pokryte syfem i niektore sie blokuja.
Piniu
Śmigający inaczej...
Posty: 777
Rejestracja: pn, 1 sty 2007, 21:37
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po

Post autor: Piniu »

Pit pisze:
szuli pisze: 1) z przodu zaczynam od zacisku prawego / lewego / czy wszystko jedno?
2) czy mam odkręcić zaworek i po prostu pompować dolewając płynu czy robić tak: odkręcić zaworek -> wcisnąć klamkę -> zakręcić zaworek -> puścić klamkę. Chodzi mi o to czy przy stale odkręconym zaworku układ nie zassie powietrza.
3) skąd mam wiedzieć, że cały stary płyn został spuszczony? Domyślam się, że oceniamy to "na oko" ale może wiecie może jaka jest orientacyjna pojemność układu (przód / tył)?
4) ile mniej więcej potrzeba płynu na wymianę w całym układzie? Przód / tył / sprzęgło?
5) Czy zarówno do hamulców jak i do hydrauliki sprzęgła wlewamy DOT 4?

Swoją drogą w ASO za wymianę przód / tył / sprzęgło zarządali około 400zł co wg mnie jest lekką przesadą :shock:
1. Nie ma znaczenia.
2. Kup zestaw do odpowietrzania, kosztuje grosze, albo naloz za zaworek kawalek przewodu i jakas butelke, bedziesz widzial ile zeszlo i kolor starego plynu. Zapowietrzenie na dole to zaden problem, uwazaj za to bardzo aby pompa u gory nie zassala powietrza (pilnuj zeby zbiornik plynu nie oproznil sie do konca w trakcie spuszaczania starego plynu!), bo bedziesz mial wtedy troche zabawy z odpowietrzeniem tych krotkich przewodow laczacych zbiorniczek z pompa :x Trzeba je wtedy usciskac aby wydusic powietrze ktore tam wejdzie, powienienes tez miec dodatkowy zaworek do odpowietrzenia pompy.
3. Jak spuscisz 3-4 zbironiczki dolewanego plynu, to stary plyn powinien zostac wyparty z przewodow, na oko mozesz ocenisz kolor plynu wydobywajacego sie z zaworkow.
4. Plyn hamulcowy jest sprzedawany w takich niewielkich pojemnikach (napewno mniej niz 0.5l) i zawsze mi starczalo na przod i tyl.
5. Ten sam plyn.

400zl? :shock: :roll: Zrob to sam a tej kwoty zainwestuj w przewody w oplocie z przodu i porzadne klocki :wink:
Przy wymianie warto zdjac zaciski z tarcz i wyczyscic wystajace elementy tloczkow dociskajach klocki. Czesto sa czarne, na grobo pokryte syfem i niektore sie blokuja.
mała korekta dotycząca pkt. 1
Zawsze zaczynamy zacisku który jest dalej od pompy czyli od lewego. Ale to drobny szczegół.
Pit

Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po

Post autor: Pit »

Piniu pisze: mała korekta dotycząca pkt. 1 Zawsze zaczynamy zacisku który jest dalej od pompy czyli od lewego. Ale to drobny szczegół.
Masz racje, w standardowym ukladzie z przewodem dochodzacym do lewego zacisku przez trojnik i 'nad blotnikiem', tak wlasnie sie robi. Ja mialem 2 odzielne/niezalezne przewody dochodzace do zaciskow prosto z pompy 8) wiec nie mialo to znaczenia :wink:
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5679
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 176
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po

Post autor: Dany »

Ale przy ABS'ie też są oddzielne przewody... :)
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
szuli

Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po

Post autor: szuli »

dzięki za wszystkie uwagi i wskazówki! Myślę, że teraz dam radę. W weekend planuję się za to zabrać. Złożę raport jak mi poszło :)
szuli

Re: Bandit 1250SA K8 - płyn hamulcowy, wymiana, potrzebna po

Post autor: szuli »

Wygląda na to, że operacja się udała i nawet pacjent przeżył :D

Dzięki wszystkim za pomoc!!!!
ODPOWIEDZ